Mitä ajattelet 1983 ja 1995 syntyneen parisuhteesta?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
Kukin tavallaan,suhteethan joko kestää tai ei kestä.
Mulla ja ent aviomiehellä oli ikäeroa 14v,se liitto kesti kaikkineet 15v.Eikä nuo nuoremmatkaan
miehet sen kummosempia ole olleet..

Periaatteessahan ikäerot ei ratkase,mikäli kumpikin on täysikänen.Muut tekijät siinä ratkasee..olettaisin
 
"Ghj"
Periaatteessa ok, koska molemmat laillisen ikäisiä kaikkiin puuhiin. Vaarana tosin on, että 1983 syntynyt laajemman elämänkokemuksensa varjolla pääsee hyväksikäyttämään nuorempaa. Voi myös olla, että ikäero on noin suuri, koska se 1983 syntynyt on sen verran kelmi tyyppi, että omanikäinen osaisi varoa ja torpata, mutta tarpeeksi nuori ei.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28088949]No semi oksettavalta kuulostaa. Tiesin yhden pariskunnan (thank god tyttö tuli järkiinsä ja lähti sittemmin) vastaavalla ikäerolla ja miehellä oli muutenkin täysin kajahtaneita kommentteja tyyliin "nainen alkaa rupsahtaa täytettyään 16 v." :D[/QUOTE]

mutta luojan kiitos suurin osa ihmisistä ei oo todellakaan tälläisiä! :D
 
"vieras"
[QUOTE="Ghj";28089012]Periaatteessa ok, koska molemmat laillisen ikäisiä kaikkiin puuhiin. Vaarana tosin on, että 1983 syntynyt laajemman elämänkokemuksensa varjolla pääsee hyväksikäyttämään nuorempaa. Voi myös olla, että ikäero on noin suuri, koska se 1983 syntynyt on sen verran kelmi tyyppi, että omanikäinen osaisi varoa ja torpata, mutta tarpeeksi nuori ei.[/QUOTE]

vaikka olisinkin nuori ja ei elämänkokemusta vielä niin paljon, silti osaan tajuta ja vaistota asioita. Enkä luonteeni puolestakaan olisi niin helposti hyväksikäytettävissä, koska osaan olla aika kipakkakin tapaus. :)
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28089060]vaikka olisinkin nuori ja ei elämänkokemusta vielä niin paljon, silti osaan tajuta ja vaistota asioita. Enkä luonteeni puolestakaan olisi niin helposti hyväksikäytettävissä, koska osaan olla aika kipakkakin tapaus. :)[/QUOTE]

joka käyttäytyy meidän parisuhteessa hyvin dominoivasti ja seksuaalisesti, enemmän kuin mies. :) minä myös tein hiukan enemmän varmaan sen alotteen tähän parisuhteeseen.
 
Saraldo
[QUOTE="vieras";28088992]koska luultavasti tulis käymään niin että meitä ei paljon teidän nurkilla näkyilisi jos aikosit mulle todellakin sanoa että et aio HYVÄKSYÄ meidän parisuhdetta tai että alkaisin salailemaan mieheltä sitä mitä sinä ajattelet, mä en pystyis. Niin kun tiedettäis sun ajatus tästä suhteesta, niin ei me tultais todellakaan teeskentelemään teille sitten että voi kun on mukavaa ja voi kun on kanssa kivaa, kun kumpikin osapuoli tietää että siitä tulee vaan vaivaantunu fiilis vähän että tällä tavalla varmaan särkyis sitten ne välit. :)[/QUOTE]

Sä toimisit noin.
 
mietteitä..
Itse aloin seurustella 17vuotiaana 30 vuotiaan kanssa. Kyllä mietin sellaisia asioita kuin "kun olen 20/25/30 on hän 33/38/43" ja että hän todennäköisesti kuolisi paljon ennen minua ja kiinnitin huomiota miten löysä iho hänellä on verrattuna ikäisiini jne. Toisaalta nyt olen nyt 30v enkä mieti tuollaisia asioita, nykyinen mieheni on 7v vanhempi. Edellisen kanssa seurustelu loppui ehkä muista syistä kuin iän takia. Toisaalta mikä johtuu mistäki sitte. ;) Jos oma lapseni olisi tuossa tilanteessa olisin surullinen, mutta tuskin puuttuisin asiaan. Toivoisin että he ovat onnellisia jos yhdessä haluavat olla.

