Mitä ajattelet äidistä jolle neuvolassa ehdotetaan perheeseen hoitajaa pari kertaa viikossa

  • Viestiketjun aloittaja äiti kahdelle
  • Ensimmäinen viesti
ap
Alkuperäinen kirjoittaja henna:
Laita se 4v hoitoon, tekee hyvää sille päästä pois väsyn äidin ja huutavan vauvan luota.
Veisin mutta ei mahdu hoitoon.Oli päiväkodissa kun olin töissä, mutta loppui kun jäin kotiin, ei mahdu. On kunnan linjaus, että kotona ovat jos vanhempi kotona.
 
henna
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja henna:
Laita se 4v hoitoon, tekee hyvää sille päästä pois väsyn äidin ja huutavan vauvan luota.
Veisin mutta ei mahdu hoitoon.Oli päiväkodissa kun olin töissä, mutta loppui kun jäin kotiin, ei mahdu. On kunnan linjaus, että kotona ovat jos vanhempi kotona.
Kuntanne ei voi rikkoa lakia joten vaadi lapsellesi oikeutta.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja henna:
Laita se 4v hoitoon, tekee hyvää sille päästä pois väsyn äidin ja huutavan vauvan luota.
Veisin mutta ei mahdu hoitoon.Oli päiväkodissa kun olin töissä, mutta loppui kun jäin kotiin, ei mahdu. On kunnan linjaus, että kotona ovat jos vanhempi kotona.
Missä kunnassa näin on?
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja henna:
Laita se 4v hoitoon, tekee hyvää sille päästä pois väsyn äidin ja huutavan vauvan luota.
Veisin mutta ei mahdu hoitoon.Oli päiväkodissa kun olin töissä, mutta loppui kun jäin kotiin, ei mahdu. On kunnan linjaus, että kotona ovat jos vanhempi kotona.
Missä kunnassa näin on?
porvoossa
 
ap, ketjun aloittaja
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja henna:
Laita se 4v hoitoon, tekee hyvää sille päästä pois väsyn äidin ja huutavan vauvan luota.
Veisin mutta ei mahdu hoitoon.Oli päiväkodissa kun olin töissä, mutta loppui kun jäin kotiin, ei mahdu. On kunnan linjaus, että kotona ovat jos vanhempi kotona.
Missä kunnassa näin on?
porvoossa
Etelä savossa.
 
ajattelen
Säälittävää.. Nainen ei ole harkinnut lasten tekoa kunnolla tai sitten mies on kuollut.
Miksi pitää tehdä lapsia jos ei pärjää niiden kanssa? En usko ettei omia voimiaan voi ennalta arvioida. Älykäs ihminen hankkii aina tukiverkoston varmuuden vuoksi ennen niin isoa päätöstä kuin lapsen hankinta. Tyhmä vain naiskentelee kenen kanssa sattuu ja tulee paksuksi milloin sattuu. Totuus tekee kipeää jos tämä mielipiteeni suututtaa jotakuta. Senkus suutut. Totuus ei pala tulessakaan. Tyhmä on tyhmä ja viisas toimii paremmin.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja ajattelen:
Säälittävää.. Nainen ei ole harkinnut lasten tekoa kunnolla tai sitten mies on kuollut.
Miksi pitää tehdä lapsia jos ei pärjää niiden kanssa? En usko ettei omia voimiaan voi ennalta arvioida. Älykäs ihminen hankkii aina tukiverkoston varmuuden vuoksi ennen niin isoa päätöstä kuin lapsen hankinta. Tyhmä vain naiskentelee kenen kanssa sattuu ja tulee paksuksi milloin sattuu. Totuus tekee kipeää jos tämä mielipiteeni suututtaa jotakuta. Senkus suutut. Totuus ei pala tulessakaan. Tyhmä on tyhmä ja viisas toimii paremmin.
Olen naimisissa ja naiskentelen vain mieheni kanssa, mutta tämä ei kyllä kuulu tähän asiaan mitenkään. Lapset eivät ole vahinkoja. Kerrotko miten tukiverkko hankitaan? Minulla ei ole sisaruksia, toinen vanhemmistani omaishoitaja toiselle, pyörätuolissa istuvalle vanhemmalleni. Tämä esikoinen syntyi kiireisellä sektiolla ja itseäni olen myös parannellut kaiken muun keskellä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ajattelen:
Säälittävää.. Nainen ei ole harkinnut lasten tekoa kunnolla tai sitten mies on kuollut.
Miksi pitää tehdä lapsia jos ei pärjää niiden kanssa? En usko ettei omia voimiaan voi ennalta arvioida. Älykäs ihminen hankkii aina tukiverkoston varmuuden vuoksi ennen niin isoa päätöstä kuin lapsen hankinta. Tyhmä vain naiskentelee kenen kanssa sattuu ja tulee paksuksi milloin sattuu. Totuus tekee kipeää jos tämä mielipiteeni suututtaa jotakuta. Senkus suutut. Totuus ei pala tulessakaan. Tyhmä on tyhmä ja viisas toimii paremmin.
Olen naimisissa ja naiskentelen vain mieheni kanssa, mutta tämä ei kyllä kuulu tähän asiaan mitenkään. Lapset eivät ole vahinkoja. Kerrotko miten tukiverkko hankitaan? Minulla ei ole sisaruksia, toinen vanhemmistani omaishoitaja toiselle, pyörätuolissa istuvalle vanhemmalleni. Tämä esikoinen syntyi kiireisellä sektiolla ja itseäni olen myös parannellut kaiken muun keskellä.

