Mitä ajattelet lapsiperheen kodista jossa on:

  • Viestiketjun aloittaja kysymys
  • Ensimmäinen viesti
"minä vaan"
Meillä iso vaatehuone ja siellä on paljon tavaraa laatikoissa järjestyksessä. Sieltä helppo aina ottaa kyseisen harrastuksen tai jutun tavarat, kun tarve.
Haluan, että kaikella tavaralla selvä paikka ja turhaa tavaraa en haali.
Kirpputori-paikka aina välillä, niin pääsee ylimääräisestä eroon.
Helpottaa siivousta.

Lapsilla on leluja , mutta niillekin on kaikille hyvät säilytyslaatikot. Niin niitä ei ole sitten aina joka puolella vaan ovat laatikoissa ja hyllyllä sekä kaapeissa. Sieltä sitten saa helposti esiin, kun niillä leikitään.

Uusin pelkistyksen kohde oli, kun tietokone, pöytämallinen meni rikki. Nyt kannettava ja ei ole sitä johtoviidakkoa.
 
"vieras"
Miten sellaisessa perheessä muka tapahtuisi enemmän jotakin, kun on pöytien ja piironkien päälliset täynnä jotakin helkkarin maljakoita, posliinikoiria ja vanhoja lehtiä? Enemmän dynaaminen tunnelma tulee tyhjyydestä, kun ajattelee, että asukkailla on muutakin tekemistä kuin istua romuvuoren keskellä kotona.
 
Keittiönoita
[QUOTE="vieras";22423775]Miten sellaisessa perheessä muka tapahtuisi enemmän jotakin, kun on pöytien ja piironkien päälliset täynnä jotakin helkkarin maljakoita, posliinikoiria ja vanhoja lehtiä? Enemmän dynaaminen tunnelma tulee tyhjyydestä, kun ajattelee, että asukkailla on muutakin tekemistä kuin istua romuvuoren keskellä kotona.[/QUOTE]
Mä en tarkoittanut tavaroilla koriste-esineitä vaan esim ompelukoneita, saumureita, tietokoneen oheislaitteita kuten piirustusalustoja ja syntetisaattoreita, askartelutarvikkeita, kuivumista odottavia ja keskeneräisiä öljyvärimaalauksia telineineen, öljyvärejä, kyniä, piirustuspapereita, erilaisia liimoja, keskeneräisiä nukkekotiprojekteja, kankaita, lankoja, paljeteja, helmiä jne jne jne
 
"Pusse"
Kuulostaa mun isän unelma-asunnolta... Tosin hänelle riittäis että olis sänky, televisio ja ehkä joku yks vähän tilaa vievä sohva, oli asunto miten iso tai pieni tahansa. Sängynkin se haluis olevan sellanen kun James Bondeissa että sen sais päiväks nostettua seinälle pois tieltä :D En todella tiedä mitä se sillä jäljelle jäävällä tilalla tekis.
Tämä ei koskaan tule tosin hänen asunnossaan toteutumaan, niin kauan kuin tavaroidenkeräilijä-äitini asuu saman katon alla =)
 
Että ei oo ollu kiinnostusta sisustaa sen kummemmin. Tai sitten tykkää semmosesta pelkistetystä.
Iteki mieluummin jätän "tyhjäksi" kuin kerään sekalaista roinaa...jos ei oo silmää sisustaa nätiksi.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;22423822:
Mä en tarkoittanut tavaroilla koriste-esineitä vaan esim ompelukoneita, saumureita, tietokoneen oheislaitteita kuten piirustusalustoja ja syntetisaattoreita, askartelutarvikkeita, kuivumista odottavia ja keskeneräisiä öljyvärimaalauksia telineineen, öljyvärejä, kyniä, piirustuspapereita, erilaisia liimoja, keskeneräisiä nukkekotiprojekteja, kankaita, lankoja, paljeteja, helmiä jne jne jne
Nuo kaikki edellämainitut kyllä saa haluttaessa kaappien taakse piiloon, jos on uusi koti ja riittävästi kaappitilaa. Samoin myös urheiluvälineet ym. Helpompaakin on laittaa kaappiin, kun että olisivat jaloissa pyörimässä.
 
