mietti..
Kuinka herkästi pitäs ottaa synnärille yhteyttä esim jos on ennenaikasia suppareita? Onko totta että synnytystä ei estellä ennen ku on 24 viikkoa täynnä?
Kerroin omista kokemuksistani. Yhtään mukavaa siellä ei ollut. Töykeitä, ilkeitä ja välinpitämättömiä vain. Muualla sen sijaan on ollut aina ystävällistä henkilökuntaa, ja olen ollut sairaaloissa useinkin.Alkuperäinen kirjoittaja ap:Miksi hyökkäät minua vastaan? Pyrin aina olemaan lämmin, kannustava ja mukava.Alkuperäinen kirjoittaja No kerropa:Kuuluuko koulutukseenne joku vittumaisuuskoe? Synnärillä oli kamalimmat tapaamani hoitoalan ihmiset ikinä. Se jo pelkästään riittää syyksi olla synnyttämättä enää koskaan.
Uskon että suurin syy hoitoalan ihmisten ärhäkkyyteen johtuu heidän arvostuksestaan, liiasta pompotuksesta ja alhaisista palkoista. Työolot eivät ole mitä parhaimmat esim tuon työvoimapulan takia ja hoitohenkilökunta erittäin loppu. Ei se kuitenkaan oikeuta potilaisiin purkamista...
En ole kuullut että olisi vaarallista. Epämukavaa ehkä.Alkuperäinen kirjoittaja kyssäri:Onko oikein jättää katetroimatta ja pakottaa ponnistamaan rakko täynnä vaikka mitään ponnistustarvetta ei ole, eikä lapsen voinnissa mitään vikaa? Oon joskus lukenut jostain, että olisi vaarallistakin ponnistaa rakko täynnä, onko näin?
Onpa ikävää :/Alkuperäinen kirjoittaja sama:Kerroin omista kokemuksistani. Yhtään mukavaa siellä ei ollut. Töykeitä, ilkeitä ja välinpitämättömiä vain. Muualla sen sijaan on ollut aina ystävällistä henkilökuntaa, ja olen ollut sairaaloissa useinkin.Alkuperäinen kirjoittaja ap:Miksi hyökkäät minua vastaan? Pyrin aina olemaan lämmin, kannustava ja mukava.Alkuperäinen kirjoittaja No kerropa:Kuuluuko koulutukseenne joku vittumaisuuskoe? Synnärillä oli kamalimmat tapaamani hoitoalan ihmiset ikinä. Se jo pelkästään riittää syyksi olla synnyttämättä enää koskaan.
Uskon että suurin syy hoitoalan ihmisten ärhäkkyyteen johtuu heidän arvostuksestaan, liiasta pompotuksesta ja alhaisista palkoista. Työolot eivät ole mitä parhaimmat esim tuon työvoimapulan takia ja hoitohenkilökunta erittäin loppu. Ei se kuitenkaan oikeuta potilaisiin purkamista...
Todennäköisimmin joudut valitsemaan synnytystavaksi sektion.Alkuperäinen kirjoittaja mennu:En ole tällähetkellä raskaana mutta esikoinen on työnalla kysyisinkin kun sairastan lihastautia joka on pahinpana jaloissa jotka kramppaavat todella kovasti tosi monessa asennossa en pysty kunnolla jännittämään jalkoja tai venyttää ku krammi lyö päälle. Tuli tälläinen mieleen että joudunkohan tämän takia automaattisesti sektioon? ajatuskin siinä kun puskee vauvaa pihalle ja joka paikka kramppaa alakropasta huh...
Varmaan mieluiten valitsisin alatien jos vain mahdollista mutta nuo krampit on tosi pahoja,yläreidet,pohkeet,varpaat...apua nyt alkoi pelottamaan...Alkuperäinen kirjoittaja ap:Todennäköisimmin joudut valitsemaan synnytystavaksi sektion.Alkuperäinen kirjoittaja mennu:En ole tällähetkellä raskaana mutta esikoinen on työnalla kysyisinkin kun sairastan lihastautia joka on pahinpana jaloissa jotka kramppaavat todella kovasti tosi monessa asennossa en pysty kunnolla jännittämään jalkoja tai venyttää ku krammi lyö päälle. Tuli tälläinen mieleen että joudunkohan tämän takia automaattisesti sektioon? ajatuskin siinä kun puskee vauvaa pihalle ja joka paikka kramppaa alakropasta huh...