ap, toisille ihmisille lapsi on hankinta siinä kuin talo, auto tai koira. Kaikki pitäis suunnitella valmiiksi ennenkuin voi lasta alkaa yrittämään. se ei kuitenkaan ole niin (onneksi) ja vaikka joku tuolla menetelmällä lapsia hankkisi niin aina voi tulla yllätyksiä. Olisikohan minunkin pitänyt jättää lapset hankkimatta kun omat vanhempani ovat kuolleet ja miehen sukulaiset asuvat suomen toisella puolella, joten meillä ei mitään kovin kattavaa tukiverkostoa tässä lähellä oo???
 
SÄÄLITTÄVÄÄ
Säälittävää! Ei se että tarvitsee apua vaan se ettei osaa sitä itse pyytää ja hankkia, vaan neuvolan pitää sitä ehdottaa. Säälittävyyden puolelle menee sekin että vauvan annetaan kärsiä ja huutaa eikä viedä lasta allergiatesteihin. Säälittävää sekin että ei ollut kanttia sanoa vastaan päiväkodille vaan esikoinen menetti tuiki tärkeän hoitopaikan. Ei tunnu siltä että hommat olisi ihan hanskassa nyt ap:llä.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja SÄÄLITTÄVÄÄ:
Säälittävää! Ei se että tarvitsee apua vaan se ettei osaa sitä itse pyytää ja hankkia, vaan neuvolan pitää sitä ehdottaa. Säälittävyyden puolelle menee sekin että vauvan annetaan kärsiä ja huutaa eikä viedä lasta allergiatesteihin. Säälittävää sekin että ei ollut kanttia sanoa vastaan päiväkodille vaan esikoinen menetti tuiki tärkeän hoitopaikan. Ei tunnu siltä että hommat olisi ihan hanskassa nyt ap:llä.
Kiitos nyt tästäkin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja SÄÄLITTÄVÄÄ:
Säälittävää! Ei se että tarvitsee apua vaan se ettei osaa sitä itse pyytää ja hankkia, vaan neuvolan pitää sitä ehdottaa. Säälittävyyden puolelle menee sekin että vauvan annetaan kärsiä ja huutaa eikä viedä lasta allergiatesteihin. Säälittävää sekin että ei ollut kanttia sanoa vastaan päiväkodille vaan esikoinen menetti tuiki tärkeän hoitopaikan. Ei tunnu siltä että hommat olisi ihan hanskassa nyt ap:llä.
mulla oli samantyyppinen tilanne kuin ap:lla. jankutin neuvolassa 2kk alkaen että tällä lapsella on varmasti joku allergia. Kukaan ei ottanu kuuleviin korviinsa, ei terkka, ei lääkäri ei kukaan. No, puolivuotiaana vihdoin pääsi tutkimuksiin ja allergiahan sillä oli. Huutaminen ja valvominen loppui kuin seinään kun saatiin allergia hoitoon.Meidän vauvan annettiin kans kärsiä ja huutaa turhaan kun kukaan ei uskonu vauvan äitiä ja antanu mahdollisuutta allergiatesteihin.
 
vieras
Kateeksi käy! :) Ei vaan, ei enää, kun kuopus on yli vuoden ja esikoinen sai kerhopaikan. Mutta ota ihmeessä apu vastaan, kun tarjotaan, samahan se on onko esikko hoidossa pari kertaa viikossa vai hoitaja teillä.
 
maisa
Meillä käy kerran viikossa, lapset 2 v 4 kk ja 6kk. Esikoinen on aika kova menijä, tarvii vahtia koko ajan ja muutenkin on vauhti päällä vähän liikaakin. Vauva nukkuu hyvin, äiti eli minä en oo väsyny.. Mutta ihan omien hermojen takia halusin, että meillä käy joku. Muuten menee huutamiseksi meidän elämä.. Ja töissä oli ja tulen olemaan pk:ssa että luulen tietäväni jonkin verran lapsista ja heidän kanssaan olemisesta ettei siitä ole kyse.
 

Yhteistyössä