Mitä ihmettä tämä TEHY oikein touhuaa?

  • Viestiketjun aloittaja Gluteus maximus
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Mindre:
Alkuperäinen kirjoittaja hondatyttö:
Alkuperäinen kirjoittaja Kukkanen2:
Alkuperäinen kirjoittaja hondatyttö:
paljon ne oikeen tahtoo sitä palkkaa lisää :eek:
Radiossa puhuttiin juuri 400-600 eurosta.
:eek: :eek: :eek:
Eikös ne kansanedustajat juuri joku aika sitten päättäneet itse oman palkkansa nostamisesta n. 1000e:lla kuussa. Melko reilua.
:kieh:
Ei ole sekään reilua, ei. Mä olen aina sanonut, että kansanedustajat ja ministerit ovat menneet tohon hommaan vaan siksi, että voisivat lihottaa omaa lompakkoaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Phoebe:
Todella, todella itsekästä touhua hoitajilta!! Loppujen lopuksi se on ammatinvalinta kysymys koko hoitoala... alkaa ottaa päähän ja rankasti hoitajien ylimielisyys.
Ammatinvalintakysymys nimenomaan. Tällä palkalla alalle ei hakeudu tarpeeksi väkeä ja ne ketkä on hoitajiksi valmistuneet, tekee enenevästi muita, paremmin palkattuja hommia.
Sairaanhoitajat tekee nykyään paljon aiemmin lääkäreille tarkoitettuja hommia. Sillä erotuksella, että lääkärit saa toimenpidepalkkion, hoitajat ei!
Haluaisin nähdä, kuinka suu pannaan sitten, kun itse hoitoa tarvitset, mutta auttajia ei löydy.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Mindre:
Alkuperäinen kirjoittaja hondatyttö:
Alkuperäinen kirjoittaja Kukkanen2:
Alkuperäinen kirjoittaja hondatyttö:
paljon ne oikeen tahtoo sitä palkkaa lisää :eek:
Radiossa puhuttiin juuri 400-600 eurosta.
:eek: :eek: :eek:
Eikös ne kansanedustajat juuri joku aika sitten päättäneet itse oman palkkansa nostamisesta n. 1000e:lla kuussa. Melko reilua.
:kieh:
Täällä joku mainitsi että ei haittaa, koska kansanedustajia niin vähäinen määrä...että ei ole vaikutusta...

 
Phoebe
Alkuperäinen kirjoittaja Mindre:
Alkuperäinen kirjoittaja Phoebe:
Todella, todella itsekästä touhua hoitajilta!! Loppujen lopuksi se on ammatinvalinta kysymys koko hoitoala... alkaa ottaa päähän ja rankasti hoitajien ylimielisyys.
Ammatinvalintakysymys nimenomaan. Tällä palkalla alalle ei hakeudu tarpeeksi väkeä ja ne ketkä on hoitajiksi valmistuneet, tekee enenevästi muita, paremmin palkattuja hommia.
Sairaanhoitajat tekee nykyään paljon aiemmin lääkäreille tarkoitettuja hommia. Sillä erotuksella, että lääkärit saa toimenpidepalkkion, hoitajat ei!
Haluaisin nähdä, kuinka suu pannaan sitten, kun itse hoitoa tarvitset, mutta auttajia ei löydy.

