Mitä mieltä tällaisesta käytöksestä?

  • Viestiketjun aloittaja "Tinkerbell"
  • Ensimmäinen viesti
"Tinkerbell"
Meidän duunissa on yksi nainen, jolla ei tunnu olevan vaikeeta pysyä hoikkana. Usein kun on töissä jotain kakkua ja pullaa, ottaa tosi paljon. Päivittelee sitten isoon ääneen, että "huh, huh nyt tuli kyllä paljon kaloreita" tms. SYö kanssa paljon, mutta eipä tunnu missään näkyvän. Ja sitten saattaa sanoa jotain, että "mä oon nyt lihonu kuukaudessa 3 kiloo, että nyt täytyy vähän kiristää linjaa"... Töissämme on kuitenkin aika moni joka kamppailee painonsa kanssa. Tuommoiset puheet ärsyttää aika monia.

En tiedä onko tahallista ärsyttämistä vai huomion keräämistä miehiltä. Miehet kun heti on sanomassa, että "no sullahan on täydellinen kroppa" tai "Älä nyt, sä nyt oot viimenen jonka pitäis miettii kiloja." Miehetkin ei sitten yhtään mieti miltä jostain toisesta saattaa tuntua.

Mitäs mieltä
 
..
No jos se on hänen kokemuksensa, eikä juuri ajattele muiden kiloja, ei positiivisesti eikä negatiivisesti?! Sehän on jokaisen oma asia paljon painaa ja paljonko haluaisi painaa. Minä oon just sellanen hoikka, joka voi syödä mitä vaan lihomatta (paitsi nyt raskaana) ja jos jotain ärsyttää se, niin sille en mitään voi :)
 
"ap"
[QUOTE="eev";27164739]Sinä taidat olla vähän herkkis tässä asiassa.[/QUOTE]

No enpä oo sitten ainoo. Melkein jokainen nainen duunissa on kokenut tuon käytöksen ärsyttäväksi.
 
..
niin muuten, just oli lääkärit ohjelmassa siitä miten laihakin voi olla lihava. Eli se rasva ei välttämättä näy, jos mättää ranskalaisia ja pullaa yms. se voi olla sisäelinten ympärillä se rasva ja se on vielä vaarallisempaa kuin näkyvä läski.
 
"Femina"
Itse luulen, että kyseessä on kunnostaan huolta pitävä nainen, joka elää suht. terveellisesti. Ei terveelliset elämäntavat sitä tarkoita, etteikö töissä voisi ottaa pullaa ja kakkua. Itse olen huomannut, että moni lihava (naiset tekee tätä, ei pahemmin miehet) jättää työpaikan makeat syömäti. Uskon kuitenkin, että usein on kyseessä itsepetos ja kotona sitten vedetään kahta kauheemmin.
 
"vieras"
niin muuten, just oli lääkärit ohjelmassa siitä miten laihakin voi olla lihava. Eli se rasva ei välttämättä näy, jos mättää ranskalaisia ja pullaa yms. se voi olla sisäelinten ympärillä se rasva ja se on vielä vaarallisempaa kuin näkyvä läski.
ja meinasit että sillä jolla on näkyvää läskiä ei ole sitä myös sisäelinten ympärillä?

Mut siis joo, myös laiha voi olla ns. lihava, totta.
 
..
Miksi se nainen ei saisi olla ylpeä itsestään, ja kokea pienesti huono omaatuntoa kun tuli taas herkuteltua? Pitäisikö sen niiden lihavampien takia pitää suunsa kiinni ja painua maan alle, vain koska ei itse kuulu lihavien klaaniin? TE olette ärsyttäviä kateuksissanne.
 
..
[QUOTE="vieras";27164814]ja meinasit että sillä jolla on näkyvää läskiä ei ole sitä myös sisäelinten ympärillä?

Mut siis joo, myös laiha voi olla ns. lihava, totta.[/QUOTE]

No ainakin siinä ohjelmassa näytettiin kahden eri naisen rasvapitoisuuksia, niin sillä näkyvästi lihavalla ei ollut juurikaan sisäelinten ympärillä rasvaa. Että luulen joo, asian olevan ihan henkilöstä kiinni minne rasva varastoituu.
 
"vieras"
Minä en ymmärrä tuollasia ihmisiä. Siis mikä ihmeen nautinto on syödä ja samalla vatvoa, että ei pitäisi syödä? Jotain masokismia? Minä olen normaalipainoinen ja ihan tasan syön sitä pullaa ja kakkua, jos siltä tuntuu. Ilman että vatvon kaloreita. Kyllä minä mietin, mitä syön ja miten paljon, mutta eipä paljon olisi iloa sitä viineriä syödä, jos samalla mussuttaa, että ai kamala kun olen lihonut. Osaan kyllä sitten vaikka seuraavana päivänä olla syömättä sitä viineriä, enkä muuten tee siitäkään numeroa.
 
Ehkä hän on kuin minä. Omasta mielestäni läski ja voivottelen, ettei ole itsekuria syömisten suhteen. Lihavien mielestä saatan olla laiha ja ehkä heitä voi ärsyttää, jos puhun, että pitäisi laihuttaa... Mutta siis tunnistan itseni aloituksesta.
 
  • Tykkää
Reactions: Dongxi
"ap"
Nainen syö kotona terveellisesti, joka on kaikille sallittua!
Ei tässä siitä ookkaan kyse. Vaan siitä, että pitää olla leuhka ja samalla epäsuorasti mollata toisia. Se olis ihan sama jos vaikka joku rikas sanoin jollekkin köyhälle, että "Voi vitsi, että tää auto on vanha paska. Uus pitäs ostaa" ja sillä olis joku 3 vuotta vanha bemari. Ja rahat vielä olis perittyjä.
 