Omat vanhempani eivät hyväksyneet, mutta tuskin johtui iästä vaan miehen persoonasta, olivat kuitenkin ystävällisiä aina. Sanotaanko näin, että jos suhde on terve niin eipä kai siinä mitään sitte.

Miksi muuten kyselet tätä asiaa niin usein? Oletko itse epävarma suhteestanne? Onko "Yleisön" mielipiteellä väliä? Haluatko näyttää, että kyllä tämäkin toimii? Miksi?
 
dddd
83 syntynyt on ainakin minun pikaisten laskujeni mukaan, öh, 30-vuotias. 95 syntyneet täyttävät tänä vuonna 18, tosin suurin osa taitaa vielä olla 17 näin alkuvuodesta.

30-vuotias henkilö on koulut käynyt, työelämässä, monilla tuossa vaiheessa voi olla jo useampi lapsi, omistusasunto, yms, elämänkokemusta kertynyt.
17-18-vuotiaista suurin osa asuu vielä vanhempien luona, ja on hyvinkin lapsenomaisia mitä olen nyt lukiossa sijaisopettajana ollessani seurannut. Jutut on vielä monilla hyvin lapsellisiakin, etenkin pojilla välillä. Tuon ikäisellä ei ole elämänkokemusta, nipinnapin joku voi jo asua omassa kämpässä.

En hyväksyisi tuon ikäisten suhdetta. Tai no, jos jotkut tuntemattomat ihmiset noilla ikäeroilla seurustelisivat niin mitäpä se minulle kuuluisi. Mutta jos esim oma lapseni seurustelisi tuon ikäisen kanssa, niin en hyväksyisi. Vaikka lapsi olisi 18 juuri täyttänyt. Se täysi-ikäisyys tietty takaisi että suhde on täysin laillinen, mutta kyllä voin sanoa että 90% 18-vuotiaista on henkisesti kaikkea muuta kuin aikuisen tasolla, ja 30-vuotias taas on jo ihan aikuinen. Niin että menisi jollain tasolla hyväksikäytöksi minun silmissäni.
 
Ensin :headwall: ja sitten toteaisin sarkastisesti, etta aidin jalanjalkia seuraa. Tavallaan.

Luultavasti pitaisin silmalla sita, milta suhde ulospain nayttaa ja vaikuttaa. Jos kaikki nayttaisi ns. normaalilta, yrittaisin lakata ajattelemasta. Totaalisesti. :saint:
 
"vieras"
83 syntynyt on ainakin minun pikaisten laskujeni mukaan, öh, 30-vuotias. 95 syntyneet täyttävät tänä vuonna 18, tosin suurin osa taitaa vielä olla 17 näin alkuvuodesta.

30-vuotias henkilö on koulut käynyt, työelämässä, monilla tuossa vaiheessa voi olla jo useampi lapsi, omistusasunto, yms, elämänkokemusta kertynyt.
17-18-vuotiaista suurin osa asuu vielä vanhempien luona, ja on hyvinkin lapsenomaisia mitä olen nyt lukiossa sijaisopettajana ollessani seurannut. Jutut on vielä monilla hyvin lapsellisiakin, etenkin pojilla välillä. Tuon ikäisellä ei ole elämänkokemusta, nipinnapin joku voi jo asua omassa kämpässä.

En hyväksyisi tuon ikäisten suhdetta. Tai no, jos jotkut tuntemattomat ihmiset noilla ikäeroilla seurustelisivat niin mitäpä se minulle kuuluisi. Mutta jos esim oma lapseni seurustelisi tuon ikäisen kanssa, niin en hyväksyisi. Vaikka lapsi olisi 18 juuri täyttänyt. Se täysi-ikäisyys tietty takaisi että suhde on täysin laillinen, mutta kyllä voin sanoa että 90% 18-vuotiaista on henkisesti kaikkea muuta kuin aikuisen tasolla, ja 30-vuotias taas on jo ihan aikuinen. Niin että menisi jollain tasolla hyväksikäytöksi minun silmissäni.
joidenkin on vaan näköjään vaikea tajuta sitä.

Itse ainakin muutin 16-vuotiaana jo omilleni, samoin menin töihin. En ole lorvinut vanhempien nurkissa siis pitkään aikaan, halusin jo päästä kovasti itsenäistymään. Eli koulussa en ainakaan enää ole, vaan tekemässä ruokaa keittiöllä, joten en tiedä millaista meno siellä koulussa enää on täys-ikäisten kesken mutta tuskin enää niin lapsellista ainakaan kuin ylä-asteella :)
 
Luultavasti kyseessä on joku keravafarkku-bensalenkkarisuhde, niin kuin lähes aina nuorella iällä reilusti vanhemman kanssa seurustelevilla.