"minä"
Mies varmaan ajattelisi, että miksi meillä ei ole näin. Hänelle kun tuntuu riittävän sohva, tietokone ja televisio lisälaitteineen :)

Minusta lapsilla pitää olla millä puuhata, askartelutarvikkeet saavat joskus vähän lojua pöydilläkin jne. Koti on elämistä varten ja se saa näkyä. Mutta en minä varmaan mitään erityistä ajattelisi ko. ihmisistä. Kukin tyylillään.
 
Keittiönoita
[QUOTE="vieras";22423907]Nuo kaikki edellämainitut kyllä saa haluttaessa kaappien taakse piiloon, jos on uusi koti ja riittävästi kaappitilaa. Samoin myös urheiluvälineet ym. Helpompaakin on laittaa kaappiin, kun että olisivat jaloissa pyörimässä.[/QUOTE]
Jep, oleellista on kaappitila. Monasti vaan näen sisutuslehdissä kuvia, joissa sitä kaapitilaakaan ei näytä oikein olevan ylenmäärin.
 
"vieras"
Ihan kuin puhuttaisiin meidän kodista!! Meiltä on karsittu melkolailla kaikki ylimääräinen tavara pois. Toki meillä on lasten leluja ja muutama viherkasvi, mutta ei meillä mitään koriste-esineitä ole, eikä muutenkaan näkösällä mitään roinaa. Kaapit ovat sitä varten, että niihin voi säilöä. Mitään ylimääräisiä turhakkeita meille ei edes ostella ja jos joku tuo lahjaksi, vien kirpparille tai pistän kiertoon muulla tavoin. Muutama iso valokuva (hääkuva, lasten kuvat...)on sellainen, mitkä haluasiin laittaa seinälle, mutta enpä ole sitäkään saanut aikaiseksi.
 
Keittiönoita
[QUOTE="vieras";22423976]Ihan kuin puhuttaisiin meidän kodista!! Meiltä on karsittu melkolailla kaikki ylimääräinen tavara pois. Toki meillä on lasten leluja ja muutama viherkasvi, mutta ei meillä mitään koriste-esineitä ole, eikä muutenkaan näkösällä mitään roinaa. Kaapit ovat sitä varten, että niihin voi säilöä. Mitään ylimääräisiä turhakkeita meille ei edes ostella ja jos joku tuo lahjaksi, vien kirpparille tai pistän kiertoon muulla tavoin. Muutama iso valokuva (hääkuva, lasten kuvat...)on sellainen, mitkä haluasiin laittaa seinälle, mutta enpä ole sitäkään saanut aikaiseksi.[/QUOTE]

Mulla on tallella iso nippu lasten piirustuksia, kaikki lasteni tekemät äitienpäivälahjat ja -kortit, myös esineitä, joilla mulle on tunnearvoa syystä tai toisesta...esim esikoisen ensimmäin rimpsumekko kokoa 48 cm :D
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;22423944:
Jep, oleellista on kaappitila. Monasti vaan näen sisutuslehdissä kuvia, joissa sitä kaapitilaakaan ei näytä oikein olevan ylenmäärin.
Jotkut haluavat luopua kaikesta turhasta ja ylipäätään vanhastakin. Näkyyhän monissa sisustuslehtien kodeissa sekin, että mitään vanhoja kalusteita tai koriste-esineitä ei ole tuotu edellisestä asunnosta mukana. Siihen en itse pystyisi. Vähän liian kylmää ja kolkkoa.
 
