Mitä tekisitte minun sijassani?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Haarmana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Haarmana

Vieras
Seurustelin ja olin kihloissa miehen kanssa, jonka kanssa meillä on kaksi lasta- poika -98 ja tyttö -99.
Erosimme miehen kanssa kun kuopus oli kaksi vuotias (eli vuonna -01). Vuoden isä piti lapsiin yhteyttä, tapaili heitä, soitteli ym... Sen jälkeen ei ole kuulunut mitään. Joskus hän sopi tapaamisen tai lupasi viedä lapset leikkipuistoon, elokuviin, uimaan ym, mutta ei sitten tullutkaan.
Kahteen vuoteen (eli vuodesta 2003) ei edes synttäri tai joulukorttia. Ei mitään. Soittelin jonkun aikaa perään ja kerroin lapsista ja kyselin milloin hän tulee lapsia katsomaan. Mutta miestä ei näkynyt. Lopulta isältä tuli viestiä, ettei halua kuulua enää elämäämme.
Minulla on yksinhuoltajuus ja elarit maksaa kunta.
Minä aloin seurustelemaan toisen miehen kanssa ja meillä on yhteinen lapsi, tyttö 4kk.

Nyt mies, lasten isä otti yhteyttä. Yli kolmen vuoden tauon jälkeen. Olen hämmentynyt. Miksi nyt? Entä jos isä ei tulekkaan tapaamisiin ja lapset taas pettyy? Tai entä jos isä katoaa taas ja lopettaa yhteydenpidon?
Mitä tekisitte? Lapset kaipasivat isäänsä paljon, mutta pelkään että he taas pettyvät jos isä lähtee pois. Nyt he ovat rakentaneet uuden elämä ja perheen isäpuolen kanssa.

Auttakaa... Olen ihan yksin tämän kanssa. Lapset eivät tiedä vielä, että isä on ottanut yhteyttä.

Kyllä mä antaisin sen tulla lasten elämään takaisin, vaikka pelkäisin että ne pettyy taas, mutta joskushan ne ovat tekemisessä isänsä kanssa ja sitten kun lapsesi ovat vanhempia niin sitten ne syyttää sua siitä että sä et ole antanut niiden tavata isäänsä. On se vaikeaa mutta kyllä sä tiedät mikä on parhaaksi sun lapsille. :xmas:

mun mielestä sä voisit ensin tavata lastesi isää muutamia kertoja yksin ja lasten tietämättä.. sitten selvität hänelle tämän tilanteen lasten pettymisestä ja muusta ja katsatelet ja kuulostelet onko hän tosissaan vai pelleileekö vain!! yksi vaihtiehto on myös se että tapaisitte kolmistaan eli sinä, nykyinen miehesi ja lasten isä. mutta se nyt riippuu tietenkin siitä että suostuuko lasten isä tapaamaan sinua ja haluaako nykyinen miehesi puuttua asiaan..älä tee ainakaan hätäisiä päätöksiä koska lapset ovat kuitenkin jo siinä iässä että ymmärtävät paljon ja koulukin on juuri alkanut eli elämän pitäisi olla tasaista.. jos lasten isä tosiaan haluaa kuulua jälleen lasten elämään hän jaksaa varmasti odottaa sen ajan että varmistat asioiden olevan kunnossa!!! odotithan sinäkin häntä kolme vuotta!!!! ja sovitte vaikka muutaman "koetapaamisen" mutta paikalle menetkin vain sinä itse.. toivottavasti asiat järjestyy lastedn kannata parhainpäin!!

siskon kahden lapsen isä teki lähes saman.. lopetti yhtäkkisesti tapaamiset ja ei pitänyt mitään yhteyttä. sitten lupaili kaikkea ja ei pitänyt niistä kiinni ja kukaan muu siinä ei pety KUN LAPSET. sitten se muutti elämäntapojaan, uuden naisensa kanssa ja päätti että haluaakin nähdä lapsia.. siskoni antoi. isä tapaa lapsia nyt säännöllisesti "joka toinen viikonloppu" ja on niiden kanssa, mutta tätä on jatkunut VASTA vuoden verran ja nyt se alkanu vaatimaan yhteishuoltajuutta, mitä heillä ei ole koskaan ollut... esittää sitten lapsille kivaa isiä, mutta totuus ei ole aivan se ja minusta se on väärin että lapsille näytetään vaan ne 4 päivää kuussa että olen kiva ja sitten kotonaan nämä saa kuitenkin elää aivan tavallista arkea, eikä se äitikään aina voi vaan hymyillä.. niin lapset sitten alkavat pitämään isää kivempana kun äitiä, vaikka eihän niitten kuuluisi olla kilpailukavereita.. mieti itse mitä teet ja miten toimit JOS isä ei pidäkkään lupauksia tai jos ongelmia tuleekin. se on lapsille iso pettymys taas jos isä tulee kuvioihin ja katoaa uudelleen... ne kun ei ymmärrä kaikkea, mutta kuitenkin tarpeeksi, voithan koittaa selittää asioita jotenkin varoittavasti myös lapsille.

Yhteistyössä