Mitä ajattelet 1983 ja 1995 syntyneen parisuhteesta?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";28089489]Mutta taitaa tuo sun ajattelus olla hieman mustavalkoista.

Minäpä korjaan:

Emme asu ensinnäkään keravalla, toisekseen en tiedä mitä meinaat bensalenkkarisuhteella... :D mutta en luokittele meidän parisuhdetta muitakaan parisuhteita kummallisemmaksi. :)

Enkä luule itsestäni myöskään mitään, olen sitä mitä olen.

Siinä olet oikeassa että mies on kehunut minua kypsemmäksi, mutta ei pelkästään mies vaan myös sen kavereista osa ja minun omista kavereista osa.

Epäviehättävä en myöskään mielestäni ole (kiitos), enkä lihava (kiitos tästäkin), paljon oon saanu oman ikäisiltäkin kehuja että olen nätti ja seurustellut myös heidän kanssa, minulla ois ollu ottaja omankin ikäsissä mutta satuin rakastumaan tähän vanhempaan kaveriin. :) ja 50kg painan ja oon 158 pitkä eli siinä se minun lihavuus kiteytettynä.

Aloin myöskin seurustelemaan rakkaudesta, en siitä että minä alan vaan seurustelemaan jonkun kanssa ilman tunteita.

Olen myöskin todennut joidenkin ikäisteni poikien olevan lapsellisia.

Enkä myöskään polta.

Eikä miehellä ole corollaa.

Eikä mies saa helppoa pillua, koska en ole helppo.

Nyt voidaan laskea paljonko meni oikein: 2/8 meni oikein. Tsek! Aika huono tulos.

Mutta kerkesit yhden tekstin sisään haukkua meidän suhteen mikä ihme bensalenkkari sana se olikaan, sitten kerkesit haukkua mut epämielyttäväksi, lihavaksi ja ts. lutkaksi

Mutta en aio myöskään loukkaantua, ainut mikä nousee tunteista pintaan sua kohtaan on täysi myötähäpeä. :)[/QUOTE]

Ai tässä oli kyseessä aloittajan oma suhde.
Vastasin yleisellä tasolla ensimmäisessä viestissä kysyttyyn kysymykseen, älä ota henkilökohtaisesti.

Onhan niitä poikkeuksiakin. Silti pidän tuollaisen suhteen vanhempaa osapuolta jollain tapaa vajaana.
 
Hmm. Huomaako muut että samaa asiaa on kyselty hieman eri tavoin nyt lyhyen ajan sisällä monen monta kertaa? Omituista.
Olen huomannut, mutta toisaalta tämä on ehkä vähän kestoaihe, näkyy paljon muillakin nettisivuilla tasaisin väliajoin kyselyitä aiheesta.

Tuli muuten mieleen, että jostain syystä suuren ikäeron suhteissa, joissa toinen on vielä ihan kakara, on jotain eroja siinä, onko mies vanhempi vai nainen vanhempi.
Niissä suhteissa, joissa nainen on vanhempi, se touhu on jostain syystä jotenkin rehellisempää eikä tarvetta samanlaiselle todistelulle kuten niissä suhteissa, joissa tyttö on nuorempi.
 
"vieras"
Ai tässä oli kyseessä aloittajan oma suhde.
Vastasin yleisellä tasolla ensimmäisessä viestissä kysyttyyn kysymykseen, älä ota henkilökohtaisesti.

Onhan niitä poikkeuksiakin. Silti pidän tuollaisen suhteen vanhempaa osapuolta jollain tapaa vajaana.
Kyllä sä tätä ketjua lukemalla varmasti tajusit että miten tämä juttu menee tai jos menit vastaamaan kesken kaiken ilman muuta keskustelua kyseisestä aiheesta lukematta niin se oli vaan sitten sun omaa tyhmyyttäs.

Mutta minä otan ihan mielelläni vastaan sen että minä oon epämielyttävä, lihava ja lutka. :) minua ei paljon paskaakaan vois kiinostaa mitä joku fortunate kirjottaa jossain kaksplus palstalla minusta. Tämähän kertoo just vaan siitä sun omasta kypsyydestäs ja fiksuudestas ruveta sanoo ees jotain ihmistä lihavaks tai epämielyttäväks tai lutkaks ihmistä näkemättä tai tuntematta... :)

Sinunlaisten ihmisten kohdalla on sama vaikka hakkais päätänsä patteriin, kun joidenkin on niin näköjään vaikeeta tajuta et tällänenkin suhde voi toimia, ilman että siinä tarvitsee KENENKÄÄN myöskään olla vajaa. =)
 
[QUOTE="vieras";28089553]Kyllä sä tätä ketjua lukemalla varmasti tajusit että miten tämä juttu menee tai jos menit vastaamaan kesken kaiken ilman muuta keskustelua kyseisestä aiheesta lukematta niin se oli vaan sitten sun omaa tyhmyyttäs.

