Mitä tekisitte/sanoisitte jos tuttunne kertoisi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En mä mitään tekisi, ei ole mun asia/mun vallassa tehdä mitään.

Toteaisin vaan että itsestään hänen on löydettävä voimaa muuttaa asioita. Kukaan muu ei voi tehdä sitä hänen puolestaan.

No autan sellaisissa asioissa missä voin auttaa. Mutta jos kerta toisen jälkeen päättää jäädä väkivaltaiseen suhteeseen niin eipä sille oikein mitää voi tehdä.

Siis miehensä ei ole käynyt tuttuun käsiksi. Mutta riehuu muuten kännissä ja uhkailee.. Tuntuu tosiaan, että eihän asia mulle kuulu. Mietin vaan, että mitäs jos mies oikeasti joskus tekee jotain peruuttamatonta.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
En mä mitään tekisi, ei ole mun asia/mun vallassa tehdä mitään.

Toteaisin vaan että itsestään hänen on löydettävä voimaa muuttaa asioita. Kukaan muu ei voi tehdä sitä hänen puolestaan.

Niin, siinä on vaikea toista aikuista ihmistä käskeä muualle. Omasta tahdostahan tuo on kiinni.

Tietysti tuen ja auta kaikin mahdollisin keinoin ystävääni, mutta hänen lopullinen päätös on. :heart:

Kehoittaisin äitiä hakeutumaan turvakotiin tai sukulaisiin ja jos ei älyäisi tai voimat riittäis hällä niin lastensuojeluilmon tekisin. Joskus tilanne vaatii rajut otteet et ihminen pääsee irti pahasta tilanteesta, enkä tarkoita edes eroa välttämättä vaan että joku tulee väliin että ihminen ymmärtää ettei noin voi elää.

Tarjoaisin apua, mutta jos toinen ei suostu sitä vastaanottamaan, niin ei ole sinulla valtuuksia mennä repimään kodistaan.

Kaivaisin turvakotitietoja ja selvittäisin asunnonsaantimahdollisuuksia ja jos heillä on yhteinen tili niin lähtisin mukaan avaamaan oman tilin kaverille ja siirtämään tulonsa sinne.
Ehkä uhkaisin lastensuojeluilmoituksella jos kaveri ei itse saa huolehdittua itseään ja lapsia turvaan. Muistuttaisin tuosta vaihtoehdosta että mitä haluat lapsille tapahtuvan sitten jos tulee se viikonloppu ettet enää olekaan hengissä.

Yhteistyössä