Mitä ihmettä tämä TEHY oikein touhuaa?

  • Viestiketjun aloittaja Gluteus maximus
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Kukkanen2:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Kukkanen2:
Mutta eikös tuo joukkoirtisanoutuminen ole jo laitonta? :eek:
Miten se muka laitonta olisi? Eihän ketään väkipakolla töissä pidetä, vai oletko kuullut tämmöisestä? On hoitajallakin oikeus lopettaa työnsä milloin vaan, jos haluaa.
Mistä minä tiedän miten se on laitonta, mutta sellanen käsitys mulla on että lakkoilu on laillista puuhaa mutta tollanen touhu ei.
Siis tottakai työstä saa irtisanoutua, jos haluaa. Nyt vain iso joukko tekee sen samaan aikaan.
Ei missään laissa sanota, että kun tähän työhön ryhdyt, joudut tekemään sitä koko loppuikäsi.
Kyllä mä tuon tiesin toki :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja sh:
Uuteen sopimukseen kirjataan, että vanhat irtisanoutuneet otetaan takaisin, lomat säilyvät etc. Muuten Tehy ei laita nimeä paperiin. Musta tuo veto on sitä mitä tarvitaan! Lakko ei olisi riittävä ase, kun Superi ei ole lakkorintamassa enää mukana.
Muoks. peesi

S-hoitjat ja lähihoitajat tekevät paljon sellaista mikä niille ei kuulu...
Ja Niille pitäää maksaa kunnon palkkaa ´joka vastaa työtä.
 
teholla töissä
Alkuperäinen kirjoittaja Kukkanen2:
Alkuperäinen kirjoittaja teholla töissä:
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1443540

En ole ollenkaan perillä mitä se oikein aikoo? Eikös niiden pitänyt ilmoittaa meneekö lakkoon vai ei. Mikä tämä joukkoirtisanoutuminen oikein on? Ei kukaan hullu tuohon ryhdy. Mielipiteitä tästä touhusta.
Kys ainakin hilejenee, synnäri, teho, lasten teho yms. 80% tehyläisistä sanoutuu irti, ellei mitään ala tapahtumaan.
No apua :eek: Missäs synnytykset esimerkiksi sitten hoidetaan????
Se on varmaan KYSIn ja valtion ongelma, ei enää työntekijöiden... Mulle on ihan sama, synnyttäkää vaikka saunassa. No ei vaiskaa. Onneks en ole itse raskaana
 
Alkuperäinen kirjoittaja teholla töissä:
Alkuperäinen kirjoittaja Kukkanen2:
Alkuperäinen kirjoittaja teholla töissä:
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1443540

En ole ollenkaan perillä mitä se oikein aikoo? Eikös niiden pitänyt ilmoittaa meneekö lakkoon vai ei. Mikä tämä joukkoirtisanoutuminen oikein on? Ei kukaan hullu tuohon ryhdy. Mielipiteitä tästä touhusta.
Kys ainakin hilejenee, synnäri, teho, lasten teho yms. 80% tehyläisistä sanoutuu irti, ellei mitään ala tapahtumaan.
No apua :eek: Missäs synnytykset esimerkiksi sitten hoidetaan????
Se on varmaan KYSIn ja valtion ongelma, ei enää työntekijöiden... Mulle on ihan sama, synnyttäkää vaikka saunassa. No ei vaiskaa. Onneks en ole itse raskaana

:eek: :eek:
 
Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:
Alkuperäinen kirjoittaja Kukkanen2:
Alkuperäinen kirjoittaja teholla töissä:
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1443540

En ole ollenkaan perillä mitä se oikein aikoo? Eikös niiden pitänyt ilmoittaa meneekö lakkoon vai ei. Mikä tämä joukkoirtisanoutuminen oikein on? Ei kukaan hullu tuohon ryhdy. Mielipiteitä tästä touhusta.
Kys ainakin hilejenee, synnäri, teho, lasten teho yms. 80% tehyläisistä sanoutuu irti, ellei mitään ala tapahtumaan.
No apua :eek: Missäs synnytykset esimerkiksi sitten hoidetaan????
No enemmän mua huolettaa tuo lasten teho :/

Suurin osa synnytyksistä onneksi menee ihan normaalia kulkua.
Tottakai nuo kaikki huolestuttaa, mutta synnäripuolen hiljeneminen koskettaa tällä hetkellä ihan sen takia, että sukulainen menee sinne kohtapuoliin synnyttämään ja entäs sitten jos siellä ei ole ketään auttamassa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Uska:
Alkuperäinen kirjoittaja sh:
Uuteen sopimukseen kirjataan, että vanhat irtisanoutuneet otetaan takaisin, lomat säilyvät etc. Muuten Tehy ei laita nimeä paperiin. Musta tuo veto on sitä mitä tarvitaan! Lakko ei olisi riittävä ase, kun Superi ei ole lakkorintamassa enää mukana.
Muoks. peesi

S-hoitjat ja lähihoitajat tekevät paljon sellaista mikä niille ei kuulu...
Ja Niille pitäää maksaa kunnon palkkaa ´joka vastaa työtä.
Niin teen minäkin paljon sellaista mikä ei minulle kuulu ja sairaana ei juuri kärsi olla kun ei ole sijaisia ja vastuu painaa jne jne. Niinkuin aika helvetin monella muullakin alalla...
Eiku yleislakkoon vaan ja kaikki käsi ojossa rahaa kerjäämään lisää!!
 
Phoebe
Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:
Mutta hei, pyytäähän kaupan alakin 14% palkankorotusta. Miksi niitä ei haukuta ahneiksi paskoiksi?
Niin pyytää, ja saa pyytääkin, samoin työoloihin parannusta. Mutta kaupanalalla onkin oikeasti surkea palkka jota on liian pitkään jo katseltu tekemättä mitään. Enkä edes itse ole tällä alalla mutta puolusta mielelläni.
 
Alkuperäinen kirjoittaja teholla töissä:
Alkuperäinen kirjoittaja Kukkanen2:
Alkuperäinen kirjoittaja teholla töissä:
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1443540

En ole ollenkaan perillä mitä se oikein aikoo? Eikös niiden pitänyt ilmoittaa meneekö lakkoon vai ei. Mikä tämä joukkoirtisanoutuminen oikein on? Ei kukaan hullu tuohon ryhdy. Mielipiteitä tästä touhusta.
Kys ainakin hilejenee, synnäri, teho, lasten teho yms. 80% tehyläisistä sanoutuu irti, ellei mitään ala tapahtumaan.
No apua :eek: Missäs synnytykset esimerkiksi sitten hoidetaan????
Se on varmaan KYSIn ja valtion ongelma, ei enää työntekijöiden... Mulle on ihan sama, synnyttäkää vaikka saunassa. No ei vaiskaa. Onneks en ole itse raskaana
Kiitos sisarhento valkoinen, tosi kauniisti ja lohduttavasti kirjoitettu :| Ihankuin se olisi meidän syytä, ettei teille makseta tarpeeksi. Mä olen aina arvostanut sairaanhoitajien työtä ja ollut sitä mieltä, että se jos mikä ON arvokasta.
 
vieras
Maalaisjärki käyttöön. Irtisanoutuminenko laitonta???

Joukkoirtisanoutuminen ei koske luultavasti muuta kuin isojen sairaaloiden erikoissairaanhoitoa. Kuukauden irtisanomisaika, jonka aikana käydään neuvotteluja ja siinä on kunnilla aikaa järjestää se, miten irtisanoutuneet korvataan, jos palkkasopuun ei päästä.

Ja ymmärtäkää ihmiset, mitä neuvottelu tarkoittaa. Vaade on korkea, jotta siitä voidaan tulla työnantajaa vastaan.

Miettikääs kuinka kauan lakko voisi pisimmillään kestää. Miten se vaikuttaa elämään, että terveyskeskuksista ei saa muuta kuin akuutin avun. Ja miettikää sen jälkeen, että kuinka kunnalla on velvollisuus hoitaa kuntalaisensa, ja jos erikoissairaanhoito irtisanoutuu suurimmilta osin, niin ratkaisuun voidaan päästä ilman että tavistallaaja huomaa mitään terveydenhoidossa muuttuneen.

