Samaa minäki mietin, täällä kun kuulee yhtenään puhuttavan kelistä.Eikö se oo vähän murresanakin? Jossakin päin Suomea puhutaan kelistä kun tarkoitetaan säätä? Minä ainakin puhun Ilmasta tai kelistä, harvemmin säästä.
Ahaa, et niiden perusteella pystyy siis suunnistaan(tai miten sen ny ilmaisis )...Talon numero määrittyy tien alkupisteestä talolle metreinä siten, että pyöristetään lähimpään kymmeneen ja lopusta otetaan nolla pois. Jos matkaa on esim Mäkkyläntien alkupisteestä noin 3860 metriä, tulee osoitteeksi Mäkkyläntie 386.
Siis laulusta "Kulkuset"Mulla oli samantyylinen, ihmettelin, että mikä liina komme kiitää ja valkoinen on maa Aikuisena vasta sain tietää tämän liinakkomme kiitää...
Sama!Sen, että Kulkuset-laulu ei mene "käy yli harjanteen kulkunen hiljalleen". Tuulenpesä-asia ja än yy tee nyt mulle myös selvisivät yli 20-vuotiaana.
Et voi olla tosissasi...Alkuperäinen kirjoittaja LauhkeaLehmä;25161758:OHO, nyt valkeni minullekin :ashamed:
Usain Bolt on juoksijan nimi... Hän ei edes ole yhdysvaltalainen, vana jamaikalainen...Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;25153295:Vähän tähän liittyen ihmettelin jonkin aikaa miksi sitä urheilijaa jatkuvasti sanotaan Usain Boltiksi. En siis seuraa urheilua yhtään, mutta joka paikassa puhuttiin tuosta tyypistä. Ihmettelin siis, miksi käytetään tuollaista sanamuotoa, eihän ketään muutakaan jatkuvasti sanota Suomen Kimiksi tai Brittein Beckhamiksi. :ashamed: