Mitä ryhmäliikuntaa harrastat?

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
Ms Peggy
Ryhmäseksiä, mutta luin harmikseni juuri tällä viikolla Iltalehdestä, että se kuluttaa paljon vähemmän kaloreita kuin aikaisemmin on arvioitu. Voin kyllä silti suositella terveellisen ruokavalion ohella painonhallintaan. Pysyy timmissä kunnossa, kun useamman kerran päivässä harrastaa.

Bodypumpissa ja bodycombatissa pääasiassa käyn, 2-3krt/vko. Lisäksi 1-2 krt/vko salilla. Lenkkeily lähinnä kärrylenkkien muodossa, nyt talvella vähemmän/ aika lyhyitä lenkkejä, en pidä talvella lenkkeilystä.

"Anne"
[QUOTE="vieras";27987324]Montako kertaa viikossa? Käytkö myös salilla? Lenkillä?[/QUOTE]

En mitään.
Ennen kävin ennen joka salikertaa coressa mutta ei siitä mitään iloa ollut. Nyt käyn vain salilla 3x/vko.

Aika vaihtelevasti. Yleensä käyn salilla kahdesti viikossa ja ryhmätunnilla kolmesti. Eniten tykkään Powerista (Body Pumpin vastaava) ja Xyclingista. Lisäksi saattaa olla kahvakuulaa, Cardio energya ja Shapea, tai Fast Fit Fabulousia. Huomenna alkaa tanssitunti Love to Dance, sitä oon odotellut jo pidemmän aikaa.

"vilma"
Käyn salilla/jumpissa yhteensä 5 krt viikossa, yleensä salilla 1-2 krt ja jumpissa 3-4 krt. Jumpat on yleensä bodyattack, bodystep, bodypump, tabata tai vatsa-selkä -jumppa+venyttely. Ryhmäliikunta on ehdottomasti mun juttuni. Tykkään tehdä itsenäisesti, mutta kuitenkin niin että on ympärillä muitakin, hyvä ohjaaja ja hyvää musaa. Siitä saa paljon tsemppiä omaan suoritukseen. Joskus jumppaan kotonakin ja silloin käytän kahvakuulaa ja voimistelurenkaita apuna. Lenkkeilen välillä kesäaikaan.

Miten teillä riittää aikaa käydä noin monta kertaa viikossa jossain? vai oletteko kaikki kotiäitejä? Itse työssäkäyvänä, jos kävisin vielä muutaman kerran viikossa jossain salilla tms, niin koska mulla ois lapsille aikaa?? Ei koskaan.

En mitään
Mä en ole kovin sosiaalinen. Saan tarpeeksi sosiaalisuutta töissä (iso tiimi ja paljon voimakastahtoisia ihmisiä), kotona (2 lasta ja mies), sukulaisista (sekä omat että appivanhemmat asuu 5 km säteellä), sisaruksistani ja miehen sisaruksista (yht 5 kpl perheineen) ja ystävistä, kavereiden lasten äideistä, tuttavista jne.

Kun menen liikkumaan, on se ihan omaa aikaa. Nautin siitä enemmän kuin että silloinkin olisin ryhmässä!!!

Käyn enimmäkseen lenkeillä, mutta myös hiihdän, kotona kuntopyöräilen ja steppailen (siinä on kyllä perhe lähellä silloin), teen vatsalihaksia ja punnerruksia, pakaralihaksia jne.

"vilma"
Miten teillä riittää aikaa käydä noin monta kertaa viikossa jossain? vai oletteko kaikki kotiäitejä? Itse työssäkäyvänä, jos kävisin vielä muutaman kerran viikossa jossain salilla tms, niin koska mulla ois lapsille aikaa?? Ei koskaan.
Juu, kotiäiti olen. Usein käyn jo aikaisin aamulla kun muu perhe vielä nukkuu. Muuten sitten kun mies pääsee töistä kotiin. Joskus harvakseltaan otan osan lapsista lapsiparkkiin mukaan.

"Anne"
Olen opiskelija, lapsella on myös isä ja mummi joka kyselee aina luokseen. Käyn salilla 2x viikossa kun lapsi on isällään ja kerran siten että joko nykyinen mieheni on lapsen kanssa tai sitten vien lapsen leikkimään salin lastenhoitopaikkaan muiden lasten kanssa tai vien mummolaan pariksi tunniksi. Kyllähän se arki-iltoina on pois yhdessäolosta mutta jos lapsi joka tapauksessa on pois sen ajan niin käytän sen järkevästi.
Tällä hetkellä yksi salikerta menee vapaapäivänä, niin ehditään olla päivällä hyvin ja illalla kipaisen salilla.

Äitiyslomalla olen. Saa nähdä, miten aikaa liikkumiseen jää sitten, kun työelämään palaan. Onneksi salilla jossa käyn, on jumppia myös viikonloppuisin, eli eiköhän ainakin kolmisen kertaa viikossa pääse silloinkin käymään.

Lapset kulkee mukana lapsiparkissa tai ovat isän kanssa kotona. Teen osittaista hoitovapaata. Kyllä mulla riittää hyvin aikaa lapsillekin :)

Lisäksi kun maa on sulana, lapset ovat joskus mukana juoksulenkeillä. Ajavat pyörällä vieressä ja reitti suunnitellaan lasten mukaan.

"jooooo"
harrastaisin vaikka joka ilta, mutta tulen myöhään kotiin. Pari kertaa parhaimmillaan arkena ja viikonloppuisin molempina päivinä, jos ehdin. Tunnit ovat kahvakuulaa, reisi-vatsa-pakaraa, Flexibaria ja venyttelyä. Välillä niska-hartia-selkäjumppaa. On mun juttu. Yksin ei tulis treenattua. Käyn myös sauvalenkillä kerran tai pari viikossa. Lapset jo koulussa, joten aikaa on enemmän kuin muutama vuosi sitten.

Käyn 4 x viikossa tunnin jumpassa. Käyn töissä, välillä teen pitkääkin päivää. Onneksi lapset jo isompia, sillon kun olivat pienempiä, en juurikaan käynyt tai kävin ehkä 1 krt /vk.

Ryhmäseksiä, mutta luin harmikseni juuri tällä viikolla Iltalehdestä, että se kuluttaa paljon vähemmän kaloreita kuin aikaisemmin on arvioitu. Voin kyllä silti suositella terveellisen ruokavalion ohella painonhallintaan. Pysyy timmissä kunnossa, kun useamman kerran päivässä harrastaa.
Mä luin vain, että seksi kuluttaa luultua vähemmän. Mutta onhan sekin ryhmäliikuntaa... tavallaan :D(Muoks. Ja minä luin, että ryhmäliikuntakin kuluttaa vähemmän. Lukihärö täällä päässä. No olisi se kyllä outoa että kahvakuulailu ryhmässä kuluttaisi vähemmän kuin yksikseen :D :D)

Minä vihaan ryhmäliikuntaa, varsinkin jos siihen sisältyy musiikkia ja askelkuvioita. Pari kertaa kokeilin, mutta kyllä isesseen reenaaminen vaan on mukavampaa. Käyn salilla 2-4 kertaa viikossa ja muuten jumppailen kotona. Koiranretaleen kanssa on myös kierrettävä ne pakolliset lenkit, jote siitäkin tulee liikuntaa ihan kivasti.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä