Että se on niin eläimellinen, ettei voi antaa menmä vapaana. Anteeksi, mutta semmonen on eka mielikuva.
ajattelisin että kumpa minäkin olisin hokannut sellaiset meidän muksulla ostaa kun oli pari vuotias.Harkitsen tuolle meidän hulivilille vakavasti valjaiden hankkimista. Semmoiset nätit ns. reppuvaljaat, eli ei mitään nahkahirvityksiä.
Lähikauppa on vilkas kauppakeskus. Tyttö ei viihdy rattaissa tai ostoskärreissä, ja äidin kädestä ei vaan voi pitää kiinni tai tulee itkupotkuraivari. Omaa älliä ei vielä ole vaan joka suuntaan pitää mennä hirveää vauhtia.
Saankohan vihaisia katseita jos vaan hankin ne valjaat? Itseä alkaa vaan hirvittää kun ei meinaa ihmisvilinässä lapsen perässä pysyä.
Meillä on oranssi dinoreppu. Tarkoitus ei ole nykiä "flexin päässä kulkevaa" kaidalle polulle. Joskus kun ollaan kaksin vaikka uimahallin pukuhuoneessa, se tulee tosi tarpeeseen, koska lapsi hilppaa karkuun heti kun silmä välttää. Eikä rattaita voi noihin pukuhuoneisiin ottaa.Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;24130522:Toisaalta nykyisin ne valjaat taitaa olla naamioitu silleen, et ne ei oo semmosia kun ennen... Mulla oli semmoset nahkavaljaat, joita kävin lapsena aina hypistelemässä ja kuvittelemassa sitä häpeää... Niit ei koskaan puettu mulle.
Niin, näistä nykyajan valjaista ei edes tajua, että ne on valjaat. En ole ainakaan kiinnittänyt huomiota, että enää pidettäisiin lapsia valjaissa, varmaan, jos ne valjaat näyttää repulta, jossa on vaan häntä.Meillä on oranssi dinoreppu. Tarkoitus ei ole nykiä "flexin päässä kulkevaa" kaidalle polulle. Joskus kun ollaan kaksin vaikka uimahallin pukuhuoneessa, se tulee tosi tarpeeseen, koska lapsi hilppaa karkuun heti kun silmä välttää. Eikä rattaita voi noihin pukuhuoneisiin ottaa.
Jos olet noin analyyttiseen pohdintaan kyennyt ja lisäksi viel muistat sen, olet ollut aika vanha jo... Yleensä valjaita pidetään 1-2-vuotiailla, joilla on vauhtia enemmän kuin järkeä.Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;24132019:Niin, näistä nykyajan valjaista ei edes tajua, että ne on valjaat. En ole ainakaan kiinnittänyt huomiota, että enää pidettäisiin lapsia valjaissa, varmaan, jos ne valjaat näyttää repulta, jossa on vaan häntä.
Mun valjaat oli oikeasti sellaista kulunutta nahkaa ja soljet ja kaikki... Ihan kuin jotkut eläimen valjaat, hyi... Ikäänkuin semmoiset alentavat ja nolot. Onneksi niitä ei koskaan käytetty, niistä tuli mielikuva, että olisin jotenkin vajaa, kun vanhemmat veis mua niissä, kun jotain järenköyhää eläintä. Ei se nyt varsinaisesti trauma ole, mutta muistan monet kerrat niitä hypistelleeni ja joskus kokeilin niitä salaa päällekin. Ja kuvittelin, miten hirveä häpäisy olisi ollut näyttäytyä ne päällä.
Nykyajan valjaat on tosiaan ihan eri.
Paljon oli postikulut tuolle?Tällaiset tilasin juuri äsken, kokeillaan ainakin mitä poika niistä tykkää.
Harness Buddy Backpack, dalmatialainen.
Tuo Dalmatialainen oli minusta hauska, ja hännästä pidellään kiinni, ei näytä niin paljon valjailta kuin jotkut nahkaiset. Ja hihnan saa irti jolloin voi käyttää ihan reppuna.
Tommoinen onkin kurjaa ei tarkoituksena kuitenkaan ole musta (tai mulla) kuin turvallisuus, ei nöyryyttäminen.Helsingissä en ole nähnyt valjaita kuin ihan muutamasti. Viimeksi kun näin, näytti tylyltä kun äiti nyki lasta lattialta valjaista vetämällä ja komensi: nouse! Ajattelin että tod.näk. hyvästä ja tarpeellisesta tarkoituksesta huolimatta vanhempi on alkanut toimia valjaiden varassa. Nykimisen sijaan olisi pitänyt kumartua ja ottaa kädestä kiinni tms.
En tiedä minkä ikäinen olin. Olin tosi pieni ikäisekseni, joten mulle luultavasti mahtui valjaat aika pitkään. En muista, että niitä oltaisiin koskaan todellisuudessa käytetty. En usko kumminkaan olleeni tuolloin yli 4 vuotias.Jos olet noin analyyttiseen pohdintaan kyennyt ja lisäksi viel muistat sen, olet ollut aika vanha jo... Yleensä valjaita pidetään 1-2-vuotiailla, joilla on vauhtia enemmän kuin järkeä.