Mitä mieltä olet erityis herkkyydestä?.

9MM
Mut siis mä oon nyt tässä viime vuosina tapaillut naisia tai niitä muuten ollut elämässä kohtaamisina. Ni mä alan kääntymään siihen suuntaan et erityisherkät on narskuja. Siis otan pari esimerkkiä oltiin jouluna ulkomailla ja tää erityis herkäks itteensä tituleereeva teki näin. Mut siis mulla oli lapsen sitteri toisessa kädessä ja rinkka toisessa sit mun vesipullo putos ni sanoin tälle herkkikselle et voitko kantaa tuon pullon ni tää vastas et ei voi kun hän haluaa kuvailla kaikkee. Sit ärähdin ja sanoin itsekkääks ni tää herkkis pillahti itkuun ja pahoitti mielensä ja jukoliste mun piti sit lepytellä tätä naista jouluaattona espaniassa ja pyydellä anteeksi jukoliste et olin raivoissani sen itsekkyydestä et ei voinut auttaa ja mun piti lepytellä sitä. Sit esim toinen erityis herkkä nainen ni sai kilarit baarissa ja huus mulle ku oli hävittänyt röökinsä et mä oon ne pöllinyt. Vaik jukoliste mulla rööki miehenä on omatkin röökit sit se aina lyttäs mun ideat typerinä. Mut mä oon alkanut huomaamaan et nää erikoisherkät kyl saa tehdä ja sanoa mitä haluaa ja se on niin kaunista ja herkkää mut ai jukoliste jos on erimieltä ni heti alkaa parku eli nää erityis herkät kontrolloi tuolla mitä saa sanoa ja mitä ei niinkuin narskut tekee mut itte saavat tehä mitä huvittaa. Onko sulla kokemuksia erityisherkistä? Itellä tosi huonoi kokemuksii ja ehkä ne pitäis lähettää armeijan leirille oppimaan kovuuttakin.
 
vierailija
En tunne eritysherkkiä, mut eiks ne ole päinvastoin uhrautuvaisia, kuin itsekkäitä? Et sellainen ottais sekä sen vesipullon, että sen sitterin, että sen rinkan.
Ja empaattisia, ei alkais huutaan mistään askista, vaan ajattelis, et jos toinen on vaikka tarvinnut askin ja kävis ostaan oman.

Ehkä joku/jotkut nyt vaan sanoo olevansa jotain saadakseen itselleen. Ehkä ne onkin narskuja, jotka väittää noin. Ehkä saadakseen hyväksyntää omalle (itsekkäälle) käytökselleen.
 
vierailija
Tapaamasi erityisherkät ovat tainneet olla erittäin herkkiä kaikelle, etenkin kritiikille ja sille että heidänkin pitäisi jotain tehdä eikä aina saada.

Erityisherkät joita tunnen, eivät tee itsestänsä numeroa ja käyttäydy jauhopäisesti. Pyrkivät minimoimaan omat ongelmansa niin, etteivät joudu silmätikuksi.

Itsekin hieman herkkä, mutta häpeän ja peittelen enemmän omaa herkkyyttäni kuin toisin esille piirrettä, jota normaalien on joskus vaikea ymmärtää.
 
vierailija
En tunne eritysherkkiä, mut eiks ne ole päinvastoin uhrautuvaisia, kuin itsekkäitä? Et sellainen ottais sekä sen vesipullon, että sen sitterin, että sen rinkan.
Ja empaattisia, ei alkais huutaan mistään askista, vaan ajattelis, et jos toinen on vaikka tarvinnut askin ja kävis ostaan oman.

Ehkä joku/jotkut nyt vaan sanoo olevansa jotain saadakseen itselleen. Ehkä ne onkin narskuja, jotka väittää noin. Ehkä saadakseen hyväksyntää omalle (itsekkäälle) käytökselleen.
Nimenomaan. Mä oon erityisherkkä ja olisin nostanut pullon heti pyytämättä, ja ehdottanut että jaetaan taakka. Esim rinkka selässä voi hyvin kuvailla.
 
vierailija
Tapaamasi erityisherkät ovat tainneet olla erittäin herkkiä kaikelle, etenkin kritiikille ja sille että heidänkin pitäisi jotain tehdä eikä aina saada.

Erityisherkät joita tunnen, eivät tee itsestänsä numeroa ja käyttäydy jauhopäisesti. Pyrkivät minimoimaan omat ongelmansa niin, etteivät joudu silmätikuksi.

