Mitä tekisitte meidän tilanteessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vakkari harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vakkari harmaana

Vieras
Kirjoitan harmaana, koska olen huomannut että täällä "lynkataan" äitipuolet jotka aidosti välittävät miehensä lapsista.
Eilen illalla mieheni lapsi (9-v) joka asuu äidillään soitti klo.20 paniikissa isälleen ja kertoi jääneensä yöpuku päällä ulos ja että äiti nukkuu sammuneena eikä herää ovikellon soittoon eikä pienempien lasten herätyksiin...Nuorin kyseisen naisen lapsista on 2-v!
Lapsi kuitenkin pääsi sisälle huomattuaan että takaovi oli jäänyt auki, mutta oli edelleen peloissaan ja huolissaan nuoremmista lapsista jotka vain huutivat ja olivat sotkeneen kotia äidin "nukkuessa".
Mieheni oli syystäkin huolissaan ja soitteli lapselleen varmistaen kaiken olevan "hallinassa"...Lapsi kertoili asioista vaivautuneena, mutta pelko oli ilmeisen kova kerran kertoi kuitenkin.
Mieheni ex oli siis sunnuntai-iltana sammunut pienten lasten edessä nykyisen miehensä ollessa töissä. Mieheni ei kehoituksistani huolimatta soittanut ex:lle vaikka asia kovasti hänen mieltään painaakin!Hän on liian väsynyt tappelemaan asioista, koska ex on tehnyt vastaavia temppuja aiemminkin ja mieheni kysellessä asioista ärähtäen ettei se lasten isälle kuulu.
Mieheni aikoi kyllä jatkossa jos vastava tilanne sattuu soittaa suoraan ex:n uudelle miehelle.Hän vaikuttaa vastuulliselta henkilöltä ja tiedämme ettei hänkään hyvällä katso vaimonsa juopottelua..Mitä olette mieltä?Mitä itse tekisitte meidän tilanteessa?Minusta mieheni pitäisi jutella ex:sä kanssa, muttei hän aio..Silti meillä jatkuva huoli lapsista ja välimatkaakin on lähes 500 km!Kuulostaa minusta aika hurjalta että 2-vuotiaskin on tällaisen äidin armoilla kotona..

Tilanne on todella kauhea. Sä voisit tehdä ilmoituksen lastensuojeluun, voi tehdä myös nimettömänä, ja sit jäät katsomaan sivusta, ei tarvi onneksi puuttua enempää, sossut tekee sen sun puolesta. :hug:

Teinä soittaisin lastensuojeluun jos vielä tulee tallaisia tilanteita. sieltä ne menee heti paikanpäälle katsomaan mikä on tilanne. Järkyttävää vastuuntunnottomuutta aikuiselta ihmiseltä tuollainen!!!

itse olisin jo soittanut lastensuojeluun! ne kun tosiaan käy paikanpäällä katsastamassa tilanteen. ja kuten edellä jo mainittiin, ilmoituksen voit tehdä nimettömänä, edes miehesi ei siis saa tietää, jos et itse tahdo kertoa. lapsilla on oikeus turvalliseen lapsuuteen!!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.08.2005 klo 09:08 vieras kirjoitti:
Ehdottomasti ilmoitus lastensuojeluun, jos tämä nyt oli tosijuttu.
Valitettavasti on aivan tosijuttu!
Nyt kyllä harmittaa kun ei tullut ajatelleeksi tuota lastensuojelu-juttua!Ei tullut mieleenkään, mutta jatkossa ollaan kyllä viisaampia!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.08.2005 klo 21:57 Minä täältä kirjoitti:
Lapsen etu tärkein, eli lastensuojeluun soitto. Miten lapset jääneet juopolle äidille????
Äidin alkoholinkäyttö vaihtelevaa ja isä ei jaksa tapella lapsistaan oikeusteitse kun äiti ei ole suostuvainen heistä luopumaan!
Ajoittain lapset kertoo äitinsä toilailuista mutta äiti myös manipuloi lapsia olemaan kertomatta...Että hankala tietää pitkän välimatkan takia millaista elämää siellä todellisuudessa vietetään!
Muutamia aika rankkoja tilanteita on tosin meidänkin tietoomme tullut!

Olisi soittanut poliisille samantien.
Se olisi voinut jo herättää äidin miettimään...poliisien käynti.
Soita ihmeessä lasten asuinkunnan lastensuojeluun ja kerro tilanteesta.
Kyllä he sitten kertovat mitä tehdä.
Ja ei sinne nimettömänä tarvitse soittaa,mutta heillä vaitiolo velvollisuus. voit sanoa,että et halua miehesi tietävän soitosta.
Ottavat vakavammin kun sanot missä suhteessa olet lapsiin.
Jos vielä jotain sattuu heillä on sitten jo tiedossa taustoja.
Meiilä kun oli ongelmia tytön äidin kanssa (tai hänen oma elämä oli ei niin lapsiystävällistä) kävin juttelemassa perheneuvolan sosiaalityöntekijän kanssa ja välillä puhuin puhelimitse. Eivät pitäneet minua outona,kun äitipuolena hoidin asioita.
Välillä oli mieskin mukana..tytön isä...mutta ei aina,kun töissäkin on käytävä.
Aina kun jotai tapahtui oli heillä taustat valmiina tiedossa jo ennestään.
Sitten kun tuli sossussa keskustelu juttuja(äidin ja lapsen tapaamisista) saimme perheneuvolasta sosiaalityöntekijän mukaan tueksi.
Sen jälkeen sossussa asiointikin ollu helpompaa. :)

Ei ole missään nimessä myöhäistä soittaa sosiaaliviranomaisille jälkikäteen heti huomenna, että näin on käynyt.Vaikka nimettömänä, kunhan vain ET JÄTÄ SOITTAMATTA.

Välittömästi tieto sosiaaliviranomaisille ja pyörät pyörimään, että lapsi tulee Isälle. Olen myös vahvasti sitä mieltä, että lapset pitää hakea pois tuosta tilanteesta ja niin, että haette itse. Tilanne on lapselle varsin pelottava, ja jos poliis/sosiaaliviranomainen hakee, on helpoimpaa, jos mahdollisimman pian turvallinen vanhempi on paikalla. Itse olen lähtenyt 350 km päästä hakemaan miehen lapsia pois juovuksissa olevan äidin luota. (Mies itse oli silloin lentokoneessa ja vielä kauempana).
Voimia teille vaikeassa tilanteessa.

Yhteistyössä