Ellet välttämättä halua alateitse synnyttää? Tämä on ihan tapauskohtaista kuitenkin.
Puhu lääkärin/kätilön kanssa asiasta. En voi lyödä mitään vastausta lukkoon.Alkuperäinen kirjoittaja mennu:Varmaan mieluiten valitsisin alatien jos vain mahdollista mutta nuo krampit on tosi pahoja,yläreidet,pohkeet,varpaat...apua nyt alkoi pelottamaan...Alkuperäinen kirjoittaja ap:Todennäköisimmin joudut valitsemaan synnytystavaksi sektion.Alkuperäinen kirjoittaja mennu:En ole tällähetkellä raskaana mutta esikoinen on työnalla kysyisinkin kun sairastan lihastautia joka on pahinpana jaloissa jotka kramppaavat todella kovasti tosi monessa asennossa en pysty kunnolla jännittämään jalkoja tai venyttää ku krammi lyö päälle. Tuli tälläinen mieleen että joudunkohan tämän takia automaattisesti sektioon? ajatuskin siinä kun puskee vauvaa pihalle ja joka paikka kramppaa alakropasta huh...
Ellet välttämättä halua alateitse synnyttää? Tämä on ihan tapauskohtaista kuitenkin.
Täytyy kyllä kysyä jos saadaa vauva alulle että miten synnytyksen kanssa...Muistatko onko tullut vastaavaa tapausta sinulle? kauanko olet ollut kätilönä?Alkuperäinen kirjoittaja ap:Puhu lääkärin/kätilön kanssa asiasta. En voi lyödä mitään vastausta lukkoon.Alkuperäinen kirjoittaja mennu:Varmaan mieluiten valitsisin alatien jos vain mahdollista mutta nuo krampit on tosi pahoja,yläreidet,pohkeet,varpaat...apua nyt alkoi pelottamaan...Alkuperäinen kirjoittaja ap:Todennäköisimmin joudut valitsemaan synnytystavaksi sektion.Alkuperäinen kirjoittaja mennu:En ole tällähetkellä raskaana mutta esikoinen on työnalla kysyisinkin kun sairastan lihastautia joka on pahinpana jaloissa jotka kramppaavat todella kovasti tosi monessa asennossa en pysty kunnolla jännittämään jalkoja tai venyttää ku krammi lyö päälle. Tuli tälläinen mieleen että joudunkohan tämän takia automaattisesti sektioon? ajatuskin siinä kun puskee vauvaa pihalle ja joka paikka kramppaa alakropasta huh...
1Alkuperäinen kirjoittaja kia:Onko sulla itellä monta lasta? joutuuko kaikki kätilöt tekemään 3 vuoroa?
SAISKO VASTAUKSEN?Alkuperäinen kirjoittaja Lilith Le Mort:Miltä ihmeen pelästymiseltä? Mä olisin pystynyt ponnistamaan pojan ilman että leikataan.Alkuperäinen kirjoittaja ap:Koska sitä ei pahemmin tunne ja on parempi ettei sano mitään. Äiti säästyy pahemmilta pelästymisiltä.