Mutta minä otan ihan mielelläni vastaan sen että minä oon epämielyttävä, lihava ja lutka. :) minua ei paljon paskaakaan vois kiinostaa mitä joku fortunate kirjottaa jossain kaksplus palstalla minusta. Tämähän kertoo just vaan siitä sun omasta kypsyydestäs ja fiksuudestas ruveta sanoo ees jotain ihmistä lihavaks tai epämielyttäväks tai lutkaks ihmistä näkemättä tai tuntematta... :)

Sinunlaisten ihmisten kohdalla on sama vaikka hakkais päätänsä patteriin, kun joidenkin on niin näköjään vaikeeta tajuta et tällänenkin suhde voi toimia, ilman että siinä tarvitsee KENENKÄÄN myöskään olla vajaa. =)[/QUOTE]

Ok, en lukenut ketjua joten ei oikein voi tajuta asioita, joita ei ole edes lukenut.

Miksi haluat mielipiteitä suhteestanne ja miksi koet noin kovaa tarvetta todistella?
Jos teillä kerta menee hyvin, eikä voisi paskaakaan kiinnostaa muiden mielipiteet, miksi kyselet täällä mielipiteitä?

No joo, ehkä en lähde keskustelemaan "henkisesti ikäisiään kypsemmän" 17-vuotiaan kanssa aiheesta.
 
Ada.
Olen huomannut, mutta toisaalta tämä on ehkä vähän kestoaihe, näkyy paljon muillakin nettisivuilla tasaisin väliajoin kyselyitä aiheesta.

Tuli muuten mieleen, että jostain syystä suuren ikäeron suhteissa, joissa toinen on vielä ihan kakara, on jotain eroja siinä, onko mies vanhempi vai nainen vanhempi.
Niissä suhteissa, joissa nainen on vanhempi, se touhu on jostain syystä jotenkin rehellisempää eikä tarvetta samanlaiselle todistelulle kuten niissä suhteissa, joissa tyttö on nuorempi.
Niinpä. Ja minusta kyllä tuntuu että näissä on sama aloittaja, ainakin osassa.

Minulla ja miehellä on 15 vuotta ikäeroa mutta ikinä minun ei ole tarvinnut kysellä muiden mielipiteitä asiaan.
 
Niinpä. Ja minusta kyllä tuntuu että näissä on sama aloittaja, ainakin osassa.

Minulla ja miehellä on 15 vuotta ikäeroa mutta ikinä minun ei ole tarvinnut kysellä muiden mielipiteitä asiaan.
Jep, on munkin lähipiirissä suuria ikäeroja, mutta mitään todistelun tarvetta tai epävarmuutta en ole havainnut heillä.

Eikä sitä tule itsekään sitten niin miettineeksi asiaa, jos ei erikseen lähdetä kyselemään ja pohtimaan. :D
 
"vieras"
Ok, en lukenut ketjua joten ei oikein voi tajuta asioita, joita ei ole edes lukenut.

Miksi haluat mielipiteitä suhteestanne ja miksi koet noin kovaa tarvetta todistella?
Jos teillä kerta menee hyvin, eikä voisi paskaakaan kiinnostaa muiden mielipiteet, miksi kyselet täällä mielipiteitä?

No joo, ehkä en lähde keskustelemaan "henkisesti ikäisiään kypsemmän" 17-vuotiaan kanssa aiheesta.
myönsithän säkin jotain, etkä ruvennu vänkläämään että olet muka lukenut koko ketjun.

Siis se että jos sä oikeesti ajattelet nuoremman naisen ja vanhemman miehen parisuhteesta tasan tarkkaan yleensä noin mitä sää kirjotit tonne aiemmin... Niin ei helvetti mitä kärjistämistä :D :D :D siis mä en usko siihen että sä oikeasti ajattelet edes niin vaan sä kirjotit ihan vittuilaksesi tuollaisen tekstin ja saraldo tuli ihan innoissaan komppaamaan siihen sua ja naureskelemaan ja jos oikeesti jonkun ihmisen ajatusmaailma ois sellanen mitä siinä tekstissä luki nii oispa köyhää, todella epäkypsää ja todella mustavalkosen naurettavaa. :D Ootko samaa mieltä?

