Mitä sulle tapahtui kun lopetit herkkujen syönnin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Tai ainakin vähensit radikaalisti, eli yksi herkkupäivä viikossa. Eli tippuiko paino, nousiko, vähenikö selluliitti, mites aloitko voimaan paremmin?

Vai eikö tuntunut missään?

Sain uutta virtaa, siis totaalisesti. Ennen kun tuli syötyä aika vähän kasviksia ja sen sijaan paljon mm. leipää ja karkkia lähes joka ilta, olin aina väsynyt. Iltaisin tuli usein nukuttua tunti sohvalla töiden jälkeen... Ei enää nykyään, en oo nukkunut päiväunia varmasti puoleen vuoteen! Kotikin on siistimpi, aikaa löytyy lähteä jumppaa jne.
En kuitenkaan siis lopettanut herkkujen syöntiä, vaan vähensin radikaalisti ja tein ns. elämäntaparemontin, eli puoli kiloa kasviksia tuli ruokavalioon jne.

Mitä vähemmän herkkuja syö, sitä vähemmän niitä tekee mieli. Itsellä oli heikkoutena irtokarkit, kun niitä oli tottunut syömään joka toinen päivä tms, niin aina alkoi tehdä mieli. Ja kun karkinsyönnin jätti pois, nykyään ne lähinnä ällöttää, ei pysty edes syömään paria enempää. Verensokerit pysyy tasaisempina, ei ala väsyttää. Ja hampaiden vihlonta jäi pois :)

Ite oon siis viikon aikana vähentänyt herkkujen syömistä ja nyt kolmena päivänä en ole syönyt herkkuja lainkaan. Ajattelin jatkaa ja katsoa pystynkö miten kauan tähän. Yritys ja halu on kyllä kova, mutta olen aiemmin syönyt todella paljon herkkuja. Olen lievästi ylipainoinen ja haluaisin laihtuakin. Mutta tärkeintä on etten ainakaan liho yhtään enempää.

-25kg (nyt 170cm, 50kg), akne katosi, hiivatulehdukset loppuivat, makeanhimo hävisi... Mutta jätin siis herkut ja maitotuotteet kokonaan pois, syön runsaasti vihreitä kasviksia, satunnaisesti hedelmiä ja kerran pari viikossa kalaa.

Kilot tippuu, energiaa on enemmän. Eikä tee enää mieli karkkia yms sokerista. Mulla tuli stoppi uutenavuotena ja tän vuoden, lähes 7kk, olen syönyt todella vähän makeaa. Lapsetkaan eivät ole kaivanneet karkkipäiväänsä, ollaan oikeasti unohdettu ostaa karkkipäivänä karkkia heille.

Yhteistyössä