Itsekin hieman herkkä, mutta häpeän ja peittelen enemmän omaa herkkyyttäni kuin toisin esille piirrettä, jota normaalien on joskus vaikea ymmärtää.
Joo sama mulla.
 
9MM
En tunne eritysherkkiä, mut eiks ne ole päinvastoin uhrautuvaisia, kuin itsekkäitä? Et sellainen ottais sekä sen vesipullon, että sen sitterin, että sen rinkan.
Ja empaattisia, ei alkais huutaan mistään askista, vaan ajattelis, et jos toinen on vaikka tarvinnut askin ja kävis ostaan oman.

Ehkä joku/jotkut nyt vaan sanoo olevansa jotain saadakseen itselleen. Ehkä ne onkin narskuja, jotka väittää noin. Ehkä saadakseen hyväksyntää omalle (itsekkäälle) käytökselleen.
No entäs miksi monesta taiteiliasta liikkuu juttua et ovat erittäin hankalia ihmisiä ja pillastuu jos ei mennä sen mukaan? Niin onko taiteiliat sun mielestä erityisherkkiä? Ja miksi he eivät tajua että on toisenkin laisia maailmoja et kaikki ei voi mennä just heidän tunteiden mukaan. Vai annammeko taiteilian vapaasti ollu mulkku? Ku sit niiden kumppanit joutuu kärsimään ja hukkaa itsensä ku ei voi olla oma itsensä ja sanoa mitä huvittaa ku sit "tähti" repii pelihousunsa
 
Miksi sä tuollaisten kanssa lähdet yhtään mihinkään?

Ansaitset parempaa!

Pikaisella kahvitreffillä voi jo hyvinkin selvittää millainen ihminen on kyseessä. Suosittelen sellaista ennen mitään baari-iltaa, saati etelänlomaa.

Ei minulla ole kokemusta tuommoisista ihmisistä ollenkaan.

En ole ilkeä, mutta veikkaan tuollaisen sattuessa kohdalle hänen saavan ikimuistoisen kokemuksen tai peruuttamattomia traumoja.🥴
 
9MM
Miksi sä tuollaisten kanssa lähdet yhtään mihinkään?

Ansaitset parempaa!

Pikaisella kahvitreffillä voi jo hyvinkin selvittää millainen ihminen on kyseessä. Suosittelen sellaista ennen mitään baari-iltaa, saati etelänlomaa.

Ei minulla ole kokemusta tuommoisista ihmisistä ollenkaan.

En ole ilkeä, mutta veikkaan tuollaisen sattuessa kohdalle hänen saavan ikimuistoisen kokemuksen tai peruuttamattomia traumoja.🥴
höh mun ongelma on se etten osaa huomioida tarpeeks et kiinnittäisin huomioo mist toinen tykkää ja se kiinnittyminen toiseen on hankalaa. Ku tätä on vaikee selittää mut ehkä tää ois esimerkki mut kelaa mut siis tykkääminen vaihtuu koko ajan taisiis ostin savukalaa tänään ja tykkäsin paljon mut sit tuli huominen ja ostinkin liekitettyä kalaa ja tänään tykkäsin siitä. Okei tähän yks lässy juttu mut katoin et joka päivä eka kerta. Siinä adam sandlerin piti saada drew barrymore rakastumaan joka päivä uudestaan siis jos rakkaus on aina uutta. Mut toisaalta tasapainottava järki luo rauhallisuutta ja perskektiiviä asioihin. Aivot on metka paikka ne luo turhia pelkoi ja pelossa menee väärään.
 
9MM
Miksi sä tuollaisten kanssa lähdet yhtään mihinkään?

Ansaitset parempaa!

Pikaisella kahvitreffillä voi jo hyvinkin selvittää millainen ihminen on kyseessä. Suosittelen sellaista ennen mitään baari-iltaa, saati etelänlomaa.

Ei minulla ole kokemusta tuommoisista ihmisistä ollenkaan.