Minun suuni pysyy samassa asennossa vaikka jäisin ilman hoitoa. Sanon edelleen silloin samaa kuin nytkin. Pitikö olla niin itsekäs ja tavoitella kuuta taivaalta?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Haistakaahaisevakukkanen:
Tää on aina tätä, ja lyödäänkö vetoa, että reilusti yli puolet näistä Tehyn vaatimusten (tai ylipäätään hoitajien palkankorotusten) sättijöistä ovat naisia. "Jos emme me saa, ei saa kukaan muukaan saada" --> tyypillinen asenne naisvaltaisilla aloilla. Eikä mikään koskaan muutu. Kukaan ei voi kuvitella, että kaikki naisvaltaiset alat nostettaisiin palkkakuopasta yhdellä kertaa. Tällä kertaa se lupaus (tyhjä sellainen) ja vuoro annettin hoitajille vaalien alla. Jostain ryhmästähän se aina on aloitettava. Nykytilanne: Ukot nauravat partaansa, kun naiset tappelevat keskenään.
No aika moni on kyllä ollut sitä mieltä, että lisäliksa on ok ja sitähän luvattiinkin jo, mutta eipä se kaikille riittänyt... Kohtuus kaikessa, varsinkin kun pitää miettiä palkankorotuksen vaikutusta niin moneen muuhunkin asiaan kuin omaan palkkapussiin. Raha ei edelleenkään kasva puissa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Mindre:
Alkuperäinen kirjoittaja Phoebe:
Todella, todella itsekästä touhua hoitajilta!! Loppujen lopuksi se on ammatinvalinta kysymys koko hoitoala... alkaa ottaa päähän ja rankasti hoitajien ylimielisyys.
Ammatinvalintakysymys nimenomaan. Tällä palkalla alalle ei hakeudu tarpeeksi väkeä ja ne ketkä on hoitajiksi valmistuneet, tekee enenevästi muita, paremmin palkattuja hommia.
Sairaanhoitajat tekee nykyään paljon aiemmin lääkäreille tarkoitettuja hommia. Sillä erotuksella, että lääkärit saa toimenpidepalkkion, hoitajat ei!
Haluaisin nähdä, kuinka suu pannaan sitten, kun itse hoitoa tarvitset, mutta auttajia ei löydy.

Toimenpidepalkkiot ei kai yleensä muodosta suurta osuutta palkasta. Ja tekee lääkäritkin konekirjoittajan, vastaanottoapulaisen ym. työtä...

Mutta, eikös tänne olla filippiineiltä hoitajia tuomassa. Kas kun virolaisista ei ole tullut kilpailijoita esim. firmojen kautta. Ainahan mieluummin vieraalle, kuin omalle...

Tuskin TEHY 500 euroa saa, mutta toimilla voi saavuttaa parempaa kuin on tarjottu. Eli älkää peljätkö, ei sairaanhoitajat varmasti nouse "huippupalkattujen" joukkoon.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Mindre:
Sairaanhoitajat tekee nykyään paljon aiemmin lääkäreille tarkoitettuja hommia. Sillä erotuksella, että lääkärit saa toimenpidepalkkion, hoitajat ei!
No tuohan on aivan tyhmää, tehdä nyt toisten töitä ilmaiseksi. Miksi olla niin hölmö?
 
fifi
Kunnat ovat kusessa näiden hoitajien korotusten takia jos ne toteutuvat !!

Kuinka se hoitajien työtaakka lievittyy rahalla ? Samat työt siellä odottavat saat sitten 2000 tai 2400 euroa kuussa. Kyllä nyt valitettavasti tuntuu että hoitajilla ahneus näyttää olevan tärkeämpi kuin oman työtaakan helpottaminen, korotuksilla voitaisiin palkata lisää henkilökuntaa kun kohta kunnilla ei ole varaa maksaa edellistenkään työntekijöiden palkka ja mitä tästä seuraa ?

Hoitoalalla työskennellään vieläkin pienemmällä henkilökunnalla, mutta eihän se mitään kun saatiihan se 500 euron korotus joka vaaleissa luvattiin.

Taitaa mennä hoitajat nyt perse edellä puuhun !!

 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Mindre:
Sairaanhoitajat tekee nykyään paljon aiemmin lääkäreille tarkoitettuja hommia. Sillä erotuksella, että lääkärit saa toimenpidepalkkion, hoitajat ei!
No tuohan on aivan tyhmää, tehdä nyt toisten töitä ilmaiseksi. Miksi olla niin hölmö?
Lääkäriliitto on tainnut ajaa asiansa aikanaan vähän paremmin kuin Tehy.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja fifi:
Kuinka se hoitajien työtaakka lievittyy rahalla ? Samat työt siellä odottavat saat sitten 2000 tai 2400 euroa kuussa.
No varsinkin jos tekevät yleisestikin noin kuin joku tuossa mainitsi, että ilmaiseksi hoitavat lääkäreille kuuluviakin duuneja. Haloo! Jättäkää lääkärin tehtävät lääkärille, niin kevenee työtaakka ainakin sen verran.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Mindre:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Mindre:
Sairaanhoitajat tekee nykyään paljon aiemmin lääkäreille tarkoitettuja hommia. Sillä erotuksella, että lääkärit saa toimenpidepalkkion, hoitajat ei!
No tuohan on aivan tyhmää, tehdä nyt toisten töitä ilmaiseksi. Miksi olla niin hölmö?
Lääkäriliitto on tainnut ajaa asiansa aikanaan vähän paremmin kuin Tehy.
Ai lääkäriliittoko on päättänyt että tehyläisten pitää tehdä heidän töitään ilmaiseksi? Tuskin.
 