On niin paljon erikoissairaanhoidon sh:ta, joita ei voi korvata esimerkiksi g:m:n kaltaisella, joka tietääkseni on työskennellyt muutama vuosi taaksepäin vammaisten parissa. Ei riitä taito ilman perehdyttämistä. Jolloin ne, jotka irtisanoutuu, on korvaamattomia sen vuoksi, että he vievät taidon mukanaan, jolla he kouluttavat muut sinne työpaikalleen.

 
joo
Alkuperäinen kirjoittaja teholla töissä:
Alkuperäinen kirjoittaja Kukkanen2:
Alkuperäinen kirjoittaja teholla töissä:
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1443540

En ole ollenkaan perillä mitä se oikein aikoo? Eikös niiden pitänyt ilmoittaa meneekö lakkoon vai ei. Mikä tämä joukkoirtisanoutuminen oikein on? Ei kukaan hullu tuohon ryhdy. Mielipiteitä tästä touhusta.
Kys ainakin hilejenee, synnäri, teho, lasten teho yms. 80% tehyläisistä sanoutuu irti, ellei mitään ala tapahtumaan.
No apua :eek: Missäs synnytykset esimerkiksi sitten hoidetaan????
Se on varmaan KYSIn ja valtion ongelma, ei enää työntekijöiden... Mulle on ihan sama, synnyttäkää vaikka saunassa. No ei vaiskaa. Onneks en ole itse raskaana


hui miten itsekästä puhetta jos oikeasti olet teholla töissä..saako udella missä paikassa,pakko ei ole vastata...mut luulis sua kiinnostavan miten asiat hoituu kun tuollaiseen ammattiin olet mennyt...ei pitäisi olla ihmisten terveys ihan sama.esim.omalla kohdallani ei toivottavasti pidä leikkaukseen päätyä mutta muuten saattaa olla tarvetta auttaa imukupilla lapsi ulos,ja jos ei ole henkilökuntaa ei siinä lapsi kauaa säily elossa.
 
Ihan pihalla!
Hei hei, eipäs hermostuta! Otetaan ihan rauhallisesti! Hengitetään ihan syvään!

Mä luulen että tässä taistelussa painaa eniten tuo pitkä lupausten historia, aina on päättäjät luvanneet kuut taivaalta, ja vitonen on tullut tiskiin.

Ja taitaa olla toi työtahtikin nykyään niin kireä molessa laitoksessa, että siitäkin jo halutaan sinänsä korvauksia. Palkassa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Kukkanen2:
Alkuperäinen kirjoittaja teholla töissä:
Alkuperäinen kirjoittaja Kukkanen2:
Alkuperäinen kirjoittaja teholla töissä:
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1443540

En ole ollenkaan perillä mitä se oikein aikoo? Eikös niiden pitänyt ilmoittaa meneekö lakkoon vai ei. Mikä tämä joukkoirtisanoutuminen oikein on? Ei kukaan hullu tuohon ryhdy. Mielipiteitä tästä touhusta.
Kys ainakin hilejenee, synnäri, teho, lasten teho yms. 80% tehyläisistä sanoutuu irti, ellei mitään ala tapahtumaan.
No apua :eek: Missäs synnytykset esimerkiksi sitten hoidetaan????
Se on varmaan KYSIn ja valtion ongelma, ei enää työntekijöiden... Mulle on ihan sama, synnyttäkää vaikka saunassa. No ei vaiskaa. Onneks en ole itse raskaana
Kiitos sisarhento valkoinen, tosi kauniisti ja lohduttavasti kirjoitettu :| Ihankuin se olisi meidän syytä, ettei teille makseta tarpeeksi. Mä olen aina arvostanut sairaanhoitajien työtä ja ollut sitä mieltä, että se jos mikä ON arvokasta.
No itseasiassa se porukka joka on räikeimmin äänessä syytää lokaa niskaan minkä kerkeää. Jatkuvaa paskanheittoa.
Voitteko silloin kuvitella, että keskustelupalstoilla sairaanhoitajat haluaisi teitä hyysätä. Kansahan julkisen palkat maksaa.
En yhtään ihmettele, että nämä on kommentteja.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Phoebe:
Todella, todella itsekästä touhua hoitajilta!! Loppujen lopuksi se on ammatinvalinta kysymys koko hoitoala... alkaa ottaa päähän ja rankasti hoitajien ylimielisyys. [/quote

Ja ei ole itsekästä!
Miksi aina pitäisi nuolla valtion ruskeeta reikää
ja sitten kuulee muualta,että tehkää jotain oma vika etc.
Mutta sitten kun tapahtuu niin on kaikki ovat itsekkäitä..

Mutta näin sadaan palkka vastaamaan töitä.
Ja se on nimeomaan oikein.


