Mitä teet, jos tulee ruokapula?

  • Viestiketjun aloittaja "Hulda"
  • Ensimmäinen viesti
JONSERED Karhunkantaja
[QUOTE="vieras";24194041]Miksi metsästystä säännösteltiin erittäin ankarasti sotavuosien aikana vaikka kansa oli ihan oikeasti nääntyä nälkään?[/QUOTE]

Että sotilaat pysyisivät kalliine aseineen ja vähinen ammuksineen rintamalla?
 
JONSERED Karhunkantaja
[QUOTE="vieras";24194065]Tiedoksi nyt saan sinullekin, et pula-aikoina säännöstelyrikosta kovempaa rikosta ei ole, ja se tietää linnareissua vankilaan jossa EI eletä lihapatojen ääressä.[/QUOTE]

Grillataan valtiovalta.

Rikoksesta pitää jäädä kiinni tullakseen tuomituksi. Ja jos tilanne olisi sellainen, että lasteni hyvinvointi tai hengissäpysyminen vaatii minua tekemään rikoksen, teen sen. Juoksen vaikka hirven kiinni paljain jaloin, umpimetsässä ja puren siltä valtimon poikki ja raahaan kotiin. Sanoo valtiovalta mitä tahansa.

Tietenkin naapurit saavat osansa saaliistani.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";24193901]Pärjäisin varmaan hyvin. Maito ja liha tulisivat omasta navetasta niinkuin nytkin ja viljaa omilta pelloilta. Kasvimaata pitäisi tosin vähän laajentaa..[/QUOTE]

Oletko koskaa kuullut kansanhuoltoministeriön pakko-ottolautakunnasta?
 
"vieras"
Grillataan valtiovalta.

Rikoksesta pitää jäädä kiinni tullakseen tuomituksi. Ja jos tilanne olisi sellainen, että lasteni hyvinvointi tai hengissäpysyminen vaatii minua tekemään rikoksen, teen sen. Juoksen vaikka hirven kiinni paljain jaloin, umpimetsässä ja puren siltä valtimon poikki ja raahaan kotiin. Sanoo valtiovalta mitä tahansa.

Tietenkin naapurit saavat osansa saaliistani.
Juokset ehkä kerran hirven kiinni, mutta et toista kertaa vankilasta käsin...
 
yyhoo
[QUOTE="vieras";24194065]Tiedoksi nyt saan sinullekin, et pula-aikoina säännöstelyrikosta kovempaa rikosta ei ole, ja se tietää linnareissua vankilaan jossa EI eletä lihapatojen ääressä.[/QUOTE]

No jos oikeesti tulis sellanen nälänhätä, että on pakko lähteä metsälle, niin mä luulen, että siellä on niin tavallinen palstamamma, kun paikallinen poliisikin saman hirven perässä, joten kuka siinä sitten syyttelee ketäkin ja jakelee sakkoja linnatuomioista puhumattakaan? ;)
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;24194099:
ei maatalossa kuole nälkään, lihaa, voita, maitoa, perunoita, kasviksia, viljaa yms. saa omalta maatilalta.
Nälkäiset laumat tulevat syömään kaiken ruuaksi kelpaavan kysymättä lupia.
 
"vieras"
No jos oikeesti tulis sellanen nälänhätä, että on pakko lähteä metsälle, niin mä luulen, että siellä on niin tavallinen palstamamma, kun paikallinen poliisikin saman hirven perässä, joten kuka siinä sitten syyttelee ketäkin ja jakelee sakkoja linnatuomioista puhumattakaan? ;)
Poliisi takavarikoi sulta sen hirven itselleen ja lähettää sut vankilaan.

Kuis monelle luulette hirviä riittävän Suomen metsissä ja kuinka pitkäksi aikaa?
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;24194136:
niille jotka täällä palstallakin maanviljeliöitä kadehtii, en sitten myy rahalla enkä millään mitään :D
Ei ne osta sulta yhtään mitään vaan ampuvat koko sun perheen kylmäksi jos asetut poikkiteloin.
 
JONSERED Karhunkantaja
[QUOTE="vieras";24194137]Poliisi takavarikoi sulta sen hirven itselleen ja lähettää sut vankilaan.

Kuis monelle luulette hirviä riittävän Suomen metsissä ja kuinka pitkäksi aikaa?[/QUOTE]

6,4 kg hirveä jokaiselle suomalaiselle, teuraspainon mukaan laskettuna, jos kaikki hirvet lahdattaisiin kerralla. Ja siihen sitten oravat, peurat ja muut metsänhedelmät ja kalat päälle.

Kun taloustilanne paranee, ostetaan Ruotsista hirvifarmilta uudet kantavanhemmat ja annetaan hirvien olla.
 
JONSERED Karhunkantaja
[QUOTE="vieras";24194156]Hirven omainen on viranomainen, ei metsänomistaja tai palstamamma.[/QUOTE]

Ralistisesti ajatellen ovat viranomaiset tiukkaan muissa hommissa, jos tuo suuruusluokan kriisi iskisi nykymaailmassa.
 
"vieras"

Yhteistyössä