Miltä ihmeen pelästymiseltä? Mä olisin pystynyt ponnistamaan pojan ilman että leikataan.Alkuperäinen kirjoittaja ap:Koska sitä ei pahemmin tunne ja on parempi ettei sano mitään. Äiti säästyy pahemmilta pelästymisiltä.
Miltä ihmeen pelästymiseltä? Mä olisin pystynyt ponnistamaan pojan ilman että leikataan.Alkuperäinen kirjoittaja ap:Koska sitä ei pahemmin tunne ja on parempi ettei sano mitään. Äiti säästyy pahemmilta pelästymisiltä.
Kätilön piti tulla juttelemaan minulle synnytyksen kulusta seuraavana päivänä, mutta ei ketään näkynyt eikä siinä vaiheessa tullut mieleeni kätilön perään kysellä.Alkuperäinen kirjoittaja ap:Voi hiukan, mutta tuskin siitä on ollut pelkästään kyse.Alkuperäinen kirjoittaja epiduraali:Voiko epiduraali "hidastaa" synnytyksen kulkua? Itse sain epiduraalin, jonka jälkeen synnytys ei oikein edennytkään kunnolla. Voiko johtua siis tuosta epiduraalista?
Etkö kysynyt synnytyksessä olleelta kätilöltä syitä? Vai eikö hän tiennyt?
Joissain sairaaloissa on tosiaan niin paha vaje kätilöistä. Tämä ärsyttää kätilöitä vähintään yhtä paljon kuin synnyttäjiä. Me emme kuitenkaan asiasta päätä, vaikka äidit syyttävätkin meitä aina. :/Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Onko ihan normaalia että kätilö lähtee kesken ponnistusvaiheen pois useamman kerran ja jättää ensisynnyttäjän yksin ponnistamaan? Onks oikeesti niin vähän porukkaa laitoksilla ettei voi edes ponnistusvaiheessa olla koko aikaa paikalla?
Miten alhaisista puhutaan. Useinhan stopataan juuri siinä vaiheessa ensimmäisiä ompeleita varten. Mutta jos sykkeet ovat alhaalla niin alapäästä viis ja ulos niin nopeasti kun voi.Alkuperäinen kirjoittaja mie:Miksi vauvaa ei vedetä keinolla millä hyvänsä ulos äidistä, kun on jo pää puoliksi ulkona ja sykkeet alhaiset?
Outoa. Ilokaasu ei aiheuta pahoinvointia.Alkuperäinen kirjoittaja waaka:ja miksen saanut ilokaasua? Ystäväni sai ja hänkin ensisynnyttäjä.. mulle sano vain etten voi oksentaa ja ponnistaa samaan aikaan. ja MIKSI pitää olla työhönsä niin kyrpiintynyt ?
olin suihkussa ja kun en saanut sitä housuvaippaa ominavuin jalkaan ku paikat niin kipeinä etten taipunu kumaraan nostamaan jalkaa painoin kelloa ja tää muija tuli entistä pottuuntuneemman näkösenä ja KISKOI ne mun jalkaan.
En tiedä lukuja, mutta paperit oli jo valmiiksi täytetty ja verikokeet otettu hätäsektiota varten. Miehen mukaan (itseltäni meni ajantaju) tilanne kesti lähes 10 minuuttia. Apgar syntymän jälkeen 6, hapetusarvot alle 7.Alkuperäinen kirjoittaja ap:Miten alhaisista puhutaan. Useinhan stopataan juuri siinä vaiheessa ensimmäisiä ompeleita varten. Mutta jos sykkeet ovat alhaalla niin alapäästä viis ja ulos niin nopeasti kun voi.Alkuperäinen kirjoittaja mie:Miksi vauvaa ei vedetä keinolla millä hyvänsä ulos äidistä, kun on jo pää puoliksi ulkona ja sykkeet alhaiset?
Keskimäärin kyllä. Jokainen synnytys on kuitenkin erilainen, eikä varmaa ennustetta ole. Voit synnyttää 10:kin tuntia...Alkuperäinen kirjoittaja waaka:niin ja jos edellisen synnyttämiseen meni kaikkine aikoineen 5h 46 min laskettuna vesien menosta, ja ponnistusvaihe 46 minuuttia, niin syntyykö tulevaisuudessa toiset lapset nopeampaa? =)
Ei se välttämättä jännitä, mut leikattiin ja yksi kokoajan piti selostusta mitä tehään milläkin hetkellä. Kun ei tunne tarkkaan edes mitä tehään ni ei sekään viilto pelota.Alkuperäinen kirjoittaja ap:Ihmettelen kyllä että ei esimerkiksi heti napsasun jälkeen sanonut.Alkuperäinen kirjoittaja waaka:no todellaki ois ollu kiva että sanotaan,ja mulle kyllä sano se joka kotiinlähtöpäivänä tarkasti että mulla on oikeus tehdä ilmoitus että on laitonta olla ilmoittamatta k.o asiaa. LUVATTA leikkelee toisten alapäitä jumalauta! :kieh:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Koska sitä ei pahemmin tunne ja on parempi ettei sano mitään. Äiti säästyy pahemmilta pelästymisiltä.Alkuperäinen kirjoittaja waaka:miksei mulle sanottu että leikataan väliliha :kieh: suihkutti jotain puudutetta ja kysyin että mitä teet kun polttelee alapäätä, kertoi vain suihkuttelevansa jotain puudutetta..
