Mitä tulee sulle mieleen yököstä joka ei nuku juuri koskaa päivällä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmettelijä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja fifiia:
Alkuperäinen kirjoittaja Huldasharks:
Nukkuu, mutta tyyliin 4h/pvä ja sitten vapailla enemmän.

No tuota 7 päivää neljän tunnin unilla on aika vähän :) mut toki voihan se näinki olla.

4 tunnin yö unilla varsinkin väliaikaisesti jotkut voivat pärjätä, vaikka se kieltämättä vähältä kuulostaakin. Usein ihmiset, jotka pystyvät tekemään vakituisesti yövuoroja ovat mielestäni vähä unisia.

Tää tekee kokoajan töitä 7/7 yövuoroilla, et ei oo väliaikaisesta valvomisesta kyse.

siis tarkoitin että henkilöt jotka tekevät vakituisesti pelkästään yövuoroja ovat usei vähäunisia ja väliaikaisesti niin että esim juuri vapaa päivinä nukkuu sitten enemmän.

Nukkuuko illasta? Mä tein yli 10v yötä ja niistä n. 4v 7 yötä/7 vapaata. Nukuin aamusta n. 4h ja illalla ennen töihin lähtöä 2-3h. Jos ystäväsi nukkuu aamusta ja illasta, kuten minäkin tein?

Hoitolaitos on, en viiti tarkemmin kertoa. Mut on lisäksi paikka jossa itse en uskaltaisi silmää ummistaa. No työ ei ole fyysistä, et taukoa ei siis ole erikseen vaan siellä vaan ollaan paikalla turvaamassa toisten unta sekä vahtimassa et kaikki on paikalla eikä hatkassa tms.

Jos hoitolaitoksen asiakasmateriaali on jollain lailla väkivaltaista tai kyse on mielenterveyspotilaista, niin mun mielestäni siellä ei saisi lain mukaan olla koskaan yksin töissä. Jos taas on vanhainkoti, niin siellä kyllä voi hyvin olla yksinkin, mutta silloin asukkaat yleensä joko lukitaan huoneisiinsa tai sitten osaston ovi on lukossa niin, ettei sieltä pääse karkuun. Vanhainkoti on kyllä sellainen paikka, että siellä ei välttämättä pysty nukkumaan, kun aina joku mamma tai pappa huinii käytävillä :) .

Mutta siis onhan sillä niitä taukoja, koska ei hän varmaankaan koko yötä joudu liikkeessä olemaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:
Hoitolaitos on, en viiti tarkemmin kertoa. Mut on lisäksi paikka jossa itse en uskaltaisi silmää ummistaa. No työ ei ole fyysistä, et taukoa ei siis ole erikseen vaan siellä vaan ollaan paikalla turvaamassa toisten unta sekä vahtimassa et kaikki on paikalla eikä hatkassa tms.

Jos hoitolaitoksen asiakasmateriaali on jollain lailla väkivaltaista tai kyse on mielenterveyspotilaista, niin mun mielestäni siellä ei saisi lain mukaan olla koskaan yksin töissä. Jos taas on vanhainkoti, niin siellä kyllä voi hyvin olla yksinkin, mutta silloin asukkaat yleensä joko lukitaan huoneisiinsa tai sitten osaston ovi on lukossa niin, ettei sieltä pääse karkuun. Vanhainkoti on kyllä sellainen paikka, että siellä ei välttämättä pysty nukkumaan, kun aina joku mamma tai pappa huinii käytävillä :) .

Mutta siis onhan sillä niitä taukoja, koska ei hän varmaankaan koko yötä joudu liikkeessä olemaan.

Juu no sellaista lakia ei kyllä ole mikä kieltäisi yksin valvomisen ja päihde/mt asiakkaista on kyse. Enkä itse kyllä siellä silmää ummistaisi.
Mut ehkä tää nukkuu illalla tai muuta vastaavaa kuten joku tossa edelle ehdotti :)

No siis itse menen sinne samaan paikkaan usein aamuun ja on aina ihan pirteä :) Mutta ja uskon et nukkuu siellä töissä. No omalla vastuullahan se on. Toivottavasti joku ei keksi joku päivä teurastaa sitä sinne tai polttaa koko taloa yöaikaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
Ei kukaan valvo viikkoa putkeen, eli nukkuu sitten vaikka pätkissä aamulla, illalla ja/tai töissä.

Nimim. tällaisiinkin yökköihin törmännyt

Joo se vaan väittää, et ei saa ollenkaan nukuttua päivisin. Mut on kyllä aina ihan pirteä, myös aamulla kun menee töihin ja antaa aamurapsaa :)

Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
Ei kukaan valvo viikkoa putkeen, eli nukkuu sitten vaikka pätkissä aamulla, illalla ja/tai töissä.

Nimim. tällaisiinkin yökköihin törmännyt

Joo se vaan väittää, et ei saa ollenkaan nukuttua päivisin. Mut on kyllä aina ihan pirteä, myös aamulla kun menee töihin ja antaa aamurapsaa :)

Juu, jossain välissä on pakko nukkua. Ja tosissaan yökkänä sitä törmää niin usein ihmisiin jotka selittävät kuinka eivät ole nukkuneet koko yöputken aikana ja kun tarkemmin rupeaa kyselemään niin tulihan sitä aamulla torkuttua pari tuntia ja illasta tunnin päikkärit ennen töihin lähtöä. Ja töissä sitten saattoi hetken torkahtaa kun oli osastolla niin hiljaista...

Yhteistyössä