Mitä ihmettä tämä TEHY oikein touhuaa?

  • Viestiketjun aloittaja Gluteus maximus
  • Ensimmäinen viesti
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja huh huh:
luojan kiitos erosin tehystä kesällä! en ikinä suostuis mihinkään joukkoirtisanoutumisiin! Jos työnantaja on oikeen veemäinen, niin ei palkkaa niitä ihmisiä takasin vaan ottaa uudet työntekijät tilalle jos niitä on tarjolla. Ja eikös ne tosiaan menetä lomapäivätkin siinä?
Tuskinpa missään päin Suomea on tarjolla kymmeniä hoitoalan ammattilaisia noin yhtäkkiä. Meilläkin ollut henkilökuntapulaja -vaje jo muutaman vuoden, töitä kyllä olisi, mutta ei ole töihin tulijoita.
Eihän ne ole sairaanhoitajia pelkästään jotka irtisanovat itsensä, Tehyyn kuuluu muitakin terveydenhuoltoalan ammattilaisia. Ei työnantaja mistään tempaise isoa joukkoa eri alojen ammattilaisia töihin poislähtevien tilalle.

Omat lomapäiväni ovat palaneet kahteen otteeseen työnantajan toimesta, molemmilla kerroilla olin hoitovapaalla kun määräyskirja loppui. Ja molempien hoitovapaiden jälkeen palasin aivan samaan työhön takaisin. Nyt irtisanon itseni muiden mukana, menkööt vaikka lomapäivät siinä samalla (taas!) ja kenties vaihdan koko alaa. Niin tympiintynyt olen hoitotyöhön ja siihen, millaista p*skaa täälläkin kaikki hoitajat saa niskaansa koko ajan.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Netskuli lisää:
lisään vielä että jos ei ole varaa maksaa hoitajille niin eduskunnassa voitais miettiä voike he NOSTAA OMAA PALKKAANSA USEAAN KERTAAN! ja voisiko jostain työsuhde eduista karsia!!!
Muistetaanpa tämä siis seuraavan kerran kun valitsemme edustajiamme. Valitaan jostain pätevämmästä syystä kuin kivasta ulkonäöstä tai siitä, että lupailee liikoja ;)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
ja siihen, millaista p*skaa täälläkin kaikki hoitajat saa niskaansa koko ajan.
Hei, onko se mielestäsi paskaa, jos puhutaan suomen talouden todellisesta tilasta ja siitä, ettei valtion kassa ole pohjaton?

Toisekseen, kyllä hoitajienkin taholta on tullut melkoista muiden aliarvostamista.
 
minäkin
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja huh huh:
luojan kiitos erosin tehystä kesällä! en ikinä suostuis mihinkään joukkoirtisanoutumisiin! Jos työnantaja on oikeen veemäinen, niin ei palkkaa niitä ihmisiä takasin vaan ottaa uudet työntekijät tilalle jos niitä on tarjolla. Ja eikös ne tosiaan menetä lomapäivätkin siinä?
Tuskinpa missään päin Suomea on tarjolla kymmeniä hoitoalan ammattilaisia noin yhtäkkiä. Meilläkin ollut henkilökuntapulaja -vaje jo muutaman vuoden, töitä kyllä olisi, mutta ei ole töihin tulijoita.
Eihän ne ole sairaanhoitajia pelkästään jotka irtisanovat itsensä, Tehyyn kuuluu muitakin terveydenhuoltoalan ammattilaisia. Ei työnantaja mistään tempaise isoa joukkoa eri alojen ammattilaisia töihin poislähtevien tilalle.

Omat lomapäiväni ovat palaneet kahteen otteeseen työnantajan toimesta, molemmilla kerroilla olin hoitovapaalla kun määräyskirja loppui. Ja molempien hoitovapaiden jälkeen palasin aivan samaan työhön takaisin. Nyt irtisanon itseni muiden mukana, menkööt vaikka lomapäivät siinä samalla (taas!) ja kenties vaihdan koko alaa. Niin tympiintynyt olen hoitotyöhön ja siihen, millaista p*skaa täälläkin kaikki hoitajat saa niskaansa koko ajan.
Juuri näin. Alan vaihto edessä. Työnantajan on katsottava peiliin.
 
täällä kovasti syytetään hoitajia itsekkyydestä ja samalla itketään että missä minä nyt sitten synnytän jos lakko tulee...... kanne sitten vain valtiolle ja korvaukset hakuun jos kukaan ei synnytyksessä ehdi auttamaan. hoitajat on palkkansa ansainnut ja toivottavasti saavat reilut korotukset.
 
