Mitä nimeä mikä on kaverisi/tuttusi lapsella et ikinä laittaisi omalle lapselle?

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
outo mielipide
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Veeti,Venla,Veera,Lukas,Nico,Moona,Lumi,Milena..kaikissa on mun makuun liian ällösiirappinen jälkimaku.
Mun äidinäiti oli Veera (s. 1916). En ehkä laittaisi omalle lapselleni, mutta en myöskään ymmärrä mikä tuossa nimessä muka on "ällösiirappista"? Vanha suomalainen nimi, eikä mikään Ruotsista lainattu jessicajemina.

nomen
Mä en laittais mitään perisuomalaista tyyliin Yrjö, Unto, Uolevi, Pirjo, Pirkko, Ritva tms.

Mutta kertokaas, kun niin moni on laittanut sen tänne listalle, mikä vika Jessicassa on?
Mä olen aina ajatellut että se on sellanen perusnimi, joka ei juuri tunteita herätä, mutta näköjään
olin väärässä. Onhan noita tossa mainittu muitakin, mutta tuo Jessica tuli niin moneen kertaan.

minä
Veeti,Venla,Veera,Lukas,Nico,Moona,Lumi,Milena..kaikissa on mun makuun liian ällösiirappinen jälkimaku. En osaa kuvitella nelikymppistä Kelan tätiä jonka nimikyltissä lukee Lumi-Jessiina Järvinen.
tiedän myös Milena nimisen naisen, ja sille ei kyllä nimi sovi lainkaan.aivan eri tyyliä ulkonäön kanssa.

no
Alkuperäinen kirjoittaja nomen :
Mä en laittais mitään perisuomalaista tyyliin Yrjö, Unto, Uolevi, Pirjo, Pirkko, Ritva tms.

Mutta kertokaas, kun niin moni on laittanut sen tänne listalle, mikä vika Jessicassa on?
Mä olen aina ajatellut että se on sellanen perusnimi, joka ei juuri tunteita herätä, mutta näköjään
olin väärässä. Onhan noita tossa mainittu muitakin, mutta tuo Jessica tuli niin moneen kertaan.
Jessica ei ole suomalainen nimi. Ja se että nimi kirjoitetaan c-llä, lisää lapsen vaivaa kun pitää se joka välissä erikseen mainita...

Milon äitee
Alkuperäinen kirjoittaja hyih:
Ekaa kertaa hoksasin oman pojan nimen ällötysketjuista! Olen itseasiassa vallan ihmetellyt, ettei ole aiemmin tullut vastaan. On kuitenkin hieman erilaisempi nimi ja vaatii makustelua, ennen kuin kuulostaa hyvältä.

Itse en osaisi tuttavien lasten nimistä laittaa Eetua, Nikoa tai Anttoa.

vieras
Kyllä kärjessä keikkuu aina nämä Jessicat ja Nicot. Sussiunaa ku rumia.

Kun sukunimenä vielä on prämiästi Röllönen tai muu vastaava JunttiVirtanen, niin kauheus on kruunattu :x :x :x

Kati
Alkuperäinen kirjoittaja Milon äitee:
Alkuperäinen kirjoittaja hyih:
Ekaa kertaa hoksasin oman pojan nimen ällötysketjuista! Olen itseasiassa vallan ihmetellyt, ettei ole aiemmin tullut vastaan. On kuitenkin hieman erilaisempi nimi ja vaatii makustelua, ennen kuin kuulostaa hyvältä.

Itse en osaisi tuttavien lasten nimistä laittaa Eetua, Nikoa tai Anttoa.
Ekaa kertaa mäkin bongasin Aaron. :D Ihme oikeastaan.

Itseltä inhotusnimiä... Nico ja Marcus yms. c-nimet.

vieras
Tässähän näitä; Ella, Emma, Elli, Venla, Aada, Sara, Mimosa, Veera, Noora, Nea/Neea, Siiri, Miia, Minea, Melina, Milena, Lumi, Iines, Pirjo, Päivi, Iiris sekä melkein kaikki J:llä alkavat. Poikien nimistä muutama; Janne, Jani, Joni, Jukka, Jaska, Jone, Santtu, Severi, Santeri, Samuli, Kari, Kauko, Kalle, Lauri, Lasse, Tino, Toni, Jesse, Taneli, Veeti, Valtteri, Niko, Niklas, Pasi, Perttu.. voishan tota listaa jatkaa.

ö
Alkuperäinen kirjoittaja outo mielipide:
Veeti,Venla,Veera,Lukas,Nico,Moona,Lumi,Milena..kaikissa on mun makuun liian ällösiirappinen jälkimaku.
Mun äidinäiti oli Veera (s. 1916). En ehkä laittaisi omalle lapselleni, mutta en myöskään ymmärrä mikä tuossa nimessä muka on "ällösiirappista"? Vanha suomalainen nimi, eikä mikään Ruotsista lainattu jessicajemina.
Jeminakin on ikivanha nimi Suomessa. Mun sukukirjastani nimeä löytyy 1800- ja olikohan 1700-luvullakin. =)

Yhteistyössä