Mitä sinä ajattelisit tällaisesta?

Mulla harmittaa ja tuntuu että välit viilenee jo kavereihin. Tapahtunut seuraavaa.

Meitä on täällä pienellä paikkakunnalla muutama äiti ja ollaan käyty porukalla viettämässä vapaata. Yleensä oltu yksi yhden yön reissu. No nyt sitten ollaan taas yhden kaverin kanssa suunniteltu reissua ja hän olikin kerennyt jo monia infoamaan. Mäkin heti mietin että pyydän erästä kaveriani (tai on oikeastaan kaikkien muidenkin tuttu/kaveri) kun tuli viesti, että eräs toinen äiti toivoo ettei tätä mun hyvää kaveria kutsuttaisi kun heillä ei oikeen kemiat toimi...

olin ihan että :eek:

mun mielestä tosi törkeetä! ei multa ole kukaan kysynyt haluanko mä kaikkia jo kutsuttuja pyytää mukaan. Ja vaikka siellä olisikin joku kenen kanssa en itse tule ehkä niin hyvin toimeen, niin en mä alkais järjestäjille alkaa sanomaan että älä pyydä sitä tai tätä ihmistä. Tuli tosi paha mieli kaverin puolesta.

Mä oon sitä mieltä että sen, jolla on ongelmia, pitäs ite jäädä sitte kotiin. Kyllä pitää aikusen pystyä porukalla kulkemaan ja käyttäytymään vaikkei kaikkien sydänystävä oliskaan. Minusta se kertoo ihmisestä sitä, että on tosi itsekäs. Jos on valmis estämään jonkun muun mukaanpääsyn siksi että itse pääsisi.

Jotenki tuntuu että ei huvita edes tän toisen kaverini kanssa niin olla ja jutella kun meni mukaan tuollaiseen typeryyteen... en ois hänestäkään uskonut että menee mukaan ja vielä toimii viestinvälittäjänä, tämä ihminen ois voinu ihan hyvin tulla suoraan mulle sanomaan ettei toivo mukaan jotakuta.

ihmeellistä kuppikunta ja koulukiusaamismeininkiä...
 
Pojalla oli vastikään syntymäpäivät. Hän kertoi, että eräs kaverinsa, jonka hän halusi juhliin, oli sanonut, että jos joku hänen kaverinsa ei tul, niin ei sitten tule hänkään. Totesin pojalleni, että ne ovat hänen juhlansa ja hän saa itse valita kenet kutsuu. Siinähän kävi sitten niin, että kaveri kenet poika kutsui, ei tullut juhliin ollenkaan. Poikani ei kuitenkaan pahoittanut siitä mieltään, kun juhlissa oli muita toivottuja kavereita.
 
Ja mä vielä valitsin sitten niin että kerroin ystävälleni tästä, koska tiesin että hän reissusta kuulee kuitenkin. Ja näin kävikin, eräs yhteinen kaveri (joka ei tiennyt tästä jutusta) oli jo kysynyt että ootkos lähdössä mukaan reissuun? ystäväni siihen vaan että en, ei minua ole kutsuttu.

enkä lähde itsekään. Paikka tai ohjelma ei kiinnosta. Ja meni vähän maku tuon porukan kanssa mihinkään enää edes lähteä.
 
ärsyttää kun tämä nyt vaikuttaa mun ajatuksiin noista muista kavereista, ihan liikaa. Tämä syrjitty ystäväni sanoi ettei hänen puolestaan kannata murehtia, mutta yllätyin niin kovasti että se pisti ajatusmaailman sekaisin.

mun mielestä tää mun kaveri ois ansainnu mahdollisuuden vapaaviikonloppuun siinä missä muutkin äidit täällä. Käsittämätöntä...
 
Logotar, muistanko oikein, että asustelet myös pohjoisessa? Minä tässä teidän alapuolella olevassa kunnassa ja täytyy sanoa, että kuulostaa tutulta, pienet on piirit ja varsinkin naiset osaavat olla toisilleen tosi inhottavia :/

Olenkin ottanut sellaisen asenteen, että yritän mahdollisimman vähän sekaantua toisten asioihin, monesti siitä ei seuraa kuin huonoa... En tiedä, onko isommilla paikkakunnilla sitten erilaista...?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lappitar:
Logotar, muistanko oikein, että asustelet myös pohjoisessa? Minä tässä teidän alapuolella olevassa kunnassa ja täytyy sanoa, että kuulostaa tutulta, pienet on piirit ja varsinkin naiset osaavat olla toisilleen tosi inhottavia :/

Olenkin ottanut sellaisen asenteen, että yritän mahdollisimman vähän sekaantua toisten asioihin, monesti siitä ei seuraa kuin huonoa... En tiedä, onko isommilla paikkakunnilla sitten erilaista...?
Joo pohjoisessa oon. Mulla vaan jotenkin tosi kovasti nyt ärsyttää tällainen. pienet on piirit ja vähän ihmisiä, ei täällä oo varaa alkaa sanomaan että älä sä tuu kun mä meen jne.

Jotenki tuntuu ettei huvita ees nähdä niitä ihmisiä enää. Ehkä mä vaan ylireagoin mutta ärsyttäääää....
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Lappitar:
Logotar, muistanko oikein, että asustelet myös pohjoisessa? Minä tässä teidän alapuolella olevassa kunnassa ja täytyy sanoa, että kuulostaa tutulta, pienet on piirit ja varsinkin naiset osaavat olla toisilleen tosi inhottavia :/

Olenkin ottanut sellaisen asenteen, että yritän mahdollisimman vähän sekaantua toisten asioihin, monesti siitä ei seuraa kuin huonoa... En tiedä, onko isommilla paikkakunnilla sitten erilaista...?
No kyllä on! Naiset ovat niiiiin lapsellisia. Tyhmyys vasta täällä pk-seudulla tiivistyykin!
 
