Mitä tehdä kun mies ei pese hampaitaan?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
4-vuotta olen jo tätä kestänyt. Pesee hampaansa hyvin satunnaisesti, ja silloinkin hutaloiden. Olen sanonut asiasta ihan suoraan, ei auta. Meillä on kaikki läheisyyskin kaikonnut koska ei tee mieli pussailla tai muutakaan. MITÄ TEEN? En haluaisi jättääkään tämän takia. Uskon että moni asia ratkeaisi jos mies vaan pesisi ne hampaansa päivittäin. (nalkutus, seksittömyys, häpeä ym-)

Ja en tarvitse vastauksia YÖK ÄLLÖÖ jne. Elän sen kanssa joka päivä niin tiedän tasan kuinka vastenmielistä se on. Tarvitsen neuvoja
 
ei olisi tullut mieleenkään edes ottaa miestä jolla ei ole alkeellisia puhtauskäsitteitä. Kiitos EI! hampaiden pesu on minusta yksi tärkeimmistä puhtauden kriteereistä. Hampaat välittyvät kaikille ( ei kenenkään värkkien puhtaus kiinnosta tai sitä ei näe ulkopuoliset ) mutta suun puhtauden näkee jo kauas ja haistaa. Pistäisin miehen hammaslääkärille ja hygienistille, ehkä he saavat taottua ihmiselle järkeä päähän. Hyi yök!
 
  • Tykkää
Reactions: Tepadj
"vieras"
En seurustellessa edes pistänyt asiaa niin tarkasti merkille, ehkä ongelma ei silloin vielä ollut niin paha?

Mies tulee joka kerta hammaslääkäristä iloisena että on vaan 1 reikä, tai ei ollenkaan. En tiedä tajuaako ientulehduksen vakavuutta. Vasta viime aikoina on henki alkanut haista. Niin outoa.. luulis että on reikiä täynnä. Mutta ellei pian korjaa tapojaan niin uskon että sillä on kolmekymppisenä osa hampaista pudonnut.

Mutta miten saan sen tajuamaan että ellei tavat muutu niin OIKEASTI jätän sen. huoh
 
en edes keksi nimeä
Kirjoituksesi on kuin suoraan minun suustani! Minua nolottaa, ärsyttää ja vituttaa se, että pitää toisella jankuttaa että "PESE PERKELE NE HAMPAASI!" ja siltikin menee muutama päivä ennenkuin pesee. Meidän esileikki on "pesitkö hampaasi?" ja koskaan muulloin ei huvita pussaillakkaan.
En todellakaan tiedä mitä tuon kanssa tehdä, muuten oikein ihana mies eli JSSAP ei nyt toimi.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja en edes keksi nimeä;24740242:
Kirjoituksesi on kuin suoraan minun suustani! Minua nolottaa, ärsyttää ja vituttaa se, että pitää toisella jankuttaa että "PESE PERKELE NE HAMPAASI!" ja siltikin menee muutama päivä ennenkuin pesee. Meidän esileikki on "pesitkö hampaasi?" ja koskaan muulloin ei huvita pussaillakkaan.
En todellakaan tiedä mitä tuon kanssa tehdä, muuten oikein ihana mies eli JSSAP ei nyt toimi.
"Kiva" että jollain on sama ongelma. Ei siis oikeasti nyt kivaa, mutta jospa jollain olis keino tähän. Ja olen kuullut useasti että monilla miehillä on ihan samaa ongelmaa, tai ainakin yleensä hygienian kanssa, vaikka kukaan ei sitä sanokkaan suoraan. Huudetaan vaan yök, ei meillä vaan.... eipä.
 
"vieras"
Lakkaat antamasta sille. Ja kerrot suoraan syyn. Ei vihjailuja, ei kiertoilmaisuja. Suoraa puhetta. Ei seksiä.
Ei meillä ole ollut seksiä nyttenkään kuukauteen asian vuoksi. Ei silti viitsi tehdä asialle mitään. Joskus on käynyt niin että on sitten käynyt pesemässä ja olen antanut, mutta sitten on taas palattu vanhaan malliin. Kyllästyttää asiasta nalkuttaminen. Tekis myös mieli lyödä sen vanhempia paistinpannulla päähän.. ne vaan totes että no "ei se nyt koskaan ole hampaitaan kunnolla pessyt". Prkl.... mä en ala tekemään muiden keskenjäänyttä kasvatustyötä-
 
"mhm"
Taitaa loppujen lopuksi olla aika harvinaista nykypäivänä, en itse ainakaan ole törmännyt yhteenkään tuollaiseen mieheen joka olisi jotenkin näkyvästi epähygieeninen enkä sellaista katselisi kattoni alla.
Lapsetkin ottavat mallia.
 
  • Tykkää
Reactions: Big Bang Theory
hmmmm
Mitä, jos juttelisit miehen kanssa ja kysyisit, mitkä asiat sinussa häiritsee? Sitten sopisitte, että molemmat muuttavat saman verran toista häiritseviä asioita? Voisi olla miehellekin palkitsevaa? Kokeile ainakin ehdottaa! :)
 
sammahäär
Omalla miehellä samaa vikaa, enkä ole keinoa tähän löytänyt. Tosin hänen suunsa ei löyhkää mitenkään erikoisen pahalle yleensä. Voi kyllä johtua siitä, että polttaa paljon, joten yleensä haisee tupakille.
Olen kyllä käskenyt häntä pesemään hampaansa silloin kun hengitys on haissut pahalle, mutta eipä tuo ole totellut. Minusta vähän itsekästä, koska itse hän minulle huomautteli ilkeasti, kun jostain syystä tupakan lotettuani yksi oireista oli, että hengitykseni alkoi haisemaan vaikka pesin hampaat 2x päivässä. Ja itse menin heti pesemään hampaat aina jos hän tästä huomautti.
 
Meillä
Mun miehelle tais tehota, kun kerroin mitä voi käydä kun polttaa tupakkaa ja ei pese hampaitaan.
Tupakkaa mies polttaa edelleen, mutta nyt ainakin melkein joka päivä pesee hampaat, ja puhui että haluaisi hammaslankaakin ostaa.
 
"vieras"
[QUOTE="mhm";24740310]Taitaa loppujen lopuksi olla aika harvinaista nykypäivänä, en itse ainakaan ole törmännyt yhteenkään tuollaiseen mieheen joka olisi jotenkin näkyvästi epähygieeninen enkä sellaista katselisi kattoni alla.
Lapsetkin ottavat mallia.[/QUOTE]

Et yhteenkään? Missä kivenkolossa elät? Mun ei ainakaan tarvitse mennä kuin läisiwalle niin johan tulee vastaan risupartoja ja kellertäviä hampaita.
 
..
Mun mies on samanlainen. Ja kaikista karmeinta tässä on se, että mä olen suuhygienisti..:/ Aika noloa mut minkäs teet kun ei usko..:D Miehellä ei tule paljoa reikiä ja hammaskiveä ei ole tarvinnut koskaan poistaa, mutta ne on paskaset ja haisee ja ientulehdusta kyllä on. Olen suunnilleen sata kertaa asiasta sanonut, mutta ei tehoa. Hetkeksi tehos kun sain työn puolesta uuden sähköhammasharjan. Pesi vähän aikaa paremmin mut palas sitten taas tuohon kertaan viikossa..

Toi on oikeasti aika iso ongelma. Meillä pussaillaan ehkä kerran vuodessa tai pari. Vielä kun ammatin puolesta kaivelee niitä paskoja ihmisten hampaista niin ei todellakaan huvita niitä nuoleskella.. Esileikkikin olis varmasti jotain ihan muuta jos vois pussata.

Anteeksi en osaa auttaa. Jos keksit keinon niin kerro ihmeessä.
 
sammahäär
Alkuperäinen kirjoittaja Meillä;24740441:
Mun miehelle tais tehota, kun kerroin mitä voi käydä kun polttaa tupakkaa ja ei pese hampaitaan.
Tupakkaa mies polttaa edelleen, mutta nyt ainakin melkein joka päivä pesee hampaat, ja puhui että haluaisi hammaslankaakin ostaa.
Kerro tietämättömälle, että mitä voi käydä jos polttaa tupakkaa, muttei pese hampaita? Voin sitten kertoa miehelle ;D
 
"vieras"
Voisin kokeilla (taas) tuota että mies voisi kertoa mikä mussa ärsyttää ja sitten molemmat yrittää parantaa tapansa. Olen joskus kysynyt, ja vastaus on ollut että no lopeta eka toi nalkutus niin ehkä sit alan pesemään.

Lopetin nalkutuksen, no eipä pessyt silti. plus miinus nolla
 
"vieras"
Mä olen törmännyt usein sellaisiin miehiin, että pesevät hampaansa vain aamuisin. Eli ennen kun lähtevät töihin. Mutta eipä ajatella omaa vaimoa/tyttöystävää kun ei illalla voi pestä. Sitten yritetään pussailla. Ei sovi mulle.
 

Yhteistyössä