Tässä tulikin mieleen se ihanuus jossa asuin kun olin vielä villi ja vapaa ja lapseton. Mun kotona oli sänky, sohva, tietokonepöytä ja tietokone, sekä keittiöjakkara. Matto ja verhot. Oli kyllä ihanaa... Mä voisin kanssa ottaa sellsen sängyn jonka sais työnnettyä seinälle aina kun sitä ei käytä :D
 
kerrotko
[QUOTE="vieras";22423976]Ihan kuin puhuttaisiin meidän kodista!! Meiltä on karsittu melkolailla kaikki ylimääräinen tavara pois. Toki meillä on lasten leluja ja muutama viherkasvi, mutta ei meillä mitään koriste-esineitä ole, eikä muutenkaan näkösällä mitään roinaa. Kaapit ovat sitä varten, että niihin voi säilöä. Mitään ylimääräisiä turhakkeita meille ei edes ostella ja jos joku tuo lahjaksi, vien kirpparille tai pistän kiertoon muulla tavoin. Muutama iso valokuva (hääkuva, lasten kuvat...)on sellainen, mitkä haluasiin laittaa seinälle, mutta enpä ole sitäkään saanut aikaiseksi.[/QUOTE]

Mitä teillä tehdään kotona? Ihan mielenkiinnosta.
 
Keittiönoita
[QUOTE="vieras";22424009]Jotkut haluavat luopua kaikesta turhasta ja ylipäätään vanhastakin. Näkyyhän monissa sisustuslehtien kodeissa sekin, että mitään vanhoja kalusteita tai koriste-esineitä ei ole tuotu edellisestä asunnosta mukana. Siihen en itse pystyisi. Vähän liian kylmää ja kolkkoa.[/QUOTE]

Mä olen viimeisen kolmen vuoden aikana luopunut hyvin monesta turhasta asiasta. Mutta koska kaikki harrastukseni on kotona, en sentään niistä halua luopua. Ja mä kyllä sujuvasti jätän ompelukoneen ja keskeneräisen työn olohuoneen pöydälle enkä kerää niitä aina pois, sillä jos laitan ne kaappiin, ne eivät valmistu koskaan.
 
"vieras"
Mitä teillä tehdään kotona? Ihan mielenkiinnosta.

En oikein ymmärrä kysymystä, mutta siis ihan tavanomaista elämää elellään. Lasten kanssa tehdään palapelejä, askarrellaan, leikitään leluilla... Palapelit pistetään käytön jälkeen kaappiin ja samoin askartelutarvikkeet. Meidän aikuisten harrastukset ovat muualla (kuntosali, lenkkipolut). Öö...se, että tavaraa ei loju ympäriinsä, ei tarkoita sitä etteikö siellä kodissa mitään voi puuhastella. Toki voi, mutta tarvikkeet säilytetään kaapissa tai varastossa, ei jätetä mihinkään lojumaan. Eikä meidän koti siis ole mikään trendikoti, vaan tavallinen huusholli, josta vaan kaikki ylimääräinen tavara on jätetty pois.
 
"vieras"
olisin kateudesta vihreä! meillä on ihan liikaa turhaa tavaraa, josta ei meinaa päästä mitenkään eroon.. pelkistettykin koti voi olla mun mielestä kodikas ja lämmin tunnelmaltaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;22423473:
Mä mietin tuota samaa aina sisustuslehtiä/ohjelmia katsoessani. Tai sitten ihmiset eivät vaan tee kotona mitään muuta kuin katsovat telkkaria, laittavat ruokaa ja nukkuvat.
Heh. Meillä ei juurikaan ole tavaroita näkyvissä. Muutama maljakko on kirjahyllyn päällä, toisessa on kullanvärisiksi maalattuja oksia ja oksissa valot ja toisessa puisia tulppaaneja. Hyllyt on täynnä kirjoja, alhaalla on korit jossa on lapsen leluja. Vaatehuoneessa on laatikoissa kaikkea mitä tarvitaan silloin tällöin, keittiön lipastossa kaikki mun askarteluvälineet ja ompelutarvikkeet sekä maalaustarvikkeet. Seinillä on muutama taulu, makuuhuoneessa yksi hylly jonka päällä muutama valokuva meistä =)

