Mitä tekisitte (työasiaa)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sompio
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Sompio

Aktiivinen jäsen
14.07.2008
5 836
0
36
Kukaan ei voi päätöstä mun puolesta tehdä, mutta kertokaa kuitenkin mielipiteenne =)

Olen virkavapaalla vakipaikasta. Työajat on huonot, palkka ihan jees. Teen siis pelkkää iltatyötä 12-21 välillä. Tai siis joskus pääsee klo 18, mutta aina työt alkaa klo 12. Palkka brutto 2300 €. Kohta täydet kunnat lomat, eli 38 päivää.

Teen nyt yksityisen perhepäivähoitajan töitä virkavapaan aikana. Palkkahan siinä jää selkeästi huonommaksi, n. 500 € (en ole nyt tarkkaan laskenut). Lomat on se mitä saa sovittua. Vaikea saada melkein 2 kk palkallista lomaa...

Irtisanonko vakipaikasta kun virkavapaa loppuu vai palaanko? Pidän periaatteessa työstäni, pomostani en. Mutta kyllä tää pph:n homma on kivempaa. Mulla on 3-v tyttö, jota tietty kanssa hoitaisin. Mun mennessä vakipaikkaan, hän joutuisi olemaan päiväkodissa aina illat.

On tää vaikeeta. Vakipaikka on aina vakipaikka, mutta kun ajattelee siinä työssä viihtymistä. Mutta sitten tuo taloudellinen puoli plus lomat niin häviäähän tää pph mennen tullen.

Lisäksi mulla on matala koulutus ja nykyisiin työtehtäviin on aikalailla amk-vaatimus. Siis mun hakiessa ei ollut, mutta alalla pääsääntöisesti nykyään. Eli tuosta kun irtisanon niin olenko pätevä enään mihinkään työpaikkaan vaikka työkokemusta on kohta 15-vuotta...

Mitäs tekisitte?

Yrittäisin hakea muuta duunia. Sulla on kuitenkin paljon työkokemusta, joka painaa vaakakupissa, vaikkei koulutus niin korkea olekaan. Hae uusi duuni valmiiksi ennen kuin irtisanoudut.

[QUOTE="eee";26086401]Yrittäisin hakea muuta duunia. Sulla on kuitenkin paljon työkokemusta, joka painaa vaakakupissa, vaikkei koulutus niin korkea olekaan. Hae uusi duuni valmiiksi ennen kuin irtisanoudut.[/QUOTE]

Miksen sitten jatkaisi pph:na jos kuitenkaan vakipaikkaan en palaisi?

[QUOTE="eee";26086472]Jos taloudellinen tilanne sallii, niin voithan jatkaa pph:na - itse vaan kiinnitin huomioni siihen, että pitkällä tähtäimellä saisin jonkun hyvän työpaikan, joka toimisi tulevaisuudessa.[/QUOTE]

Tää on kyllä totta. Tosin vois olla vielä hetken pph:na kun oma on pieni ja sitten vaikka sen kouluuun mennessä hakea uutta työtä. Jos saa... Harmittaa vaan toi pitkä loman menetys...

Alkuperäinen kirjoittaja 15 vuotta töissä;26086592:
Niinpä...minä olen myös kunnalla töissä, mutta aloitin työt muutaman vuoden liian myöhään ja lomaehdot muuttuivat, joten minulla ei tule koskaan olemaan enempää kuin 30 lomapäivää.

Oletko yksinhuoltaja? Silloin en palaisi enää iltatöihin, muuten harkitsisin niiden jatkamista.

Jaa, enpäs muuten tiedä onko mullakaan. Koska aloitit? Ajattelin vain, että siskoni sai viime vuonna ton 38 päivää ja laskin vain että mulla muutaman vuoden päästä. Tältä virkavapaalta ei varmaan kerry, mutta kertyikö hoitovapaalta?

En ole yksinhuoltaja, mutta mies selkänsä kanssa työkyvytön. Ei pysty myöskään lasta hoitamaan. Joskus voi satunnaisesti hakea illaksi kotiin, mutta ei voi hänen varaansa laskea. Ja tulot on miehellä sairaspäivärahan verran, kohta työkyvyttömyyseläke. Tai mitkä ne oikeat nimikkeet on, mutta siis palkkaa hän ei taloon tuo.

Jaa, enpäs muuten tiedä onko mullakaan. Koska aloitit? Ajattelin vain, että siskoni sai viime vuonna ton 38 päivää ja laskin vain että mulla muutaman vuoden päästä. Tältä virkavapaalta ei varmaan kerry, mutta kertyikö hoitovapaalta?

En ole yksinhuoltaja, mutta mies selkänsä kanssa työkyvytön. Ei pysty myöskään lasta hoitamaan. Joskus voi satunnaisesti hakea illaksi kotiin, mutta ei voi hänen varaansa laskea. Ja tulot on miehellä sairaspäivärahan verran, kohta työkyvyttömyyseläke. Tai mitkä ne oikeat nimikkeet on, mutta siis palkkaa hän ei taloon tuo.

Eikö miehesi kuitenkin pysty olemaan lapsen kanssa iltaisin muutaman vuoden päästä? Tärkeä asia on myös se, kummassa työssä viihtyy paremmin. Itse pitäisin perhepäivähoitajan työtä paljon raskaampana kuin toimistotyötä. Toisaalta voi olla kiva tehdä töitä kotona, jos mieskin on päivisin kotona.

