Mitä pahaa on yhdenillan jutuissa? Mielipiteitä siis haen...

Siis jos ajatellaan, että kumpikin on vapaa, ehkäisystä huolehditaan (eli ei tartuteta mahd. tauteja tms) ja kumpikin tietää missä mennään eli ketään ei loukata.

Siis kun täälläkin niiden harrastajia tuomitaan niin mikä siinä oikeesti on sitten niin pahaa tai huonoa? Ja onko niiden harrastaminen sitten mielestäsi miehelle sallitumpaa kuin naiselle?

mie
Minusta se on molempien sukupuolten kohdalla yhtä ällöttävää. En ole kaksinaismoralisti. Enkä edes uskovainen. Minusta intiimi fyysinen kanssakäyminen kuuluu toisiaan kunnioittavien ja rakastavien ihmisten suhteeseen, kuin kiinnikkeeksi sille rakkaudelle, joka heidän välillään on. Itse uskoisin, että mitä enemmän seksistä tehdään kertakäyttöhyödykettä, sitä enemmän pettämiset yms. lisääntyvät. Seksi on tarve, mutta se ei ole etuoikeus, eikä sitä ilman kuole. Jollain ei tule enää moraalista krapulaa, mutta ei se fiilis hiipiä jostain oudosta asunnosta pois voi olla hyvä.

Rakkautta ja intohimoa oman pitkäaikaisen ja luotettavan rakastetun kanssa, rakastelua sanan oikeassa merkityksessä.

AAM
jaa no jokaisella on elämäntapansa jos ei vakituista suhdetta halua niin eiköhän semmoien yhdenillanjuttu ole sitten vähän "pakko" kun ja jos haluaa intiimiä suhdetta eikä sen enempää.. :whistle:
pääasia on tietysti ettei loukata ketään, ainakaan tietoisesti..

en ainakaan menisi suoralta kädeltä tuomitsemaan. kukin taplaa tyylillään kuten todettu. if it makes u happy.. :)

ja molemmathan sukupuolet tuota tasapuolisesti harrastavat.. ilman mtn sitoumuksia mutta mä jos tuota harrastaisin niin tekisin kyllä aina illan alussa selväksi että tää ei sit ole mtn pysyvää.. fuckbuddyt on erikseen :D

...
ilonpilaaja oon mut harva miettii et klamydia jne voi levitä myös suun kautta...limakalvot ne sielki on...eli muistakaa tää ku seuraavan keran suutelette vierasta ihmistää...tiä missä sen kieli on vielä eilen ollu...genitaaliherpeksist ja muist puhumattakaa....itekin kyllä ollu muutama pikanen juttu...testeis kyl aina välil käyny ja varsinki ku nyt pitkä parisuhde..

Kimppa
Ei mustakaan ole paha juttu jos nuo kirjoittamasi ehdot täyttyvät. Sitten ehkä on, jos niitä alkaa olla tosi paljon. Mä oon tämmöinen hölmö romantikko ja jotenkin uskon siihen, että parasta itselle ja omalle onnellisuudelle on löytää "se oikea" ja alkaa elää elämää yhdessä pitkäjänteisemmin kertakäyttösuhteiden sijasta.

Niissä ei ole mitään pahaa. Paitsi niiden mielestä, jotka eivät ole itse niitä koskaan harrastaneet :D

Ihmisiä on kahdenlaisia: toisille seksi kuuluu vain rakkauteen, toiset osaavat erottaa nämä kaksi asiaa toisistaan.

Seksi on seksiä, rakastelu on lisäksi ihan jotain muuta.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Minusta se on molempien sukupuolten kohdalla yhtä ällöttävää. En ole kaksinaismoralisti. Enkä edes uskovainen. Minusta intiimi fyysinen kanssakäyminen kuuluu toisiaan kunnioittavien ja rakastavien ihmisten suhteeseen, kuin kiinnikkeeksi sille rakkaudelle, joka heidän välillään on. Itse uskoisin, että mitä enemmän seksistä tehdään kertakäyttöhyödykettä, sitä enemmän pettämiset yms. lisääntyvät. Seksi on tarve, mutta se ei ole etuoikeus, eikä sitä ilman kuole. Jollain ei tule enää moraalista krapulaa, mutta ei se fiilis hiipiä jostain oudosta asunnosta pois voi olla hyvä.

