Mitä teet tänään?

• Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Kuhan duunista päästään kämpillä, läästään päähäni cassiaa ja laitan saunan lämpeämään.

Mun pää ei tykkää suomen talvesta eikä edes syksystä näemmä. Kun on pakko alkaa käyttää kypärän alla ohutta pipoa niin päänahka alkaa oitis keljuilemaan. Cassia saa hoitaa. :)

vierailija
Olen pessyt pyykkiä ja siivonnut. Nyt alan tehdä ruokaa. Mies tulee töistä 16.00 jälkeen. Tänään kun on keskiviikko niin yleensä illalla menemme saunaan.
Jenni.86

vierailija
Kiitos!!!

t: kalervo
Toivottavasti kalsarit istuvat hyvin.
Ihmettelin äsken CM:ssä miten paljon kenkiä tuodaan Kiinasta.
Sitten muistelin ulkomaanmatkaani, jossa talvikenkäni kärki osui koholla olevaan katulaattaan, ja kaaduin paksussa toppatakissa vatsalleni. Tunne oli kuin olisin mätkähtänyt ilmapatjalle.
Olisi ihana kävellä tyylikkäillä kengillä, mutta minulla on surkea historia oikean jalkani takia. Olen kuin ex-urheilija, jolla on pitkä seliselihistoria.
Tykkään mainoksista. Ne ovat tämän palstan paras anti. Tiedän, että algoritmit ovat asialla. Ehkä koodareilla on ollut huono päivä, kun Black Horse tai hauska Danish-firma ei tullut ketjuun mainoksineen.
Kaupassa oli valtava määrä erilaisia joulukalentereita. Toisessa kaupassa moni pysähtyi ihailemaan kimaltavia termospulloja.
Oulunkylän jää on tänä talvena remontissa. Ehkä joskus menemme sinne, ja vedän vanhat kaunokkaat kinttuihini. Kahvit tai kuumat mehut kimaltavasta termospullosta siellä olisi ihanaa.
Seuraavaksi alan katsoa A-studion metsäkeskustelua.

• Rakkaus
Reactions: Lispetti
Nooh. Eilen sain päälle 800 sivuisen kirjan luettua mun mielestä se olisi ollut hyvä päätös kirjasarjalle. Mut sit tulikin et on jatkoa viellä noh käppäilin kirjastoon ja lainasin seuraavan osan mut se on joku 300 sivunen vaan ja sitä tänään lukenut. Siivosin kunnolla koko kämpän huomiselle jäi luutuuminen. Tyttö tulee mun luo huomen yökylään ja mennään varmaan leffaan. Ostin jo ruuat valmiiksi. Ainiin kun pitkäst aikaa olin prismas ni ostin marskin ruislimpun on hyvää 😊😋 nyt kattelen instagramin videoita ja nauranut muutamille jutuille. Ainiin ja moikkasin frendii ku näin sen kylillä ja saadaan sen näytelmään tytön kaa liput ni ois teaterii enskuussa. Tytöllä teatteri harrastus 2 kertaa viikos.

Ajatuksena oli mennä töihin tulla kotiin, tehdä lenkki koiran kaa.
Päivä alkoi yhteenotolla työnjohdon kanssa mistä lähdin ovet paukkuen,en tietenkään kotiin vaan työni tekemään. kova päivä, eka tauko kun 6.30 aloitti oli klo 13. kotiinkin pääsi jo 16.30. normipäivä pituudeltaan. Vihaan uutta ylimielistä johtoa joka ei kuuntele niitä jotka töitä on tehneet kauan.
Onneksi taas tulee viikonloppu ja saa lähteä telttailleen haukun kanssa.

