mitä mä teen tälle keittiölle*kuvia*

noi kaapistot on uudenveroiset ja muutenki hyvässä kunnossa kaikki koneet mut nää kaakelit on niin :x oikeesti tollaset hunajan keltaset :headwall: noi kaapit on tollaset beiget tai jotkut kerman väriset,mut ku ajattelin maalata noi kaakelit ni minkä värinen sopis tähän?? ja tietääkö kukaan mitä kaakelimaali värivaihtoehtoja on? =)




nois kuvissa vähän miten sattuu tavarat ku en oo vielä ehtinyt paneutua tähä sisustukseen,pointti oli siis nuo kaakelit. =)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 21:03 JuiceFani kirjoitti:
Kämpät kuntoon ohjelmassa ainaki oli ettei kannata maalata kaakeleita. En sit tiiä pitääkö paikkansa.
T.i.l.a.:ssa kyl maalattiin kevättalvella kaakeleita, omakohtasta kokemusta ei oo. Eipä oo kyllä väriehdotustakaan mut mä en tajua miten jollain on noin siistit keittiön tasot? Meillä ei pysy ton näkösenä ku noin 3 min :ashamed:
 
älä vaan maalaa, käy tosi hyvin tohon tasoonkin! meillä on oikeestaan samanlainen keittiö, kaapinovetkin juuri samanlaiset. ja meillä on valkoiset kaakelit, se kaakelin ja kaapin väriero on kyllä vähän silmiinpistävä, paljon ennemmin ottaisin ton väriset kaakelit kuin teilllä!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 21:09 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 21:03 JuiceFani kirjoitti:
Kämpät kuntoon ohjelmassa ainaki oli ettei kannata maalata kaakeleita. En sit tiiä pitääkö paikkansa.
T.i.l.a.:ssa kyl maalattiin kevättalvella kaakeleita, omakohtasta kokemusta ei oo. Eipä oo kyllä väriehdotustakaan mut mä en tajua miten jollain on noin siistit keittiön tasot? Meillä ei pysy ton näkösenä ku noin 3 min :ashamed:
Äsken just miehelle totesin, että kylläpä on puunattu ennen kuvan ottoa, siis meinasin silleen ehkä hiukka kateellisena :D Mä en oo ikinä nähny noin puhasta hellaa!!!! =)

Ja musta tuossa keittiössä ei ollu mitään vikaa, kaakeleissakaan =)
 
jenni87 harmaana
Meillä on tollaset kaapit ja välikaakelit on sellaset ruskean-oranssit ja siinä menee myös boordi... mut siis, itte en lähtis tuota muuttamaan, ihan nätti noinkin :)
 
Mimosan äippä
ymmärrän miksi haluat kaakeleihin muutosta, kaamean väriset. Itse ottaisin nua irti ja asentaisin mosaiikkilaattaa tilalle. Vaihdoin meidän keittiöön mosaiikin ja tein ihan itse työn ei ollut vaikeaa... siirty meidänkin 1990 luvun keittiö 2000-luvulle =)
 
Ihana keittiö!

Oletko itse siivonnut? Voi kun meidänkin näyttäisi noin puhtaalta joskus.Ja meillä kaiken lisäksi uusi talo. :ashamed: Mutta ei puhdasta.

En ymmärrä miten liesi ja levyt voi olla aina likaisia vaikka päivittäin hinkaan... :'(
 
PahaSilmä
Älä kaakeleita maalaa! Maalaa seinät. Mieti, mikä väri sais keltaisen näyttämään vinkeältä.

Tommonen violetti, mitä tossa lasipullossa esimerkiksi. Taikka harmaa ehkä?
Tai joku tummempi punainen.
 
ujopiimä
minä kokeilisin laittaa listat kaappien etureunaan(alle)ja muuttaa valoa erilaiseksi koska ainakin kuvissa liian voimakas..siis valoiksi kaapin alle suuntautuvat ..muttta sehän on vaan minun mielipiteeni...muuten kaunis keittiö =)
 
Oikeasti pääset halvimmalla kun vaihdat nuo kaakelit vaalean harmaisiin tai ihan vaalean sinisiin tai sitten ihan valkoisiin. Nuo kalvot eivät ole kovin edullisia ja eivät näytä pitemmän päälle hyviltä (kokemusta on). Harmailla, valkoisilla tai sinertävillä laatoilla saa kaapinovet näyttämään vähemmän "likaisen värisiltä". Yksivärisiä kymppikokoisia laattoja saa todella edullisesti, varsinkin kun tuohon hommaan niitä ei tarvita paljoa.