-
Itselläni on palkka paljon alempi kuin keskimäärin suomalaisilla on. Jää hoitajien nykyisenkin palkan alle ja jos tämä mitä uutisista luin toteutuu, on elämiseen vielä vähemmän rahaa.

Palkankorotusten maksuun rahat:
"Tuloveroprosentin korotusten lisäksi kunnissa harkitaankin nyt myös muiden verojen ja maksujen korotuksia. Kyselyyn vastanneista selvä enemmistö eli 71 % arvioi, että kunnassa on paineita korottaa erilaisia veroja ja palvelumaksuja.

Kuntia pyydettiin myös kertomaan, mitä muita korotuksia ensi vuodelle harkitaan. Moni vastasi yleisesti, että kaikki verot, maksut ja taksat käydään läpi.

Kiinteistöverojen korotuksen mainitsi 31 kuntaa. Vesi- ja jätevesimaksujen nostopaineita on 21 kunnassa. Myös tilavuokrien korotukset ovat harkinnassa osassa kunnista, samoin kuin musiikkiopistojen ja kuvataidekoulujen maksut. "

http://www.yle.fi/uutiset/kotimaa/oikea/id71832.html
 
vieras
Varmaan on muutakin, mistä voi tinkiä kunnassa, kuin hoitajien palkat??? Hoitajien pienet korotukset eivät estä verojen korotusta.

Suomella taitaa kuitenkin mennä paremmin kuin vuosiin, mutta nyt kiristetään vyötä ja säästetään. Monia etuuksia on jo lama-aikana otettu pois eikä takaisin ole annettu. Verot on korkeat ja omavastuuta korotetaan, vaikka ostovoima on täällä huono.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja VanHelsing:
hoitajat on palkkansa ansainnut ja toivottavasti saavat reilut korotukset.
Joo joo joo, on kyllä. Kerrotko vielä, mistä se samainen raha mielestäsi otettaisiin pois?
Mihin se raha menee? Eli hoitajien palkka ei saisi nousta koskaan suhteessa enempää, koska se on aina jostain pois?
Tällä logiikalla saisi kuntien palkkoja nostaa vain inflaation verran.
 
vieras
korotetaan sitä hyvätuloisten veroprosenttia jotta saadaan hoitajille lisää liksaa.. ja aletaan verottaa osinkoja rankalla kädellä.. ja perintöveroa voisi korottaa 20 000 e ylittävältä osalta..
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja VanHelsing:
hoitajat on palkkansa ansainnut ja toivottavasti saavat reilut korotukset.
Joo joo joo, on kyllä. Kerrotko vielä, mistä se samainen raha mielestäsi otettaisiin pois?
no eikös suurin osa suomalaisista ollut valmiita maksamaan enemmän veroja jos se menisi terveydenhoitoon? ja kun jätettäis ministereiden yksityislennot pois ja ostettas reittilentoliput niin korotukset ois katettu 5 vuodeksi :xmas:
 
kuules nyt
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
ja siihen, millaista p*skaa täälläkin kaikki hoitajat saa niskaansa koko ajan.
Hei, onko se mielestäsi paskaa, jos puhutaan suomen talouden todellisesta tilasta ja siitä, ettei valtion kassa ole pohjaton?

Toisekseen, kyllä hoitajienkin taholta on tullut melkoista muiden aliarvostamista.
Turha yrittää syyllistää. Me emme ole vastuussa valtion talouden tilasta, et sinäkään siitä päätä. Laman aikana ei ainakaan olisi mahdollista vaatia, nytkin vastustus on kovaa joidenkin kohdalla. Oletko käynyt teholla / päivystyksissä , missä työmme todella vaativaa. Aloitamme työssämme tehokkaan elvytyksen, pelastamme ihmishenkiä, koska osaamme .Aamuyön hiljaisina tunteina olemme kuolevan lähellä, kun omaisia ei aina ole. Tervetuloa alalle, ei taida kaikilla rahkeet / taidot riittää.
 
