Mitä ostitte /ostatte kummilapsille jouluna?

  • Viestiketjun aloittaja ...
  • Ensimmäinen viesti
coussi
Mullakaan ei ole kun 1 kummityttö joten voin ostaa jotain isompaa.. teetin tytölle uniikin, aivan ihanan asun ja saa sen lisäksi yhden lelun mitä toivoi. Lelu ei maksanut kun reilut 5euroa, vaatteet 40euroa..
 
jepu
Alkuperäinen kirjoittaja Pretty:
Mihin asti te ostatte kummilapsille lahjoja? Voiko lahjomisen lopettaa, kun lapsi on täysi-ikäinen, vaikka yhteyttä pidettäisiinkin?
Kyllä minä ajattelin lopettaa tähän vuoteen vanhimmalle, täyttää ensi vuonna joulun alla 18 ja synttäreitä varmaan viettävät, mutta sen jälkeen tuskin kannan joulu- tai synttärilahjoja. Toki sitten valmistumiset ja mahd. kihlaukset jne. muistan.
 
Kummipoika 7kk saa kuvakirjan ja itsetehdyn leijona pehmon.
Kummipoika 1½ v saa itsetehdyt lapset ja villasukat (ja yöpuvun jos tässä nyt ehtii kaupoille ennen kun lahjan luovutan eteenpäin)
Kummipoika 8v saa jonkun lego-jutun jahka saan sen hommattua.
 
coussi
Alkuperäinen kirjoittaja Pretty:
Mihin asti te ostatte kummilapsille lahjoja? Voiko lahjomisen lopettaa, kun lapsi on täysi-ikäinen, vaikka yhteyttä pidettäisiinkin?
Miksi se pitäisi joskus lopettaa? Ostanhan vanhemmilleni, sisaruksilleni, miehelleni ja lapsillenikin? Miksei myös sille kummitytölle?
Mun kummit on yli 60vuotiaita, itse olen 30vuotias ja vieläkin ostamme jahjoja toisillemme =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja coussi:
Alkuperäinen kirjoittaja Pretty:
Mihin asti te ostatte kummilapsille lahjoja? Voiko lahjomisen lopettaa, kun lapsi on täysi-ikäinen, vaikka yhteyttä pidettäisiinkin?
Miksi se pitäisi joskus lopettaa? Ostanhan vanhemmilleni, sisaruksilleni, miehelleni ja lapsillenikin? Miksei myös sille kummitytölle?
Mun kummit on yli 60vuotiaita, itse olen 30vuotias ja vieläkin ostamme jahjoja toisillemme =)
Meillä ostetaan yleensä vain lapsille, koska perhe on iso. Lähimmille aikuisille, kuten miehelle ja äidille, ostan jotakin.
 
persaukinen duunari
meillä kummilapsia 7kapaletta, joten kaikki saa 10? lahjat jouluisin, muuten vararikko perii, omiakin on kuitenkin 4kpl.
Panostan stten enemmän syntymäpäivälahjoihin, niihin laitan yleensä 15-20? per lapsi.
Hirvittää vaan kun nuo kummilapset tuosta kasvavat ja saavuttavat teini-iän, mitä heille sitten ostaa, kun ei noin edullisesti tahdo sen ikäiselle mitään löytyä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Miksi tuo raha tuntuu olvan suurin mittari monelle? Onko se sitten huono lahja jos maksaa "vain 5 euroa"? Vaikka ois muuten ihan saajallensa sopiva. Silläkö kummitädin/sedän paremmuus mitataan kuinka kalliita lahjoka ostaa? Sama juttu monella kyllä kavereidenkin lahjoissa, raha mittarina. Surkeeta :(
Joo, ja sit taas toisaalta, jos haluaa sijoittaa kummilapsen lahjaan 50e, niin sitä päivitellään. |O Surkeeta sekin.
 
