Mitä kirjaa luet juuri nyt

vierailija
Duidduli on kyl best! Vois lukee toisenkin kerran! Kokeiles myös sellainen kuin painted man. Mulla meinasi jäädä kesken, tai ehkä jätinkin, kun siinä oltiin kokoajan liian raakoja yhdelle naiselle, mut jos siitä ei välitä, niin siihen kannattaa tutustua.
Tykkäisit myös korpinkehä sarjasta, siinä on norjalainen kirjoittaja, siri pettersen. Olin myyty!

Kiekkomaailma - sarja, jos tahtoo nauraa naaman kippuralle.

Tähtien meri (scifi) on menossa nyt. Tarina jaksaa kantaa ja siinä tulee yllättäviä käänteitä, aika pahojakin. Mut siitä silti puuttu syvyyttä. Paolini kirjoitti eragonin 15 vuotiaana.

Minusta olis kiva taas naureskella. Jos joku tietää jonkin oikeen hahahaa -kirjan, niin vinkkejä otetaan vastaan. Suomeksi tai englanniksi.
Fm
 
Duidduli on kyl best! Vois lukee toisenkin kerran! Kokeiles myös sellainen kuin painted man. Mulla meinasi jäädä kesken, tai ehkä jätinkin, kun siinä oltiin kokoajan liian raakoja yhdelle naiselle, mut jos siitä ei välitä, niin siihen kannattaa tutustua.
Tykkäisit myös korpinkehä sarjasta, siinä on norjalainen kirjoittaja, siri pettersen. Olin myyty!

Kiekkomaailma - sarja, jos tahtoo nauraa naaman kippuralle.

Tähtien meri (scifi) on menossa nyt. Tarina jaksaa kantaa ja siinä tulee yllättäviä käänteitä, aika pahojakin. Mut siitä silti puuttu syvyyttä. Paolini kirjoitti eragonin 15 vuotiaana.

Minusta olis kiva taas naureskella. Jos joku tietää jonkin oikeen hahahaa -kirjan, niin vinkkejä otetaan vastaan. Suomeksi tai englanniksi.
Tiiäks tää okaruusu vie mennessään mä oon ilosta kiljahdellut ku löysin taas kivaa lukemista. Oon vast siin kohas ku haltia haluaa sen tytön maahansa kun ampui suden. Siis jengi menettää ihan hitosti jos ei lue kirjoja. Ainiin duidulia hoki se kääpiö ivan kolkaokka vauu fantasia seikkailut on just best. Hei kuule onko sul joskus kirjassa kohtii et joku kohtaus pitää lukee uudestaan ku on jotenkin tosi hyvä eikä haluis et se loppuis. Entäs ku kirjasarja alkaa loppua ni alatko sivui lukee hitaammin et kestäispä viellä pitempään. Mua harmittaa kun kaikkia drizz sarjoi ei oltu suomenettu. Ku sä luet enkuks ni joudutko välillä käyttää sanakirjaa apuna jonkun sanan kohalla? Joo nyt luen tätä sarjaa jeee mä oon niin riemuissani et pääsin taas fantasia maailmaan. Ootko ollut koskaan tälläsissä fantasia maailma tapaamisissa missä pukeudutaan niillä tyyleillä?. Nyt juon teetä ja koht jatkan lukemista
 
Duidduli on kyl best! Vois lukee toisenkin kerran! Kokeiles myös sellainen kuin painted man. Mulla meinasi jäädä kesken, tai ehkä jätinkin, kun siinä oltiin kokoajan liian raakoja yhdelle naiselle, mut jos siitä ei välitä, niin siihen kannattaa tutustua.
Tykkäisit myös korpinkehä sarjasta, siinä on norjalainen kirjoittaja, siri pettersen. Olin myyty!

Kiekkomaailma - sarja, jos tahtoo nauraa naaman kippuralle.

Tähtien meri (scifi) on menossa nyt. Tarina jaksaa kantaa ja siinä tulee yllättäviä käänteitä, aika pahojakin. Mut siitä silti puuttu syvyyttä. Paolini kirjoitti eragonin 15 vuotiaana.

Minusta olis kiva taas naureskella. Jos joku tietää jonkin oikeen hahahaa -kirjan, niin vinkkejä otetaan vastaan. Suomeksi tai englanniksi.
Ainiin millasia hahmoja on tossa korpinkehässä?
 
