Mitä vitamiinivalmistetta lapsesi syö?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Syksy kääntyy kaamokseksi ja pitää hakea lapsille d-vitamiinipurkki kaupasta. Mitä merkkiä teillä syödään? meillä on menty nyt pari vuotta sanasolin voimalla, mutta kannattaisiko vaihtaa merkkiä?

entä kun olen ostanut lapsille pureskeltavia omega-3 tabletteja, voiko samaan aikaan syödä d-vitamiinivalmisteita?

multitabs_mini_vadelmamansikka.jpg

Ei tarvii erikseen D-vitamiinia antaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minä en noita multitabs minejä syötä lapsille, koska niissä on enemmän A-vitamiinia yhdessä tabletissa mitä pikkulasten suurin sallittu päiväannos on.

Paljonko sitä sitten saisi antaa lapselle vuorokaudessa?

Nyt muuten vasta tutustuin tuohon tarkemmin ja näinhän todellakin on! :o

Kysyin apteekista vielä, että voiko antaa pienelle lapselle, niin sanottiin että kyllä ihan pienellekin. :kieh:

Multitabsin sivuilla lukee näin: Multi-tabs Mini on pureskeltava monivitamiini perheen nuorten vitamiini- ja hivenainetarpeisiin.

http://www.helistin.fi/?page=7905050&qid=2671340

alle 6kk -
6kk - 2 v 300 mikrogrammaa / vrk
2 - 5 v 350 mikrogrammaa / vrk
6 - 9 v 400 mikrogrammaa / vrk
10 - 13 v 600 mikrogrammaa / vrk
Naiset 700 mikrogrammaa / vrk
Miehet 900 mikrogrammaa / vrk

Alkuperäinen kirjoittaja Miracles:
Minä en noita multitabs minejä syötä lapsille, koska niissä on enemmän A-vitamiinia yhdessä tabletissa mitä pikkulasten suurin sallittu päiväannos on.

Kysyin apteekista vielä, että voiko antaa pienelle lapselle, niin sanottiin että kyllä ihan pienellekin. :kieh:

Multitabsin sivuilla lukee näin: Multi-tabs Mini on pureskeltava monivitamiini perheen nuorten vitamiini- ja hivenainetarpeisiin.

Juu tiedän ja mullekin suositeltiin sitä apteekista ja ihmettelen sitä myös. Laitoin tuonne valmistajalle sähköpostiakin ja kyselin,e ttä miksi valmisteessa on niin paljon a-vitamiinia mutta eivät vastanneet mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja sama:
Alkuperäinen kirjoittaja Miracles:

Juu tiedän ja mullekin suositeltiin sitä apteekista ja ihmettelen sitä myös. Laitoin tuonne valmistajalle sähköpostiakin ja kyselin,e ttä miksi valmisteessa on niin paljon a-vitamiinia mutta eivät vastanneet mitään.

Höh, no olipas mahtavaa asiakaspalvelua. :o

mä ostin just lapsille kaupasta Triomega-kids kalaöljytabletteja ja tuossa pakkauksessa ei puhuta d-vitamiinista mitään! no, syödään noi pois ja ostetaan toista merkkiä sit. ajattelin seuraavaksi käydä luontaistuotekaupassa ihmettelemässä, siellä kun tuntuu olevan asiansa osaavia tätejä myymässä. :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
mä ostin just lapsille kaupasta Triomega-kids kalaöljytabletteja ja tuossa pakkauksessa ei puhuta d-vitamiinista mitään! no, syödään noi pois ja ostetaan toista merkkiä sit. ajattelin seuraavaksi käydä luontaistuotekaupassa ihmettelemässä, siellä kun tuntuu olevan asiansa osaavia tätejä myymässä. :)

Juu niissä ei olekkaan lidättyä D-vitamiinia. Mutta noissa möllereissä on.

Voisitteko vielä laittaa minkä ikäisille lapsille syötätte vitamiineja? Meillä 1v8kk ikäinen tytteli, enkä siis ole antanut päivässä muuta kuin jekovittia ja relaa. Mut voiko sitä alka antaan jo jotain vitamiineja tai kalanmaksaöljytabuja?

Yhteistyössä