Itse en ole lakon kannalla. Nyt jo luvattiin aikamoiset palkankorotukset, joita Tehy ei hyvaksynyt. Ei mielestäni sitä saada kertarytinalla. Ja kyllä verot nousee sitten kaikilla rutkasti.
ja tuleeko lakossa koskaan omaan palkkapussiin se, mitä menetetaan palkasta, ehkä se vaikuttaa elakkeeseenkin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mindre:
Alkuperäinen kirjoittaja hondatyttö:
Alkuperäinen kirjoittaja Kukkanen2:
Alkuperäinen kirjoittaja hondatyttö:
paljon ne oikeen tahtoo sitä palkkaa lisää :eek:
Radiossa puhuttiin juuri 400-600 eurosta.
:eek: :eek: :eek:
Eikös ne kansanedustajat juuri joku aika sitten päättäneet itse oman palkkansa nostamisesta n. 1000e:lla kuussa. Melko reilua.
:kieh:
ne nostaa sitä tuon verran joka neljäs vuosi :whistle:
 
just joo
Alkuperäinen kirjoittaja fifi:
Kunnat ovat kusessa näiden hoitajien korotusten takia jos ne toteutuvat !!

Kuinka se hoitajien työtaakka lievittyy rahalla ? Samat työt siellä odottavat saat sitten 2000 tai 2400 euroa kuussa. Kyllä nyt valitettavasti tuntuu että hoitajilla ahneus näyttää olevan tärkeämpi kuin oman työtaakan helpottaminen, korotuksilla voitaisiin palkata lisää henkilökuntaa kun kohta kunnilla ei ole varaa maksaa edellistenkään työntekijöiden palkka ja mitä tästä seuraa ?

Hoitoalalla työskennellään vieläkin pienemmällä henkilökunnalla, mutta eihän se mitään kun saatiihan se 500 euron korotus joka vaaleissa luvattiin.

Taitaa mennä hoitajat nyt perse edellä puuhun !!
Kipurahoja, jos ei mitään vaadi, ei mitään saakaan. Taidatte olla kateellisia, jos korkean ammattitaidon omaavat suomalaiset hoitoalan työntekijät saavat tasokorotusta palkkoihinsa. Jo oli aikakin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja fifi:
Kuinka se hoitajien työtaakka lievittyy rahalla ? Samat työt siellä odottavat saat sitten 2000 tai 2400 euroa kuussa.
No varsinkin jos tekevät yleisestikin noin kuin joku tuossa mainitsi, että ilmaiseksi hoitavat lääkäreille kuuluviakin duuneja. Haloo! Jättäkää lääkärin tehtävät lääkärille, niin kevenee työtaakka ainakin sen verran.
No kun on se lääkäripulakin noissa terveyskeskuksissa... No joo, mä olen hetken hiljaa, ettette revi peliverkkareita mun juttujeni kans.
:p
 
Alkuperäinen kirjoittaja Niskalaukaus Varmistus:
No just. Sanoutukoon irti ja toivottavasti mahdollisimman moni sit kans jää jatkossakin ilman työtä. Rupee niitä hoitajia tulemaan Suomeen sit vaikka sieltä Vietnamista tai mistä vinkukiinasta. Ja tasan varmaan osaavat tehdä ne samat hommat kuin suomalaiset ruttunaamahoitsut ja ihan vaikka tollanen nykysellä palkalla. Tai jollain kohtuullisella korotuksella.
Nytkö ulkomaalaiset OSAAVATKI tehä töitä??? :eek: :eek: :eek: Kas, miten se on tähän asti ollu niin, että jos kohdalle on sattunu venäläinen/virolainen/ruotsalainen/amerikkalainen lääkäri ni heti ollaan plussalla ja 7-päivässä kertomassa kuinka hoito on ollu kamalaa, puhetta ei ymmärtäny, suomalainen ois ollu parempi, pläpläplä.....
 