On erillaisia ihmisiä, erillaisia suhteita, toisilla toimii, toisilla ei, eikä ihmisiä voi heittää mihinkään tuollaseen kaavaan minkä sinä kuvailit että näin yleensä muka menee parisuhteissa joissa toinen osapuoli nuorempi, toinen osapuoli vanhempi.
 
[QUOTE="vieras";28089627]myönsithän säkin jotain, etkä ruvennu vänkläämään että olet muka lukenut koko ketjun.

Siis se että jos sä oikeesti ajattelet nuoremman naisen ja vanhemman miehen parisuhteesta tasan tarkkaan yleensä noin mitä sää kirjotit tonne aiemmin... Niin ei helvetti mitä kärjistämistä :D :D :D siis mä en usko siihen että sä oikeasti ajattelet edes niin vaan sä kirjotit ihan vittuilaksesi tuollaisen tekstin ja saraldo tuli ihan innoissaan komppaamaan siihen sua ja naureskelemaan ja jos oikeesti jonkun ihmisen ajatusmaailma ois sellanen mitä siinä tekstissä luki nii oispa köyhää, todella epäkypsää ja todella mustavalkosen naurettavaa. :D Ootko samaa mieltä?

On erillaisia ihmisiä, erillaisia suhteita, toisilla toimii, toisilla ei, eikä ihmisiä voi heittää mihinkään tuollaseen kaavaan minkä sinä kuvailit että näin yleensä muka menee parisuhteissa joissa toinen osapuoli nuorempi, toinen osapuoli vanhempi.[/QUOTE]

No toi mun teksti oli tollanen yleistys siltä pohjalta mitä olen itse ja muiden kertomana havainnoinut. Poikkeuksia on tietysti aina.

Eikä tuo teksti koskenut yleisesti isoja ikäeroja, vaan niitä suhteita, joissa toinen on vielä lapsen kengissä ja toinen aikuinen.
Mun mielestä siinä se nuorempi osapuoli joutuu "aikuistumaan" liian aikaisin ja olemaan vähän fiksumpi kuin onkaan, mut kukin tavallaan.
En mä teitä tuomitse, eikä se mun asia olekaan.

Keskity säkin nyt vaan siihen omaan elämääsi ja suhteeseenne, et sä mitään saa tällaisia kyselemällä ja miettimällä, muuta kuin ehkä pahan mielen.
 
"vieras"
No toi mun teksti oli tollanen yleistys siltä pohjalta mitä olen itse ja muiden kertomana havainnoinut. Poikkeuksia on tietysti aina.

Eikä tuo teksti koskenut yleisesti isoja ikäeroja, vaan niitä suhteita, joissa toinen on vielä lapsen kengissä ja toinen aikuinen.
Mun mielestä siinä se nuorempi osapuoli joutuu "aikuistumaan" liian aikaisin ja olemaan vähän fiksumpi kuin onkaan, mut kukin tavallaan.
En mä teitä tuomitse, eikä se mun asia olekaan.

Keskity säkin nyt vaan siihen omaan elämääsi ja suhteeseenne, et sä mitään saa tällaisia kyselemällä ja miettimällä, muuta kuin ehkä pahan mielen.
että nuori nainen alan kokevani enemmän olemaan kun lapsi. :D

Kuten myöskin sinulle ystäväiseni sanoin, että minä en halua esittää mitään, olen vain oma itseni ;)

Aikuistumaan mä olen myöskin lähtenyt omasta tahdostani ;)

Etkä sä mulle ainakaan pahaa mieltä edelleenkään saa ruikuttamalla jossain kaksplus palstalla paskoista kavereides kokemuksista tai jos jurraat ite tulla jälkijunassa kehityksen kanssa. :D
 
[QUOTE="vieras";28089724]että nuori nainen alan kokevani enemmän olemaan kun lapsi. :D

Kuten myöskin sinulle ystäväiseni sanoin, että minä en halua esittää mitään, olen vain oma itseni ;)

Aikuistumaan mä olen myöskin lähtenyt omasta tahdostani ;)

Etkä sä mulle ainakaan pahaa mieltä edelleenkään saa ruikuttamalla jossain kaksplus palstalla paskoista kavereides kokemuksista tai jos jurraat ite tulla jälkijunassa kehityksen kanssa. :D[/QUOTE]

Ok, no sun tapauksessa on sitten niin.

Mä en tule mitenkään jälkijunassa kehityksessäni, mutta lapsellinen olen kyllä ja siksi viihdynkin lähinnä oman ikäluokan poikien seurassa, kun niiden kanssa voi olla ihan rennosti oma naurettava itsensä, eikä tarvitse esittää vähän fiksumpaa kuin onkaan.
 