Netskuli
Alkuperäinen kirjoittaja hömppö:
Alkuperäinen kirjoittaja Niskalaukaus Varmistus:
No just. Sanoutukoon irti ja toivottavasti mahdollisimman moni sit kans jää jatkossakin ilman työtä. Rupee niitä hoitajia tulemaan Suomeen sit vaikka sieltä Vietnamista tai mistä vinkukiinasta. Ja tasan varmaan osaavat tehdä ne samat hommat kuin suomalaiset ruttunaamahoitsut ja ihan vaikka tollanen nykysellä palkalla. Tai jollain kohtuullisella korotuksella.
Nytkö ulkomaalaiset OSAAVATKI tehä töitä??? :eek: :eek: :eek: Kas, miten se on tähän asti ollu niin, että jos kohdalle on sattunu venäläinen/virolainen/ruotsalainen/amerikkalainen lääkäri ni heti ollaan plussalla ja 7-päivässä kertomassa kuinka hoito on ollu kamalaa, puhetta ei ymmärtäny, suomalainen ois ollu parempi, pläpläplä.....
tää ei suoraan ap juttuun liity mut pakko sanoo...

menin päivystykseen kun pitkään oli ollut pistävä kurkkukipu mikä säteili korviin ja päätä särki ja oli tukala olo.
Sanottiin että on 2 läkäriä ja laskin siit et kauanko suurinpiirtein menee. 6h odottelun jälkeen tuskastuin ja mietin mix per asiakasta kohden menee yli puoltuntii (ambulanssilla ei tuotu ketään)

sitten nimeni huudettiin...
Lääkäri puhui virolaisittain suomea (siis jos sitöä suomenkileksi voi kutsua... esitti itsensä)
kerroin että mikä on ja sen että töissä kun nukutan lapsia niin olen niin väsy etten pysy hereillä. Kerroin myös kivuista tietenkin.

lääkäri tuijottaa tietokonetta, välillä mua.. tietokonetta.. näin kuluu monta minuuttia.. sitten hän sanoo
sinulla voi olla herppes... tai... tai.... tai ... tai...
olin hämilläni ja kysyin että mistä se herppes olisi voinut kurkkuun tulla... hän nauro ja sanoi tai tämä sairaus tai tämä...
taas alkoi ruutuun tuijottaminen... oli mennyt ainakin 15 min..
sitten hän kysyy että minkä ikäinen sinun lapsi. kysyin mitä?
hän ei vastaa tuijottaa vaan ruutua.. silloin aloin miettiin että mitä pirua seuraavax ja kuka tuo on? lääkärikö?
hetken kuluttua hän kysyi että minkä ikäinen lapsi sinulla?
sanoin ettei minulla ole lapsia.
kyllä sinä sano että sinulla lapsia. Sanoin että ei ole.

sinä nukuta lapsia...
vastasin että juu siellä TÖISSÄ
johon lääkäri... aa sina nukutulääkäri!!!!!!!!!
Juu 81 syntyny.
silloin olin varma siis ihan oikeesti että kyse on piilokamerasta koska pikkuveljeni oli mukana odotushuoneessa.

tämä lääkäri käynti jatkui vielä pitkään ka joutui kutsumaan toisen lääkärin paikalle.... lopputulos lähes tunnin istumisen jälkeen EHKÄ joku lastentauti....

tämä oli lyhennetty ja paljon muutakin sattui...

muttanäin nopeeta sitä lähihoitajasta tuli erikoistunut lääkäri.
tämä kaikki oli huonon kielitaidon takia. Tämä on todellahuolestuttavaa jos ei ymmärrä edes mitä asiakas sanoo.

tähän loppuun kyllä sanon että myös ihan suomalaiset osaa koheltaa.
ja oma äitiysneuvola lääkäri on virolaissyntyinen ja erittäin pätevä.

mutta on myös tott että ilman kielitaitoa ja täyttä koulutusta on silkkaa hulluutta laittaa lääkärit yksin päivystykseen tai ylipäänsä tekemään yksin töitä
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja VanHelsing:
[ ja kun jätettäis ministereiden yksityislennot pois ja ostettas reittilentoliput niin korotukset ois katettu 5 vuodeksi :xmas:
JätettäIS ja ostettaIS..? Ei taida onnistua ihan noin ;)
kysyttiin ja laiton ehdotuksen :saint: minä en sitä päätä mistä ne palkat maksetaan ;)
 