Uusioäiti
Lääkäreiden palkat nousi tällä kertaa 17 % !!!! Ja mitä hoitajille luvattiin ja mitä ollaan nyt valmiita maksamaan! Kyllä hoitajat ovat palkankorotuksensa ansainneet!!! Ja reilusti. Ammatinvalinta kysymys ja koulutus kysymys, ei sh töitä tehdä kutsumuksesta, kyllä siihen kouluja käydään minimissään 3.5 vuotta! On se vaan ihme että naiset eivät tue toisia naisia...
 
fifi
Alkuperäinen kirjoittaja just joo:
Alkuperäinen kirjoittaja fifi:
Kunnat ovat kusessa näiden hoitajien korotusten takia jos ne toteutuvat !!

Kuinka se hoitajien työtaakka lievittyy rahalla ? Samat työt siellä odottavat saat sitten 2000 tai 2400 euroa kuussa. Kyllä nyt valitettavasti tuntuu että hoitajilla ahneus näyttää olevan tärkeämpi kuin oman työtaakan helpottaminen, korotuksilla voitaisiin palkata lisää henkilökuntaa kun kohta kunnilla ei ole varaa maksaa edellistenkään työntekijöiden palkka ja mitä tästä seuraa ?

Hoitoalalla työskennellään vieläkin pienemmällä henkilökunnalla, mutta eihän se mitään kun saatiihan se 500 euron korotus joka vaaleissa luvattiin.

Taitaa mennä hoitajat nyt perse edellä puuhun !!
Kipurahoja, jos ei mitään vaadi, ei mitään saakaan. Taidatte olla kateellisia, jos korkean ammattitaidon omaavat suomalaiset hoitoalan työntekijät saavat tasokorotusta palkkoihinsa. Jo oli aikakin.
Kuinka kunnilla on vara palkata uusia työntekijöitä kun nytkään ei ole siihen varaa ?? Kipurahoja tosiaan !

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Mindre:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja fifi:
Kuinka se hoitajien työtaakka lievittyy rahalla ? Samat työt siellä odottavat saat sitten 2000 tai 2400 euroa kuussa.
No varsinkin jos tekevät yleisestikin noin kuin joku tuossa mainitsi, että ilmaiseksi hoitavat lääkäreille kuuluviakin duuneja. Haloo! Jättäkää lääkärin tehtävät lääkärille, niin kevenee työtaakka ainakin sen verran.
No kun on se lääkäripulakin noissa terveyskeskuksissa... No joo, mä olen hetken hiljaa, ettette revi peliverkkareita mun juttujeni kans.
:p
Ja ainakaan se lääkäripula ei helpota jos rahat menee -eikä riitäkään hoitajien palkkoihin. Eli työtaakkanne, josta valitatte, ei helpotu sitä kautta.

Ai joo, jos lääkärit alkais vaatia lisää liksaa jotta lääkäripula helpottaisi kun palkka olisi houkuttelevampi?
 
huh huh
luojan kiitos erosin tehystä kesällä! en ikinä suostuis mihinkään joukkoirtisanoutumisiin! Jos työnantaja on oikeen veemäinen, niin ei palkkaa niitä ihmisiä takasin vaan ottaa uudet työntekijät tilalle jos niitä on tarjolla. Ja eikös ne tosiaan menetä lomapäivätkin siinä?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Mindre:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Mindre:
Sairaanhoitajat tekee nykyään paljon aiemmin lääkäreille tarkoitettuja hommia. Sillä erotuksella, että lääkärit saa toimenpidepalkkion, hoitajat ei!
No tuohan on aivan tyhmää, tehdä nyt toisten töitä ilmaiseksi. Miksi olla niin hölmö?
Lääkäriliitto on tainnut ajaa asiansa aikanaan vähän paremmin kuin Tehy.
Ai lääkäriliittoko on päättänyt että tehyläisten pitää tehdä heidän töitään ilmaiseksi? Tuskin.
Aikojen saatossa kummankin työnkuva ja vaativuus on muuttunut ja vaativuus sinällään kasvanut. Onhan lääketiede kehittynyt huimastikin.

