Mitä lastenvaate merkkejä arvostat?

  • Viestiketjun aloittaja Pampolina
  • Ensimmäinen viesti
Pampolina
Alkuperäinen kirjoittaja Fiksu:
Alkuperäinen kirjoittaja Pampolina:
Alkuperäinen kirjoittaja Fiksu:
Mä en fanita mitään merkkiä, vaan hyvää hinta-laatusuhdetta ja kauniita kuoseja. Merkkien palvonta on harvinaisen typerää.
Sinähän se fiksu olet!
Ei kai kukaan merkkien PALVONNASTA mitään ole puhunut. Olisiko sinulle mieluisampi kysymyksen asettelu tämä:
Mitkä ovat suosikki lastenvaatemerkkisi?
Mistä merkeistä pidät?
Miksi ihmeessä hermostut? Minusta tällainen merkkilähtöinen keskustelu on harvinaisen typerää, koska merkki sinänsä ei takaa yhtään mitään. Korkeintaan kalliin hinnan. Tämä on minun mielipiteeni, ei absoluuttinen totuus.
Miksi ajattelet minun hermostuneen? En toki. Mielestäni palvonta sanana tarkoittaa jotain ihan muuta, kuin mitä ajattelisin käyttää keskustelussa, jossa puhutaan lastenvaatemerkeissä.
Miksi osallistut keskusteluun, jota pidät typeränä? Tiedän toki, että aina keskusteluihin ilmestyy harmaita nimimerkkejä, jotka haluavat provosoida. Eikä siinä mitään, kyllä maailmaan ääntä mahtuu.
 
Fiksu
Alkuperäinen kirjoittaja Pampolina:
Alkuperäinen kirjoittaja Fiksu:
Alkuperäinen kirjoittaja Pampolina:
Alkuperäinen kirjoittaja Fiksu:
Mä en fanita mitään merkkiä, vaan hyvää hinta-laatusuhdetta ja kauniita kuoseja. Merkkien palvonta on harvinaisen typerää.
Sinähän se fiksu olet!
Ei kai kukaan merkkien PALVONNASTA mitään ole puhunut. Olisiko sinulle mieluisampi kysymyksen asettelu tämä:
Mitkä ovat suosikki lastenvaatemerkkisi?
Mistä merkeistä pidät?
Miksi ihmeessä hermostut? Minusta tällainen merkkilähtöinen keskustelu on harvinaisen typerää, koska merkki sinänsä ei takaa yhtään mitään. Korkeintaan kalliin hinnan. Tämä on minun mielipiteeni, ei absoluuttinen totuus.
Miksi ajattelet minun hermostuneen? En toki. Mielestäni palvonta sanana tarkoittaa jotain ihan muuta, kuin mitä ajattelisin käyttää keskustelussa, jossa puhutaan lastenvaatemerkeissä.
Miksi osallistut keskusteluun, jota pidät typeränä? Tiedän toki, että aina keskusteluihin ilmestyy harmaita nimimerkkejä, jotka haluavat provosoida. Eikä siinä mitään, kyllä maailmaan ääntä mahtuu.
Muuten, lastenvaatemerkki on yhdyssana.
 
Mulle ei sinänsä merkillä ole väliä kunhan vain on mun makuinen. Olen tarkka minkänäköisiä vaatteita lapsilla pidetään ja nukkalumput, rikkinäiset, tahraiset yms. ei meidän lasten päältä löydy.

Lapsien vaatteet on suurimaksi osaksi Lindex/H&M, tytöllä aika paljon lisäksi Name It, Next, Esprit, Gap ja Gymboreen vaatetta. Pojalla myöskin muutama Gap ja Esprit vaate, mutta pääosin kyllä Lindex, H&M, Name it :)

Yksinkertaisesti en viitsi hirveästi satsata ( rahaa! ) käyttövaatteisiin,
kun ne ei montaa kertaa päälle kerkeä kuitenkaan. Eli noita vaatteita meiltä siis löytyy PALJON kun äippä on tällänen tuulispää ja kyllästyy nopeasti :D :LOL:

Ulkovaatteet on Ticket to Heavenia, Reimateciä, Reimaa & Lassieta.
 
vieras
Mulle merkki merkitsee kyllä sen verran, että yritän välttää mm. Hilfigeriä, Gantia, Timberlandia. Jotenkin mua vaan ärsyttää, ett tuollainen merkkirunkkaus liudentuu osaksi arkipäivää. Ja jopa aivan pienten lasten vaatteisiin.
 