En tykkää siitä että tavaraa on esillä pölyttymässä. Eli ap:n kodista ajattelisin että järkeviä ihmisiä ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;22424051:
Mä olen viimeisen kolmen vuoden aikana luopunut hyvin monesta turhasta asiasta. Mutta koska kaikki harrastukseni on kotona, en sentään niistä halua luopua. Ja mä kyllä sujuvasti jätän ompelukoneen ja keskeneräisen työn olohuoneen pöydälle enkä kerää niitä aina pois, sillä jos laitan ne kaappiin, ne eivät valmistu koskaan.
Näin minäkin tein ennen, mutta en enää kun talossa asustaa pieni lapsi :D On kyllä vähän turhauttavaa aina kaivaa paperit ja kynät ja hiilet laatikosta pöydälle, eikä ole enää niin että idean tullessa mieleen sen kuin istuu työpöydän ääreen ja piirtää/maalaa. No aikansa kutakin, ehkäpä saan joskus ihan oman huoneen kaikille omille jutuilleni. Ja mies voisi saada yhden kokonaisen autotallin lisätiloineen :D
 
"Miuku"
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;22423473:
Mä mietin tuota samaa aina sisustuslehtiä/ohjelmia katsoessani. Tai sitten ihmiset eivät vaan tee kotona mitään muuta kuin katsovat telkkaria, laittavat ruokaa ja nukkuvat.
Kuka haluaa katsoa sisustuslehdissä/ohjelmissa asunnon omistajien henk.koht. tavaroita ja roinaläjiä? Niiden kuvien kuuluukin olla stailattuja!

Minä pidän pelkistetystä sisustuksesta. Meillä esillä on vähän tavaraaa, koriste-esineistä en välitä, ja muut "tarvekalut" yritän pistää kaappeihin ja laatikoihin näkymättömiin. Värejä on harkitusti. Jonkun mielestä ehkä tylsää ja persoonatonsta, mutta itse ahdistun tavaran paljoudesta ympärilläni.
 
Keittiönoita
Heh. Meillä ei juurikaan ole tavaroita näkyvissä. Muutama maljakko on kirjahyllyn päällä, toisessa on kullanvärisiksi maalattuja oksia ja oksissa valot ja toisessa puisia tulppaaneja. Hyllyt on täynnä kirjoja, alhaalla on korit jossa on lapsen leluja. Vaatehuoneessa on laatikoissa kaikkea mitä tarvitaan silloin tällöin, keittiön lipastossa kaikki mun askarteluvälineet ja ompelutarvikkeet sekä maalaustarvikkeet. Seinillä on muutama taulu, makuuhuoneessa yksi hylly jonka päällä muutama valokuva meistä =)

En tykkää siitä että tavaraa on esillä pölyttymässä. Eli ap:n kodista ajattelisin että järkeviä ihmisiä ;)
Meillä taas keittiön kaapit on täynnä keittiötarvikkeita. Vaatehuone on täynnä kuopuksen harrastustarvikkeita. Nk siivouskomero on täynnä kankaita eivätkä kaikki edes mahdu sinne kaappiin. Makkarin kaapeissa mulla on vaatteet sekä liinavaatteet. Työhuoneen kaapeissa sekä parissa lipastossa askartelutarvikkeita. Öljyvärimaalaustelineelle ja mallinukelle ei ole tilaa yhdessäkään kaapissa, joten niiden on pakko notkua työhuoneessa. Ja tällä hetkellä kaikki mapit ja paperiniput, mitä tarvitsen työni puolesta, on työhuoneen lattialla...tuo työhuoneen kirjahylly kun on täynnä kirjoja.

Mä haluaisin kaksi kotia: edustuskodin ja elämiskodin :D
 

Yhteistyössä