Tuota en käyttäisi palkkavaatimuslausekkeissa.
 
Netskuli
Minkätakia hotajan ammatti on sellainen jossa ei voi lakkoilla eikä vaatia parempaa palkkaa eds kohtuullista??

Kyllä se on niin että vapaaehtoistyö on ihan erikseen ja kun ammattiin on monia vuosia lukenut niin siitä ammattitaidosta on maksettava korvaus!!

Kyllä paperi liitto voi lakkoilla, mutta hoitajat ei?
Ihme touhua!!
Ei kenenkään hoitajan tarvitse tehdä töitä jos siitä ei makseta edes kohtuullista korvausta!
Voitte itse mennä tekemään vapaaehtoistyötä, monta paikkaa tarvitsee vapaaehtoisia!!
Pitäisikö hoitajien vain ajatella miten koko suomen sairaat pärjää eikä ajatella omaa elantoa ollenkaan??
Jokainen joka on tätä mieltä voi myös sitten itse alkaa tekemään sitä vapaaehtoistyötä ja mielellään työantajalle!!

 
Netskuli lisää
lisään vielä että jos ei ole varaa maksaa hoitajille niin eduskunnassa voitais miettiä voike he NOSTAA OMAA PALKKAANSA USEAAN KERTAAN! ja voisiko jostain työsuhde eduista karsia!!!
 
vieras
SH ammatti on kokenut varsinaisen alennustilan vuosikymmenten saatossa. Ja tosiaan ei kiitos hoitoalalle, ei lähihoitajaksi tai muuksikaan vaan työvoimakoulutuksessa osoitettua massaa. Vaikka kuka tahansa voi latoa ruokaa vanhuksen suuhun, olisi kuitenkin vakituisen/palkatun henkilökunnan oltava alalle koulutettua. Olisi hyvä, että arvostusta ja palkkaa saisi lisää, jotta alalle hakeutuisi laadukkaita opiskelijoita.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Netskuli:
Minkätakia hotajan ammatti on sellainen jossa ei voi lakkoilla eikä vaatia parempaa palkkaa eds kohtuullista??

Kyllä se on niin että vapaaehtoistyö on ihan erikseen ja kun ammattiin on monia vuosia lukenut niin siitä ammattitaidosta on maksettava korvaus!!

Kyllä paperi liitto voi lakkoilla, mutta hoitajat ei?
Ihme touhua!!
Ei kenenkään hoitajan tarvitse tehdä töitä jos siitä ei makseta edes kohtuullista korvausta!
Voitte itse mennä tekemään vapaaehtoistyötä, monta paikkaa tarvitsee vapaaehtoisia!!
Pitäisikö hoitajien vain ajatella miten koko suomen sairaat pärjää eikä ajatella omaa elantoa ollenkaan??
Jokainen joka on tätä mieltä voi myös sitten itse alkaa tekemään sitä vapaaehtoistyötä ja mielellään työantajalle!!
Paperin palkat maksetaan valtavista voitoista, eikä pamput siltikään osingoitta jää. Hoitajien palkka maksetaan kuntien pussista. Se pussi ei ole pohjaton. Yksi kun saa, toinen jää ilman, eli mitä suuremmat korotukset hoitajille, sitä enemmän pois jostain muusta, siksi toivottaisiin kohtuullisuutta.

Vapaaehtoistyötä? Kyllähän siitä palkka maksetaan. En minäkään vapaaehtoistyötä tekisi työnantajalleni, palkkani on kyllä pieni, mutta itsepä olen alani valinnut. Sinuakaan ei varmasti ole hoitajaksi pakotettu?

Koittakaa jo viimein tajuta, että varmasti suurimmalle osalle korotus palkkoihinne olisi ok, mutta jos korotus on ylimitoitettu, siitä kärsii pian koko yhteiskunta. Valtion varat on rajalliset ja kuntien... no, monien on ihan olemattomat. Jos ei ole varaa, niin ei ole varaa.
 

Yhteistyössä