Mitä ihmettä?

  • Viestiketjun aloittaja Emma-07
  • Ensimmäinen viesti
Emma-07
Minua on alkanut mietityttämään, onkohan kaikki kunnossa. Yritystä 7/06 alkaen ja joulukuussa-06 spontaani keskenmeno vkolla 7 (?). Keskenmenon jälkeen sekä ovis- että kuukautiskivut ovat olleet aivan eri luokkaa kuin aikaisemmin. Ennen en edes voinut sanoa tuntevani ovista. Kuukautiskivut alkavat jo useita päiviä ennen vuotoa.

Lisäksi mulla on ollut kierron loppuvaiheessa huonoa/ kuvottavaa oloa päivien aikana, erityisesti iltapäivisin. Ja ihan yökkimistäkin useamman kerran päivässä, tätä jo useammassa kierrossa. Raskaana en ole, sillä taas tänään alkoi vuoto. Kierto on ollut koko ajan tasainen, 28 päivää.

Tänäänkin alkoi aamulla vuoto, mutta edelleen mulla on kuvottava olo ja yökkinyt olen muutaman kerran (klo nyt 9 aamulla).

Voiko tämä olla pelkästään psyykkistä oireilua? Onko kellään ajatuksia / kokemuksia vastaavasta? Mietin jo gynen varaamista ensi viikolle, kunhan vuoto loppuu. Toisaalta mietin, onko lääkärissä käynti ihan turhaa. Sanovat vain, että ihan normaalia ja jatkakaa yritystä.
 
Kevättuuli****
Sinuna nyt ensinmäisenä tekisin raskaustestin!!! Toisilla vuoto jatkuu kuukautisten aikaan vaikka on raskaana...
Jos kuitenkin negaa näyttää niin käyhän gynellä niin saat sieltä vastauksen : )
 
Tiiamaaria
En tiedä, voisiko johtua siitä että olet jo ollut raskaana kerran, että hormonitoimintasi ja kuukautiskiertosi on muuttunut. Minulla kuukautiset muuttuivat selvästi pahempaan suuntaan raskauden jälkeen. Ovulaatiokivut pahenivat, pahoinvointia joskus viikkokin ennen menkkoja (yökkäilyä ei sentään, mutta lievää äklötystä) ja vuoto muuttui todella paljon runsaammaksi. Että voi olla ihan siitäkin johtuvaa.

Mutta voisit ehkä kuitenkin varmistaa vielä lääkärissä verikokeella, että et ole raskaana. Joskus harvoin menkat voi tulla, vaikka olisi raskaana. Tsemppiä!
 
Tiiamaaria
Niin ja siis äiti vielä laittaa, että pahoinvointi on ihan normaalia ennen kuukautisia/kuuukautisten aikana. Minulla sitä ei tosin ole ollut, ennen kun synnytin esikoiseni.
 
yksi mahdollisuus
Yksi mahdollisuus on, että kun sinulle tuli keskenmeno joulukuussa, niin kohtu ei tyhjentynytkään kokonaan. Siinä tapauksessa pitäisi tehdä kaavinta.
Ota heti yhteys lääkäriin, niin pääset tutkimuksiin.
Toivottavasti olet kuitenkin raskaana ja kaikki on hyvin.
 
NT
En halua pelotella, mutta mun mielestä tuo kiilostaa endometrioosin oireilta.. Käyppä endoyhdistyksen sivuilla lukemassa oireluetteloa ja katso näyttääkö tutuilta. Toivottavasti kyse on jostain muusta.
 
Vinja
Mietin jo että olenko jo ehtinyt tänne kirjoittaa, kirjoituksesi kuulosti nimittäi niin samalta kuin mitä itse parhaillaan koen. Pillerit jätettiin pois viime kesäkuussa ja joulukuun alussa sain kesken menon vk 8. Ihan samanlaisia oireita kuin sinulla. Raskaustestit näyttävät negatiivista ja km:n jälkeen kävin yksityisellä ultrassa missä tarkistettiin ettei mitään ole jäänyt ja että muutenkin on kaikki ok. Mitään vikaa ei löytynyt. Ilmeisesti kyse on vain siitä ettei hormoonit ole täysin palautuneet normaalitasolle.

 
Emma-07
Päädyin nyt sellaiseen ratkaisuun, että varasin ajan lääkärille ensi viikon tiistaiksi. Menen tarkistuttamaan vielä kertaalleen ettei kohtuun ole jäänyt mitään. Samalla kyselen pahasta olosta jne. Laitan tänne sitten viestiä mitä lääkäri sanoo. En tainnut ensimmäisessä viestissä kertoakaan että meillä 8/05 syntynyt poika, joka sai alkunsa 3. kierrosta eli samasta josta keskenmennyt olisi tärpännyt. Nää keskenmenon jälkeiset 3kk ovat olleet mulle henkisesti aika kovia, sillä koska ensimmäinen lapsikin tärppäsi niin nopeasti pitkästä kierrosta huolimatta, en yhtään osannut odottaa, että tätä toista ei nyt kuulukaan. Olisin niin toivonut lapsilleni suht pientä ikäeroa jotta heistä olisi hyvin seuraa toisilleen.
 
Emma-07
Moi! Niinhän siinä kävi kuten olin aavistellutkin. Kävin siis gynellä eilen, ja kaikki kunnossa = normaalisti. Ja koska mulla on km jälkeen ollut todella tasainen kierto (28 pvää), ei ole syytä olettaa, että hormonitkaan olisivat kohollaan. Lääkärin mukaan nää mun pahat olot ym. ovat lähinnä henkistä, pettymystä keskenmenosta ja uuden raskauden odottamista. Ja toisilla voi raskauksien tai iän myötä myös ovulaatio- ja kuukautistuntemukset muuttua ja voimistua. Että silleen. En tiedä, oliko tää mulle henkisesti positiivinen vai negatiivinen uutinen. Eli nyt ei tarttis muuta kuin unohtaa tää jokapäiväinen vauvakuumeilu, yrittää saada ajatukset muualle ja sitä myöten saada jossain vaiheessa plussauutisia..
 

Yhteistyössä