Itse toivon,että poliisit ,palomiehet,ensihoitat jne tekisivät saman asian heilläkin on aivan liian huono palkka työhönsä ja tärkeyteen nähden...
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Phoebe:
Todella, todella itsekästä touhua hoitajilta!! Loppujen lopuksi se on ammatinvalinta kysymys koko hoitoala... alkaa ottaa päähän ja rankasti hoitajien ylimielisyys.
Eikös kaikki työt ole ammatinvalintakysymyksiä?
Kumma kun hoitajat vaatii jotain, niin heti ollaan haukkumassa. Mistä ihmeestä olette saaneet päähänne että hoitoala on kutsumustyötä? Ei kutsumuksella eletä!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:
Mutta hei, pyytäähän kaupan alakin 14% palkankorotusta. Miksi niitä ei haukuta ahneiksi paskoiksi?
No haloo..? Kuka maksaa sh:n palkan, kuka myyjän? Siinäpä sitä eroa näin alkajaisiksi.

Ja johan nuo tehyläiset nyt vauhkoontui; ensin tumpuloidaan vuosikaudet saamatta mitään aikaan ja sitten kun vähän onnistuu niin riehaannutaan niin ettei enää mitään rajaa. Huh hei ja jarrupoljin hukassa...
 
Mutta oltaisko tässä tilanteessa jos Katainen ja kumppanit ei ois vaalien aikaan höpötelly 500 euron korotuksista? Niitä lupailtiin ja niistä puhuttiin, nyt kun hoitajat tahtovat että lupaukset pidetään, onkin lupailijoilla paskat housussa ja puheet kääntyy.. Omituista että tilanteesta syytetään hoitajia, kun vika on ihan jossain muualla.. Mä ainakin luulen että ilman noita puheita euromääristä ja muista tilanne ei olis tämä, vaan oisivat suostuneet siihen tarjoukseen mikä nyt on annettu.
 
vieras
Sairaalat joutuisivat vaikeuksiin jo kahdessa viikossa

Hoitajien irtisanoutuessa sairaalat ajautuisivat vaikeuksiin jo parissa viikossa. Sairaanhoitajien irtisanoutumisaika on työsuhteen keston mukaan kahdesta neljään viikkoa.

Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiirin Husin varatoimitusjohtaja sanoo, että joukkoirtisanoutumisessa on kuitenkin kyse lukuisista yksittäisistä irtisanoutumisista. Jokaisen työntekijän on ilmoitettava lähdöstään henkilökohtaisesti ja kirjallisesti.

MTV3
 
teholla töissä
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Alkuperäinen kirjoittaja teholla töissä:
Alkuperäinen kirjoittaja Kukkanen2:
Alkuperäinen kirjoittaja teholla töissä:
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1443540

En ole ollenkaan perillä mitä se oikein aikoo? Eikös niiden pitänyt ilmoittaa meneekö lakkoon vai ei. Mikä tämä joukkoirtisanoutuminen oikein on? Ei kukaan hullu tuohon ryhdy. Mielipiteitä tästä touhusta.
Kys ainakin hilejenee, synnäri, teho, lasten teho yms. 80% tehyläisistä sanoutuu irti, ellei mitään ala tapahtumaan.
No apua :eek: Missäs synnytykset esimerkiksi sitten hoidetaan????
Se on varmaan KYSIn ja valtion ongelma, ei enää työntekijöiden... Mulle on ihan sama, synnyttäkää vaikka saunassa. No ei vaiskaa. Onneks en ole itse raskaana


hui miten itsekästä puhetta jos oikeasti olet teholla töissä..saako udella missä paikassa,pakko ei ole vastata...mut luulis sua kiinnostavan miten asiat hoituu kun tuollaiseen ammattiin olet mennyt...ei pitäisi olla ihmisten terveys ihan sama.esim.omalla kohdallani ei toivottavasti pidä leikkaukseen päätyä mutta muuten saattaa olla tarvetta auttaa imukupilla lapsi ulos,ja jos ei ole henkilökuntaa ei siinä lapsi kauaa säily elossa.
Jäähän sinne perushoitajat ja lääkärit
 
vieras
* Tehyyn kuuluu:
* - bioanalyytikoita ja laboratoriohoitajia
* - ensihoitajia, fysioterapeutteja, hammashoitajia
* - kätilöitä, lastenhoitajia, lähi- ja perushoitajia
* - lääkintävahtimestari- sairaankuljettajia
* - mielenterveyshoitajia, röntgenhoitajia, sairaanhoitajia,
* - osastonhoitajia, ylihoitajia,
* - suuhygienistejä ja hammashuoltajia ja terveydenhoitajia

* Tehy:ssä on jäseniä on 125 000
* 80 % työskentelee kuntasektorilla ja jäsenistä 94% on naisia
 

Yhteistyössä