Keittiönoita
Mä olen kyllä hoitajian puolella. Ihan yksinkertaisesti siitä syystä, että lakko ja joukkoirtisanoutumiset ovat aivan laillisia työtaistelukeinoja ja oikeus niihin on kaikilla muillakin palkansaajilla, niin miksei sitten hoitajillakin? Mitä seurauksia mahdollisella lakolla tai joukkoirtisanomisilla sitten tulee olemaan, se jää nähtäväksi. Miten pitkälle tavoitteissaan hoitajat pääsevät ja mitä seurauksia siitä tulee kunnille eli sinulle, minulle ja kaikille muillekin.

Jos Kuntatyönantajat joutuvat nöyrtymään hoitajien vaatimusten edessä, ainakin sairaanhoitopiireille tulee pakottava tarve korottaa hintojaan. Pienen osan hoidosta maksaa potilas itse, lopun maksaa potilaan kotikunta. Sellaisille vauraille kunnille kuin esim Kauniainen hintojen korotus ei varmaankaan tule olemaan kovin suuri ongelma, mutta Kemin kaltaiselle kaupungille, jossa jo nyt hoitajia on säästösyistä lomautettuna, lomautusten tarve ei tule ainakaan vähenemään.

Sairaanhoitopiireiltä tulevien laskujen lisäksi kuntien on kyettävä maksamaan myös oman henkilöstönsä palkat niine korotuksineen, mitä nyt ollaa sopimuksilla tai työtaisteluilla saatu. Joillekin kunnille voi tulla varsin vaikeat ajat. Ajatellaan vaikka tilannetta, jossa kemiläinen pikkulapsi sairastuu vakavasti ja ainoa siihen sairauteen annettava hoito annetaan HUSissa. Ei HUS alueen kunnat tämän kemiläislapsen hoitoa maksa vaan Kemin kaupunki. Voi myös olla mahdollista, että sairaanhoitopiirit hintoja tarkistaessaan laittavat kovemman hinnan niiden potilaiden hoidolle, jotka ovat ko sairaanhoitopiirin ulkopuolelta. Eli Kemi joutuisi maksamaan sen lapsen hoidosta enemmän kuin Espoo, jos lapsi olisi espoolainen.

Sitten on vielä olemassa "musta hevonen". Kun valmistuin 1986 sairaanhoitajaksi, sairaanhoitajista oli huutava pula. Ihan kuten nytkin. Työpaikka oli taattu ja sait valita, mihin menet. Me vastavalmistuneet ajateltiin, että työttämäksi ei ainakaan tarvitse koskaan joutua, koska eiväthän ihmiset lakkaa sairastamasta. Mutta sitten tuli lama ja hoitajapula hävisi kuin piaru saharaan. Ei niitä avoimia vakansseja oltu saatu paikattua ja itse asiassa määräaikaisiakaan ei palkattu enää uudestaan. Eivätkä ihmiset lakanneet sairastamasta. Mutta kummasti hoitajapula kuitenkin katosi ja hoitajiakin alkoi olla työttöminä. Kunnat ryhtyivät säästämään, mikä näkyi mm siinä, että äitiysneuvola- ja äitipolikäyntejä oli vähemmän kuin ennen lamaa. Systeri sai kuopuksensa vuonna 1994 ja vaikka 8 vuotta aikaisemmin äitiysneuvola oli kirjoittanut lähetteen gravidiastmapolille raskauden aikaiseen astman seurantaan, vuonna 1994 ei enää kirjoittanut. Yksityiselle piti mennä, koska Vantaan kaupunki ei enää kustantanut raskauden aikaista astmaseurantaa edes niille, jotka sairastivat vaikeaa astmaa. Paljon muitakin "turhia" terveydenhuollon käyntejä karsittiin.

Mielenkiintoisia aikoja edessä.
 
