Mitä ajattelet äidistä jolle neuvolassa ehdotetaan perheeseen hoitajaa pari kertaa viikossa

  • Viestiketjun aloittaja äiti kahdelle
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Että neuvolassa ollaan erehdytty. Näinkin voi käydä.
No mutta miksei silti voisi hyödyntää apua, jos sellaista on tarjolla. Mulla taas herää epäilys, jos joku kategorisesti kieltäytyy tarjotusta avusta...
Ei kai siinä tarvitse mitään ihmeellisempää taustalla olla jos kieltäytyy avusta mitä ei koe tarvivansa? Meille ehdotettiin esikoisen päivähoitoon laittamista (6h/pv) jo vuoden iässä kun odotin kakkosta. En kuitenkaan kokenut tarvitsevani tuota apua vaikka erityislapsesta olikin kysymys, vähän alta 2v iässä hän aloitti päivähoidon kuntouttavista syistä 3h/pv ja se oli ihan ok.

Samoin ns. vapaa-ajan avustajaa esikoiselle ollaan tyrjytetty kanss atuosta 1v iästä asti, mutta itse olen kokenut enemmän rasitteeksi sen että meidän tarvitsisi ottaa joku vieras ihminen meille kotiin pyörimään tai keksiä hänelle väkisin jotain tekemistä pojun kanssa. Nyt erityislapsia on jo 2kpl ja heillä ikää 3,5v ja 4,5v ja nyt alkaa tuntua että tuollainen avustaja olisi ihan kiva juttu.
 
vammaisen äiti
Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Että neuvolassa ollaan erehdytty. Näinkin voi käydä.
No mutta miksei silti voisi hyödyntää apua, jos sellaista on tarjolla. Mulla taas herää epäilys, jos joku kategorisesti kieltäytyy tarjotusta avusta...
Ei kai siinä tarvitse mitään ihmeellisempää taustalla olla jos kieltäytyy avusta mitä ei koe tarvivansa? Meille ehdotettiin esikoisen päivähoitoon laittamista (6h/pv) jo vuoden iässä kun odotin kakkosta. En kuitenkaan kokenut tarvitsevani tuota apua vaikka erityislapsesta olikin kysymys, vähän alta 2v iässä hän aloitti päivähoidon kuntouttavista syistä 3h/pv ja se oli ihan ok.

Samoin ns. vapaa-ajan avustajaa esikoiselle ollaan tyrjytetty kanss atuosta 1v iästä asti, mutta itse olen kokenut enemmän rasitteeksi sen että meidän tarvitsisi ottaa joku vieras ihminen meille kotiin pyörimään tai keksiä hänelle väkisin jotain tekemistä pojun kanssa. Nyt erityislapsia on jo 2kpl ja heillä ikää 3,5v ja 4,5v ja nyt alkaa tuntua että tuollainen avustaja olisi ihan kiva juttu.
Minulla kolme lasta, yksi heistä vammainen, mistä tuollaisen avustajan saa?

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja nakku:
Alkuperäinen kirjoittaja Rehellinen mielipiteeni:
Että on surkean säälittävä eikä pärjää itse. Avuton äiti.
hei muut palstalaiset: mitä ajattelette äidistä, joka kirjoittaa noin?
että tässäkin on kultalusikka suussa syntynyt äiti jota elämä on kohdellut silkkihansikkain ja rehellisesti sanoen voi vain toivoa, että siperia opettaisi tätäkin äitiä rankalla kädellä.
 
pohjantähdenalla
Mulla käy kerran viikossa perhetyöntekijä auttelemassa,kodinhoitoa ja leivontaa ja olen yh (täällähän me ollaan niitä vaikeita tapauksia ;) ) Syitä on monenlaisia,itsellä apua hain sairauksieni takia,koska tietyt kotihommat ja leivän leipomiset eivät onnistu nivelistöoireiden takia. Mutta mä oon tästä ylpeä,että hain ja sain apua! :D :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja pohjantähdenalla:
Mulla käy kerran viikossa perhetyöntekijä auttelemassa,kodinhoitoa ja leivontaa ja olen yh (täällähän me ollaan niitä vaikeita tapauksia ;) ) Syitä on monenlaisia,itsellä apua hain sairauksieni takia,koska tietyt kotihommat ja leivän leipomiset eivät onnistu nivelistöoireiden takia. Mutta mä oon tästä ylpeä,että hain ja sain apua! :D :hug:
Ja ennenkaikkea että sitä apua on saatavilla jos sitä kokee tarvitsevansa ja kehtaa myöntää avuntarpeensa ilman epämääräisiä leimaantumisia. :flower:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rehellinen mielipiteeni:
Että on surkean säälittävä eikä pärjää itse. Avuton äiti.
sulla ei oo tainnu olla ikinä koliikkivauvaa tai muuten huonosti nukkuvaa tapausta? Itsellä oli esikoinen sellainen että sen yö alkoi klo5 aamulla ja nukkuin 20min pätkissä. Minä tosin en saanut mistään hoitoapua, vaikka olisin kipeästi tarvinnut (onneksi mies oli aktiivisesti hoitamassa vauvaa, muuten en olis selvinny ikinä).Jos em kaltaisten syiden tai esim synnytyksen jälkeisen masennuksen takia saa hoitoapua 2x/vko niin ei oo todellakaa kysymys avuttomasta äidistä.