Rakkautta ja intohimoa oman pitkäaikaisen ja luotettavan rakastetun kanssa, rakastelua sanan oikeassa merkityksessä.
peesaan :)

halpaa
se tosiaan on molemmille halpaa, molemmat käyttävät toisiaan hyväksi, se on tosiasia! yhdynnästä jää aina itseen ja toiseen jotain henkisesti. Varokaa sitä. Sitten ko.ihmiset ovat terapiassa, kun elämä on solmussa, eikä syytä osata yhdistää irrallisuuteen. Huom., kun kaksi yhtyy, sielukin yhtyy. Et voi olla tasapainossa, jos yhdyt monien kanssa.

Jaa-a.. En tiedä sinänsä. Joku kumma siinä vaan on että sitä ajattelee jotenki pahaksi jos jatkuvasti hyppää eri miesten kans petiin. Oisko vaikutusta sillä, että niin pitkään on sen uskottu olevan "syntiä", ollu kaiken kansan silmissä moraalitonta.

Ite en kyllä pystyis moiseen, mun pitää luottaa ihmiseen ennen ku voisin sänkyyn hypätä.

Taikku
Alkuperäinen kirjoittaja umbrella78:
Alkuperäinen kirjoittaja Taikku:
Ne on vaan niin halpoi.
Tarkentaisitko? Mitkä on halpoja? Niiden harrastajat? Mutta miks?
Täähän on vain mun mielipide, mutta halpoi sikäli, että seksi on ainakin mulle vähän muuta kuin tosta noin vaan hampparikiskalta ohimennen ostettu nakkisämpylä. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Allusmamma:
jaa no jokaisella on elämäntapansa jos ei vakituista suhdetta halua niin eiköhän semmoien yhdenillanjuttu ole sitten vähän "pakko" kun ja jos haluaa intiimiä suhdetta eikä sen enempää.. :whistle:
pääasia on tietysti ettei loukata ketään, ainakaan tietoisesti..

en ainakaan menisi suoralta kädeltä tuomitsemaan. kukin taplaa tyylillään kuten todettu. if it makes u happy.. :)

Mä oon siinä ihan samaa mieltä, että nykypäivänä ihmiset voivat haluta seksiä ja siinä ei mitään pahaa ole, eikä yhden illan jutuissakaan. Mutta vaihtoehtoisesti noille yhdenillan keikoille, voi samaa ihmistä tavata usemapankin kerran, ei välttämättä tarvitse kaikkia kylänmiehiä kokeilla

;)

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Niissä ei ole mitään pahaa. Paitsi niiden mielestä, jotka eivät ole itse niitä koskaan harrastaneet :D

.
kyllä mä olen harrastanut yhden illan juttuja. Jonkun verran, ja se todellakin riitti mulle..

eiii
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:

Ihmisiä on kahdenlaisia: toisille seksi kuuluu vain rakkauteen, toiset osaavat erottaa nämä kaksi asiaa toisistaan.

Seksi on seksiä, rakastelu on lisäksi ihan jotain muuta.
mauste kuuluu ruokaan, toiset osaavat erottaa nämä kaksi asiaa toisistaan. Sitäkö sanot? ruoka ilman mausteita on mautonta ja mausteet ilman ruokaa ei täytä eikä saa sinua kylläiseksi. Päinvastoin saat siitä vatsanpuruja. Mieti!

Olkoot muitten mielestä mitä tahtoo, mutta voin mennä sänkyyn yhden illan tuttavuuden kanssa jos siltä tuntuu. Vaikka eipä niitä ole tullut harrastettua niin paljoa kuin nuorempana eikä niitä silloinkaan mitenkään älyttömästi ollut.