• Surullinen
vierailija
Ajatuksena oli mennä töihin tulla kotiin, tehdä lenkki koiran kaa.
Päivä alkoi yhteenotolla työnjohdon kanssa mistä lähdin ovet paukkuen,en tietenkään kotiin vaan työni tekemään. kova päivä, eka tauko kun 6.30 aloitti oli klo 13. kotiinkin pääsi jo 16.30. normipäivä pituudeltaan. Vihaan uutta ylimielistä johtoa joka ei kuuntele niitä jotka töitä on tehneet kauan.
Onneksi taas tulee viikonloppu ja saa lähteä telttailleen haukun kanssa.
Pomo ei ole aina oikeassa, mutta pomo on aina pomo.

vierailija
En tee enää tänään oikein mitään.
Olen usein miettinyt millaista olisi elämä ”päiväni murmelina”.
Jokainen päivä olisi täysin samanlainen. Eilen hääräsin sitä sun tätä,
ja kävin sitten illalla kaupassa. Ostin wc-pöntön puhdistusainetta, jonka pullo on koristeltu kauniisti kukkasin. Korkki aukeaa helposti kääntäen, eikä sitä tarvitse puristaa lapsilukon takia. Kassalla oli nuori mies, jolla silmät olivat kuin rock-tähdellä. Meikatut tai luonnolliset. Otin talouspaperipakkauksen toiseen käteeni, ja lysähdin aulan yleisötuolille, ja väänsin sitten Zero Sugar Coca Cola pullon auki. Onnittelin itseäni etten sortunut kaupan herkkuihin.
Mitäkö aion tänään tehdä ja ajatella? Tuskin mitään erikoista. Postiluukusta kolahti kaksi sähköyhtiön kirjettä. Kokemuksesta arvaan, että toisessa kirjeessä on uudet sähkö- ja sähkönsiirron hinnat. Toivottavasti vihdoin saan aikaiseksi siirtää tulevat laskut e-laskuiksi. Säästyy paperia ja riski maksun viivästymisestä reissujen aikana.
Olen aina ollut sitä mieltä, että elämässäni on ihaninta silloin, kun mitään ei tapahdu eikä mikään asia huoleta mieltäni. Olen osuuteni tehnyt lasten kasvatuksessa. Aikuisia en jaksa enää paimentaa.
Tänään olen vilkaissut Iltalehteä, ja lukenut jutun iskelmälaulaja Frederikin pöksyhupailusta maikkarin Viiden jälkeen ohjelmassa. En usko, että elämäni olisi hauskempaa, jos olisin ikäni laulanut renkutuksia, ja saanut keikoilla miesten boxereita ja kalsareita jarrujälkineen ja heippalappuineen.
Luin lehdestä muutaman muunkin jutun, mutta jätän ne mainitsematta.
Kirjoitusteni uupumattoman kriitikon päästän tällä kertaa vähällä. Hän lukee viestejäni, ja sitten teilaa kirjoitukseni jankuttamalla ADHD:sta ja kadulla nokkivista puluista. Asuinseudullani on paljon puluja. Linnut istuvat läheisen korkean talon katolla, ja tekevät välillä upeita ryhmälentoesityksiä. Sitten jotkut heistä sortuvat nokkimaan kadulle heitettyjä ruoantähteitä ja paperikääreitä.
Sellaisia me ihmisetkin olemme. Retkahdamme nokkimaan moskaa ja roskaa, kun aika käy pitkäksi eikä keksi mitään muuta järkevää tekemistä.
Ponnistan seuraavaksi ylös lukutuolistani hakemaan toisen kupin kahvia maukkaiden hillokeksien kera, jotka olivat eilen Mammuttimarkkinoiden euron tarjouksessa. Mammuttina on ihana elää. Toista se on ikinuori Super-Setiksellä, joka häärää tieteen parissa, ja viihdyttää kaikkia Suomeen harhautuneita aasialaisnaikkosia ikäryhmässä, jota sanotaan nippanappa sakkolihan ylittäneiksi.

vierailija
Olen hoitanut viikon kotonani iäkästä äitiäni. Nyt kävimme ruokaostoksilla ja auton nokka kohti hänen kotiaan. Heitän 200 km suuntaan keikan. Perillä valmistan ruoan ja siivoan ennen lähtöäni takaisin.

