Mitä mieltä. Äiti saa laillisesti rakastella oman biologisen poikansa tai tytön kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Itse en koe oikeaksi tuota aatetta. Vasemmistoliitossa se lienee aika yleisesti noudatettu juttu, lienee..
"Kontula pitää täysi-ikäisten lähisukulaisten välisen seksin eli insestin kieltävää lakia nykyään tarpeettomana. Hänen mukaansa se ei ole asia, jota pitäisi säädellä lailla."

Anna Kontula – Wikipedia

No on se aika turha laki. Lisääntymistä lähisukulaisten kesken kyllä pitää lailla rajoittaa. Onhan siinä toisaalta se ongelma, että välttämättä mikään ehkäisy ei ole 100 prosenttinen niin miten sen sisäsiittoisen sikiön kanssa sitten pitäisi toimia ja millainen rangaistus siitä lisääntymisestä annettaisiin.

[QUOTE="vieras";28740436]AIka äkkiä se ilmi tulee jos vanhemmat hässii omaa lastaan. Itsekin siis kannatat tuota Kontulan ajatusmallia?[/QUOTE]

No jos äiti hässii lastaan ni johan siinä tulee jo muitaki rikosnimikkeitä ku insesti. Kyllä nuo siis oikeuteen saadaan.

[QUOTE="Jenny";28740437]No on se aika turha laki. Lisääntymistä lähisukulaisten kesken kyllä pitää lailla rajoittaa. Onhan siinä toisaalta se ongelma, että välttämättä mikään ehkäisy ei ole 100 prosenttinen niin miten sen sisäsiittoisen sikiön kanssa sitten pitäisi toimia ja millainen rangaistus siitä lisääntymisestä annettaisiin.[/QUOTE]

Lisääntymisen minäkin kieltäisin. Muuten mulle on ihan suoraansanottuna ihan sama mitä aikuiset sukulaiset tekee keskenään O_o

[QUOTE="vieras";28740446]Pidät silti turhana lakipykälää joka kieltää insestin? Ja itse kannatat insestin puolesta?[/QUOTE]

Joo, kannatan insestiä sen suhteen että _aikuiset_ voi mun puolesta tehdä mitä lystää. Mut lapseen jos kuka tahansa aikuinen koskee, oli se sukua tai ei tekee rikoksen.

Olen samaa mieltä Kontulan kanssa. Onko kahden täysi-ikäisen ihmisen seksielämä oikeasti asia, jota pitää säädellä lailla? Moraalinen arvokysymys erikseen, lainsäädäntö erikseen. Onhan esim. homoseksuaalisuuskin edelleen rikos monissa maissa, eikä siitä niin kauan ole, kun sitä säädeltiin lailla Suomessakin.

Eihän tollainen ole normaalia, ei normaalit ihmiset edes halua harrastaa seksiä oman lapsensa eikä omien vanhempiensa kanssa.
Puhutaan siis aikuisista ihmisistä? Oletan. Muutenhan ei kai olisi tarvettakaan keskustella siitä, onko tämä laitonta?

Kyllä tohonkin joku laki voisi olla, jos ei oma järki mitään sano.
Ja siihen kun joku kommentoi että ei kannata, koska niitä lakeja ei kukaan pystyisi valvomaan, niin onhan täällä muitakin lakeja joita ei pystytä valvomaan.

Esimerkiksi kännykkäkielto autoillessa. Onkohan kovinkin tehokas kielto?

Alkuperäinen kirjoittaja Yh-isä;28740501:
Aivan älytöntä sairasta toimintaa. Vaikka olisi kuinka täysi-ikäisiä, ei mitään järkeä.

No siitä tässä keskustelussa on kaikki varmaan samaa mieltä. Ei se kuitenkaan ole peruste kieltää sitä lailla, kun ei kai siinä mitään rikosta tapahdu kun ei se ketään vahingoita. Aika monen mielestä esim. turkistarhaus on älytöntä ja sairasta toimintaa, ei sitä silti saada lailla kielletyksi.

[QUOTE="jenny";28740510]No siitä tässä keskustelussa on kaikki varmaan samaa mieltä. Ei se kuitenkaan ole peruste kieltää sitä lailla, kun ei kai siinä mitään rikosta tapahdu kun ei se ketään vahingoita. Aika monen mielestä esim. turkistarhaus on älytöntä ja sairasta toimintaa, ei sitä silti saada lailla kielletyksi.[/QUOTE]

Joo, samaa mieltä toki minäkin ettei se ihmisen luonnollista toimintaa ole. Lakien säätäminen vaan näissä tapauksissa harvoin muuttaa yhtään mitään.

Samalla logiikalla millä kieltäisitte insestin...

No, minä näkisin tässä insesti-jutussa kyllä muitakin ongelmia. Esimerkiksi, lakihan määrittää suojaikärajat myös seksuaalisen koskemattomuuden suhteen.
Eikä sitäkään kukaan pysty varsinaisesti "valvomaan".
Jos joku alle 16v haluaa harrastaa seksiä, niin sehän tekee sen.

Mutta entäs jos yli sen suojaikärajan oleva, mutta siltikin hyvin nuori harrastaisi seksiä oman isänsä, tai äitinsä kanssa?
Kuka ja mikä takaisi, ettei kyse tosiaan ole hyväksikäytöstä?

Kyllä mun mielestä tuollainen, laillistettu hyväksikäyttö, vahingoittaisi sitä nuorta todella paljon. Paljon enemmän, kuin jos tekijänä olisi ulkopuolinen ja nuori
saisi kuitenkin tukea ja apua vanhemmiltaan, kun rikos paljastuu.

[QUOTE="jenny";28740510]No siitä tässä keskustelussa on kaikki varmaan samaa mieltä. Ei se kuitenkaan ole peruste kieltää sitä lailla, kun ei kai siinä mitään rikosta tapahdu kun ei se ketään vahingoita. Aika monen mielestä esim. turkistarhaus on älytöntä ja sairasta toimintaa, ei sitä silti saada lailla kielletyksi.[/QUOTE]

Turkistarhaus on mitätön juttu insestiin verrattuna...

Alkuperäinen kirjoittaja Yh-isä;28740501:
Aivan älytöntä sairasta toimintaa. Vaikka olisi kuinka täysi-ikäisiä, ei mitään järkeä.

"Lisääntykää ja täyttäkää maa", oli kristittyjen jumalan käsky yhdelle pariskunnalle ja heidän jälkeläisilleen. Eikö tämä nyt ole Räsäs-linjaa puhtaimmillaan?

Yhteistyössä