DG
Oma kummipoikani saa pari koottavaa lelua, joita oli toivonutkin, tai ainakin sen sarjan oli toivonut. Omia kummeja en muista, koska nekään ei ole muistanut mua moneen vuoteen mitenkään. Lasten kummeja muistan tänä vuonna ruokalahjoilla.
 
mun 5 vuotias kummityttö saa piirrustus-tehtävä kirjan ( prinsessa-aiheisen), hello kitty murokulhon, sukkia, alushousuja. ehkä ostan viel jonkin lelun mut luultavasti en.

synntäreillä muistan noin 20 egellä ja vuoden mittaan tulee ostettua jos löytyy jotain just hänelle sopivaa.
 
vieras
6,5v kummipojalle olen ostanut lautapelin 10eurolla, normihinta 30e sekä oikeat kiikarit, sellaiset lapsen käteen sopivan kokoiset ja muutenkin lapselle sopivat. Hinta tarjouksessa 10e, oikea hinta 30e. Eli 20e yhteensä 60 euron arvoisista lahjoista.

Toiselle 1,5v kummipojalle olen ostanut sellaisen pienten poikien autoradan/mäen, alkaen 1,5v ikäisille tarkoitettu. Tarjouksessa 15e, normihinta 30e. Playskoolin lelu. Lisäksi Name It:n 10e pyjaman vitosella. Eli 20eurolla hänellekin 40 euron lahjat.

15v kummipoika pyysi 20e rahaa ja saa 20e rahaa muumi joulupallon sisällä. :)
 
Ääh
18 vuotias saa rahaa sekä astioita ja liinavaatteita
13 vuotias saa nominationketjun, 3 palaa ja ?
12 vuotias saa haluamansa dvd ja ?
2.5 vuotias saa dublotraktorin, marttikirjan ja salama-auton
 
Z
Ostin 5-vuotiaalle kummipojalleni ja pikkuveljelleen yhteiseksi joululahjaksi Bagukan-pakkauksen, johon kuuluu taisteluareena ja kuusi bagukania kortteineen. Mulla ei ole oikeasti mitään hajua siitä, mitä juttuja noi oikein on, mutta tällaisen toiveen poikien isä välitti. On kuulemma kova juttu. :D
 
Kummipojalle täyttää nyt jouluna 9v ostin synttärilahjaksi mp3 soittimen ja joululahjaksi jotain tek dek skeitti juttuja. Toiselle kummipojalle joka on nyt 3kk ostin jonkun ihme pinnasänky mobile hässäkän vai mitä lie ne onkaan sen saa sitten jälkeen päin pois sieltä sängystä ja jotain. Yhdelle kummitytölle ostin vaatteita. Toiselle kummitytölle ostin radioohjattavan salama mc gueenin (vai miten lie kirjotettiin). Kolmannelle kummitytölle ostin my little pony ison pehmolelun :)
 
Vanhimmalle en ostanut mitään, koska eivät vietä joulua. Tammikuussa kun ovat palanneet reissultaan niin tehdään sitten jotain kivaa :)

Keskimmäiselle kummitytölle ostin muistipelin ja varmaan hankin vielä palapelin tai värityskirjan.

Nuorimmalle kummitytölle ostin.. no, enpäs kerrokaan kun mamma palstailee täällä ja lukee kuitenkin :LOL: Neidillä tosin ikää 3kk joten mitään hirveän suurta ei tullut ostettua. On monta vuotta edessä vielä =)
 
!
Minusta vähän yllättävää, miten monilla on asenne, että "koitan selviytyä kummilapsien lahjoista mahdollisimman halvalla!" Ostatteko sitten tarpeetonta krääsää (krääsä yleensä halpaa..) lapsille? Ennemmin aikaa ja yhdessäoloa, kuin halpaa krääsää, joka jää kaapinpohjille haitoksi lojumaan. Kiittämätöntä ehkä, mutta eipähän täyty tämä maapallo tarpeettomalla tavaralla.
 

Yhteistyössä