Mitä sanontoja/ilmauksia inhoatte yli kaiken? Antakaa palaa tähän ketjuun!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Masuvauva, masuasukki, masunkasvattaja, masu masu masu ja vielä vittu masu,Täti, menssut, ovis, ovisLIMA, ovistesti, tärppipäivät, tärppi, pupuilla, heiluttaa peittoa,
"raskausoire" joka ei tarkoita mitään. Raskaus kun ei oireile, se ei ole sairaus. Menkkamainen olo, menkkamainen kipu, tuhruttaa, käytännössä, imetys, tisu, synnäri, likka, muksu, junnu, veikka, sälli, oksu, limatulppa, suppari, jaksuja, hali, mussu...
Kaikki nämä ja etenkin se TARRASUKAT. Ja KYYDISSÄ PYSYMINEN. :kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Masuvauva, masuasukki, masunkasvattaja, masu masu masu ja vielä vittu masu,Täti, menssut, ovis, ovisLIMA, ovistesti, tärppipäivät, tärppi, pupuilla, heiluttaa peittoa,
"raskausoire" joka ei tarkoita mitään. Raskaus kun ei oireile, se ei ole sairaus. Menkkamainen olo, menkkamainen kipu, tuhruttaa, käytännössä, imetys, tisu, synnäri, likka, muksu, junnu, veikka, sälli, oksu, limatulppa, suppari, jaksuja, hali, mussu...
Lisätään tähän vielä eppari, äijä, ukko.
 
Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ihmiselle annetaan niin paljon kuin hän jaksaa kantaa.

Se mikä ei tapa, vahvistaa.

Sanontojen keksijät ovat taatusti eläneet helpon elämän.
samaan kastiin kuulunee:

Kyllä se aurinko joskus paistaa risukasaankin
Mä taas pidän tuosta "mikä ei tapa se vahvistaa", mutta toi "paistaa se aurionko vielä risukasaankin taas on...en mä oikein osaa suhtautua iihen.
Mikä ei tapa, se vahvistaa on totta, kun on päässy läpi, mutta on ihan turha mennä sanomaan jollekin, että paista se päivä vielä risukasaankin.
Jos on eläny helpon elämän, ei ole voinut tajuta, miten paljon vaikeudet ihmiselle antavat.


Mä inhoan sanontaa "äiti on vähän väsynyt" siinä on niin monta pielesä olevaa asennetta, että se vaan on perseestä |O
1. eikö muut saa olla väsyneitä kun äidit
2. ihminen voi olla väsynyt jostain ihan muusta syystä kuin äitiyden takia, vaikka olisi äiti
3. äiti voi olla oikeasti sairas (ja se syy ei taaskaan ole välttämättä äitiys) mutta se saa vaan "äiti on vähän väsynyt" hoitoa. (mulla on kaksi kaveria, kun on saanu lääkäriltä väärä hoitoa, tuon takia)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ihmiselle annetaan niin paljon kuin hän jaksaa kantaa.

Se mikä ei tapa, vahvistaa.

Sanontojen keksijät ovat taatusti eläneet helpon elämän.
samaan kastiin kuulunee:

Kyllä se aurinko joskus paistaa risukasaankin
Mä taas pidän tuosta "mikä ei tapa se vahvistaa", mutta toi "paistaa se aurionko vielä risukasaankin taas on...en mä oikein osaa suhtautua iihen.
Mikä ei tapa, se vahvistaa on totta, kun on päässy läpi, mutta on ihan turha mennä sanomaan jollekin, että paista se päivä vielä risukasaankin.
Jos on eläny helpon elämän, ei ole voinut tajuta, miten paljon vaikeudet ihmiselle antavat.
Minusta taas oikeasti vaikeuksia kokenut ihminen ymmärtää, että vastoinkäymiset viisastuttavat, mutta eivät tee vahvemmiksi vaan jopa herkemmiksi. On väärä ajatustapa, että kovia kokenut olisi tai tulisi jotenkin vahvemmaksi kokemustensa vuoksi.

Korjaan, että luulen tämän sanonnan olevan jonkun sellaisen keksimä, joka on sivusta seurannut toisten vaikeuksia. Silloinhan on helppo sanoa, että voi kun olet vahva, en ymmärrä miten jaksat. Tosiasiassa ihminen on ollut tai on heikoilla ja tarvitsee muiden tukea.
 

Yhteistyössä