Mitä ajattelet lapsiperheen kodista jossa on:

  • Viestiketjun aloittaja kysymys
  • Ensimmäinen viesti
"sama"
[QUOTE="vieras";22424094]Öö...se, että tavaraa ei loju ympäriinsä, ei tarkoita sitä etteikö siellä kodissa mitään voi puuhastella. Toki voi, mutta tarvikkeet säilytetään kaapissa tai varastossa, ei jätetä mihinkään lojumaan. Eikä meidän koti siis ole mikään trendikoti, vaan tavallinen huusholli, josta vaan kaikki ylimääräinen tavara on jätetty pois.[/QUOTE]

En mä sitä sanonutkaan.
Meillä esim harrastetaan erilaisia taiteita, kasveja, kirjallisuutta, musiikkia, ruokaa jne, ja vaikka meillä on aina siistiä ja tavarat pidetään suurimmaksi osaksi kaapeissa(varsinkin miehen harrasteiden isot kamat) harrasteet näkyvät kotonamme. Meillä ei "loju" mitään missään, eikä mitään koriste-esineröykkiöitä ole pölyttymässä. Meillä on selkeää ja melko modernia, pidän sisustamisesta myös. Mutta on meillä silti tavaraa (sopivasti :)) ja meillä näkee heti, millaisia tyyppejä olemme.

Tämän lisäksi liikutaan ja harrastetaan kodin ulkopuolella. Siksi kysyin, kun halusin tietää mitä kotonanne teette.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;22424301:
No meillä on vähän noin sillä asunto on kahdessa kerroksessa. Yläkarrassa kaaos ja alakertaan voi joskus pyytää vieraitakin :D
*Kade kahdesta kerroksesta*
Toisaalta olen miettinyt, että jos ja kun meillä on isompi asunto, kertyykö sinne enemmän tavaraa ihan huomaamattakin?
 
Paljastus
Ystäväni kodista on ollut juttu sisustuslehdessä, ja tavallisesti tiskipöydällä lojuvat fairypullot ja muropaketit oli sitä kuvausta varten kyllä varta vasten raivattu pois. Samaten olohuoneesta iiisot kirja- ja lehtipinot oli tungettu siksi aikaa kaappiin ja eteisestä karsittu kenkäläjät varastoon.
 
Keittiönoita
*Kade kahdesta kerroksesta*
Toisaalta olen miettinyt, että jos ja kun meillä on isompi asunto, kertyykö sinne enemmän tavaraa ihan huomaamattakin?
Kertyy, jos ei ole varuillaan. Toisaalta sitä kertyy joka tapauksessa, kun lapset kasvavat. Legolaatikko vaihtuu sähkökitaraan vahvistimineen ( ei mahdukaan enää vaatekaapin hyllylle), ritarilinna erilaisiin kuntosalilaitteisiin jne
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;22424361:
Kertyy, jos ei ole varuillaan. Toisaalta sitä kertyy joka tapauksessa, kun lapset kasvavat. Legolaatikko vaihtuu sähkökitaraan vahvistimineen ( ei mahdukaan enää vaatekaapin hyllylle), ritarilinna erilaisiin kuntosalilaitteisiin jne
:|
 
meillä
on päällepäin tosi pelkistettyä,ei koriste-esineitä tai muuta ylimäärästä mutta näkisittepä kaapit :D siellä se kaikki tavara on. onneksi sinne ei vieraat nää...
 
"sandemar"
Mä haluan korkeaa tilaa kotiin ja avaruutta. Moni taas sellaista matalaa mökkitunnelmaa ja tavaraa. Kun ystäväni kävi luonani, kauhisteli missä kaikki tavarat on ja sanoi kotiani kylmäksi. Kun menin hänen luo, kaikki paikat oli täynnä muovikukkaa, posliiniesinettä, rojua, koristetta, nallea jne. ja hirveästi pölyä! Mä haluan niiden muutamien koriste-esineiden olevan harkittuja ja hienoja. En raahaa kirpparilta mitä sattuu kuten ystäväni. Ja koti pitää olla helppo siivota. Nahkasohva on ehdoton, koska siihen ei uppoa pöly.