Ja alkuperäiseen kysymykseen:ajattelen sellaisesta äidistä, että on onnekas kun saa apua.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vammaisen äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Että neuvolassa ollaan erehdytty. Näinkin voi käydä.
No mutta miksei silti voisi hyödyntää apua, jos sellaista on tarjolla. Mulla taas herää epäilys, jos joku kategorisesti kieltäytyy tarjotusta avusta...
Ei kai siinä tarvitse mitään ihmeellisempää taustalla olla jos kieltäytyy avusta mitä ei koe tarvivansa? Meille ehdotettiin esikoisen päivähoitoon laittamista (6h/pv) jo vuoden iässä kun odotin kakkosta. En kuitenkaan kokenut tarvitsevani tuota apua vaikka erityislapsesta olikin kysymys, vähän alta 2v iässä hän aloitti päivähoidon kuntouttavista syistä 3h/pv ja se oli ihan ok.

Samoin ns. vapaa-ajan avustajaa esikoiselle ollaan tyrjytetty kanss atuosta 1v iästä asti, mutta itse olen kokenut enemmän rasitteeksi sen että meidän tarvitsisi ottaa joku vieras ihminen meille kotiin pyörimään tai keksiä hänelle väkisin jotain tekemistä pojun kanssa. Nyt erityislapsia on jo 2kpl ja heillä ikää 3,5v ja 4,5v ja nyt alkaa tuntua että tuollainen avustaja olisi ihan kiva juttu.
Minulla kolme lasta, yksi heistä vammainen, mistä tuollaisen avustajan saa?

En tiedä suomen tilanteesta kun asutaan itse ruotsissa.
 
metsänpeitto
Minulle perhetyöntekijää tarjottiin siksi, että olen kroonisesti uniongelmainen ja ehdottivat että joku voi tulla meille ulkoilemaan lasten kanssa pariksi tunniksi silloin tällöin, jos haluan ottaa päiväunet. Mutta voi olla, että saisin "tavallista" perhettä helpommin perhetyöntekijän, koska perheessä on pitkäaikaissairas. Ei meille sellaista ole kyllä vielä tullut, koen sen kuitenkin vähän tarpeettomaksi. Ei se minun yöuniani paranna.

En varmaan muiden kohdalla ajattelisi yhtään mitään :)
 
Kaalimaan vartija
En ajattele muuta kuin että hienoa. Ja että hiton epäreilua kun en itse joskus saanut kun olisin sitä tarvinnut.... Mutta että hyvä jos nykyän siihenkin annetaan resursseja.
 
=)
En ajattelisi mitään pahaa. Ajattelisin ehkä enemmänkin sitä että onpa järkevä äiti joka osaa ottaa avun vastaan. Siinä on äiti joka ajattele lapsiaan enemmän kuin omaa mainetta. Vaikka eipä siinä oikeasti maine mene. Kyllähän monella auttaa isovanhemmat joka viikko. Joillain ei vain sellaisia ole käytettävissä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja nakku:
Alkuperäinen kirjoittaja Rehellinen mielipiteeni:
Että on surkean säälittävä eikä pärjää itse. Avuton äiti.
hei muut palstalaiset: mitä ajattelette äidistä, joka kirjoittaa noin?
Ihmettelen miten joku voi olla noin inhottava, ajattelematon ja kultalusikka suussa syntynyt törkeä ihminen.

Ja äidistä jolle ehdotetaan apua, ajattelen että onpa hyvä kun saa apua, varmaan väsynyt äiti ja tarpeeseen apu tulee.
 