Ehkä minä olen vain niin tyhmä mutta minä en tajua miten se hoitajien stressi ja työn määrä vähenee/kevenee palkkoja nostamalla? Mun mielestä tarttis rutkasti lisätä virkoja, käyttää se palkankorotuksiin varattu raha siihen. Jos ei kokonaan niin osa.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Hei, onko se mielestäsi paskaa, jos puhutaan suomen talouden todellisesta tilasta ja siitä, ettei valtion kassa ole pohjaton?

Toisekseen, kyllä hoitajienkin taholta on tullut melkoista muiden aliarvostamista.
Pientä pilkunviilausta, mutta vain pieni osa hoitajista saa palkkansa valtiolta, suurin osa saa kunnilta. Tämä työtaistelu on nyt nimenomaan Kuntatyönantajaa vastaan, ei valtiota. Kuntien kassasta siis puhutaan ja kuntien resursseista maksaa hoitajille lisää liksaa.

 
irtisanoutunut hoitaja
Meidän työyksikössä moni on jo allekirjoittanut irtisanoutumisen. Periaatteena on että jos nyt ei tehdä asialle mitään on turha jatkossa valittaa huonosta palkasta. Totuus on se että nyt menee hoidon taso ihan sekaisin ja enitenhän se vaikuttaa isoissa sairaaloissa ja niiden päivystys, leikkaus, teho ja synnytys jne. yksiköissä eli juuri niissä mitkä kuuluvat suojelutyön piiriin. Sairaalat eivät tule toimeen muutamaa päivää kauempaa ilman irtisanoutuneita työntekijöitään, koska näille erikoisalueille on vaikea saada pätevää henkilökuntaa ja työhön perehtyminen on pitkä vaikka työkokemusta olisikin takana.
Kyse ei missään nimessä ole siitä että haluttaisiin potilaille pahaa vaan tämä on nyt periaatteellinen kysymys. Kunnon työstä pitää maksaa kunnon palkka. Kyse ei ole hoitajien itsekkyydestä, vaan tosiasia on että hoidon taso on täällä korkea, mutta silti palkka verrattuna muiden maiden palkkoihin on naurettavan pieni.
Aikaisemmin vedottiin että Suomessa ei ole rahaa nostaa palkkoja, nyt rahaa on mutta ei halua. Täytyy ilmeisesti etsiä muuta työtä tai muuttaa Ruotsiin että työtäsi arvostetaan ja siitä maksetaan kunnon palkka.
 
sinimamma
Mun kaveri on lähohoitaja ja se saa päälle 2000 tonnii kuussa (vakityö) ja on se kumma jos ei tuollasilla summilla eletä yhtä kuukautta.. Kyllä sekin töihin joutus jäämään jos lakko tulis olis vaan kuulemma pienempi palkka.. Tärkee työ niillä on mutta eipä tuo nyt vanhustenhoison puolella paremmaks muuttuis vaikka palkka nousis.. Ja onhan ne siellä lupaillu kotiäideille kans tukee mutta eipä ole näkynyt.. Eli jos meidän perhe elää 300 kuussa niin eiköhän ne hoitsutkin elele 2000.. rupee ottaa aivoon noitten liittojen jutut..
 
netskuli
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Netskuli lisää:
lisään vielä että jos ei ole varaa maksaa hoitajille niin eduskunnassa voitais miettiä voike he NOSTAA OMAA PALKKAANSA USEAAN KERTAAN! ja voisiko jostain työsuhde eduista karsia!!!
Muistetaanpa tämä siis seuraavan kerran kun valitsemme edustajiamme. Valitaan jostain pätevämmästä syystä kuin kivasta ulkonäöstä tai siitä, että lupailee liikoja ;)
no susta en tiedä mutta mä' en kyllä ulkonäön perusteella äänestä enkä lupauksien koska yhden ihmisen lupaus vaalien alla ei ole mitään.

mutta en siis äänestä sellaisia jotka lupaa liikoja ja turhaan mutta suurin osa kansasta äänestää?
 
En kanssa ihan ymmärrä nyt noita tehyläisten painostustoimia. Ja en sitäkään ymmärrä että palkat ovat muka hirveän huonot heillä. Ja jos vaatimukset ovat nyt luokkaa 20% niin melko hurjalta kuulostaa, vaikkakin ilmeisesti 2:lle vuodelle tuo jakautuisi. Oma poikani on melkein valmis sairaanhoitaja ja hyvin hän ainakin rahallisesti tulee toimeen, eikä valittanut ole ainakaan ääneen. Ja jos siis potilasturvallisuutta aletaan riskeeraamaan se menee jo hiukan yli ymmärryksen.
 
netskuli
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Netskuli:
Minkätakia hotajan ammatti on sellainen jossa ei voi lakkoilla eikä vaatia parempaa palkkaa eds kohtuullista??

