Mitä sana "läski" teidän kielessänne tarkoittaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mun mielestä se on haukkumasana. Jota käytetään joskus ihan normaalipainoisistakin ihmisistä. Laihatkin ihmiset näkevät itsessään ja muissa läskejä. Mun mielestä lihavinkaan ihminen ei ole läski, vaan korkeintaan ylipainoinen tai lihava, ja sekin on hänen ihan oma asiansa.

Läski on todella ylipainoinen, esim. minä, ja hänen vartalollaan hyllyvä aine. Vaatekaupassa kysyin kerran: "Missä teillä on se läskien puoli?" Myyjän suu loksahti, mutta sitten hän takellellen sai neuvottua oikean osaston.

Niin ja kaksivuotiaani sanoi vielä vähän aikaa sitten: "Minä haluan läskiä." (= jätskiä)

Läski on todella ylipainoinen, siis todella todella todella. Muutama kilo ylimääräistä jos on, niin siitä ei läskiä saa tekemälläkään. Mutta ruma sana se on, enkä käytä sitä.

Mulla ehkä tulee läski mieleen sairaalloisesti ylipainoisista. Äitini on pullukka ja hän on varmaan ihan reilusti ylipainoinen.

Mutta mun makkara tossa vyötäröllä on kyllä läskiä, ei lihasta. Vaikka muuten en olekaan mikään läski tai pullukka.

miun sanavarastossa läski tarkottaa ainoastaan sitä valkosta osaa mitä on joskus reilusti lihan päällä. eli sitä rasvaa. ei koskaan ihmistä.

Alkuperäinen kirjoittaja Phoebe:
Läski on todella ylipainoinen, siis todella todella todella. Muutama kilo ylimääräistä jos on, niin siitä ei läskiä saa tekemälläkään. Mutta ruma sana se on, enkä käytä sitä.

Niinpä, musta tehtiin kerran aloitus, jonka otsikossa mua haukuttiin läskiksi..vaikka mulla on vain lievää ylipainoa (mitat 162/66.)

Yhteistyössä