vierailija
Tiiäks tää okaruusu vie mennessään mä oon ilosta kiljahdellut ku löysin taas kivaa lukemista. Oon vast siin kohas ku haltia haluaa sen tytön maahansa kun ampui suden. Siis jengi menettää ihan hitosti jos ei lue kirjoja. Ainiin duidulia hoki se kääpiö ivan kolkaokka vauu fantasia seikkailut on just best. Hei kuule onko sul joskus kirjassa kohtii et joku kohtaus pitää lukee uudestaan ku on jotenkin tosi hyvä eikä haluis et se loppuis. Entäs ku kirjasarja alkaa loppua ni alatko sivui lukee hitaammin et kestäispä viellä pitempään. Mua harmittaa kun kaikkia drizz sarjoi ei oltu suomenettu. Ku sä luet enkuks ni joudutko välillä käyttää sanakirjaa apuna jonkun sanan kohalla? Joo nyt luen tätä sarjaa jeee mä oon niin riemuissani et pääsin taas fantasia maailmaan. Ootko ollut koskaan tälläsissä fantasia maailma tapaamisissa missä pukeudutaan niillä tyyleillä?. Nyt juon teetä ja koht jatkan lukemista
Saatan tutustua tuohon okaruususarjaan, kunhan muistan.
Taisin muuten lukea duiddulin englanniksi. Se sarja muuttuu tylsemmäksi loppua kohden, alkaa toistaa itseään. Mut niin kai käy sarjoille, joissa on niin monta osaa. Elokuvissahan jo toinen tai kolmas osa on tylsä. Aina voi jättää kesken.
En käytä sanakirjaa, yleensä ei haittaa, jos ei ymmärrä yhtä sanaa, jos ymmärtää lauseen. Tai sen verran, et tarkastin, mitä on flinch, grinn, jne kasvojen ilmeet. Tai jos tulee vaikka ele, josta olis hyvä tietää,onko se ystävällismielinen vai jotain muuta.
En ole käynyt larpeissa. Oon kyl pelannut ddota lautapelinä.

Haha, luen hitaasti, jotta kirjat kestää kauan. Pidän taukoja ja kuvittelen tapahtumat mielessäni. Nyt kun kuuntelen äänikirjoja, en ole aina varma, olenko kuunnellut vai katsellut televisiota!
 
Saatan tutustua tuohon okaruususarjaan, kunhan muistan.
Taisin muuten lukea duiddulin englanniksi. Se sarja muuttuu tylsemmäksi loppua kohden, alkaa toistaa itseään. Mut niin kai käy sarjoille, joissa on niin monta osaa. Elokuvissahan jo toinen tai kolmas osa on tylsä. Aina voi jättää kesken.
En käytä sanakirjaa, yleensä ei haittaa, jos ei ymmärrä yhtä sanaa, jos ymmärtää lauseen. Tai sen verran, et tarkastin, mitä on flinch, grinn, jne kasvojen ilmeet. Tai jos tulee vaikka ele, josta olis hyvä tietää,onko se ystävällismielinen vai jotain muuta.
En ole käynyt larpeissa. Oon kyl pelannut ddota lautapelinä.

Haha, luen hitaasti, jotta kirjat kestää kauan. Pidän taukoja ja kuvittelen tapahtumat mielessäni. Nyt kun kuuntelen äänikirjoja, en ole aina varma, olenko kuunnellut vai katsellut televisiota!
Häh täh mäkin teen tota samaa et pidän taukoi ja mietin niit välil kuvinakin😊 ja makustelen hyvii hetkiä mitä kirja tuottaa. Mä en noit äänikirjoi oikeen kuuntele. Ainoo uusista on immun tarinat sillä on mua mielyttävä ääni. Onko sul äänikirjois ääni kriteereitä? Vai ihan mikä tahansa ääni kelpaa? Sit oon tietty lapsena kuunnellut kasetteina mio poikani mio ja jukka parkkilan kotimainen krokotiili kuunneltiin niitä kun lapsi oli pienempi? Joko niihin äänikirjoihin on laitettu tunnelmaa luomaan musiikkiakin tiiäks joku on vaik tulos puukottaan ja sit soi hetken sellainen sellanen jännitys musiikki? Vai sopisko väli musiikit edes siihen kirjaan? Tiiäks ne on oopperassa vaikka ja sit tulis fantasia ooppera musiikkia sais säveltäjät lisää töitäkin?
 
Saatan tutustua tuohon okaruususarjaan, kunhan muistan.
Taisin muuten lukea duiddulin englanniksi. Se sarja muuttuu tylsemmäksi loppua kohden, alkaa toistaa itseään. Mut niin kai käy sarjoille, joissa on niin monta osaa. Elokuvissahan jo toinen tai kolmas osa on tylsä. Aina voi jättää kesken.
En käytä sanakirjaa, yleensä ei haittaa, jos ei ymmärrä yhtä sanaa, jos ymmärtää lauseen. Tai sen verran, et tarkastin, mitä on flinch, grinn, jne kasvojen ilmeet. Tai jos tulee vaikka ele, josta olis hyvä tietää,onko se ystävällismielinen vai jotain muuta.
En ole käynyt larpeissa. Oon kyl pelannut ddota lautapelinä.