Kyllä se on niin että vapaaehtoistyö on ihan erikseen ja kun ammattiin on monia vuosia lukenut niin siitä ammattitaidosta on maksettava korvaus!!

Kyllä paperi liitto voi lakkoilla, mutta hoitajat ei?
Ihme touhua!!
Ei kenenkään hoitajan tarvitse tehdä töitä jos siitä ei makseta edes kohtuullista korvausta!
Voitte itse mennä tekemään vapaaehtoistyötä, monta paikkaa tarvitsee vapaaehtoisia!!
Pitäisikö hoitajien vain ajatella miten koko suomen sairaat pärjää eikä ajatella omaa elantoa ollenkaan??
Jokainen joka on tätä mieltä voi myös sitten itse alkaa tekemään sitä vapaaehtoistyötä ja mielellään työantajalle!!
Paperin palkat maksetaan valtavista voitoista, eikä pamput siltikään osingoitta jää. Hoitajien palkka maksetaan kuntien pussista. Se pussi ei ole pohjaton. Yksi kun saa, toinen jää ilman, eli mitä suuremmat korotukset hoitajille, sitä enemmän pois jostain muusta, siksi toivottaisiin kohtuullisuutta.

Vapaaehtoistyötä? Kyllähän siitä palkka maksetaan. En minäkään vapaaehtoistyötä tekisi työnantajalleni, palkkani on kyllä pieni, mutta itsepä olen alani valinnut. Sinuakaan ei varmasti ole hoitajaksi pakotettu?

Koittakaa jo viimein tajuta, että varmasti suurimmalle osalle korotus palkkoihinne olisi ok, mutta jos korotus on ylimitoitettu, siitä kärsii pian koko yhteiskunta. Valtion varat on rajalliset ja kuntien... no, monien on ihan olemattomat. Jos ei ole varaa, niin ei ole varaa.
okei joo.. siis kun maksaja on kunta niiin ei tarvi ammattitaidosta maksaa.. ketähän maksaa eduskunnan palkat ja ainaiset korotukset?
jotku saa jotku ei..

sitä paitsi en ole sairaanhoitaja mutta en myöskään ihminen joka ajattelee vain ja ainoastaan omaa napaa
 
Alkuperäinen kirjoittaja Patarouva:
En kanssa ihan ymmärrä nyt noita tehyläisten painostustoimia. Ja en sitäkään ymmärrä että palkat ovat muka hirveän huonot heillä. Ja jos vaatimukset ovat nyt luokkaa 20% niin melko hurjalta kuulostaa, vaikkakin ilmeisesti 2:lle vuodelle tuo jakautuisi. Oma poikani on melkein valmis sairaanhoitaja ja hyvin hän ainakin rahallisesti tulee toimeen, eikä valittanut ole ainakaan ääneen. Ja jos siis potilasturvallisuutta aletaan riskeeraamaan se menee jo hiukan yli ymmärryksen.
Kyllähän näissä väännöissä aina vaaditan enemmän, kuin mihin sitten tyydytään, sehän on selvää. Jos pyytää 20 %, voi saada sen 10 % suht helposti ja lakolla sitten vähän enemmän. Mutta jos pyytää sitä, minkä muutenkin saisi, niin eihän se mitään edistä.
 
Keittiönoita
Ja sanottakoon vielä se, että ymmärrän täysin hoitajien vaatimukset tuosta palkankorotuksesta. Kas kun alle 400 euron palkankorotuksella ei oikeastaan tee yhtään mitään, koska rakas verokarhumme siivaisee siitä melkoisen osan, kiitos progresiivisen verotuksen. Erityisesti yksinhuoltajilla saattaa nettotulot jopa pienentyä, kun asumistuet ja päivähoitomaksut lasketaan bruttotulojen mukaan. Jotta korotus näkyisi myös nettotuloissa, korotuksen pitää olla tuntuva.
 

Yhteistyössä