Ei kai siinä tarvitse mitään ihmeellisempää taustalla olla jos kieltäytyy avusta mitä ei koe tarvivansa? Meille ehdotettiin esikoisen päivähoitoon laittamista (6h/pv) jo vuoden iässä kun odotin kakkosta. En kuitenkaan kokenut tarvitsevani tuota apua vaikka erityislapsesta olikin kysymys, vähän alta 2v iässä hän aloitti päivähoidon kuntouttavista syistä 3h/pv ja se oli ihan ok.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:No mutta miksei silti voisi hyödyntää apua, jos sellaista on tarjolla. Mulla taas herää epäilys, jos joku kategorisesti kieltäytyy tarjotusta avusta...Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Että neuvolassa ollaan erehdytty. Näinkin voi käydä.
Samoin ns. vapaa-ajan avustajaa esikoiselle ollaan tyrjytetty kanss atuosta 1v iästä asti, mutta itse olen kokenut enemmän rasitteeksi sen että meidän tarvitsisi ottaa joku vieras ihminen meille kotiin pyörimään tai keksiä hänelle väkisin jotain tekemistä pojun kanssa. Nyt erityislapsia on jo 2kpl ja heillä ikää 3,5v ja 4,5v ja nyt alkaa tuntua että tuollainen avustaja olisi ihan kiva juttu.