• Rakkaus
vierailija
#16 Uskomatonta miten nopeasti aika kuluu. Muistan 25.10.2024 päiväni murmelina. Ihan hyvin voisin elää tuon päiväni toisintona.
Katsoin Yle aamun Areenalta uusintana. Tekoälykeskustelut menivät yli hilseen. Mietin mihin tarvitsen nykyajan hienouksia? Tuskin mihinkään.
Nordean Tuuli Koivun analyyseistä tuli hyvin selkeä ja täysipäinen olo.
Hän on Kiina-asiantuntija.
Sähköpostiini tulee nykyään mukavia mainoksia, ja vain muutama huijariviesti.
Tekstiviestini ilmoitti tällä viikolla, että pitää soittaa johonkin numeroon, sillä alaikäinen lapseni on hukannut kännykkänsä. Tuo huijariviesti jaksaa hauskuttaa suomalaisia.
Aamun sähköpostissa kutsuttiin tiettyyn hotelliketjuun Sunnuntaibrunssille.
Houkutteleva tarjous. Harmikseni olen päättänyt, että tänä vuonna haluan päästä eroon Michelin-renkaastani. Jos menisin hotellin aamiaiselle, sortuisin rasvaisiin croisantteihin. Aamukahvi tuodaan pöytään. Olen kahvikissa, ja tarjoilijalla riittäisi kannettavaa monta kertaa.
Vanhaan ja rakkaaseen villapuserooni on tullut reikä. Ensin katson miten
Kauniissa ja rohjeissa asiat edistyvät. Taylorin sydänvaiva parani vaihtoehtohoidolla, ja eipä naista näytä omat terapeuttityöt rasittavan. Hänellä on jatkuvasti aikaa käydä lämmittämässä kylkeään eksänsä työpaikalla.
Kun olen katsonut jakson, paikkaan villapuseroni silmäpaon.
Sitten kirjoitan kauppalapun, laittaudun kauniiksi ja rohkeaksi, ja lähden ulos.
Yöllä on satanut lunta maisema valkoiseksi. Sininen ja valkoinen värit ovat vapauden laulaa Jukka Kuoppamäki.
Eniten minua huvittaa Suomessa Jani Mäkelän ulostulot. Siinä varsinainen suomijuntin prototyyppi. Ymmärtää kaikki asiat miten sattuu ja yleensä väärin.
Rypistelee omituisesti silmäkulmiaan ylimielisesti. Matti Vanhanen oikaisi hänen väärinkäsityksen. Kyseessä oli puheenvuorojen pituus.
Olen iloinen, että Jania vieläkin vaikeammat tapaukset suuntaavat deittiasioissa kulkunsa Kauko-Itään. Me kaikissa liemissä marinoidut mammat saamme elää rauhassa leppoisaa elämää, ja vain olla löpöttää. Kun Suomi on konkurssin partaalla, siinäkin näemme hyviä puolia. Pääsemme eroon liiasta kahvin, pullan ja suklaan mässytyksistä. Hoikistumme ja kaunistumme päivä päivältä. Topi Sorsakosken Haavekuva-laulu toteutuu jokaisen naisen kohdalla. Olemme niin kauniita, että fiksuilta ja filmaattisilta miehiltä menee taju kankaalle. Kun he siitä aikanaan tokenevat, olemme jo haihtuneet maisemasta savuna ilmaan. Joku meistä luuraa kaupassa terveellisten ruokien hyllyjen lomassa tai sovittelee uusia ja ihania vaatteita.
Muistakaa kuitenkin vetää toppatakkinne vetoketju kiinni, ettei puliukkolauma ostoskeskuksen ovensuussa ala laukoa ruokottomuuksia.
Tästä se päivä alkaa. Nyt on jo päivän mietelauseen aika radiossa, ja Turun tuomiokirkon yksiviisarinen kello jo löi 12 kertaa.
Eduskunta avaa tänään istuntonsa, mutta sen uutisoinnin jätän seuraamatta.
Jos Sanna Marin olisi vielä puikoissa, tietenkin katsoisin mielenkiinnolla.
Mukavaa Runebergin päivää. Jätän hänen nimeä kantavan tortun ostamatta.
En osta myöhemminkään punalaputettuna.
Terveisin Mrs, Michelin

• Rakkaus
vierailija
Kävin noutamassa pari pakettia bussilla Pispalanharjulta, kivijalasta ei saa niin sitten tilaus. Olisi ollut mukavaa jäädä jonnekin sinne, mutta sää oli illalla aika liukas, yllättävän pimeää ja sateisen oloinen. Ja oli kiva palata takaisin. Kaupassakin piiphdin. Kaikkea ei voi täällä kertoa, mutta joskus jotain. Ihmisiä on ollut liikkeellä silti yllättävän paljon, koska pakkanen laski.