En ole ilkeä, mutta veikkaan tuollaisen sattuessa kohdalle hänen saavan ikimuistoisen kokemuksen tai peruuttamattomia traumoja.
Emmä koe saavani eri ihmisten jutuista traumoi. Mutku kelasin tänään erityisherkkkyyttä ni noi tuli sit mieleen. En ole mitenkään vihainen tai katkera nuista
 
Emmä koe saavani eri ihmisten jutuista traumoi. Mutku kelasin tänään erityisherkkkyyttä ni noi tuli sit mieleen. En ole mitenkään vihainen tai katkera nuista
Mutta tuollainen erityisherkkä eukko saisi kyllä traumoja minusta!
En voi sietää itsekkyyttä ja omahyväisyyttä. Ja, auttaa pitää aina kun näkee että toinen tarvitsee apua.
 
höh mun ongelma on se etten osaa huomioida tarpeeks et kiinnittäisin huomioo mist toinen tykkää ja se kiinnittyminen toiseen on hankalaa. Ku tätä on vaikee selittää mut ehkä tää ois esimerkki mut kelaa mut siis tykkääminen vaihtuu koko ajan taisiis ostin savukalaa tänään ja tykkäsin paljon mut sit tuli huominen ja ostinkin liekitettyä kalaa ja tänään tykkäsin siitä. Okei tähän yks lässy juttu mut katoin et joka päivä eka kerta. Siinä adam sandlerin piti saada drew barrymore rakastumaan joka päivä uudestaan siis jos rakkaus on aina uutta. Mut toisaalta tasapainottava järki luo rauhallisuutta ja perskektiiviä asioihin. Aivot on metka paikka ne luo turhia pelkoi ja pelossa menee väärään.
Tiedän leffan mutta muuten mulla meni tuo viesti ohi.

Jaksaisitko selittää toopelle toisella tavalla?😬
 
9MM
Tiedän leffan mutta muuten mulla meni tuo viesti ohi.

Jaksaisitko selittää toopelle toisella tavalla?😬
No mitäs tykkäsit leffasta? No siis ku kaikki aina hehkuttaa kuinka kiinnittyneitä ne on kumppaniinsa ni sit mä etsin kiinnittymisen tunnetta tai et mä kiinnittyisin yhteen. Olen vajavainen kiinnittyminen on vaikeaa. Mut siis tykkäykset voi vaihdella eripäivinä ja jos uskallettaisiin kokea eri asioita eri päivinä uusia asioita vois tulla pirtermmäks kaikki ei voo kokeilla nyt kaikkea ja menee hukkaan talenttia meijän pitäisi saada palaset loksahtamaan paikoilleen ni sit olis kaikki hyvin. Miks mäkin tyydyn junnaavaan elämään mikä vaan turruttaa ja aistit katoaa
 
No mitäs tykkäsit leffasta? No siis ku kaikki aina hehkuttaa kuinka kiinnittyneitä ne on kumppaniinsa ni sit mä etsin kiinnittymisen tunnetta tai et mä kiinnittyisin yhteen. Olen vajavainen kiinnittyminen on vaikeaa. Mut siis tykkäykset voi vaihdella eripäivinä ja jos uskallettaisiin kokea eri asioita eri päivinä uusia asioita vois tulla pirtermmäks kaikki ei voo kokeilla nyt kaikkea ja menee hukkaan talenttia meijän pitäisi saada palaset loksahtamaan paikoilleen ni sit olis kaikki hyvin. Miks mäkin tyydyn junnaavaan elämään mikä vaan turruttaa ja aistit katoaa
Drew Barrymore on ihku!😍
Oikein viihdyttävä ja ihana lehva! Viimekerrasta kun sen katsoin on aikaa!

Junnaava elämä on tasaista ja turvallista, mutta voihan sitä silti seikkailla ja saada elämyksiä. Eikä se aina mitään ulkomaanmatkaa tarvitse. Lähtee vaikka metsään rakentamaan majaa tai keppostelee. Käy avantouimassa ja saunomassa, kierii lumihangessa. Hyppää junaan ja katsoo minne päätyy.🤩
Käy aamukahvilla vaikka Kuopiontorilla.😎 etc.

Jos hajet eukkoa niin hae seikkailijaa joka ei kulje joka päivä samoja reittejä vaan ihan uteliaisuuttaan valitsee uuden reitin.

Monelta jää maailma näkemättä ja kokematta kun kulkee laput silmillä samoja reittejä?🤷‍♀️
 
9MM
Drew Barrymore on ihku!😍
Oikein viihdyttävä ja ihana lehva! Viimekerrasta kun sen katsoin on aikaa!

Junnaava elämä on tasaista ja turvallista, mutta voihan sitä silti seikkailla ja saada elämyksiä. Eikä se aina mitään ulkomaanmatkaa tarvitse. Lähtee vaikka metsään rakentamaan majaa tai keppostelee. Käy avantouimassa ja saunomassa, kierii lumihangessa. Hyppää junaan ja katsoo minne päätyy.🤩
Käy aamukahvilla vaikka Kuopiontorilla.😎 etc.

Jos hajet eukkoa niin hae seikkailijaa joka ei kulje joka päivä samoja reittejä vaan ihan uteliaisuuttaan valitsee uuden reitin.

Monelta jää maailma näkemättä ja kokematta kun kulkee laput silmillä samoja reittejä?🤷‍♀️
No okei tää on mun ongelma en uskalla mennä tehdä ja kokeilla syytä en tiedä et löytäis vaan oman juttunsa ja etsii niitä ja menee. Mut sit se herkistyy taas ku löytää posin ja se hyvä aalto tuo energiaa. Mut kyl negaltakin voi oppia ja sitä pidä vältellä. Ootko sä hyvä kiinnittymään ihmiseen jos oot ni mikä on sun kikka?
 
9MM
Mut joo mäkin oon liikaa omassa maailmassa että osaisin kunnolla kiinnittyä toiseen ja tuntea kunnolla niin et meidän maailmasta tuleekin yhteinen missä voisi seikkailla yhdessä. Mun on vaikee vaan löytää tosi elämässä seikkailu spirit koska päässä se sit on jotenki hauskempi ja ulkona on räntää. Et joo oon mussakin itsekästä kusipäätä ja narsismin oireita siis siellä negatiivisessa päässä mut positiivisessä päässä on valoa ja hyvää ja kaikkeus on hyvää rakkaus on pyhää elkäämme tuhotko rakkautta vaan eläkäämme sitä ja voidaan hyvin. Mua pelottaa rakkaus ja siihen hyppääminen
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
9MM
Ja tottakait välillä kiukuttaa ja se aiheuttaa häiriöitä voimassa mut purkaukset tarvitaan ku niitä negatiivisiakin asioita tulee mukaan. Mä löysin kyl huonon kanavan menin pelaa pokeria ja siellä tappion hetkellä sätin puhelimeen ja kiroilin sille eihän se tietty kuule. Ku mettässä huutaminen kiukku sais kanavan antais mennä. Mut sit mä en kehtaa mennä sinne mettään et mitä jos joku kuulee ja pitää mua hulluna ni siksi en kehtaa tehdä sitä vaan sätin pokerihuoneella pelaajia ku sillon on joku kohde ja se tuntuu normissa olevan hyväksytympää. Se toiselle huutaminen ei muka ole hullua mut mettässä se on tai näin ajattelen itse. Mitä mieltä ootte häpeästä? Hyvät huonot puolet?
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
9MM
Tapaamasi erityisherkät ovat tainneet olla erittäin herkkiä kaikelle, etenkin kritiikille ja sille että heidänkin pitäisi jotain tehdä eikä aina saada.

Erityisherkät joita tunnen, eivät tee itsestänsä numeroa ja käyttäydy jauhopäisesti. Pyrkivät minimoimaan omat ongelmansa niin, etteivät joudu silmätikuksi.

Itsekin hieman herkkä, mutta häpeän ja peittelen enemmän omaa herkkyyttäni kuin toisin esille piirrettä, jota normaalien on joskus vaikea ymmärtää.
Mitä sulle tarkoittaa jauhopäisyys? Aijaa tää yks kyl tuo ongelmat isosti ne esiin ei siinä se voi auttaa. Mut ootko huomannu koskaan riita tilanteessa et ku toinen korottaa ääntä tai huutaa ja sunkin ääni kovenee ni se toinen huutaa elä huuda ja sitkun sanot et säkin huudat ni se sanoo enhän huuda eikä edes muka tajua huutavansa et miten ei sellaista voi tajuta jos huutaa ni huutaa miksi se kielletään onko se joku sädekehä joka ei saa saada naarmuja?
 
9MM
Tapaamasi erityisherkät ovat tainneet olla erittäin herkkiä kaikelle, etenkin kritiikille ja sille että heidänkin pitäisi jotain tehdä eikä aina saada.

Erityisherkät joita tunnen, eivät tee itsestänsä numeroa ja käyttäydy jauhopäisesti. Pyrkivät minimoimaan omat ongelmansa niin, etteivät joudu silmätikuksi.

