Mitä sinulle sanoo ikä 40v?

  • Viestiketjun aloittaja kysytääs
  • Ensimmäinen viesti
Kuulkaahan nyt rouvat ja neidit! Kaiken ikäiset...mulla on matkaa tuohon 40 rajapyykkiin vielä/enää 5,5 vuotta, ekat harmaat hiukset on löytynyt :eek: ja paniikissa kasvorasvoja lutraan... :D Mutta tuo "enemmän omaa aikaa", miten se voi kuulostaa eläkeläis-jutulta?!? :D Eikös omaa aikaa jää enemmän, kun lapset ei vaadi perushoitoa ja pärjäävät joitakin hetkiä kotona ilman äitiä tai isiä? Mutta aavistan, että ne, jotka nyt ovat 40v. eivät tunne itseään ollenkaan vielä niin "ikääntyneiksi" kuin mitä me, kenellä on sinne vielä matkaa, kuvittelemme sen iän olevan...Silloin, kun oli parikymppinen, tuntui 30v. ikä jotenkin tosi aikuisen iältä, nuoruus takana tai jotain...Mieli muuttuu... :D
"Älä koskaan tule niin vanhaksi, ettet voisi kauniina kesäpäivänä istua kaupan portaille syömään tötteröjätskiä..."
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kohta 38...:
Alkuperäinen kirjoittaja muumimamma75:
Alkuperäinen kirjoittaja Kohta 38...:
Alkuperäinen kirjoittaja Ippa:
Lainat lähes maksettu, lapset isoja, elämästä nautitaan lomaillen useammin, aikaa enemmän itselle...Harmaita hiuksia, naururyppyjä silmien ympärillä...
Ei herranen aika, kenellä nelikymppisellä on harmaita hiuksia:D.
Ai kenellä? Voi kuule- voin valaista sinua, että jopa 25-vuotiaalla voi olla harmaita hiuksia. Nimimerkillä kokemusta on!
Harmaat hiukset eivät ole iästä kiinni!
No joo, kyllähän mä tiedän että aikaisinkin harmaantuvia on, mutta kuulosti että tuo on se stereotypia, minusta tuo harmaantuminen tulee kuvaan noin yleisesti paljon myöhemmin, lähestyttäessä 70 rajapyykkiä.
Niin ja sitä paitsi, mä kirjoitin "harmaita hiuksia" enkä "harmaat hiukset".... :D
 
Kohta 38...
Alkuperäinen kirjoittaja Ippa:
Alkuperäinen kirjoittaja Kohta 38...:
Alkuperäinen kirjoittaja muumimamma75:
Alkuperäinen kirjoittaja Kohta 38...:
Alkuperäinen kirjoittaja Ippa:
Lainat lähes maksettu, lapset isoja, elämästä nautitaan lomaillen useammin, aikaa enemmän itselle...Harmaita hiuksia, naururyppyjä silmien ympärillä...
Ei herranen aika, kenellä nelikymppisellä on harmaita hiuksia:D.
Ai kenellä? Voi kuule- voin valaista sinua, että jopa 25-vuotiaalla voi olla harmaita hiuksia. Nimimerkillä kokemusta on!
Harmaat hiukset eivät ole iästä kiinni!
No joo, kyllähän mä tiedän että aikaisinkin harmaantuvia on, mutta kuulosti että tuo on se stereotypia, minusta tuo harmaantuminen tulee kuvaan noin yleisesti paljon myöhemmin, lähestyttäessä 70 rajapyykkiä.
Niin ja sitä paitsi, mä kirjoitin "harmaita hiuksia" enkä "harmaat hiukset".... :D
No juu, itse tässä melkein nelikymppisenä en osaa kuvitella itselleni tai kavereilleni (41v sisko mukaanlukien) edes niitä yksittäisiä harmaita hiuksia, ei oo ainakaan kukaan tunnustanu... No vähä nuoremmalla miehelläni niitä on joitaki kyl ilmaantunu, mut miehillehän se tuo charmia.

Se on tietty totta että lapset ei meillä (ei kyllä kaikilla nelikymppisillä) enää sitä perushoitoa vaadi, ellei enää innostuta uusia pistään vireille - hieman tuntuu ettei sitä enää jaksais. Mutta omana aikana se ei vielä niin näy, tai mikä sitten onkaan oma aika...
 
