Mitä mieltä Wille Rydmanista?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Sä et selvästikään ajattele asiaa naisen tai tyttöjen kannalta.

Jos joku Pertsa kourii vaikka kauhuissaan olevaa 13-v.tytärpuoltaan ilman raiskausta, niin miten se tytärpuoli osoittaa kourimisen tapahtuneen?
Tai joku setä lipoo huuliaan ja pyytää sanallisesti jotain 10-v.tyttöä luokseen?
Miten todistat?

Siis: maailmalla ei noteerata vielä yhtä naista, ehkä kahta, mutta sitten kun on jo useampi nainen syyttämässä, on miehellä tukalat oltavat.
Tätä ei ajatella "kenenkään kannalta". Meillä on isommat tavoitteet lainsäädännössä, kuin ajatella asiaa jotenkin jonkun ihmisryhmän kannalta. Jos tuollainen puheen tasolla syyttäminen riittäisi, niin mitäs kun minä, make ja pera väitetään sun vieneen meiltä kolme miljoonaa euroa käteistä. Näyttöä tai todisteita ei vain ole. Sun pitäisi sitten tehdä orjatyötä lopun elämääsi, kun makselisit meille noita olemattomia rahoja takaisin.

"mut mut, ku se on eri juttu". Vaan kun ei se ole. Ei ihminen voi olla niin typerä, että ajattelee ettei sama toimintamalli pätisi muissakin asioissa, että vain se ns. oma asia on tälläinen "erkoispoikkeus". Se joko toimii tavalla X tai se ei toimi tavalla X. Se että laki lähtisi eri lähtökohdista eri ihmisten kohdalla on sitten jo sitä kuuluisaa Pohjois-koreaa. Siellä saa tappaakin, jos tappajana on oikea henkilö ja se tehdään oikean asian puolesta.

Usein tuntuu ettei vihervasemmisto itsekään tajua mitä asioita todellisuudessa ajavat. Tämä nyt yksi esimerkki. Samaa olen sanonut "vihapuhelainsäädännöstä", se on yhtä vaarallinen tie. Nyt vihapuhe voi olla tätä ja sitä, mutta ei tarvitse mennä kuin itärajan yli ja vihapuhe on siellä kaikki mikä promoaa seksuaalivähemmistöjen oikeuksia. Ajat ja päättäjät vaihtuu. Tämän takia pandoran lipasta ei näissä kannata avata.
 
vierailija
"tutkiva" journalisti Jarno Liski


Kuten alussa totesin, Rydman ei näytä blogissaan suoraan kiistävän juuri mitään, mitä naiset ovat poliisille kertoneet. Sen sijaan hän korostaa sitä, että poliisi ei kertomusten seurauksena aloittanut rikostutkintaa.
Tämä ei kuitenkaan ole johtunut siitä, että poliisi olisi pitänyt naisten kertomuksia epäuskottavina. Syynä on ollut se, että kertomuksissa kuvatut teot eivät olleet poliisin arvion mukaan rikoksia tai syyteoikeus oli vanhentunut.


Rydman luo blogissaan mielikuvaa, että Helsingin Sanomien väitteet olisivat peräisin kuulustelukertomuksesta, jota nainen vaati muutettavaksi. Mitä ilmeisemmin siteeratut kohdat ovat kuitenkin peräisin uudistetusta kuulustelukertomuksesta, jonka salassapidettävistäkin osista Helsingin Sanomat on saanut tietoa esimerkiksi joltain asianosaiselta.
Rydmanin julkaisemat viestit eivät ole todisteena juuri minkään arvoisia. Omakin suositukseni luottamuksellisille lähteilleni on useimmiten juuri se, että kysyttäessä kannattaa myöntää keskustelleensa minun kanssani, mutta kiistää kertoneensa mitään arkaluontoista.

Ehkä tämän takia Orpo ei halunnut Rydmanin jäävän Kokoomukseen.

Kuten alussa totesin, Rydman ei näytä blogissaan suoraan kiistävän juuri mitään, mitä naiset ovat poliisille kertoneet. Sen sijaan hän korostaa sitä, että poliisi ei kertomusten seurauksena aloittanut rikostutkintaa.
Tämä ei kuitenkaan ole johtunut siitä, että poliisi olisi pitänyt naisten kertomuksia epäuskottavina.
Syynä on ollut se, että kertomuksissa kuvatut teot eivät olleet poliisin arvion mukaan rikoksia tai syyteoikeus oli vanhentunut.
 
ÄRSYTTÄVÄ TYYPPI!!!