Helmi S
Ajattelisin, että on väsynyt äiti. Mutta en sen kummempaa ajattelisi, kun meille syntyi toinen lapsi, esikoinen oli silloin 1,5-vuotias, neuvolasta annettiin joku numero josta voisi saada hoitoapua jos tulisi tarve. Sanottiin vielä, että voi jo vähän niin kuin ennalta ehkäisevästi sitä apua pyydellä, että ei ala tuntumaan siltä, että seinät kaatuu päälle. Tarvetta ehkä oliskin ollut jossain vaiheessa, mutta silti tuntui paremmalta pärjätä omillaan.
 
Helmi S
Ajattelisin, että on väsynyt äiti. Mutta en sen kummempaa ajattelisi, kun meille syntyi toinen lapsi, esikoinen oli silloin 1,5-vuotias, neuvolasta annettiin joku numero josta voisi saada hoitoapua jos tulisi tarve. Sanottiin vielä, että voi jo vähän niin kuin ennalta ehkäisevästi sitä apua pyydellä, että ei ala tuntumaan siltä, että seinät kaatuu päälle. Tarvetta ehkä oliskin ollut jossain vaiheessa, mutta silti tuntui paremmalta pärjätä omillaan.
 
ap
2kk vauvalla mahavaivoja kovasti, koliikki? Saa cuplaton ja rela tippoja syö vatsaystävällista maitojauhemaito ja kun huutaa, huutaa kiljumalla ja mikään ei auta. 4 vuotias on terve vilkas lapsi. Neuvolassa ehdotettiin ja sanoin, että jos mahdollista niin saa tulla. Minulla on myös mies joka kaikin tavoin auttaa mutta hänen tekee 12-14 tuntista päivää, eikä ole mahdollista lyhentää työpäivää. Ajaa Rekkaa ja kuorma on vietävä perille ja ajettava takaisin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
2kk vauvalla mahavaivoja kovasti, koliikki? Saa cuplaton ja rela tippoja syö vatsaystävällista maitojauhemaito ja kun huutaa, huutaa kiljumalla ja mikään ei auta. 4 vuotias on terve vilkas lapsi. Neuvolassa ehdotettiin ja sanoin, että jos mahdollista niin saa tulla. Minulla on myös mies joka kaikin tavoin auttaa mutta hänen tekee 12-14 tuntista päivää, eikä ole mahdollista lyhentää työpäivää. Ajaa Rekkaa ja kuorma on vietävä perille ja ajettava takaisin.
ota ihmeessä apua vastaan jos sitä on saatavilla. Itsellä ku oli sama tilanne ja olin ihan sekaisin väsymyksestä niin neuvolatäti vaan taputti olkapäälle ja sanoi että koeta jaksaa...
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
2kk vauvalla mahavaivoja kovasti, koliikki? Saa cuplaton ja rela tippoja syö vatsaystävällista maitojauhemaito ja kun huutaa, huutaa kiljumalla ja mikään ei auta. 4 vuotias on terve vilkas lapsi. Neuvolassa ehdotettiin ja sanoin, että jos mahdollista niin saa tulla. Minulla on myös mies joka kaikin tavoin auttaa mutta hänen tekee 12-14 tuntista päivää, eikä ole mahdollista lyhentää työpäivää. Ajaa Rekkaa ja kuorma on vietävä perille ja ajettava takaisin.
Omat vanhempani asuvat kyllä lähellä, mutta toinen on omaishoitaja ja toinen istuu pyörätuolissa.
 
vieras
Syitä voi olla monia: äiti sairastunut, lapsi sairastunut vakavasti, väsymystä, masennusta, hankala elämäntilanne...

Mutta ennen kaikkea ajattelen: onnellinen kuntalainen kun löytyy resursseja tuollaiseen!! Hienoa ennaltaehkäisevää työtä ja halpaakin loppujen lopuksi.
 
o
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
2kk vauvalla mahavaivoja kovasti, koliikki? Saa cuplaton ja rela tippoja syö vatsaystävällista maitojauhemaito ja kun huutaa, huutaa kiljumalla ja mikään ei auta. 4 vuotias on terve vilkas lapsi. Neuvolassa ehdotettiin ja sanoin, että jos mahdollista niin saa tulla. Minulla on myös mies joka kaikin tavoin auttaa mutta hänen tekee 12-14 tuntista päivää, eikä ole mahdollista lyhentää työpäivää. Ajaa Rekkaa ja kuorma on vietävä perille ja ajettava takaisin.
Jaksamisia sinulle! Kyllä se aurinko vielä paistaa teillekkin. Onneksi kevät alkaa kohta ! Ota vaan apu vastaan.
 

Yhteistyössä