Kaapit näyttävät siisteitlä ja kauniilta, tosin keltainen ei päästä niitä oikeuksiinsa värin puolesta. Jos tasot ovat oikeaa puuta, sävyttäisin ne joko puuöljyllä tai vahalla tummemmiksi, mikä myös hieman rauhoittaisi yleisilmettä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 21:25 Mimosan äippä kirjoitti:
ymmärrän miksi haluat kaakeleihin muutosta, kaamean väriset. Itse ottaisin nua irti ja asentaisin mosaiikkilaattaa tilalle. Vaihdoin meidän keittiöön mosaiikin ja tein ihan itse työn ei ollut vaikeaa... siirty meidänkin 1990 luvun keittiö 2000-luvulle =)
paljonko maksoi tuo mosaiikkilaatoitus? mitenhän sen osaisi itse tehdä? :whistle: eikös nuo edullisemmat oo jotain 10e neliö? tai joskus vaan vilassut jotain mainoslehteä,mitä kaikkea siihen tarvitaan lisäksi? että paljon ne muut tarvikkeet maksaa laattojen päälle? =)
 
Mimosan äippä
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 23:42 tuttiritari kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 21:25 Mimosan äippä kirjoitti:
ymmärrän miksi haluat kaakeleihin muutosta, kaamean väriset. Itse ottaisin nua irti ja asentaisin mosaiikkilaattaa tilalle. Vaihdoin meidän keittiöön mosaiikin ja tein ihan itse työn ei ollut vaikeaa... siirty meidänkin 1990 luvun keittiö 2000-luvulle =)
paljonko maksoi tuo mosaiikkilaatoitus? mitenhän sen osaisi itse tehdä? :whistle: eikös nuo edullisemmat oo jotain 10e neliö? tai joskus vaan vilassut jotain mainoslehteä,mitä kaikkea siihen tarvitaan lisäksi? että paljon ne muut tarvikkeet maksaa laattojen päälle? =)
Itse ostin netraudasta www.netrauta.fi lasimosaiikkia, oli hieman päälle kympin neliö, keittiön taustaanhan ei paljoa tarvita meillä meni noin puolitoista neliötä.

sit siihen tarvitaan laattojen kiinnityksen saneeraus/remonttilaastia, halvimmat säkit kympin paikkeilla ja saumauslaastia 10-20e & silikoonia 6e

saneerauslaastin levittämiseen tarvitaan sellainen siihen hommaan käytettävä levitin ja saumauslaastiin kuminen levitin

Kannattaa katsoa netistä laatoitusohjeita, sillä laatoittamistahan tuokin on vaikka pieni tila. Laatat on isossa verkossa kiinni, joten oli helppo laittaa taustaan ja saada suoraan menemään.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 23:56 Mimosan äippä kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 23:42 tuttiritari kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 21:25 Mimosan äippä kirjoitti:
ymmärrän miksi haluat kaakeleihin muutosta, kaamean väriset. Itse ottaisin nua irti ja asentaisin mosaiikkilaattaa tilalle. Vaihdoin meidän keittiöön mosaiikin ja tein ihan itse työn ei ollut vaikeaa... siirty meidänkin 1990 luvun keittiö 2000-luvulle =)
paljonko maksoi tuo mosaiikkilaatoitus? mitenhän sen osaisi itse tehdä? :whistle: eikös nuo edullisemmat oo jotain 10e neliö? tai joskus vaan vilassut jotain mainoslehteä,mitä kaikkea siihen tarvitaan lisäksi? että paljon ne muut tarvikkeet maksaa laattojen päälle? =)
Itse ostin netraudasta www.netrauta.fi lasimosaiikkia, oli hieman päälle kympin neliö, keittiön taustaanhan ei paljoa tarvita meillä meni noin puolitoista neliötä.

sit siihen tarvitaan laattojen kiinnityksen saneeraus/remonttilaastia, halvimmat säkit kympin paikkeilla ja saumauslaastia 10-20e & silikoonia 6e

saneerauslaastin levittämiseen tarvitaan sellainen siihen hommaan käytettävä levitin ja saumauslaastiin kuminen levitin

Kannattaa katsoa netistä laatoitusohjeita, sillä laatoittamistahan tuokin on vaikka pieni tila. Laatat on isossa verkossa kiinni, joten oli helppo laittaa taustaan ja saada suoraan menemään.
voi kiitos sulle!! mä ku luulin et ois paljon kalliimpi ja vaativampi operaatio,täytyykin alkaa katteleen kaakeleita :D
 
olisko joku tyyliin tän sävynen hyvä noitten kaappien kanssa? :whistle: meillä on kuitenki muu sisustus aika luonnonläheistä sävyiltään,vaaleat lattiat,olkkarissa vaaleanruskeat seinät,tumman ruskee sohva,valkoset nojatuolit,kaikki huonekalut tummia..et sopisko tää muuhun sisustukseen? =)
 

Yhteistyössä