Lapseni on vielä pieni ja kaikki lelut yhdessä laatikossa. Sekin sisustukseen sopiva. Hankin sitä mukaa lisää laatikoita kun leluja tulee ja vanhat pistetään varastoon/kiertoon.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;22424413:
Ja mä muistan ajan, kun tuossa meidän pienessä tuulikaapissa oli kengät siistissä rivissä...suurimpina mun kolmevitoset. Nyt, kun kuopus parin kaverinsa kanssa parkkeeraa siihen Tallinkin ja Dianansa, niin joutuu loikkaamaan koko tuulikaapin lattian yli :D
:D Tallink ja Diana, meilläkin, tosin niitä on aika monta kipaletta. Ja niin kaipaan sitä siistiä tuulikaappia. Sais olla melkonen kaappi et mahtuis kaikki nätisti.
Tää talo suunniteltiin pienemmälle lapsimäärälle mut sit jotenki näitä vaan ilmaantu lisää.

Mä rakastan siistiä ja selkeetä kotia. Ja olen onnellinebn niiden puolesta ketkä sen pystyy täysin toteuttamaan. Täällä se onnistuu hetkittäin mut vaatii ponnisteluja.
 
näin
[QUOTE="sandemar";22425721]Mä haluan korkeaa tilaa kotiin ja avaruutta. Moni taas sellaista matalaa mökkitunnelmaa ja tavaraa. Kun ystäväni kävi luonani, kauhisteli missä kaikki tavarat on ja sanoi kotiani kylmäksi. Kun menin hänen luo, kaikki paikat oli täynnä muovikukkaa, posliiniesinettä, rojua, koristetta, nallea jne. ja hirveästi pölyä! Mä haluan niiden muutamien koriste-esineiden olevan harkittuja ja hienoja. En raahaa kirpparilta mitä sattuu kuten ystäväni. Ja koti pitää olla helppo siivota. Nahkasohva on ehdoton, koska siihen ei uppoa pöly.

Lapseni on vielä pieni ja kaikki lelut yhdessä laatikossa. Sekin sisustukseen sopiva. Hankin sitä mukaa lisää laatikoita kun leluja tulee ja vanhat pistetään varastoon/kiertoon.[/QUOTE]

Tää kuulostaa aivan ihanalta! Meillä on sama tyyli kerrostaloasunnossa, oon monesti miettinyt miten tyylikkäältä meidän vähät kamat näyttäis korkeammassa ja valoisammassa pohjaratkaisultaan erikoisemmassa asunnossa. Ei pääse minimalismi oikeuksiinsa betonineliöhuonesokkelossa.
 
kannatan
Kuulostaa viisaalta ja järkevälktä ratkaisulta, ihmettelenkin monesti että miksi ihmeessä asunto pitää sulloa täyteen tavaraa, seinät roikkuu julisteista ja hyvä jos ikkunat huomaa kun on niin ripustettu täyteen romua, erittäin hyvä ratkaisu.
 
Ksantippa S.
Minun mielestäni kolkkouden huippu on juuri tuollainen "tyhjä" koti, josta puuttuvat kaikki omistajansa harrastuksista kertovat viittaukset, kaikki huonekalut ovat yhtä aikaa hankittuja ja yhteen sopivia, ja kaapin päällä "persoonallisuutta tuomassa" on sitten jokin kippo jossa on oksa.

Meillä ei ole posliinikoiria eikä muutakaan mitä kutsuisin "krääsäksi". Mutta tavaraa meillä riittää. Meillä on jo pelkästään niin paljon kirjoja, ettemme taitaisi ikinä päästä sisustuslehteen, vaikka meillä mielestäni nätti koti onkin.

Olohuoneen pöydällä on tälläkin hetkellä ompelukone ja keskeneräinen työ. Keittiössä viherkasveja on paljon enemmän kuin askeettiseen tyyliin sopisi, ja avohyllyt on ollut pakko ottaa käyttöön ruokatarvikkeiden ja mausteiden säilytykseen. Pari kitaraa ja basso pitää olla koko ajan näkyvillä, koska mieheni näppäilee niitä samalla kun puuhailee kaikkea muuta. Pianoa nyt ei voisikaan kätkeä vaatehuoneeseen.

Huonekalut ovat varmaan eriparisia, mutta suurin osa niistä on isovanhempien perintöä, enkä voisi heittää niitä pois. Välillä minua kauhistuttaa, kuinka nykyaikana ihannoidaan näitä materiasta vapaita ihmisiä, jotka tekevät kaksi kertaa vuodessa suursiivouksen ja heittävät puolet tavaroistaan pois. Eikö suurempaa vapautta olisi, että ei alun alkaenkaan ostettaisi sellaista, joka ei vuoden päästä miellytä?

Mielestäni materiaa saa ja pitää arvostaa. Itse olen tosi iloinen siitä, että vanhempani eivät "sisustusvimmassaan" ole heittäneet vanhoja lelujani menemään. Nyt ne odottavat omia lapsiani.
 

Yhteistyössä