Mitä mieltä nimestä UKKO??

• Viestiketjun aloittaja kalluppi
  • Ensimmäinen viesti
vieras77
Ukko ja Akka... Antaisitko tyttärellesi nimen Akka tai Ämmä? Suomalaisia nimityksiä nuokin ovat.. No toinen tykkää äidistä, toinen tyttärestä. Itse en siis antaisi, mutta makuja on monenlaisia.

"vieras"
Mun yks tuttu anto pojalle nimeksi Ukko, olin aika kauhuissani aluksi, mutta kyllä tuohon on nyt tottunut. Mut en kyllä ikinä omalle lapselle antais, tykkään "kauniista" nimistä.

hp
yhden Ukon tiedän, ja nimi ei sovi sille lapselle yhtään... Jotenkin mielikuvakin tuosta nimestä yhdistyy isokokoiseen, reippaaseen poikaan eikä pieneen, heiveröiseen enkelikiharaiseen ujostelijaan.

"Tinka"
hauska nimi, mutta pitää miettiä millainen lapsesta tulee! tuolla joku kirjoittikin " ujosta, enkelikiharaisesta pojasta nimeltä Ukko"... ei sovi ei :( niinkuin ei Justiina tai Marttakaan sirolle, hennolle tytölle..

7865
Ihan hyvä nimi, jos tykkäät! Älä anna muiden mielipiteiden vaikuttaa päätökseesi! :) Minullakin on tuttu, jonka pojasta piti tulla Ukko, mutta sitten päätyivätkin yhteen toiseen vastaavaan samanoloiseen nimeen. :)

Muistan kuinka järkytyin, kun Vesa-Matti Loirin pojasta tuli Ukko joskus 1995. =) Mielestäni se oli niin kamala nimi, että melkein hävetti lapsen puolesta. Mutta nyt myöhemmin olen alkanut jopa hieman pitää nimestä, en tosin niin paljoa, että omalle lapselle antaisin. Ja myönnän, että edelleenkin häiritsee ne ukko ja akka "yleissanat".

Kun tuttava ensin laitto sen nimen lapselleen niin se tuntu minusta melko kamalalta nimeltä mutta täytyy myöntää, että nimi sopii lapselle erittäin hyvin ja nykyään kuulostaa munkin korvaan jo ihan kivalta :) Ukko-Pekka on lapsen nimi :)

Yhteistyössä