Mitä voisi 1v:lle tarjota, kun itse syö makkaraa ja muuta? Aina samoja tylsiä vaan lapselle... :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ss
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

ss

Vieras
Grillataan makkaraa, lisäksi on perunasalaattia (itse tehty) ja marinoitua paprikaa, ei sen kummempaa. Kolmisin vaan ollaan, eikä sen kummemmin vietetä vappua. Voiko 1v2kk antaa ihan surutta suolaista makkaraa? :/ Perunasalaattia tuskin maistaa, eikä paprikaakaan. On vähän epäileväistä sorttia. Mitä sille voisi keksiä, ettei aina jotain rusinoita mussuttaisi, kun muut syö erikoisempaa..?

Tuskin se nyt yksi makkara/makkaran pala sinne jä tänne vappuna, juhannuksena yms. mitään haittaa. Saahan yli 1v jo syödä kaikkea samaa kuin aikuiset, antakaa ihmeessä ainakin maistaa :)

Vatajan nakkeja ja makkaroita saa nitriitittöminä, jos sitä mietit. Toisaalta 1-v ei mene pilalle, jos joskus syö tavallista makkaraa. Tuskin teillä sitä nyt päivittäin tarjotaan. Meidän lapset söi pienenä noita Vatajan nakkeja, kun grillattiin kesällä monta kertaa.

No meidän neiti yks vee on ainakin makkaraa maistellut silloin ku itsekin sitä ollaan syöty. Tottakai sitä voi tarjota, kunhan nyt ei kilokaupalla ja vettä päälle. Voihan se olla ettei tykkääkään. Meidän neiti kyllä tykkää! :D Me kyllä muutenkin maistatetaan jo ihan kaiken karvaisia ruokia hällä eikä vielä ole mikään pahemmin tökkinyt. Paitsi maalaispalvikinkku leivän päällä :)

meidän tyttö tykkäs grillikemuissa järsiä myös grillattua maissia. Ja voihan grillissä laittaa lapselle foliossa kypsymään kasviksia. Eikä muutama pala makkaraa silloin tällöin ole haitaksi. Ja voileipä on ainakin meillä yksi suosikeista, joka ilahduttaa aina.

Meillä tyttö jo 1v8kk mutta on jo pidemmän aikaa saanut makkaraa pienissä määrin kun itsekin on syöty, eli harvoin mutta ehkä kerran kuussa :)
Tyttö söisi varmasti vaikka kuinka paljon mutta on annettu aika pieni pätkä ja lisänä sitten esim kurkku-tikkuja :)

No voihan sitä makkaraa antaa jos toinen syö, monesti siinä vaan käy niin että kuitenkaan ei sillä makkaralla itseään täytä vaan joudut joka tapaukses antaa jotain. Anna vaikka purkista ennemmin jos et keittää jaksa. Meillä muuten makkara oli takuuvarma semmonen millä sai lapsen illalla oksentamaan. Siinä sitten siivoili makkaranpaloja ties mistä :$

Kiitos vastauksista. :) Onhan meidän tyttö jo makkaraa saanutkin kerran, mutta vähän jäi mietityttämään se suolaisuus, kun ei yleensä niin supolaista syödä. Kyllä hän muuten syö samaa ruokaa kuin mekin. :)
Voileipä ei meillä ole mitään herkkua, sitä kun joutuu aina syömään... Kasviksia syö huonosti. Siksi on vähän kortilla nuo ruoat, mitä voisi tarjota, ettei aina olisi samoja.
Jos keksitte vielä jotain, mitä itse antaisitte (mitä lapsenne luultavasti söisikin), saa antaa vinkkejä! :) Mitään dippikastikkeita ja vihanneksia ei olla vielä edes kokeiltu, joten se ei ainakaan tänään ole mikään hyvä idea. Croissantti oli kyllä herkkua tuossa yksi päivä ´, kun sai kahvilassa maistaa. Pitäisikö sellainen käydä ostamassa hänelle? :D

Onko hän syönyt koskaan riisikakkuja? Ne nyt on vaarattomia ja mauttomia :D mut meidän 1,5v on vielä ihan onnessaan sellaisesta, ihanku suurtakin herkkua. Me kun ei keksejä oo viittitty antaa ni yleensä se on sit näkkäri tai riisikakku lapselle jos vieraiden kanssa kahvitellaan.

No voi ei. Aika karua, jos annatte toiselle vain rusinoita ja itse mussutatte makkaraa.

Eli mielikuvitusta kehiin vaan. Miksi ette tee jotain herkkua lapsellennekin. Grillikasviksia tms. Ja makkarakaan ei tapa, jos ei syötä kilotolkulla toiselle. Entäs vaikka perunamuussia tai jotain muuta herkkuaa siihen rinnalle... Tee ruoasta mielenkiintoisen näköistä. Meillä ainakin 1v1kk poika tykkää syödä samaa ruokaa (tosin ehkä vähän pienenmpinä paloina tietty) kuin minä ja mieskin :) Ja ei ole tullut mieleenkään itse herkutelle pojan äärellä, jos toinenkaan ei mitään saa.

No voi ei. Aika karua, jos annatte toiselle vain rusinoita ja itse mussutatte makkaraa.

Eli mielikuvitusta kehiin vaan. Miksi ette tee jotain herkkua lapsellennekin. Grillikasviksia tms. Ja makkarakaan ei tapa, jos ei syötä kilotolkulla toiselle. Entäs vaikka perunamuussia tai jotain muuta herkkuaa siihen rinnalle... Tee ruoasta mielenkiintoisen näköistä. Meillä ainakin 1v1kk poika tykkää syödä samaa ruokaa (tosin ehkä vähän pienenmpinä paloina tietty) kuin minä ja mieskin :) Ja ei ole tullut mieleenkään itse herkutelle pojan äärellä, jos toinenkaan ei mitään saa.

Voisit tehdä sellasen nyytin taaperolle,ja miksei muillekin;eli folioon pakettiin perunasuikaleita,kasvissuikaleitä, tomaattia jos tykkää,yrttiä,tuore- tai sulatejuustoa ja sit grilliin kypsymään. Aikuisille kans,esim. homejuustolla höystettynä. Kiva lisäke.

Samaa ruokaa antaisin mitä muutkin syövät. Vaikka lapsi olisikin epäileväistä sorttia, kannattaa vaan antaa niitä mitä tarjolla on, eli ei lapsi mitään erikoisherkkuja tarvitse tuossa vaiheessa. Lapselle on tärkeää saada samoja ruokia kuin muutkin syövät, näin kokee olevansa yksi muiden joukossa eikä mikään erityistapaus (kärjistetysti).

Yhteistyössä