Mulla oli ihan samanlaisia tuntemuksia tässä jokin aika sitten, enkä vieläkään ole päässyt asiasta täysin yli. Vieläkin epäilyttää, mitähän kaikkea minustakin sitten jutellaan, jos jostakin muustakin. Ehkä olen vähän naiivi, mutta mun eteen ei ole vielä sattunut kovin ikäviä juttuja ja jo tällainen "pikku" juttu, että eihänpyydetätotayhtämukaan saa mut raiteiltaan.

Se on tosiaankin totta, että näin pienessä paikassa on vaan pakko tulla toimeen kaikkien kanssa. Eihän sitä vois mennä edes ruokakauppaan enää, jos olisi jonkun kanssa riidoissa!! :/
 
mä mietin kun meillä ois huomenna taas yhteinen jumppatuokio mihin nää ihmiset ois tulossa, että ei huvittas ite ees mennä vaikka tykkään ko. jumpasta...

tai sitte meen ja jumppaan ja lähden pois, sen kummempia lörpöttelemättä. Kun jotenki tuntuu että tekis mieli sanoa sille päin naamaa mikä sika se on mutta toisaalta eihän se mulle oo mitään tehnyt... ja sitte taas jos vaan on niinko ennenkin hyvää pataa ni sekin tuntuu väärältä... huoh...
 
vieras
Ellei se mun ystävä, jota ei haluta mukaan, ole TODELLA huomionhakuinen tai pikkuilkeilijä, ihmettelisin tuollaista sorsimista todella paljon. Ihmettelisin myös laajemmalti tuota kaveripiiriä, mikäli minä olisin todellakin ainoa, jonka mielestä tuo kuulostaa erittäin lapselliselta. Onkohan "jonkun/joidenkin" kehitys tyssännyt ala- ja yläasteen lukemiin?
 
Hisu
Olen kyllä täysin samoilla linjoilla ap:n kanssa... olisin myös jättänyt reissun väliin ja varmaan myös ilmoittanut miksi. Kumma kun aikuiset ihmiset ei osaa käyttäytyä...
 
Olisin aika huvittunut tuollaisesta aikuisen naisen pyynnöstä.
Isommassa porukassa ( oli ihmiset sitten kumpaa sukupuolta vain) on väkisinkin ihmisiä, joista pitää enemmän kuin toisista. Jos kemiat ei pelaa eikä halua ihmiseen lähemmin tutustua, silloin kannattaa keskittyä juttelemaan muiden kanssa.

Todennäköisesti viestittelisin takaisin, että jollei aikuiset naiset saa kemioitaan kuriin, on ehkä parempi sitten minunkin jäädä porukasta pois.
Mene sen ystäväsi kanssa kahdestaan reissuun! Todennäköisesti teillä on hauskempi ilta keskenänne :hug:
 
Siis... mä ymmärtäisin tuon siinä tapauksessa että tää jota ei haluta mukaan olis tehny jotain todella ikävää ja anteeks antamatonta, että jollain toisella olis todella paha olla hänen seurassaan.
Jos syy on tosiaan vaan se, ettei ihan nyt kemiat kohtaa ja kuitenkin mennään isolla porukalla - niin mikä pakko sitä sitten olis tän ihmisen kanssa aikaa viettää siellä reissussa? Luulis ny tosiaan aikuisten ihmisten sen verran kykenevän sietämään, että vois olla samassa paikassa, vaikka ei ihan oliskaan se kaikkein mukavin reissukaveri.
 
joo... eli samoilla linjoilla ollaan.

Joo ei mulla huvita enää lähteä ollenkaan. Ajankohta ei edes sovi mutta tuskin lähtisin vaikka sopisikin.

Joo me jo juteltiinkin että mennään sitte omalle reissulle jos kerta ei voida porukkareissuille lähteä.

Tämä kaverini on sellainen joka sanoo mitä ajattelee, ei mielistele muita ja omaa vahvoja mielipiteitä. Mutta ei ole ilkeä, ei tyrkytä omaa ajatusmaailmaansa tai yritä suututtaa tahallaan ketään. Mitään riitoja tms. ei tietääkseni ole. Kysyinkin häneltä ennen kuin kerroin tästä että mitä hän tykkää siitä ihmisestä, joka pyysi jättämään kutsumatta, ja vastasi että se on ihan kiva.

eli kaikenkaikkiaan aika naurettavaa touhua. :|
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Lapsellista :( touhua. Se jääköön pois kuka ei voi "muka" olla jonkun toisen seurassa.
Tätä mieltä minäkin.
Joo, näin mäkin sanoin sille viestinvälittäjäkaverilleni, että mun mielestä se jolla on ongelma, voi jäädä kotiin. Kerrassaan törkeetä vaatia että joku muu ei pääse jotta ite pääsis, eikä oo valmis sitte yhtään joustamaan ja yrittämään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Logotar:
Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Lapsellista :( touhua. Se jääköön pois kuka ei voi "muka" olla jonkun toisen seurassa.
Tätä mieltä minäkin.
Joo, näin mäkin sanoin sille viestinvälittäjäkaverilleni, että mun mielestä se jolla on ongelma, voi jäädä kotiin. Kerrassaan törkeetä vaatia että joku muu ei pääse jotta ite pääsis, eikä oo valmis sitte yhtään joustamaan ja yrittämään.
No on tosiaan. Minä olisin varmaan periaatteesta lähtenyt sen toisen kaverini kanssa reissuun mukaan... Toisaalta taas ymmärrän kyllä senkin, jos ei pahemmin huvita heidän kanssaan reissata. :/
 

Yhteistyössä