mitä te "köyhät" ostatte lapsillenne

• Viestiketjun aloittaja miten te muut?
  • Ensimmäinen viesti
miten te muut?
joululahjaksi?

itselläni kaksi lasta ja isompi toivoo kaikenlaista.
on jotain konttavaa/kävelevää ponia,nukkeja,barbie nukkeja,kalliita pelejä (lautapelejä),hello kitty vaatteita,askartelusettejä yms.
tiedän että saa ehkä sukulaisilta vähän jotakin pientä (sukukaan ei ole mikään rikas)
itselläni oli lapsena vain pari-neljä lahjaa.

surettaa kun ei pysty pienestä kotihoidontuesta ostamaan paljon mitään.
täytyy kuitenkin jouluna syödä vielä.

käytettynä
Mä käyn etsimässä kirppiksiltä jo hyvissä ajoin kaikkea. Riippuu tietenkin paikkakunnasta, mut täältä saa tosi hyvin vaikka mitä hienoo lelua kirppikseltä. Nyt on ostettu 3 lautapeliä, luistimet ja jääkiekkomaila ja keittiötarvikesetti. Ne maksoi yhteensä jotain 15 e. Kypärä haetaan kaupasta :)

tinni
meillä ostettu kirppikseltä vanhimmalle junior alias. 5e, hälle lisäksi alesta boksereita, paita ja sukkia sekä yö puvun.

kakkoselle pitää ostaa cd/kasettisoitin. (tää ostetaan uutena), saa myös sukkia. lisäksi pitää ostaa varmaan muutamat bokserit jos innostuisi vaipattomuuteen.

kolmoselle kirpputorilta brio pujottelurata ja fisherpricen kirahvi yht 8e

Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja miten te muut?:
joululahjaksi?

on jotain konttavaa/kävelevää ponia,nukkeja,barbie nukkeja,kalliita pelejä (lautapelejä),hello kitty vaatteita,askartelusettejä yms.
tiedän että saa ehkä sukulaisilta vähän jotakin pientä (sukukaan ei ole mikään rikas)

Mä keräilin aikaisemmin Barbie nukkeja, mutta innostukseni hiipui. Olen jo pidemmän aikaa lahjoitelut niitä pois. Kyse on siis ihan avaamattomissa paketeissa olevista nukeista. Kaikista en edelleenkään luovu, mutta jos tyttöäsi vähän harvinaisempi barbie ilahduttaisi, niin laita mulle y-viestiä. Voisin yhden noista nukeista lahjoittaa tyttärellesi.

vieras
Tää köyhä on pitkin vuotta ostanut lapsille lahjoja kaappiin jemmaan, noin 10 lahjaa molemmille tytöille mm. LP, HK, MLP juttuja ja vaatteita...isompi saa myös kännykän. Ja itse olen pienellä äitiysrahalla kotona ja mies työttömänä.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
Kyllä meillä ainakin on sillä pienellä kotihoidontuella ostettu lapsille lahjoja ihan samalla tavalla kuin nytkin kun olen työttömänä. Se joulu kun on joka vuosi 24päivä joukukuuta.
ostaisin mutta sitten ei jää rahaa ruokaan :(
kun laskutkin pitää maksaa.

Mie
olen ostellut jo loppukesästä asti.
Kirpparilta löysin kaks niitä pieniä kovia, mutta karvapäällysteisiä, nalleja, sitä yhtä sarjaa, joka maksaa tosi paljon ja on nyt muodissa... hyvä muisti. (Sylvanian Families)
Prisman leluosaston alelaarista löysin lokakuussa Barbie-vaatteita, 1-3 e paketti (norm. kai 5-15e), samoin jotain muutakin.
Anttilassa oli jotain uusia leluja tullut ja sieltä löysin poistuvista ison kuorma-auton 3 e.
Näin niitä pikkuhiljaa kertyy. Tosin ei tietysti välttämättä niitä toivottuja, kuten FurReal-kissa...