Pampolina
Alkuperäinen kirjoittaja Fiksu:
Alkuperäinen kirjoittaja Pampolina:
Alkuperäinen kirjoittaja Fiksu:
Alkuperäinen kirjoittaja Pampolina:
Alkuperäinen kirjoittaja Fiksu:
Mä en fanita mitään merkkiä, vaan hyvää hinta-laatusuhdetta ja kauniita kuoseja. Merkkien palvonta on harvinaisen typerää.
Sinähän se fiksu olet!
Ei kai kukaan merkkien PALVONNASTA mitään ole puhunut. Olisiko sinulle mieluisampi kysymyksen asettelu tämä:
Mitkä ovat suosikki lastenvaatemerkkisi?
Mistä merkeistä pidät?
Miksi ihmeessä hermostut? Minusta tällainen merkkilähtöinen keskustelu on harvinaisen typerää, koska merkki sinänsä ei takaa yhtään mitään. Korkeintaan kalliin hinnan. Tämä on minun mielipiteeni, ei absoluuttinen totuus.
Miksi ajattelet minun hermostuneen? En toki. Mielestäni palvonta sanana tarkoittaa jotain ihan muuta, kuin mitä ajattelisin käyttää keskustelussa, jossa puhutaan lastenvaatemerkeissä.
Miksi osallistut keskusteluun, jota pidät typeränä? Tiedän toki, että aina keskusteluihin ilmestyy harmaita nimimerkkejä, jotka haluavat provosoida. Eikä siinä mitään, kyllä maailmaan ääntä mahtuu.
Muuten, lastenvaatemerkki on yhdyssana.
Ihanko totta??
Keksitkö vielä muuta näpäytettävää.Yritä nyt edes.
 
Alkuperäinen kirjoittaja km:
Alkuperäinen kirjoittaja Uuni:
Minä todella arvostan vain itse tehtyjä tai jonkun pientuottajan tekemiä uniikkivaatteita, joista voi varmuudella sanoa missä ja kuka ne on tehnyt. Noiden peruskaupan vaatteiden kohdalla pohdin aina vähän ehkä liikaakin missä tai missä olosuhteissa se on tehty.
mun mieheni on myös tarkka tässä asiassa. Haluaa, että ostetaan mahdollisimman paljon suomessa tehtyä tai käsintehtyä. Mutta pakko on ostaa ketjujenkin vaatteita, niitä suomessa/käsintehtyjä ei kertakaikkiaan oon tarjolla niin paljoa että voisi niillä kattaa koko vaatevalikoiman.
Totta on tuo. Kyllä meiltä löytyy enimmäkseen ihan normi kaupasta ostettuja vaatteita. Uniikkivaatteiden hinta on myös melko korkea..
Ja totta on sekin, ettei ostaja sitten voi tietää mistä kangas ja muut materiaalit on peräisin, vaikka vaatteen tekijä olisikin tiedossa.
 
Mamma
Meillä on ihan nämä lindex, H&M ym. tavismerkit. Kivan hintaisia ja laatukin ok.
Kerran saatiin lahjaksi burberryn paita. Olihan se laatu tosi hyvä. Kesti pesusta toiseen uudenveroisena.
 
Tykkään värikkäistä, retrokkaista lastenvaatteista ja sellaista pojalle pystyy tarjoamaan monet skandinaaviset merkit, sekä kotimaisista löytyy muutamia.
Käytössä ej sikk leljtä, småfolkkia, metsolaa, myllymuksuja, dunssia jne.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Miranda:
Minusta nuo merkkivaatteet on ällöjä, eikä taatusti kivoja päällä. Kauhein kaikista on se burberryn ruutukuosi. YÖK!!
Burberry tekee muitakin vaatteita kuin ruutukuosillisia. Itsekään en erityisemmin pidä siitä ruutukuosista vaikka muuten Burberry on yks lempparimerkeistä.