Itsekin hieman herkkä, mutta häpeän ja peittelen enemmän omaa herkkyyttäni kuin toisin esille piirrettä, jota normaalien on joskus vaikea ymmärtää.
Joo mäkin häpeilen herkkyyteni näyttämistä vaik sillon elämä olis kivempaa ja aidompaa ja lämpimpää
 
No okei tää on mun ongelma en uskalla mennä tehdä ja kokeilla syytä en tiedä et löytäis vaan oman juttunsa ja etsii niitä ja menee. Mut sit se herkistyy taas ku löytää posin ja se hyvä aalto tuo energiaa. Mut kyl negaltakin voi oppia ja sitä pidä vältellä. Ootko sä hyvä kiinnittymään ihmiseen jos oot ni mikä on sun kikka?
Kyllä mä kiinnyn mutta vain siihen oikeaan. Eli hänen täytyy olla tietynlainen jotta tunnen oloni kotoisaksi.
Helppoa kiintyä kun aidosti ihastuu, jos miehessä on asioita jotka tuntuvat oikealta, jakaa samat arvot jne.

Joskus olen katsellut muutamankin ajan että onko oikea ja antanut sitten kenkää kun ei ole ollut.

Oot rohkea kun kokeilet kaikenlaisia. Mä näkisin varmaan negan aikatavslla molempien ajantuhlauksena…
Toisaalta se oppi…mitä voimme oppia negatiivisesta ihmisestä? Ehkä olen liian mukavuudenhaluineen kun en ala suhteeseen oppiakseni tuollaista erilaisuutta…ehkä riittää jos on ”vaikeita” tuttavia?😬
Kyllä heiltäkin oppii?
 
9MM
Kyllä mä kiinnyn mutta vain siihen oikeaan. Eli hänen täytyy olla tietynlainen jotta tunnen oloni kotoisaksi.
Helppoa kiintyä kun aidosti ihastuu, jos miehessä on asioita jotka tuntuvat oikealta, jakaa samat arvot jne.

Joskus olen katsellut muutamankin ajan että onko oikea ja antanut sitten kenkää kun ei ole ollut.

Oot rohkea kun kokeilet kaikenlaisia. Mä näkisin varmaan negan aikatavslla molempien ajantuhlauksena…
Toisaalta se oppi…mitä voimme oppia negatiivisesta ihmisestä? Ehkä olen liian mukavuudenhaluineen kun en ala suhteeseen oppiakseni erilaisuutta…ehkä riittää jos on ”vaikeita” tuttavia?😬
Kyllä heiltäkin oppii?
eiku ku kokee omia negatiivisia tunteita käsittelee ne ja mahdollisesti jakaa niitä et joku sais tietää ku nykyään on vaan posia se näytetään mut niitä käsittelytoimen piteitä mitä ne on pitänyt sisällään ei näytetä
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
9MM
Kyllä mä kiinnyn mutta vain siihen oikeaan. Eli hänen täytyy olla tietynlainen jotta tunnen oloni kotoisaksi.
Helppoa kiintyä kun aidosti ihastuu, jos miehessä on asioita jotka tuntuvat oikealta, jakaa samat arvot jne.

Joskus olen katsellut muutamankin ajan että onko oikea ja antanut sitten kenkää kun ei ole ollut.

Oot rohkea kun kokeilet kaikenlaisia. Mä näkisin varmaan negan aikatavslla molempien ajantuhlauksena…
Toisaalta se oppi…mitä voimme oppia negatiivisesta ihmisestä? Ehkä olen liian mukavuudenhaluineen kun en ala suhteeseen oppiakseni tuollaista erilaisuutta…ehkä riittää jos on ”vaikeita” tuttavia?😬
Kyllä heiltäkin oppii?
Mut miks mä karkaan kiintymystä?
 
eiku ku kokee omia negatiivisia tunteita käsittelee ne ja mahdollisesti jakaa niitä et joku sais tietää ku nykyään on vaan posia se näytetään mut niitä käsittelytoimen piteitä mitä ne on pitänyt sisällään ei näytetä
Joo, ei oo hyvä padota mitään sisälle. Puolisolle pitää pystyä näyttämään kaikki tunteet ihan vapaasti.
Eipä se elämä pelkkää hymyä pidäkään olla.
 

Yhteistyössä