"vieras"
Ok, no sun tapauksessa on sitten niin.

Mä en tule mitenkään jälkijunassa kehityksessäni, mutta lapsellinen olen kyllä ja siksi viihdynkin lähinnä oman ikäluokan poikien seurassa, kun niiden kanssa voi olla ihan rennosti oma naurettava itsensä, eikä tarvitse esittää vähän fiksumpaa kuin onkaan.
Tarkennetaan vielä: lapsellinen vai lapsenmielinen?
 
Saraldo
[QUOTE="vieras";28089627]myönsithän säkin jotain, etkä ruvennu vänkläämään että olet muka lukenut koko ketjun.

Siis se että jos sä oikeesti ajattelet nuoremman naisen ja vanhemman miehen parisuhteesta tasan tarkkaan yleensä noin mitä sää kirjotit tonne aiemmin... Niin ei helvetti mitä kärjistämistä :D :D :D siis mä en usko siihen että sä oikeasti ajattelet edes niin vaan sä kirjotit ihan vittuilaksesi tuollaisen tekstin ja saraldo tuli ihan innoissaan komppaamaan siihen sua ja naureskelemaan ja jos oikeesti jonkun ihmisen ajatusmaailma ois sellanen mitä siinä tekstissä luki nii oispa köyhää, todella epäkypsää ja todella mustavalkosen naurettavaa. :D Ootko samaa mieltä?

On erillaisia ihmisiä, erillaisia suhteita, toisilla toimii, toisilla ei, eikä ihmisiä voi heittää mihinkään tuollaseen kaavaan minkä sinä kuvailit että näin yleensä muka menee parisuhteissa joissa toinen osapuoli nuorempi, toinen osapuoli vanhempi.[/QUOTE]

Kuule, ei millään pahalla, mut ei sun viestit susta mitenkään kovin aikuismaista vaikutelmaa anna. Vedät herneet nenään viestistä, jonka ainakin mä käsitin karrikoidusti ja sarkastisesti kirjoitetuksi (sori fortunate, jos käsitin sut väärin). Mun huumoriin ainakin uppos ja sori nyt vaan, mutta ei tuo mielikuva vanhemmasta miehestä ja nuoresta tytöstä ihan tyhjästäkään ole syntynyt.

Sulla on nyt hirveä tarve saada hyväksyntää teidän suhteelle, ilmeisesti sun vanhemmat on ollut teidän kanssa eri mieltä ja sä oot haistattanu niille pitkät paskat ja nyt odotat, että saat täällä vahvistusta sille, että teidän suhde on ok. Mut kattoppas kun kukaan ei täällä oikeasti voi sanoa teidän suhteesta yhtään mitään, kun ei tunne teitä yhtään. Asiasta pystyy sanomaan mielipiteen yleisesti (tyyliin mitä jos oma lapseni olisi kyseessä), niin kuin moni on täällä sanonutkin. Myös fortunate.

Ja tosiasiassa teidän suhde on meille aivan yhdentekevä. Kuten sanottua, me puhuttiin yleisellä tasolla. Sä teit tästä henkilökohtaisen. Meihin ei suoraan sanottuna vaikuta mitenkään se, oletteko yhdessä vai erossa ja onnellisia vai ette. Toivottavasti sä nyt pääset sinuiksi itsesi kanssa ja keskityt siihen, millä on oikeasti jotain merkitystä.: ei kaksplussan palstailijoilla, vaan teillä itsellänne.
 
  • Tykkää
Reactions: fortunate ja Koyote
Kuule, ei millään pahalla, mut ei sun viestit susta mitenkään kovin aikuismaista vaikutelmaa anna. Vedät herneet nenään viestistä, jonka ainakin mä käsitin karrikoidusti ja sarkastisesti kirjoitetuksi (sori fortunate, jos käsitin sut väärin). Mun huumoriin ainakin uppos ja sori nyt vaan, mutta ei tuo mielikuva vanhemmasta miehestä ja nuoresta tytöstä ihan tyhjästäkään ole syntynyt.

Sulla on nyt hirveä tarve saada hyväksyntää teidän suhteelle, ilmeisesti sun vanhemmat on ollut teidän kanssa eri mieltä ja sä oot haistattanu niille pitkät paskat ja nyt odotat, että saat täällä vahvistusta sille, että teidän suhde on ok. Mut kattoppas kun kukaan ei täällä oikeasti voi sanoa teidän suhteesta yhtään mitään, kun ei tunne teitä yhtään. Asiasta pystyy sanomaan mielipiteen yleisesti (tyyliin mitä jos oma lapseni olisi kyseessä), niin kuin moni on täällä sanonutkin. Myös fortunate.