Olen tosi tuore tapausAlkuperäinen kirjoittaja mennu:Täytyy kyllä kysyä jos saadaa vauva alulle että miten synnytyksen kanssa...Muistatko onko tullut vastaavaa tapausta sinulle? kauanko olet ollut kätilönä?Alkuperäinen kirjoittaja ap:Puhu lääkärin/kätilön kanssa asiasta. En voi lyödä mitään vastausta lukkoon.Alkuperäinen kirjoittaja mennu:Varmaan mieluiten valitsisin alatien jos vain mahdollista mutta nuo krampit on tosi pahoja,yläreidet,pohkeet,varpaat...apua nyt alkoi pelottamaan...Alkuperäinen kirjoittaja ap:Todennäköisimmin joudut valitsemaan synnytystavaksi sektion.Alkuperäinen kirjoittaja mennu:En ole tällähetkellä raskaana mutta esikoinen on työnalla kysyisinkin kun sairastan lihastautia joka on pahinpana jaloissa jotka kramppaavat todella kovasti tosi monessa asennossa en pysty kunnolla jännittämään jalkoja tai venyttää ku krammi lyö päälle. Tuli tälläinen mieleen että joudunkohan tämän takia automaattisesti sektioon? ajatuskin siinä kun puskee vauvaa pihalle ja joka paikka kramppaa alakropasta huh...
Sinulta ei kysytty ollenkaan? Pyrimme meidän sairaalassa kysymään jo etukäteen saako sitä tehdä.Alkuperäinen kirjoittaja Lilith Le Mort:SAISKO VASTAUKSEN?Alkuperäinen kirjoittaja Lilith Le Mort:Miltä ihmeen pelästymiseltä? Mä olisin pystynyt ponnistamaan pojan ilman että leikataan.Alkuperäinen kirjoittaja ap:Koska sitä ei pahemmin tunne ja on parempi ettei sano mitään. Äiti säästyy pahemmilta pelästymisiltä.
Ei ponnistusvaiheessa yleensä anneta enää ilokaasua, koska supistuksen aikana sun pitää ponnistaa etkä voi hengittää sitä kaasua samalla. Avautumisvaiheessa se on ok.Alkuperäinen kirjoittaja waaka:ja miksen saanut ilokaasua? Ystäväni sai ja hänkin ensisynnyttäjä.. mulle sano vain etten voi oksentaa ja ponnistaa samaan aikaan. ja MIKSI pitää olla työhönsä niin kyrpiintynyt ?
olin suihkussa ja kun en saanut sitä housuvaippaa ominavuin jalkaan ku paikat niin kipeinä etten taipunu kumaraan nostamaan jalkaa painoin kelloa ja tää muija tuli entistä pottuuntuneemman näkösenä ja KISKOI ne mun jalkaan.
Ei kysytty eikä sanottu mitä tehdään.Alkuperäinen kirjoittaja ap:Sinulta ei kysytty ollenkaan? Pyrimme meidän sairaalassa kysymään jo etukäteen saako sitä tehdä.
Mieluummin jo ennen kun vasta tekohetkellä niin ei osaa pelätä.
Ilman lupaa ei kyllä saisi leikata, ellei henki kyseessä ja siitähän ei ollut kyse.
Alkuperäinen kirjoittaja Kivaa kivaa:Tätä taisin sulta kysyäkkin jo aiemmin: Mitkä syyt estävät skalpin ja/tai imukupin käytön synnytyksessä?
Jos ensimmäinen synnytys pysähtyy ja päättyy sektioon, niin kuinka todennäköisesti pystyy synnyttämään seuraavan alakautta??
Kohdun kaulakanavan pitää olla lyhentynyt ja pehmennyt ja kohdunsuun auki sen verran että lääkäri saa ne kalvot puhkaistua. Toivottavasti onnistaa!Alkuperäinen kirjoittaja huu:minun kysymys on, sovittu käynnistys kalvojen puhkaisulla huomenna, kuinka paljon pitää olla paikat kypsyneet tähän yritykseen, lyhentynyt oli 2 cm mutta epäkypsä tilanne kaksi viikkoa sitten, nyt rv 39
Alkuperäinen kirjoittaja toinen kätilö:Kohdun kaulakanavan pitää olla lyhentynyt ja pehmennyt ja kohdunsuun auki sen verran että lääkäri saa ne kalvot puhkaistua. Toivottavasti onnistaa!Alkuperäinen kirjoittaja huu:minun kysymys on, sovittu käynnistys kalvojen puhkaisulla huomenna, kuinka paljon pitää olla paikat kypsyneet tähän yritykseen, lyhentynyt oli 2 cm mutta epäkypsä tilanne kaksi viikkoa sitten, nyt rv 39