kotiinlähtöpäivänä toinen kätilö tarkasti alapaan ja kertoi leikkaushaavan parantuneen hyvin.. olin että mitä vit... ja ei siis ollut mikään hätä/kiire tms. :headwall:
En itsekään sano kun vasta juuro kun leikkaan tai heti sen jälkeen. Samoin sektiossa, kerron ensimmäisestä viillosta menneessä muodossa niin äiti ei osaa jännittää niin paljon.
Ei, kipu on luonnollista ja "positiivista" kipua. Sektiota pelkään kovan kivun takia.hirvittääkö itteä synnyttää kun joutuu synnytyksiä kattomaan päivästä toiseen ja näkee vaikka minkälaista?
:attn:Alkuperäinen kirjoittaja Piikkikampa:voiko sairaalasta pyytää sen synnytyskertomuksen (tai mikälie, siis se kätilön sepustus synnytyksen kulusta) itselleen?
aikaa synnytyksestä on jo reilu 1,5v, mutta jäi jotenkin vaivaamaan kun kätilöni ei käynyt synnytystä kanssani läpi osastolla ollessani, niinkuin tapana olisi, ja kokonaiskuva 15h synnytyksestä jäi sillai vähän sekavaksi (kun ajantaju katosi ja muutenkin siinä kipujen keskellä)..
Vastaatko??Alkuperäinen kirjoittaja tiinu:Miksi meidän vauvan pituuskasvu hidastunut? 10 kk 73 cm, 9050 g.
Voi pyytää.Alkuperäinen kirjoittaja Piikkikampa::attn:Alkuperäinen kirjoittaja Piikkikampa:voiko sairaalasta pyytää sen synnytyskertomuksen (tai mikälie, siis se kätilön sepustus synnytyksen kulusta) itselleen?
aikaa synnytyksestä on jo reilu 1,5v, mutta jäi jotenkin vaivaamaan kun kätilöni ei käynyt synnytystä kanssani läpi osastolla ollessani, niinkuin tapana olisi, ja kokonaiskuva 15h synnytyksestä jäi sillai vähän sekavaksi (kun ajantaju katosi ja muutenkin siinä kipujen keskellä)..
mä pyysin justiinsa tänään omaani 8 vuoden takaa ja ystävällisesti etsivät sen ja laittoivat postiin!Alkuperäinen kirjoittaja Piikkikampa::attn:Alkuperäinen kirjoittaja Piikkikampa:voiko sairaalasta pyytää sen synnytyskertomuksen (tai mikälie, siis se kätilön sepustus synnytyksen kulusta) itselleen?
Vaikea sanoa tietämättä taustoja. En ikävä kyllä osaa vastata tähän. Enkä pahemmin erikoistunut tuon ikäisiin vauvoihin :/Alkuperäinen kirjoittaja tiinu:Vastaatko??Alkuperäinen kirjoittaja tiinu:Miksi meidän vauvan pituuskasvu hidastunut? 10 kk 73 cm, 9050 g.
Ok.Alkuperäinen kirjoittaja ap:Vaikea sanoa tietämättä taustoja. En ikävä kyllä osaa vastata tähän. Enkä pahemmin erikoistunut tuon ikäisiin vauvoihin :/Alkuperäinen kirjoittaja tiinu:Vastaatko??Alkuperäinen kirjoittaja tiinu:Miksi meidän vauvan pituuskasvu hidastunut? 10 kk 73 cm, 9050 g.
Kaikki itseään koskevat tiedot saa ja on oikeus saada itsellensä oli ne sitten kuinka vanhoja juttuja tahansa.Alkuperäinen kirjoittaja rv21:mä pyysin justiinsa tänään omaani 8 vuoden takaa ja ystävällisesti etsivät sen ja laittoivat postiin!Alkuperäinen kirjoittaja Piikkikampa::attn:Alkuperäinen kirjoittaja Piikkikampa:voiko sairaalasta pyytää sen synnytyskertomuksen (tai mikälie, siis se kätilön sepustus synnytyksen kulusta) itselleen?
Miksi hyökkäät minua vastaan? Pyrin aina olemaan lämmin, kannustava ja mukava.Alkuperäinen kirjoittaja No kerropa:Kuuluuko koulutukseenne joku vittumaisuuskoe? Synnärillä oli kamalimmat tapaamani hoitoalan ihmiset ikinä. Se jo pelkästään riittää syyksi olla synnyttämättä enää koskaan.