Minun on vähän vaikea sanoa noita työvuosiani tarkkaan, kun tein aluksi pätkätöitä, mutta vuodesta -98 lähtien olen ollut lähes jatkuvasti töissä ja vakipaikan sain 2005. Ihmettelen miten siskosi on voinut saada vielä ne 38 päivää. Minulla lakkasi lomapäivien kertyminen tuon 30 päivän kohdalla, joka tuli täyteen muutama vuosi sitten (10 vuoden töissä olon jälkeen?). Voikohan tässä olla erilaiset sopimukset eri paikoissa, minä luulin että kaikilla on samat eli kaikkien ehdot huononivat:O

Eipä taida hoitovapaan ajalta kertyä lomapäiviä, saati virkavapaalta. Musta tosin 12-21 (18) työaika ei olepahin mahdollinen, se on ainakin (ilmeisesti?) säännöllinen työaika, eikä varsinaista vuorotyötä. Lapsikinvoi mennä hoitoon vasta myöhemmin päivällä, eikä heti aamusta. Tosin sit menee illasta myöhään.

Alkuperäinen kirjoittaja näin;26087016:
Kyllä mä miettisin työn mielekkyyttä, ja sopivuutta omaan elämäntilanteeseen, eli pph,ksi, kun omakin lapsi on vain hetken pieni

Näin mäkin ensin ajattelin, mutta sitten tuli nämä taloudelliset realiteetit vastaan... Kun menetän kaikki saavutetut edut kunnalla...

Alkuperäinen kirjoittaja 15 vuotta töissä;26087059:
Eikö miehesi kuitenkin pysty olemaan lapsen kanssa iltaisin muutaman vuoden päästä? Tärkeä asia on myös se, kummassa työssä viihtyy paremmin. Itse pitäisin perhepäivähoitajan työtä paljon raskaampana kuin toimistotyötä. Toisaalta voi olla kiva tehdä töitä kotona, jos mieskin on päivisin kotona.

Minun on vähän vaikea sanoa noita työvuosiani tarkkaan, kun tein aluksi pätkätöitä, mutta vuodesta -98 lähtien olen ollut lähes jatkuvasti töissä ja vakipaikan sain 2005. Ihmettelen miten siskosi on voinut saada vielä ne 38 päivää. Minulla lakkasi lomapäivien kertyminen tuon 30 päivän kohdalla, joka tuli täyteen muutama vuosi sitten (10 vuoden töissä olon jälkeen?). Voikohan tässä olla erilaiset sopimukset eri paikoissa, minä luulin että kaikilla on samat eli kaikkien ehdot huononivat:O

En tiedä auttaako tytön ikä enään tossa miehen selässä. Toki aina vähempi tulee "hoidettavaa". On nytkin kyllä kuiva, pukee itse yms. että onhan tuo kumartelu ja nostaminen vähentynyt. Mutta kun ei pysty kunnolla olemaan edes jalkeilla niin paha siinä on tytön olla kotona :/ Mutta oletettavasti alkaisi olla kuitenkin lapsi enempi kotona.

Ja me ollaan varmaan liikaa kotona kaikki, parempi olisi olla joskus erossakin =)

Kai ne kaikilla samat ehdot on. Mutta eilen väsyneenä olen kirjoittanut ihan mitä sattuu. Siis ei sisko saanut viime vuonna vaan on siitä useampi vuosi. Mutta mä tarkistin omani tänään ja mulle tulee v. 2014 se 38 lomapäivää. Mä olen kunnallisella aloittanut muistaakseni v. 1999, mutta ollut välillä opintovapaalla ja välillä yksityisellä. Vakipaikan sain muistaakseni 2003 tai jotain sinne päin.

Eipä taida hoitovapaan ajalta kertyä lomapäiviä, saati virkavapaalta. Musta tosin 12-21 (18) työaika ei olepahin mahdollinen, se on ainakin (ilmeisesti?) säännöllinen työaika, eikä varsinaista vuorotyötä. Lapsikinvoi mennä hoitoon vasta myöhemmin päivällä, eikä heti aamusta. Tosin sit menee illasta myöhään.

Tarkoitin sillä kertymisellä siis noitten ikälisien kertymistä. Tai siis ei ikälisien palkassa vaan noissa lomapäivissä. Eli ne ikävuodet karttuu ainakin äiitysloman ja hoitovapaan ajalta käsittääkseni. Miten sen nyt osaisi kertoa =)

On se säännöllinen työaika, aina ilta. Toki lapsi menisi myöhemmin, mutta hankala yhtälö päiväunien kannalta. Mun työpaikka on siinä lähellä, eli veisin lapsen 11.45 hoitoon. Ruoka olis pitänyt olla kotoan ja hoidossa suoraan nukkumaan. Aika kökkö tilanne mennä suoraan nukkariin. Tai sit jos vien jo leikkimään, syömään ja malttais rauhoittua unille niin mä "menetän" lapsen kanssa päivittäin pari tuntia. Siis kun veisin liian aikaisin omaan työaikaani nähden.

funny-gifs-dont-touch-the-lava.gif

[QUOTE="vieras";26092425]Kysyhän saatko kaksi vuotta virkavapautta.

Muutaman vuoden sitkuttelee pienillä tuloilla, mutta kyllä se raha tarpeen on.[/QUOTE]

Suullisesti on vastattu kieltävästi virkavapaalle.

Yhteistyössä