Kuinka lähellä sä olet Rydmania kun noinkin tarkkaan kykenet kertomaan hänen luonteesta?
En lainkaan lähellä. Kerran olen yhdessä tilaisuudessa tavannut ja that’s it. Mutta olen aktiivisesti seurannut Willen uraa. Hän kirjoittaa paljon ja kaikki ei ole pelkkää politiikkaa, toki suurimmilta osin on. Musta vaan on mielenkiintoista seurata mielenkiintoisia ihmisiä, Wille on omassa erikosuudessaan selvästi yksi niistä. En ole nähnyt vielä ketään yhtä vastaavaa oikein klassista herrasmiestä. Tulee tunne, että tyyppi on transportattu aikakapselilla jostain 30-luvun kabineteista suoraan tähän päivään. Ja kuten sanoin, on Willellä poikkeuksellinen kyky loogiseen ja rationaaliseen päättelyyn, minkä hän kaiken lisäksi pohjaa vahvaan tietoon ja teoriaan.

Mutta ei Wille ainoa ole kenen uraa tulee sivusta seurattua. On näitä muitakin mielenkiintoisia, kuten Lepomäki tai vaikka Halla-aho. Ehkä se vain on niin, että jotkut tykkää seurata Martina Aitolehteä ja Sara Sieppiä. Toiset taas Wille Rydmania ja Jordan Petersonia.
 
vierailija
Poliisi ja syyttäjä eivät ole löytäneet näyttöä. Onko sulla parempaa tietoa kuin heillä?
Kokkareiden puoluejohdolla ja sisäpiirillä on. Voiko kenellekään nyt enää olla uusi tieto että nuoria naisia varoiteltiin hänen käytöksestään ja puoluejohto ei halunnut ottaa tuollaista riippakiveä sisäpiiriinsä, sehän tarkoittaisi että kannatusta menetetään kun tuollainen nuorten naisten seksuaalihäiriköijä olisi siellä

Voi persuparat. Mitä menittekään tekemään! 😫
 
vierailija
Tätä ei ajatella "kenenkään kannalta". Meillä on isommat tavoitteet lainsäädännössä, kuin ajatella asiaa jotenkin jonkun ihmisryhmän kannalta. Jos tuollainen puheen tasolla syyttäminen riittäisi, niin mitäs kun minä, make ja pera väitetään sun vieneen meiltä kolme miljoonaa euroa käteistä. Näyttöä tai todisteita ei vain ole. Sun pitäisi sitten tehdä orjatyötä lopun elämääsi, kun makselisit meille noita olemattomia rahoja takaisin.

"mut mut, ku se on eri juttu". Vaan kun ei se ole. Ei ihminen voi olla niin typerä, että ajattelee ettei sama toimintamalli pätisi muissakin asioissa, että vain se ns. oma asia on tälläinen "erkoispoikkeus". Se joko toimii tavalla X tai se ei toimi tavalla X. Se että laki lähtisi eri lähtökohdista eri ihmisten kohdalla on sitten jo sitä kuuluisaa Pohjois-koreaa. Siellä saa tappaakin, jos tappajana on oikea henkilö ja se tehdään oikean asian puolesta.

Usein tuntuu ettei vihervasemmisto itsekään tajua mitä asioita todellisuudessa ajavat. Tämä nyt yksi esimerkki. Samaa olen sanonut "vihapuhelainsäädännöstä", se on yhtä vaarallinen tie. Nyt vihapuhe voi olla tätä ja sitä, mutta ei tarvitse mennä kuin itärajan yli ja vihapuhe on siellä kaikki mikä promoaa seksuaalivähemmistöjen oikeuksia. Ajat ja päättäjät vaihtuu. Tämän takia pandoran lipasta ei näissä kannata avata.
Toope

Ja jälleen kerran, ei savua ilman tulta 😏
 
vierailija
En lainkaan lähellä. Kerran olen yhdessä tilaisuudessa tavannut ja that’s it. Mutta olen aktiivisesti seurannut Willen uraa. Hän kirjoittaa paljon ja kaikki ei ole pelkkää politiikkaa, toki suurimmilta osin on. Musta vaan on mielenkiintoista seurata mielenkiintoisia ihmisiä, Wille on omassa erikosuudessaan selvästi yksi niistä. En ole nähnyt vielä ketään yhtä vastaavaa oikein klassista herrasmiestä. Tulee tunne, että tyyppi on transportattu aikakapselilla jostain 30-luvun kabineteista suoraan tähän päivään. Ja kuten sanoin, on Willellä poikkeuksellinen kyky loogiseen ja rationaaliseen päättelyyn, minkä hän kaiken lisäksi pohjaa vahvaan tietoon ja teoriaan.

Mutta ei Wille ainoa ole kenen uraa tulee sivusta seurattua. On näitä muitakin mielenkiintoisia, kuten Lepomäki tai vaikka Halla-aho. Ehkä se vain on niin, että jotkut tykkää seurata Martina Aitolehteä ja Sara Sieppiä. Toiset taas Wille Rydmania ja Jordan Petersonia.
Ok. Itse ei tule seurattua poliitikkoja yhtä tarkkaan kuin sinä, vaikka politiikkaa seuraankin päivittäin. Olen aina pitänyt Rydmanin puheenvuoroja eduskunnassa fiksuina.
 
  • Tykkää
Reactions: Ärsyttävä tyyppi

Yhteistyössä