Mitä se kenellekään ulkopuoliselle kuuluu jos kaksi vapaata ihmistä omasta tahdostaan harrastaa seksiä? Ei siinä kukaan mitään moraalisaarnoja ja kauhisteluja kaipaa, ei kiinnosta muitten mielipiteet. B)

Alkuperäinen kirjoittaja Orion:
Jaa-a.. En tiedä sinänsä. Joku kumma siinä vaan on että sitä ajattelee jotenki pahaksi jos jatkuvasti hyppää eri miesten kans petiin. Oisko vaikutusta sillä, että niin pitkään on sen uskottu olevan "syntiä", ollu kaiken kansan silmissä moraalitonta.

Ite en kyllä pystyis moiseen, mun pitää luottaa ihmiseen ennen ku voisin sänkyyn hypätä.
Mä kans mietin sitä, et johtuuko tää ajatus siitä että meidät on tavallaan aivopesty siihen, sen tuomitsemiseen. Itse vaan en kuitenkaan löydä yhtään syyt, miks mulla olis oikeus tuomita ihminen joka irtosuhteita harrastaa, jos tosiaan on sinut sen kanssa eikä käytä ja sitä kautta loukkaa toista ihmistä.

Roby
mä taas mietin et mikä sinä on ettei voi sitten kunnolla seurustella ja sitten hypätä sänkyyn vaan nimenomaan haetaan niitä yhdenillan hoitoja, niitä mä en taas tajua

vieras
mä olen koleillut muutaman kerran yhdenillan juttuja ja paska maku niistä jäi suuhun. Mun mielestä seksi kuuluu vaan parisuhteeseen, enkä ikipäivänä esimerkiksi ottaisi puolisoksi mitään kahdensadan naisen kanssa hässinyttä pukkia :x
Jos seksiä harrastaa ihan kenen kanssa vaan, ei parisuhteeseen jää mitään erityistä ja intiimiä kun samat asiat on tehty kolmensadan muun kanssa..

Ilo pilalla
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
ilonpilaaja oon mut harva miettii et klamydia jne voi levitä myös suun kautta...limakalvot ne sielki on...eli muistakaa tää ku seuraavan keran suutelette vierasta ihmistää...tiä missä sen kieli on vielä eilen ollu...genitaaliherpeksist ja muist puhumattakaa....itekin kyllä ollu muutama pikanen juttu...testeis kyl aina välil käyny ja varsinki ku nyt pitkä parisuhde..
Hyvä pointti...

Alkuperäinen kirjoittaja eiii:
mauste kuuluu ruokaan, toiset osaavat erottaa nämä kaksi asiaa toisistaan. Sitäkö sanot? ruoka ilman mausteita on mautonta ja mausteet ilman ruokaa ei täytä eikä saa sinua kylläiseksi. Päinvastoin saat siitä vatsanpuruja. Mieti!
Mitä mun nyt pitäisi miettiä? :eek:

Seksi on perustarve, siinä missä syöminen, juominen, nukkuminen, pesetytyminen...
Jos ei pääse omaan suihkuun peseytymään, omaan sänkyyn nukkumaan, omaan kotiin syömään ravitsevaa kotiruokaa ja juomaan maitoa, niin voi peseytyä kaverin suihkussa, nukkua hotellissa, syödä Hesellä tai ravintolassa, ja juoda janoonsa vettä tai limpparia. Sama pätee seksiin: jos ei ole sitä omaa kumppania, niin seksiä voi harrastaa myös satunnaisemman tuttavuuden kanssa, ja sekin on ihan jees.

Se, saako "vatsanpuruja", riippunee siitä mitä hakee. Jos hakee rakkautta ja parisuhdetta, niin yhden yön jutut voivat aiheuttaakin mielipahaa, itseinhoa tms. Jos taas tajuaa, että kyse on vain seksistä, niin nou hätä.

En mä ainakaan aikoinaan halunnut luopua seksistä vain siksi, etten seurustellut tai elänyt parisuhteessa.

Yhteistyössä