Mitä suomalaisen pitäisi tietää omasta pääkaupungistaan?

"vieras"
[QUOTE="vieras";27454527]Ja kuka noin on sanonut? Mun mielestä tarvitsee tietää yhtä paljon kuin muistakin Suomen kaupungeista, eli ne perusfaktat (väkiluku, sijainti, ehkä jokin maamerkki). Miten se tekee musta kateellisen? Tai näistä muista tyypeistä? Ei kaikkia vaan kiinnosta jonkun yhden kaupungin historia tai arkkitehtuuri sen kummemmin, mua ei ole ko. aihealueet kiinnostaneet muutenkaan koskaan, miksi pitäis siis opiskella Helsingin arkkitehtuuria? En edes tiedä asuinkaupunkini vastaavaa :D[/QUOTE]

En ole sanonut että arkkitehtuuria pitäisi tuntea. Mutta koska helsinki sattuu olemaan pääkaupunki, niin mielestäni nuo luettelemani perusfaktat (muutama tunnettu nähtänyys/maamerkki, asukasluku suurinpiirtein, sijainti jne.) tulisi tietää. Ihan samaa mieltä olisin, jos vaikka Tampere olisi pääkaupunki. Ja tottakai muistakin kaupungeista on hyvä jotain tietää, aina vaan plussaa, mutta etenkin pääkaupungista ja sitten siitä kaupungista missä itse asuu.
 
"vieras"
mikä apina
[QUOTE="vieras";27447975]Turku on suomen ainut ja oikea pääkaupunki, Helsinki sensijaan on oikea persereikä, siitä ei tarvitse tietää kuin missä se sijaitsee, että voi varoa sieltä rönsyilevää sontaa.[/QUOTE]

Hahhhaaaaaaaaaah ei jumalaut...!
 

Yhteistyössä