Ja luultavasti tyttö kuvittelee olevansa ikäisiään kovinkin kypsempi ja luultavasti tuo vanhempi vähän vajakki mies onkin tytölle sanonut tytön olevan siis niiiin paljon kypsemmän oloinen kuin muut tytön ikäiset.
Luultavasti tyttö on myös jollain tapaa epäviehättävä ja ehkä ennenaikaisesti rupsahtanut (esimerkiksi lihava), minkä vuoksi ei saa huomiota oman ikäisiltä pojilta ja joutuu alkamaan sitten jonkun "ihanan" ja "kypsän" vanhemman amiksen kanssa.
Ja hyvin luultavasti tuo tyttö onkin todennut ikäistensä poikien olevan siis niin lapsellisia.

Mutta mikäs siinä, molemmat voittaa. Tyttö saa "ihanan" ja "kypsän" miehen jonka Corollan etupenkillä istuskella rööki huulessa ja mies saa helpon pillun.

Ugh, puhuin suoraan. Saa loukkaantua.
 
"vieras"
Luultavasti kyseessä on joku keravafarkku-bensalenkkarisuhde, niin kuin lähes aina nuorella iällä reilusti vanhemman kanssa seurustelevilla.

Ja luultavasti tyttö kuvittelee olevansa ikäisiään kovinkin kypsempi ja luultavasti tuo vanhempi vähän vajakki mies onkin tytölle sanonut tytön olevan siis niiiin paljon kypsemmän oloinen kuin muut tytön ikäiset.
Luultavasti tyttö on myös jollain tapaa epäviehättävä ja ehkä ennenaikaisesti rupsahtanut (esimerkiksi lihava), minkä vuoksi ei saa huomiota oman ikäisiltä pojilta ja joutuu alkamaan sitten jonkun "ihanan" ja "kypsän" vanhemman amiksen kanssa.
Ja hyvin luultavasti tuo tyttö onkin todennut ikäistensä poikien olevan siis niin lapsellisia.

Mutta mikäs siinä, molemmat voittaa. Tyttö saa "ihanan" ja "kypsän" miehen jonka Corollan etupenkillä istuskella rööki huulessa ja mies saa helpon pillun.

Ugh, puhuin suoraan. Saa loukkaantua.
:O
 
[QUOTE="vieras";28089423]Oli vaan niin tylysti kirjoitettu. En tiedä, omat nuoret ovat tuossa 1995 paikkeilla syntyneitä, tuntuu ankealta että vähän vanhempi nuori nainen ajattelee tuolla lailla nuorista tytöistä.[/QUOTE]

En mä ajattele noin kaikista nuorista tytöistä, vaan ennemminkin tunnen jotain pientä säälinpoikasta niitä epävarmoja teinityttöjä kohtaan (jos ylipäätänsä tunnen mitään), mut juuri tuollaisia tapauksia monet näistä nuori tyttö/vanhempi mies-suhteista on.

Ihan realistisesti vaan kirjoitin, ei sen kummempaa. Tylyähän se tavallaan onkin, siksi kai monia tuollaiset suhteet ällöttääkin?
 
Viimeksi muokattu:
"vieras"
En mä ajattele noin kaikista nuorista tytöistä, mut juuri tuollaisia tapauksia monet näistä nuori tyttö/vanhempi mies-suhteista on.

Ihan realistisesti vaan kirjoitin, ei sen kummempaa. Tylyähän se tavallaan onkin, siksi kai monia tuollaiset suhteet ällöttääkin?
No joo, sinä kai sitten tiedät niin tarkkaan. Kai se on se itsellä, että vanhempana katsoo jotenkin eri silmin. En tarkoita, että paremmin tai oikeammin, eritavoin vaan. Eikä minulla ole, ole koskaan ollutkaan, rahkeita puhua kenestäkään noin alentuvasti. Ehkä se on nättien tyttöjen tapa.
 