Ja merkkivaatteet ovat hyviä päällä, koska ovat useimmiten todella hyvän laatuisia ja istuvia.
 
Fiksu
Alkuperäinen kirjoittaja Laura:
Minun lapsellani on tosi paljon Burberryn vaatteita. Kehuja on saanut, kun on nätisti puettu.
Oi, samoin minä olen saanut paljon kehuja siitä, kuinka kauniisti olen lapseni pukenut. Ja vaatteet on ostettu pääasiassa Lindexistä, KappAhlista ja H&M:ltä. Ei se merkki, vaan se taito yhdistellä vaatteita :D
 
Pampolina
Alkuperäinen kirjoittaja Fiksu:
Alkuperäinen kirjoittaja Laura:
Minun lapsellani on tosi paljon Burberryn vaatteita. Kehuja on saanut, kun on nätisti puettu.
Oi, samoin minä olen saanut paljon kehuja siitä, kuinka kauniisti olen lapseni pukenut. Ja vaatteet on ostettu pääasiassa Lindexistä, KappAhlista ja H&M:ltä. Ei se merkki, vaan se taito yhdistellä vaatteita :D
Oi, kun sinua tuntuu ärsyttävän tämä ketju ja merkkivaatteet.
Olet hauska. Edelleen ihmettelen, miksi ärsyynnyt niin kovasti merkkivaatteista pitävistä? Jotain vastausta tulisi mieleen, mutta en viitsi sanoa ääneen. Se saisi aikaan taas hirmuisen myrskyn.
Fiksu hyvä. Jokainen voi pukea lapsensa omien resurssiensa, tahtonsa, mieltymystensä ym. mukaan.
Aloittaessani ketjun, halusin ihan vilpittömästi vaan kuulla, mistä vaatemerkeistä muut äidit pitävät.
 
Meidän lapsi sai tuliaisiksi Hilfigerin ja Baby Gapin vaatteita, olivat ihania ja kauniita. En kuitenkaan voi sanoa että olisivat laadullisesti parempia kuin tavan H&M taikka lindexin vaatteet, saatika Tutan. Yhtä kuluneita ovat muutaman pesun jälkeen. Eli en arvosta mitään lastevaate merkkiä, kaikki ovat yhtä tasoissa.
 
Pampolina
Gap on ihan market tavaraa jenkeissä. Sitä vaan arvostetaan täällä suomessa jonain merkkivaatteena. Hilfigeriä meillä ei olekovin paljon ollut, joten en osaa laatuun kantaa. Pari trikoopaitaa löytyy pojan kaapista. Täytyy katsoa, kun uudistetaan, mikä laatu on niiden kohdalla.
 
KK
Kuka tyhmä ostaa jonkun Gantin 50 ? paidan muksulleen, mikä on pieni vähän ajan päästä, muutenkin jotain 50 ? paitoja, ei oo järkee ei. En mä ainaka tarhaan ostais kalliita paitoja, saman ajaa tyyliin 10 ? paita.
 
Pampolina
Alkuperäinen kirjoittaja KK:
Kuka tyhmä ostaa jonkun Gantin 50 ? paidan muksulleen, mikä on pieni vähän ajan päästä, muutenkin jotain 50 ? paitoja, ei oo järkee ei. En mä ainaka tarhaan ostais kalliita paitoja, saman ajaa tyyliin 10 ? paita.
Minä ostan :LOL:
 
Mullekaan merkillä ei ole väliä, vaan vaatteella itsellään. Pitää miellyttää silmää ja olla hyvä käytössä. Meillä on käytössä ihan kaikkea henkkamaukasta gantiin, nyt olen innostunut ostamaan muutaman retrovaatteenkin. Merkkejä, joita meillä käytännössä kaapeista löytyy eniten ovat: H&M, Lindex, Kappahl, Benetton, Esprit, Gap, Gymboree, Ralph Lauren, Next, Monsoon, Junior J, Reima ja Ticket to Heaven.
 

Yhteistyössä