"vieras"
No ainakin siinä ohjelmassa näytettiin kahden eri naisen rasvapitoisuuksia, niin sillä näkyvästi lihavalla ei ollut juurikaan sisäelinten ympärillä rasvaa. Että luulen joo, asian olevan ihan henkilöstä kiinni minne rasva varastoituu.
No se on eri asia jos puhutaan että on henkilöstä kiinni, mutta mä en usko pätkääkään että kaikilla tuhdeilla se olisi varastoitunut esim. reisiin eikä sisäelinten ympärille ja hoikilla taas päinvastoin. Kyllä se kuuluu melkein yleistietoon että jos rasvaa on näkyvillä niin sitä on myös siellä sisäelinten ympärillä jne, ja se on epäterveellistä.
 
Ex-lihava
[QUOTE="vieras";27164870]Minä en ymmärrä tuollasia ihmisiä. Siis mikä ihmeen nautinto on syödä ja samalla vatvoa, että ei pitäisi syödä? Jotain masokismia? Minä olen normaalipainoinen ja ihan tasan syön sitä pullaa ja kakkua, jos siltä tuntuu. Ilman että vatvon kaloreita. Kyllä minä mietin, mitä syön ja miten paljon, mutta eipä paljon olisi iloa sitä viineriä syödä, jos samalla mussuttaa, että ai kamala kun olen lihonut. Osaan kyllä sitten vaikka seuraavana päivänä olla syömättä sitä viineriä, enkä muuten tee siitäkään numeroa.[/QUOTE]

Se on todella ärsyttävää. Ja siihen syyllistyy kyllä todella moni. Eikä siinä mitään jos joskus tokaisee jotain, mutta kun tuntuu olevan henki ja elämä syömisistä jauhaminen. Ja nimenomaan noin. Jos syö sen viinerin, niin sitten voivottelee. Nautinhohan siina pilalle menee. Ja sit jos ei syö, niin sitten ollaan ylpeitä.
 
"Teemu81"
Naisten kannattas kyl ehdottomasti panostaa siihen, ettei olis ylipainoo. Meinaan ihan hirveesti vaikuttaa ulkonäköön. Tapasin meinaan tossa yhden vanhan tutun naisen, joka ennen painoi varmaan 30 kiloo ylimäärästä. No nyt se oli hoikistunut varmaan just sen verran ja oli todella kuuma pakkaus. Ennen ei ees ajatellu, että se vois olla kuuma pakkaus missään oloissa, mutta niinpä sieltä läskien alta kuoriutui kaunokainen.

Oon vähän ujo ja huono antamaan kehuja, mutta hänet nähdessään sanoin ihan sponttaanisti:" Voi hyvä jumala, että sä näytät hyvältä." Nainen kyllä punastui ja sitten punastuin minäkin. Sitten sopersin jotain, että "ei mutta oot..." Mut ihan hyvät fiilikset jäi :) Ja varmaan sillekkin :) Terkkuja vaan lady M :)
 
gf
Outoja miehiä!

Ikinä en ole kuullut miesten lähtevän mukaan tuohon kampanjaan "mä oon niin läskiii!!!!" ja sitten seuralaiset kuorossa "eeettkä oo, oot just ihana ja sopiva, hei!".
 
"Vieras"
No se kuitenkin pitää ittestään huolta, toisin kuin pulleammat työkaverit. 3 kiloa on aika paljon lisäpainoa, miksi siitä ei saisi sanoa? Siksikö, että eräillä on 30 kiloa lisäpainoa?

Te pullukatkin voitte jotain tehdä sille painollenne.
 
"Vieras"
[QUOTE="vieras";27164893]No se on eri asia jos puhutaan että on henkilöstä kiinni, mutta mä en usko pätkääkään että kaikilla tuhdeilla se olisi varastoitunut esim. reisiin eikä sisäelinten ympärille ja hoikilla taas päinvastoin. Kyllä se kuuluu melkein yleistietoon että jos rasvaa on näkyvillä niin sitä on myös siellä sisäelinten ympärillä jne, ja se on epäterveellistä.[/QUOTE]

Sisäelimiä ympäröivä rasva näkyy ulospäin siten, että leskivartalo on suuri. Termi "laiha läski" ei tarkoita laihan näköistä ihmistä, jolla muka olisi jotain salaista rasvaa vatsan sisällä, vaan se tarkoittaa ihmistä, jonka painoindeksi ei kerro ylipainosta, mutta vyötärönympärys kertoo.

Missään muualla termiä "laiha läski" ei ole näin väärinymmärretty, kuin tällä palstalla.
 
"vieras"
no on ärsyttävää. Meillä oli aikoinaan yksi samanlainen ämmä töissä, aina oli valittelemassa "läskejään" ja hieroskelemassa (olematonta) mahaansa ihan vaan vittuillakseen vähemmän laihoille. Oli tällä akalla kolesteroliarvot ihan tapissa, mulla tosi läskillä ei mitään ongelmia kollirollien kanssa ja sekös tätä muijaa ihmetytti. Onneksi jäi eläkkeelle.
 
Jos Maija 91kg tilittää, että "onpa tullut kuukaudessa taas kolme kiloa lisää!" se on ihan OK. Mutta jos Elina 55kg päivittelee samaa, hän ei saa valittaa, koska on edelleen hoikassa kunnossa?

Mä olen hoikka ja normaalipainoinen, mutta kyllä se ottaa päähän, että olen herkuttelun takia lihonut 5kg. Ja varmaan olen sen ääneen maininnutkin, jopa minua lihavampien kuullen.
 

Yhteistyössä