Yhteistyössä

Kotimaista laatusisältöä evästeiden avulla​

Keräämme yhdessä kumppaneidemme (56) kanssa eväste- ja tunnistetietoja esimerkiksi vierailluista sivuista, IP-osoitteista ja laitteiden ominaisuuksista. Tietoja kerätään, jotta voimme tarjota kävijöillemme parempia sisältöjä ja palveluita sekä kohdennettua mainontaa ja markkinointia. Tietoja hyödynnetään myös kävijämäärien ja mainonnan mittaamisessa. Hyväksymällä evästeet sallit tietojesi käsittelyn em. tarkoituksiin. Voit muuttaa valintojasi milloin tahansa evästeasetuksistasi näytön alalaidassa olevan linkin kautta.

Lue tarkemmin, mihin tarkoituksiin tietojasi käytetään:

Tällä välilehdellä voit antaa suostumuksesi evästeiden ja vastaavien teknologioiden käyttöön painamalla Hyväksy kaikki tai valitsemalla yksityiskohtaisesti, mihin tarkoituksiin annat suostumuksesi ja painamalla Hyväksy valitut. Jos valitset Estä kaikki tai et tee muokkauksia ja valitset sen jälkeen Hyväksy valitut, evästeitä tai muita vastaavia teknologioita ei hyödynnetä. Suostumuksesi vaaditaan myös siihen, että Toimittajat -välilehdellä luetellut yhteistyökumppanit saavat käsitellä tietojasi. Huomaathan, että sivuston ja palvelun toiminnan kannalta välttämättömät evästeet ovat aina käytössä.

Tarkoitukset

Evästeet, laitteet tai vastaavat verkkotunnisteet (esimerkiksi kirjautumisperusteiset tunnisteet, satunnaisesti määritetyt tunnisteet, verkkopohjaiset tunnisteet) sekä muut tiedot (esimerkiksi selaimen tyyppi ja tiedot, kieli, näytön koko, tuetut tekniikat jne.) voidaan tallentaa laitteellesi tai lukea laitteellasi laitteen tunnistamiseksi joka kerta, kun se muodostaa yhteyden sovellukseen tai verkkosivustoon yhdessä tai useammassa tässä esitetyssä tarkoituksessa.

Mainonta ja sisältö voidaan yksilöidä profiilin perusteella. Toimintaasi tässä palvelussa voidaan käyttää sinua koskevan profiilin luomiseen tai parantamiseen yksilöityä mainontaa ja sisältöä varten. Mainosten ja sisällön tehokkuutta voidaan mitata. Raportit voidaan luoda oman ja muiden toiminnan perusteella. Toimintasi tässä palvelussa voi auttaa kehittämään ja parantamaan tuotteita ja palveluita.

Erityisominaisuudet

Hyväksynnälläsi tarkkaa sijaintiasi (alle 500 metrin säteellä) voidaan käyttää tässä ilmoituksessa kuvattujen tarkoitusten tueksi.

Hyväksynnälläsi tiettyjä laitettasi koskevia ominaisuuksia saatetaan pyytää ja käyttää erottamaan se muista laitteista (kuten asennetut fontit tai laajennukset, näyttösi resoluutio) tässä ilmoituksessa kuvattujen tarkoitusten tueksi.

Hyväksymällä sallit tietojesi käsittelyn. Suostumuksesi koskee tätä palvelua, hyväksymättä jättäminen voi vaikuttaa asiakaskokemukseesi. Jotkut teknologiat saattavat perustella tietojen käsittelyä oikeutetulla edulla, voit vastustaa tätä tai muuttaa muita asetuksia klikkaamalla "Asetukset" linkkiä.

Tietosuoja