Haha, luen hitaasti, jotta kirjat kestää kauan. Pidän taukoja ja kuvittelen tapahtumat mielessäni. Nyt kun kuuntelen äänikirjoja, en ole aina varma, olenko kuunnellut vai katsellut televisiota!
Ainiin ja poikkeus on mut terminator2 on paras terminaattori leffa eikä se ykönen.
Ja suomennoksishan aina selitetään mitä ilmettä käyttää
 
vierailija
Häh täh mäkin teen tota samaa et pidän taukoi ja mietin niit välil kuvinakin ja makustelen hyvii hetkiä mitä kirja tuottaa. Mä en noit äänikirjoi oikeen kuuntele. Ainoo uusista on immun tarinat sillä on mua mielyttävä ääni. Onko sul äänikirjois ääni kriteereitä? Vai ihan mikä tahansa ääni kelpaa? Sit oon tietty lapsena kuunnellut kasetteina mio poikani mio ja jukka parkkilan kotimainen krokotiili kuunneltiin niitä kun lapsi oli pienempi? Joko niihin äänikirjoihin on laitettu tunnelmaa luomaan musiikkiakin tiiäks joku on vaik tulos puukottaan ja sit soi hetken sellainen sellanen jännitys musiikki? Vai sopisko väli musiikit edes siihen kirjaan? Tiiäks ne on oopperassa vaikka ja sit tulis fantasia ooppera musiikkia sais säveltäjät lisää töitäkin?
Olis muuten upee, et laitettaisiin musiikkia niihin kirjoihin!
 
vierailija
Aika usein kirjallisuuskeskusteluissa vilahtaa tämä kirja.
Lainasin kyseisen kirjan viime vuosituhannella kirjastosta.
Vietin juhannusta yksin, ja aloin lukea kirjaa. Luin sen muistaakseni juhannusyönä lähes yhdellä istumalla. Olin haltioitunut kirjan tekstistä. Hörähtelin ja naurahtelin itsekseni kirjaa lukiessani päivitellen voiko olla tottakaan, että tällainen kirja on joskus kirjoitettu suomen kielellä.
Kirjoitustyylini on myös tajunnanvirtaa. En mieti mistä aiheesta alan kirjoittaa enkä höylää tekstejäni. Ne saavat lähteä serverille sellaisinaan.
Kritiikki on yleensä sapekasta ja tyrmäävää. Olen joskus aikojen alussa selvittänyt työmatkaani kävellen ja sitten bussilla. Kerran nousin bussipysäkiltä kotiin menevään kyytiin. Asetuin paikalleni ja huomasin, että matkatoverina on Suomen kuuluisin kriitikko Jukka Kajava. Siihen aikaan ei ollut internettiä, joten en koskaan joutunut hänen ruodittavaksi. Muista kriitikoista en edes välitä.
He saavat olla rauhassa mitä mieltä tahansa. Kyllä maailmaan mielipiteitä mahtuu.
Pidän nyt lukutaukoa. Seuraava kirja, jonka kelpuutan viemään kallisarvoista aikaani, pitää olla alle 400-sivuinen. En pidä myöskään kirjoista, joissa on liikaa henkilöitä, ja tarina kulkee monessa aikatasossa. Olkoon seuraava lukemani kirja kuin bussimatka. Selkeä matkustajamäärä, motiivi matkalle ja mahdollisimman vähän draamaa ja tunnekuohuja. Parasta olisi, kun matkustajia olisi vain muutama, ja hekin selaisivat vain kännyköitään. Tykkään syksystä. Elämä palaa arkirutiiniin, ja kaikilla on paikkansa yhteiskunnan rattaissa. Enää minulla ei ole pelkoa kuten kesäkuussa joutua Ylen valokuvaajan linssiin, ja tämän palstan ilkeiden kommenttien uhriksi. Ei yhdestä valokuvasta voi päätellä ihmisen koko elinkaarta.
Viimeksi lukemassani kirjassa etsitystä ihmisestä ei ollut valokuvaa vaan vain lyijykynäpiirros. Yli viisikymppinen nainen ei ollut koskaan nähnyt biologista äitiään, ja piirros oli ainut jälkeen jäänyt todiste äidin elämästä.
Antakaa tajuntanne virrata vapaasti kuin Vantaan joki. Olen sen joen vartta ja sen kuohuja paljon ihastellut Elämässäni. Jos saan tänään takalistoni irti lukupenkistäni, ehkä pyöräilen joen varrella tai jossain muualla. Riippuu siitä minne eksyn ilman ADHD-lääkitystä. Onneksi en sellaista lääkitystä ole koskaan saanut, ja loistanut kirkkaana Suomen kulttuurimaisemassa. Mieluummin viihdyn He,singin slummissani (viittaan tällä palstan Anna Kontula ketjuun) kuin ihailtujen ja palvottujen menestyjien kermakupeissa.
 

Yhteistyössä