Mitä jonkun toisen tapaa et ymmärrä?

• Viestiketjun aloittaja hassua
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Mä en ymmärrä sitä, että vauvojen kokoa pitää päivitellä. "Onpa se iso" tai "onpa se pieni ja siro!" Joo, onhan se toinen varmaan siro, koska on syntyissään painanut juuri ja juuri yli kolmen kilon. Tästä huolimatta lapsi on omassa koossaan ja ihan normikokoinen. Samoin myös sen lapsen kohdalla, joka on niin iso - no, juu, lapsi painoikin päälle neljä kiloa syntyissään, että kai se nyt hieman isompi on siihen toiseen verrattuna. Normaalikokoinen hänkin.

- Mä en ymmärrä ihmisiä, jotka parisuhteeseen ryhtyessään hylkäävät täysin vanhat ystävänsä. Sama myös lapsen tulon kohdalla. On mullakin alkanut parisuhde ja on mullekin syntynyt lapsi, jota olen kaiken lisäksi hoitanut yksin, mutta kyllä mä olen löytänyt aikaa myös yhteydenpidolle ystävien kanssa.

- Mä en ymmärrä ihmisiä, jotka "eivät voi" tehdä mitään "kun on nuo lapset". "Ei niiden kanssa voi mennä kauppaan" eikä tietenkään mihinkään muuallekaan koska herran pieksut, nehän saattavat vaikka käyttäytyä huonosti, ja kenenkään muun lapset kun ei koskaan käyttäydy. :)
Melkosen ehdotonta juttua (siis muutkin kun nämä jätetyt esimerkit), me ei taatusti koskaan tultais livenä toimeen!

Itseen ei päde kumpikaan sinun kuvaus, mutta:
1. Parisuhteen alkaessa tai lapsen syntyessä voi hyvinkin mennä aikaa sen oman elämän löytämiseen ja se voi olla alkuun hyvinkin tiivistä. Tämän jälkeen taas osa, tai jopa suurinosa entisen elämän kontakteista voi tippua pois. Minusta se on ihan luonnollista, tippuuhan niitä ystäviä ja tuttuja aina kun suuria elämänmuutoksia tulee (lapsuus päättyy ja koulut loppuu jne.). On toki ihmisiä joilla tämä menee inan yli, mutta se nyt on heidän oma asiansa, mikä minä olen sitä tsotsottelemaan, kukin taplaa tavallaan.

2. Vaikka oma lapsi onkin ihan helppo ottaa mukaan nykyään, ei se aina ollut niin, ekat 2kk tapeltiin imetyksen kanssa niin, etten poistunut talosta kuin pienelle kävelylle. Monet lapset on sellaisia, että miettisin kaksi kertaa minäkin ennen kuin monia ihan arkisiakaan juttuja jaksaisin lähteä niiden kanssa toimittamaan. Myös äitien ja isien sietokyky eri asioissa on erilainen, eikä yksi jaksa sitä mitä joku toinen, minusta enemmän kuin ymmärrettävää. Itse en "pääse" shoppailemaan vaatteita lapsen kanssa, koska silä on kaupassa pirun tylsää ja komentaa pitäisi jatkuvasti ihan turhasta, kun ei siltä vielä voi sellasta paikallaan oloa olettaa ja minä tuskastun jo pelkästä ajatuksesta...

[QUOTE="vieras";24298659]

Sitä mä en ymmärrä, että joillekin on ihan sama pidetäänkö leipää oikein- vai väärinpäin. Mulle on opetettu että ruokaa pitää kunnioittaa ja siksi leivän pitää aina olla oikeinpäin. Käännän sen jopa kassahihnalle ja kauppakassiin laittaessani aina oikeinpäin.[/QUOTE]

Minä teen ihan samoin!

"Vieras"
En ymmärrä sitä, että jos ollaan vaikka jossain ravintolassa syömässä, niin ei syödä vatsaa täyteen. Syödään vain ihan vähän ja huokaillaan kun ollaan niin täynnä, niiiin täynnä ja kun päästään kotiin niin äkkiä voileipien tekoon kun on niin nälkä. Ja sit samalla kun siellä ravintolassa syödään niin analysoidaan sitä ruokaa kuin se olisi jokin vihollinen, että voi kun pitikin ottaa tätä kermakastiketta, kun tässä on niin ja niin paljon kaloreita. Voi kun mä nyt lihon! No parempi kun en syökään tätä ollenkaan. Ja enhän mä yleensä näitä perunoita ja piffejä vedä vaan melkeinpä salaattilinjalla olen.

sitä, että kun perheeseen tulee vauva. niin elämä tavallaan loppuu siihen. tehdään kellon kanssa sekuntiaikataulu, jonka mukaan eletään ja josta ei voi sekuntiakaan poikeat. heille ei voi soittaa, heillä ei voi käydä, koska silloin on juuri pikkumaija nukkumassa ja nico petteri syömässä. eli tehdään tekemällä itseleen elämä raskaaksi ja sitten kitistään, miten raskasta lapsen hoitaminen on

timpparaida
[QUOTE="heh";24284750]Katsoppa joskus huviksesi kummin päin se näkkäri on valokuvattuna siinä paketin kyljessä. Harvemmin tapaa mainoksia/pakkauksia joissa tuote olisi väen vängällä kuvattu ylösalaisin, takoperin tai muussa kuin käyttöasennossa. Eli siis reikäpuoli ylöspäin on oikein päin ;) Plus että muistan kuulleeni että reikäpuoli ylöspäin ne myös valmistetaan/paistetaan. Vaikka valmistusaikana tuotteen asento ei välttämättä olekaan sama kuin sen tuleva käyttöasento niin tässä tapauksessa mielestäni on.[/QUOTE]

niin, ja sillä "ei reikäisellä" puolellahan on ne "jauhot". Ettehän te reissumieheenkään laita voita sinne jauhopuolelle, vai? :)

Yhteistyössä