Mitä vikaa uusioperheissä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja kolmen äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp-:
Tähänkin pätee se, että vain perheenjäsenet itse tietävät, miten sujuu. Ulkopuolisen on hirveän helppoa tehdä virheellisiä/liioiteltuja johtopäätöksiä.

No, mä olen läheltä seurannut miehen veljen uusioperhettä. Molemmilla oli jo monta lasta tavatessaan ja sitten vielä 1 yhteinen tuli...ei ole helppoa ollut.

Juu, voit siis yhdestä perheestä sanoa jotain. :) Mutta niin, yleistykset kannattaa jättää tässäkin asiassa pois. Joillakin sujuu, joillain ei.

Tähänkin pätee se, että vain perheenjäsenet itse tietävät, miten sujuu. Ulkopuolisen on hirveän helppoa tehdä virheellisiä/liioiteltuja johtopäätöksiä.

No, mä olen läheltä seurannut miehen veljen uusioperhettä. Molemmilla oli jo monta lasta tavatessaan ja sitten vielä 1 yhteinen tuli...ei ole helppoa ollut.

Juu, voit siis yhdestä perheestä sanoa jotain. :) Mutta niin, yleistykset kannattaa jättää tässäkin asiassa pois. Joillakin sujuu, joillain ei.

Mä sanoin jo aikaisemmin, että joissakin tapauksissa uusioperhe toimii. Itselläni on myös omakohtaista kokemusta kun vanhempani erosivat, isäni meni uusiin naimisiin ja sain sisarpuolia.

No henkilökohtaisesti minä olen sitä mieltä että oma tyttäreni olisi kärsinyt tilanteesta enemmän jos olisin jäänyt yksinhuoltajaksi lopun elämääni. Lapsen isän kanssa en olisi voinut elämääni jatkaa koska hänestä kuoriutui alkoholisti ja myöhemmin myös narkkari. Eli vaihtoehtona oli joko elää kaksin tyttäreni kanssa tai perustaa uusi perhe...?

Nyt minulla on uusi mies jolla saman ikäinen tytär kun omani ja yhteinen lapsi mahassa. Ja tiedän että tyttäreni on ikionnellinen että hän saa vielä ikioman sisaruksen :)

Kuka sanoo että elämä yleensäkkään on helppoa? Ei se ole sitä ydinperheissäkään!

Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä en haluaisi pettää lapsiani sillä tavalla.

Pettää???

En haluaisi mitään tunkeilijaa lasteni elämään.

kysymys olikin varmaan että sinä rakastuisit uuteen mieheen/naiseen jolla lapsia ennestään. haluaisitte elää loppuelämänne yhdessä. eikai rakastamasi ihminen ole mikään tunkeilija?

Alkuperäinen kirjoittaja punkmamma:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä en haluaisi pettää lapsiani sillä tavalla.

Pettää???

En haluaisi mitään tunkeilijaa lasteni elämään.

kysymys olikin varmaan että sinä rakastuisit uuteen mieheen/naiseen jolla lapsia ennestään. haluaisitte elää loppuelämänne yhdessä. eikai rakastamasi ihminen ole mikään tunkeilija?

Saa olla lapsia ennestään, mutta lapsia ei voi pakottaa elämään vieraan ihmisen kanssa.

Seurustelu on keksitty. Miksi 2 perhettä pitää sotkea yhteen ihastumisen vuoksi?

Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:

Seurustelu on keksitty. Miksi 2 perhettä pitää sotkea yhteen ihastumisen vuoksi?

No sasse! Romanttinen rakkaus on kuitenkin niin herkkä, että siinä ei välttämättä ole tarpeeksi vahva perusta. En sotkisi lapsia sellaiseen sirkukseen. Ei ole kiva heille, jos joku muuttaa heidän kotiinsa, ja lähtee parin vuoden päästä pois uuden tullessa vielä kohta pian mahdollisesti tilalle.

No sasse! Romanttinen rakkaus on kuitenkin niin herkkä, että siinä ei välttämättä ole tarpeeksi vahva perusta. En sotkisi lapsia sellaiseen sirkukseen. Ei ole kiva heille, jos joku muuttaa heidän kotiinsa, ja lähtee parin vuoden päästä pois uuden tullessa vielä kohta pian mahdollisesti tilalle.

Niinpä. Ihastuminen sammuu aika äkkiä kuitenkin. Kyllä itse seurustelisin vuosia, ennen kuin edes harkitsisin lapsineni yhteenmuuttoa jonkun miehen kanssa. Enkä taitas muuttaa edes sillon, miksi turhaan.
Kivaa lapsille, kun parin vuoden välein sohvannurkassa istuu uus ukkeli (tai akkeli), parhaassa tapauksessa.
"Rakkaus" on katoavaista.

Meillä ei ole -sun, mun ja yhteisiä lapsia vaan vain lapsia.
Vaikka kummallakin oli jo tavatessaan ja avioliiton aikana kaksi lasta saatu.Kaikki lapset on meidän ja asuu meidän kanssa.

Kyllä paljon ikävämpiä perhekokonaisuuksiakin on..On miehiä jotka pettää ja hakkaa, lapset katsoo vierestä.
On naisia jotka pettää ja hakkaa ja lapset näkee moista väkivaltaa.

Meillä on ehjä ja terve perhe. Kaikilla on hyvä olla.Ja paljon parempi kuin silloin kun oli vain yksi aikuinen.
:heart:

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Ei mitään vikaa, jos homma toimii ja kaikki ovat tyytyväisiä.

Minä en oo ollenkaan varma, jaksaisinko alkaa "sun, mun ja meidän lapset"- touhuun.

Meillä se ei onneks ole sun, mun ja meidän lapset meininkiä, vaan kaikki on lapsia.

Yhteistyössä