[QUOTE="vieras";28089451]No joo, sinä kai sitten tiedät niin tarkkaan. Kai se on se itsellä, että vanhempana katsoo jotenkin eri silmin. En tarkoita, että paremmin tai oikeammin, eritavoin vaan. Eikä minulla ole, ole koskaan ollutkaan, rahkeita puhua kenestäkään noin alentuvasti. Ehkä se on nättien tyttöjen tapa.[/QUOTE]

Mikä kohta tuossa oli se, mikä oli jotenkin ilkeästi sanottu juuri niistä tytöistä?
Mielestäni puhuin halventavasti lähinnä niistä suhteista ylipäätänsä.

Ja enemmän mä kyllä oudoksun niitä miehiä, jotka tuntevat jotain "sielunveljeyttä" lähes lapseen. Ne tytöt lähinnä säälittää, mutta kuten sanoin, hekin siinä voittavat, kun saavat "rakkautta".

Niin ja tuosta "nättien tyttöjen tavasta" vielä, että kyllä mun mielipiteen jakaa about kaikki tietämäni fiksut nuoret, sukupuolesta ja pärstäkertoimesta riippumatta.
 
Viimeksi muokattu:
[QUOTE="vieras";28089468]Ei vaan just sulla ei oo varaa huudella.[/QUOTE]

Kai nyt jokaisella saa mielipide olla?

En mä oo ikinä kuulunut noihin kuvailemiini, mutta vaikka olisinkin niin kai sitä saisi olla sitä mieltä kuin on.
 
"vieras"
Luultavasti kyseessä on joku keravafarkku-bensalenkkarisuhde, niin kuin lähes aina nuorella iällä reilusti vanhemman kanssa seurustelevilla.

Ja luultavasti tyttö kuvittelee olevansa ikäisiään kovinkin kypsempi ja luultavasti tuo vanhempi vähän vajakki mies onkin tytölle sanonut tytön olevan siis niiiin paljon kypsemmän oloinen kuin muut tytön ikäiset.
Luultavasti tyttö on myös jollain tapaa epäviehättävä ja ehkä ennenaikaisesti rupsahtanut (esimerkiksi lihava), minkä vuoksi ei saa huomiota oman ikäisiltä pojilta ja joutuu alkamaan sitten jonkun "ihanan" ja "kypsän" vanhemman amiksen kanssa.
Ja hyvin luultavasti tuo tyttö onkin todennut ikäistensä poikien olevan siis niin lapsellisia.

Mutta mikäs siinä, molemmat voittaa. Tyttö saa "ihanan" ja "kypsän" miehen jonka Corollan etupenkillä istuskella rööki huulessa ja mies saa helpon pillun.

Ugh, puhuin suoraan. Saa loukkaantua.
Mutta taitaa tuo sun ajattelus olla hieman mustavalkoista.

Minäpä korjaan:

Emme asu ensinnäkään keravalla, toisekseen en tiedä mitä meinaat bensalenkkarisuhteella... :D mutta en luokittele meidän parisuhdetta muitakaan parisuhteita kummallisemmaksi. :)

Enkä luule itsestäni myöskään mitään, olen sitä mitä olen.

Siinä olet oikeassa että mies on kehunut minua kypsemmäksi, mutta ei pelkästään mies vaan myös sen kavereista osa ja minun omista kavereista osa.

Epäviehättävä en myöskään mielestäni ole (kiitos), enkä lihava (kiitos tästäkin), paljon oon saanu oman ikäisiltäkin kehuja että olen nätti ja seurustellut myös heidän kanssa, minulla ois ollu ottaja omankin ikäsissä mutta satuin rakastumaan tähän vanhempaan kaveriin. :) ja 50kg painan ja oon 158 pitkä eli siinä se minun lihavuus kiteytettynä.

Aloin myöskin seurustelemaan rakkaudesta, en siitä että minä alan vaan seurustelemaan jonkun kanssa ilman tunteita.

Olen myöskin todennut joidenkin ikäisteni poikien olevan lapsellisia.

Enkä myöskään polta.

Eikä miehellä ole corollaa.

Eikä mies saa helppoa pillua, koska en ole helppo.

Nyt voidaan laskea paljonko meni oikein: 2/8 meni oikein. Tsek! Aika huono tulos.

Mutta kerkesit yhden tekstin sisään haukkua meidän suhteen mikä ihme bensalenkkari sana se olikaan, sitten kerkesit haukkua mut epämielyttäväksi, lihavaksi ja ts. lutkaksi

Mutta en aio myöskään loukkaantua, ainut mikä nousee tunteista pintaan sua kohtaan on täysi myötähäpeä. :)
 

Yhteistyössä