Ja tosiasiassa teidän suhde on meille aivan yhdentekevä. Kuten sanottua, me puhuttiin yleisellä tasolla. Sä teit tästä henkilökohtaisen. Meihin ei suoraan sanottuna vaikuta mitenkään se, oletteko yhdessä vai erossa ja onnellisia vai ette. Toivottavasti sä nyt pääset sinuiksi itsesi kanssa ja keskityt siihen, millä on oikeasti jotain merkitystä.: ei kaksplussan palstailijoilla, vaan teillä itsellänne.
Amen, veit jalat suustani. :flower:
 
"mies"
[QUOTE="jep";28089836]YÖÖHH.. jotenkin yököttävää.. Mulla tuttava tyttö, joka 21v ja sen mies, nimeomaan MIES on sitä 14v vanhempi... Limanuljaska :([/QUOTE]

Miten niin? Mistä tämä palsta saa kaiken negatiivisen energiansa? Hoidoksi pitäisi määrätä Bumtsibumia tuoliin sidottuna vuorokausi putkeen... ;)
 
Saraldo
[QUOTE="mies";28089925]Miten niin? Mistä tämä palsta saa kaiken negatiivisen energiansa? Hoidoksi pitäisi määrätä Bumtsibumia tuoliin sidottuna vuorokausi putkeen... ;)[/QUOTE]

Sithän meistä tulis aggressivisia, kun kukaan ei jaksais enää yhtään bumtsibumia ja naminamia :D.
 
"vieras"
Kuule, ei millään pahalla, mut ei sun viestit susta mitenkään kovin aikuismaista vaikutelmaa anna. Vedät herneet nenään viestistä, jonka ainakin mä käsitin karrikoidusti ja sarkastisesti kirjoitetuksi (sori fortunate, jos käsitin sut väärin). Mun huumoriin ainakin uppos ja sori nyt vaan, mutta ei tuo mielikuva vanhemmasta miehestä ja nuoresta tytöstä ihan tyhjästäkään ole syntynyt.

Sulla on nyt hirveä tarve saada hyväksyntää teidän suhteelle, ilmeisesti sun vanhemmat on ollut teidän kanssa eri mieltä ja sä oot haistattanu niille pitkät paskat ja nyt odotat, että saat täällä vahvistusta sille, että teidän suhde on ok. Mut kattoppas kun kukaan ei täällä oikeasti voi sanoa teidän suhteesta yhtään mitään, kun ei tunne teitä yhtään. Asiasta pystyy sanomaan mielipiteen yleisesti (tyyliin mitä jos oma lapseni olisi kyseessä), niin kuin moni on täällä sanonutkin. Myös fortunate.

Ja tosiasiassa teidän suhde on meille aivan yhdentekevä. Kuten sanottua, me puhuttiin yleisellä tasolla. Sä teit tästä henkilökohtaisen. Meihin ei suoraan sanottuna vaikuta mitenkään se, oletteko yhdessä vai erossa ja onnellisia vai ette. Toivottavasti sä nyt pääset sinuiksi itsesi kanssa ja keskityt siihen, millä on oikeasti jotain merkitystä.: ei kaksplussan palstailijoilla, vaan teillä itsellänne.
Puhuisitte asiat niin kun ne on, koska mä otan ja oletan myös niiden olevan niin, enkä jaksa ruveta lukemaan kenen viesti ois rivien välistä kirjotettu ja kenen ei.

Minun vanhemmat oli ihan ok meidän suhteen kanssa, vaikka ensin ihmettelivät hiukan ikäeroa, mutta ei millään pahalla. Miksei ne ois ok jos ne on antanu mun 16-vuotiaana mennä töihinkin ja sitä kautta kun sain omaa rahaa niin muuttaa myöskin omilleni sitten?
 
"vieras"
[QUOTE="jep";28089836]YÖÖHH.. jotenkin yököttävää.. Mulla tuttava tyttö, joka 21v ja sen mies, nimeomaan MIES on sitä 14v vanhempi... Limanuljaska :([/QUOTE]

21v on kyllä nainen. Isolla ännällä NAINEN. ja sillä on myös oikeus olla ja saada kokee olevansa ilman muiden vähättelyä, on se sen lapsuutensa tuossa vaiheessa pois eläny ja nyt on menossa nuoruus. Nuori nainen siis.
 

Yhteistyössä