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tää köyhä on pitkin vuotta ostanut lapsille lahjoja kaappiin jemmaan, noin 10 lahjaa molemmille tytöille mm. LP, HK, MLP juttuja ja vaatteita...isompi saa myös kännykän. Ja itse olen pienellä äitiysrahalla kotona ja mies työttömänä.
mun äiti kanssa osteli ja piilotteli ja löydettiin aina ne tavarat ennenkun se ehti paketoida ne :D

123
joululahjaksi?

poni semmonen puhuva on 10e kaupassa,lautapelejä saa kirppikseltä tosi edukkaasti,hello kitty vaatteet on tosi edullisia H&M:llä ihan uutena,se on ihan ostajan näkökulmassa mitä pitää kalliina ja eihän tuommoiset ny montaa pakettia edes tarvitse.

ef
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kyllä meillä ainakin on sillä pienellä kotihoidontuella ostettu lapsille lahjoja ihan samalla tavalla kuin nytkin kun olen työttömänä. Se joulu kun on joka vuosi 24päivä joukukuuta.
mut ei sun tulo pelkästään varmaan kodinhoidontuki ole?sossu?lapsilisät?ym.ym

ap
Alkuperäinen kirjoittaja ef:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
mut ei sun tulo pelkästään varmaan kodinhoidontuki ole?sossu?lapsilisät?ym.ym
joo,on lapsilisät mutta ei sossusta ole haettu mitään tukia kun joskus muistaakseni 4-5 vuotta sitten.
en tiedä antaako ne sieltä mitään.
joskus olen pari sähkölaskua vienny sinne ja ne on maksaneet ne onneksi.

niinpä
Alkuperäinen kirjoittaja 123:
joululahjaksi?

poni semmonen puhuva on 10e kaupassa,lautapelejä saa kirppikseltä tosi edukkaasti,hello kitty vaatteet on tosi edullisia H&M:llä ihan uutena,se on ihan ostajan näkökulmassa mitä pitää kalliina ja eihän tuommoiset ny montaa pakettia edes tarvitse.
Se on ostajan näkökulmasta, mitä pitää kalliina. 10e on aika paljon.

miu
meillä nuorempi sanoi, kun kummitäti kyseli lahjatoivetta, että kaikki mitä pukki tuo, on sellaista mitä on toivonut. tarkoitti siis sitä, että nyt ei osaa nimetä just sellaista mitä haluaa, mutta sitten kun aattona avaa paketit, niin kaikki on ollut mieluista.

Meillä lapsille ostetaan yksi kalliimpi yhteinen lahja. tänävuonna todennäköisesti peli, jota esikoinen toivoo. sitten tosiaan saavat mummilta ja kaksilta kummeilta paketit. Myös minun ja mieheni sisarukset ovat heille ostaneet jotain pientä.

eniten meillä jouluna menee rahaa siihen, että saan lahjottua omat kummilapseni.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Anu78:
mä en vaan ymmärrä sitä että miks pitää joululahjaks ostaa käytettyä tavaraa?? :headwall: ei vaan mee mun jakeluun, kait nyt jokaisella sen verta on rahaa että sais edes yhdet lahjat uutena ostettua muksuilleen..
kyllä yhdet lahjat varmasti ostan.
alekorista kai pitää lähteä etsimään jotain ja jotain pientä kirppareilta.

antimainos
Alkuperäinen kirjoittaja :(:
mainokset telkkarista on pahempia..lapset näkee ne ja heti toivoo jotain sellaista mitä sieltä bongaa :(
ei kannata antaa katsella mainoksia.
No onhan meidän kaikkien opittava elämässämme ettei kaikkea mitä mainoksissa näytetään saa itselleen eikä tarttekaan =) Ja saahan siitä vinkkejä minkä tyyppiset lelut vetoaa, vaikkei sit just sitä kallista uutta ostettaiskaan.

Ostan paljon, mutta halvalla. Aloitan ostamisen jo alkusyksystä, hyödynnän alet, yms.

Konttaava ponikin oli sekä kesällä että nyt alessa 10 euroa, Hello Kittyä sai alkusyksystä -70% H&M:ltä (oli paitaa, pyjamaa, farkkuhametta...), lautapelejä saa uudenveroisena kirppikseltä ja uutena 5 eurolla Tarjoustalo/VapaaValinta/Halpahalli-ketjusta (Möhköfantti, Rölli-pelit), askartelusettejäkin saa halvalla Biltemasta/Clas Ohlsonilta tms, Barbien tai vastaavan saa viidellä eurolla (Barbiesta maksoin femman Anttilassa, Bratz tarttui mukaan kolmella eurolla, ja Steffi-nuket eivät maksa kuin 4-10 euroa nukeista ja tarvikkeista riippuen).

Eli halvallakin pystyy toteuttamaan toiveet, mutta se vaatii aikaa ja mielikuvitusta. Ja ennen kaikkea sitä, ettei jätä ostoksia joulukuuhun!

Yhteistyössä