Mitä ajattelet lapsiperheen kodista jossa on:

  • Viestiketjun aloittaja kysymys
  • Ensimmäinen viesti
kysymys
Paljon tilaa, useita huoneita mutta vain tarpeelliset huonekalut joita ei siis paljon. Sohva, pöytä ja tuolit, sänky, tv, tietokone, kirjoituspöytä jne. Matto ja verhot on joka huoneessa. Selkeä ja yksinkertainen sisustus, ei ylimääräisiä tavaroita. Valkoiset seinät, seinillä ei paljon mitään (koko asunnossa muutama peili, taulu, lapsella juliste).

Mitä ajattelet?
 
"Vieras"
Ajattelisin että "voikun olis meilläkin näin"! Olen toivoton näiden tavaroiden kanssa, en raskisi laittaa mitään pois vaikka haluaisin todellakin enemmän tyhjää tilaa...
 
eläjä
Mietin, mitä tekevät kotona. Harrastavatko mitään, puuhaavatko mitään, lukevatko? (Tiedän että harrastaa voi kodin ulkopuolella ja kirjastoja on, mutta silti ajattelen näin).

Meillä meinaan harrasteet, taiteet, musiikki, ulkoilu, kalastus, eläimet, lukeminen, ruoanlaitto, ystävien kestitseminen yms näkyy kotona aika selkeästi. Olkoonkin, että yritän minimoida tavaroita ja selkeää meillä on.
 
"an-nikki"
Kuulostaa ihan meidän kodilta paitsi että huoneita ei ole kovin montaa, kaksi makkaria+ olkkari ja keittiö. Mä ahdistun paljosta tavarasta ja tummista/pimeistä huoneista. Mahdollisimman minimalistinen sisustus on mun juttu. Lapsillakin on paljon tilaa levitellä lelujaan. :D
 
Tuohon mekin pyritään. Koko ajan kehitetään hommaa eteenpäin että joskus saatais yksinkertainen ja avara asunto.. Meillä kun on kyse vaan siitä että pitäis uusia melkein kaikki huonekalut, tietokone, tv ym. että saataisiin asunnosta "oikeanlainen". Pikkuhiljaa uusimme sitten kaikkea.
 
kysymys
Onpa tullut paljon vastauksia! Juuri tuota mietin että tuntuuko koti tylsältä (lapsista, vieraista) ja näyttääkö asukkaiden elämä tyhjältä / köyhältä henkisesti tai muutenkin, koska huoneet ovat sisustukseltaan tyhjänpuoleisia. Tuntuu tällainen asunto olevan aika harvinaisuus.

Ne huonekalut joita on, ovat ihan laadukkaita ja yhteensopivia, mielestäni kokonaisuus tyylikäs enemmän kuin tyylitön. Soitin on koska yksi harrastaa sitä, liikuntatarvikkeet tms. on varastossa.

Ehkä tämä koti heijastaakin asukkaan henkistä mielentilaa muuton jälkeen, ei jotenkin tiedä mitä sisältöä elämäänsä haluaisi. Ja se näkyy kodissakin. Lapsella on leluja!
 
Keittiönoita
[QUOTE="suski";22423126]Mä miettisin, että mihin kaikki tavarat on piilotettu.[/QUOTE]
Mä mietin tuota samaa aina sisustuslehtiä/ohjelmia katsoessani. Tai sitten ihmiset eivät vaan tee kotona mitään muuta kuin katsovat telkkaria, laittavat ruokaa ja nukkuvat.
 

Yhteistyössä