Turkilmas
Mua jotenkin pelottaa tuo ikä. Jostain syystä mä ihan hysteerisesti pelkään vanhenemista. Toisaalta 20-vuotiaana pelottikin kovasti tuo 30-vuotiaaksi tuleminen ja kolmekymppiset tuntui kovin vanhoilta. Nyt kun itse täytin 30, niin huomasin että sama vanha lapsellinen itseni mä olen. Ehkä vaan vähän rauhallisempana ja seesteisempänä. Varmaan sitten 40-vuotiaana sitä on taas oppinut paljon itsestään ja elämästään ja huomaa kuitenkin olevan se sama tyyppi kuin aiemmin.

Mene ja tiedä, tällä hetkellä on vaan tunne että onneksi olen 40-vuotias vasta kymmenen vuoden päästä :whistle: .
 
elma
Alkuperäinen kirjoittaja Ippa:
Lainat lähes maksettu, lapset isoja, elämästä nautitaan lomaillen useammin, aikaa enemmän itselle...Harmaita hiuksia, naururyppyjä silmien ympärillä...
Minulla velkaa 75 000e, lapset 9 ja 4, elämästä nautitaan, mutta aika harvoin lomaillaan, harmaita hiuksia ei ole yhtäkään, ryppyjä en löytänyt lainkaan!

Kohta tulee 40v täyteen ja olo on ihan sama kuin 20v, kokemusta vaan on tullut paljon lisää. Ja muutama kilo. Elämä on parasta mahsollista jA OIKEIN ONNELLISTA!
 
sama
Alkuperäinen kirjoittaja elma:
Alkuperäinen kirjoittaja Ippa:
Lainat lähes maksettu, lapset isoja, elämästä nautitaan lomaillen useammin, aikaa enemmän itselle...Harmaita hiuksia, naururyppyjä silmien ympärillä...
Minulla velkaa 75 000e, lapset 9 ja 4, elämästä nautitaan, mutta aika harvoin lomaillaan, harmaita hiuksia ei ole yhtäkään, ryppyjä en löytänyt lainkaan!

Kohta tulee 40v täyteen ja olo on ihan sama kuin 20v, kokemusta vaan on tullut paljon lisää. Ja muutama kilo. Elämä on parasta mahsollista jA OIKEIN ONNELLISTA!
Ja vauvakuume vaivaa aina vaan.

 
jaah, ehkä olen mummu tai en, edellytykset siihen ovat

toivon kovasti, että olen samassa työssä kuin nyt, ehkä jopa esimiehenä..

mut anyway olen aivan varam siitä, että elän elämäni prhainta aikaa, kuten nytkin 34 vuotiaana, kun elämän perusasiat on kunnossa niin ne on muutkitn
 
Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Mua jotenkin pelottaa tuo ikä. Jostain syystä mä ihan hysteerisesti pelkään vanhenemista. Toisaalta 20-vuotiaana pelottikin kovasti tuo 30-vuotiaaksi tuleminen ja kolmekymppiset tuntui kovin vanhoilta. Nyt kun itse täytin 30, niin huomasin että sama vanha lapsellinen itseni mä olen. Ehkä vaan vähän rauhallisempana ja seesteisempänä. Varmaan sitten 40-vuotiaana sitä on taas oppinut paljon itsestään ja elämästään ja huomaa kuitenkin olevan se sama tyyppi kuin aiemmin.

Mene ja tiedä, tällä hetkellä on vaan tunne että onneksi olen 40-vuotias vasta kymmenen vuoden päästä :whistle: .
Just näin se menee. Itekki sen näin päälle nelikymppisenä huomannu. Ja 70-vuotias äitini huomannu saman asian ;) =)

Kroppa vanhenee, mutta mieli ei paljoa muutu =)
 
Yhdeksän vuoden päässä.

Mummiltani (rip) kysyin, että onko outoa kun en vieläkään tunne oloani aikuiseks vaik vuosia on... Mummini odotti aikuisuuskilahdusta edelleen, joten... Ehkä vaan annan olla ja porskutan :whistle:
 

Yhteistyössä