Mitä sanontoja/ilmauksia inhoatte yli kaiken? Antakaa palaa tähän ketjuun!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Minusta taas oikeasti vaikeuksia kokenut ihminen ymmärtää, että vastoinkäymiset viisastuttavat, mutta eivät tee vahvemmiksi vaan jopa herkemmiksi. On väärä ajatustapa, että kovia kokenut olisi tai tulisi jotenkin vahvemmaksi kokemustensa vuoksi.

Korjaan, että luulen tämän sanonnan olevan jonkun sellaisen keksimä, joka on sivusta seurannut toisten vaikeuksia. Silloinhan on helppo sanoa, että voi kun olet vahva, en ymmärrä miten jaksat. Tosiasiassa ihminen on ollut tai on heikoilla ja tarvitsee muiden tukea.
Mutta eihän vahvuus ja herkkyys ole vastakohtia, vaan pikemminkin päinvastoin!
Vahva ihminen uskaltaa olla myös herkkä.
Kyllä mä ainakin olen tullut vahvemmaksi ihmiseksi, mä uskon voivani selvitä asioista ja pystyväni auttamaan myös muita.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Minusta taas oikeasti vaikeuksia kokenut ihminen ymmärtää, että vastoinkäymiset viisastuttavat, mutta eivät tee vahvemmiksi vaan jopa herkemmiksi. On väärä ajatustapa, että kovia kokenut olisi tai tulisi jotenkin vahvemmaksi kokemustensa vuoksi.

Korjaan, että luulen tämän sanonnan olevan jonkun sellaisen keksimä, joka on sivusta seurannut toisten vaikeuksia. Silloinhan on helppo sanoa, että voi kun olet vahva, en ymmärrä miten jaksat. Tosiasiassa ihminen on ollut tai on heikoilla ja tarvitsee muiden tukea.
Mutta eihän vahvuus ja herkkyys ole vastakohtia, vaan pikemminkin päinvastoin!
Vahva ihminen uskaltaa olla myös herkkä.
Kyllä mä ainakin olen tullut vahvemmaksi ihmiseksi, mä uskon voivani selvitä asioista ja pystyväni auttamaan myös muita.
Siinähän se on kun yleisesti näin ei mielletä vaan ne 'vahvat' sitten tosiaan ovat 'vahvoja'.
 
hyvä ketju
Niskavillat nousee pystyyn ku kuuntelee sellasta keskustelua, jossa joka toinen sana on NIINKU.

Toinen ärsytys on ku joku selittää jotaki omaa tekemistään ja kertoo tekemisensä sijamuodossa SÄ. Ei siis mä.

Räyh!
 
se kun joka väliin laitetaan KATO. Yritin kerran töissä kuunnella ku joku asiakas selitti pitkään asiaansa ja lähes joka toinen sana oli kato. Mie en yksinkertaisesti pysyny mukana jutussa kun se hoki kokoajan sitä KATO sanaa... :kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Minusta taas oikeasti vaikeuksia kokenut ihminen ymmärtää, että vastoinkäymiset viisastuttavat, mutta eivät tee vahvemmiksi vaan jopa herkemmiksi. On väärä ajatustapa, että kovia kokenut olisi tai tulisi jotenkin vahvemmaksi kokemustensa vuoksi.

Korjaan, että luulen tämän sanonnan olevan jonkun sellaisen keksimä, joka on sivusta seurannut toisten vaikeuksia. Silloinhan on helppo sanoa, että voi kun olet vahva, en ymmärrä miten jaksat. Tosiasiassa ihminen on ollut tai on heikoilla ja tarvitsee muiden tukea.
Mutta eihän vahvuus ja herkkyys ole vastakohtia, vaan pikemminkin päinvastoin!
Vahva ihminen uskaltaa olla myös herkkä.
Kyllä mä ainakin olen tullut vahvemmaksi ihmiseksi, mä uskon voivani selvitä asioista ja pystyväni auttamaan myös muita.
Siinähän se on kun yleisesti näin ei mielletä vaan ne 'vahvat' sitten tosiaan ovat 'vahvoja'.

Mun mielestä tuo sanonnan vahvuus tarkottaa juuri sitä, että kun selviää tarpeeksi tiukasta mankelista läpi, tajuaa että herkkyys on vahvuutta. Kyky tunnustaa heikkoutensa ja avun tarpeensa, kyky nähdä, ettei aina selviä yksin, on sitä todellista vahvuutta, samoin kyky ottaa apua vastaan tarvittaessa. Sen havaitsemiseen tarvitaan usein aika paljon.
Siis todellista vahvuutta, jota onnellisuuden saavuttamiseksi tarvitaan, ei sitä vahvuutta, jolla rakennetaan kulisit, vaan sitä jolla saavutretaan sisäinen rauha.
 
Mää en voi ymmärtää, että aikuset ihmiset tosissaan käyttää sanaa IHKU tai IHQU ihan missä tahansa kirjoituksessa tai puheessa. Hohhoijaa! :kieh: Enkä ymmärrä, miksi jostain 4- tai 5-vuotiaasta lapsesta pitäisi puhua "tehis-lapsena", kun toinen on syntyessään joutunut hetkeksi teho-osastolle???
 
Muo ärsyttää kun ei taivuteta sanoja kunnolla |O
Omistuspäätteen poisjättämistä harrastetaan nykyään jo tiedotusvälineissäkin ja se kuulostaa niin tyhmältä. Ihan kun ulkomaalainen puhuis suomea, kun ei osaa sanoa sitä pätettä |O :headwall:
 
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Muo ärsyttää kun ei taivuteta sanoja kunnolla |O
Omistuspäätteen poisjättämistä harrastetaan nykyään jo tiedotusvälineissäkin ja se kuulostaa niin tyhmältä. Ihan kun ulkomaalainen puhuis suomea, kun ei osaa sanoa sitä pätettä |O :headwall:
Kuten "minun sonera."
 
Hihii
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Muo ärsyttää kun ei taivuteta sanoja kunnolla |O
Omistuspäätteen poisjättämistä harrastetaan nykyään jo tiedotusvälineissäkin ja se kuulostaa niin tyhmältä. Ihan kun ulkomaalainen puhuis suomea, kun ei osaa sanoa sitä pätettä |O :headwall:
Kirjoitusvirheet ärsyttää. Ei esim. osata kirjoittaa päätettä vaan kirjoitetaan pätettä. Ja mikä ihmeen sana muo on? :D sori oli pakko. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hihii:
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Muo ärsyttää kun ei taivuteta sanoja kunnolla |O
Omistuspäätteen poisjättämistä harrastetaan nykyään jo tiedotusvälineissäkin ja se kuulostaa niin tyhmältä. Ihan kun ulkomaalainen puhuis suomea, kun ei osaa sanoa sitä pätettä |O :headwall:
Kirjoitusvirheet ärsyttää. Ei esim. osata kirjoittaa päätettä vaan kirjoitetaan pätettä. Ja mikä ihmeen sana muo on? :D sori oli pakko. :D
:D
 
Mua ärsyttää lähes kaikki, vaikka käytänkin niistä joskus joitain.

En käytä:

-daaaaaa
-elämä on
-sopii ku nyrkki silmään
-omaa napaa
-ookke
-huusholli
-keitolle, kupittamaan, bilettämään yms. (se on juomaan tai ryyppäämään)
-voi moro
-ihq
-LOL
-evvk
-btw
-emt
-olen selkä

ei nää lopu koskaan.. :D
 

Yhteistyössä