Mitä tekisit.. kaverilta kuultua..?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Joku vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Joku vaan

Vieras
Eli kaverini lipsautti että kyllä hänen miehensä nosti työttömyyskorvausta samaan aikaan kun oli töissä, eli n.3kk.
Tämä pisti raivostuttamaan, tuohan on petos.. Mutta viitsiikö siitä silti mennä "jäpäyttämään" kohdetta mitenkään.. Ja mitä hyötyä siitä sitten olisi..
En kuitenkaan halua että oma nimeni tulee esille asian paljastajana.
Mitä sinä tekisit.?

tässä maassa on kuule paljon isompia etuisuuksien väärinkäyttäjiä..
joskus voit olla samassa tilanteessa --

Alkuperäinen kirjoittaja Joku vaan :
Eli kaverini lipsautti että kyllä hänen miehensä nosti työttömyyskorvausta samaan aikaan kun oli töissä, eli n.3kk.
Tämä pisti raivostuttamaan, tuohan on petos.. Mutta viitsiikö siitä silti mennä "jäpäyttämään" kohdetta mitenkään.. Ja mitä hyötyä siitä sitten olisi..
En kuitenkaan halua että oma nimeni tulee esille asian paljastajana.
Mitä sinä tekisit.?

Ei sitä voida todistaa. Pimeänä tehnyt, sillä muutenhan tuskin mahdollista ja pimeästä työstähän ei todisteita yleensä jää. Siitä firmasta vois varmaankin vinkin antaa verottajalle, jos tekee sitä useamminkin.

En ilmoittais. Mun ystäväpariskunta nosti asumistuet ym vaikka asuivat yhdessä (kelalle ilmoittivat etteivät asu yhdessä) ja tätä jatkui 4 vuotta. Kyllähän se omassa mielessä katkeroitti, mut heidän päätös, toiset on lusmuja.

Keneltä se raha oli pois? Anna mennä asian ohitte vaan. Paskaa saa kaivettua helpommallakin.
Jos maailma olis täydellinen, kaikilla olis hyvä asua... ja niin ees päin. Ei vääryyttä, ei epäoikeudenmukaisuutta, kaikille töitä ja sitä rataa

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
mun käsittääkseni on ihan työsopimuksella ollut töissä, mutta jättänyt ilmoittamatta työkkäriin.

No sittenhän se näkyy verottajalla ja verolaskelmassa näkyy päivämäärät palkoista ja etuuksista. Voi kärähtää sieltä kautta, jos joku huomaa, että samaan aikaan saanut.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En ilmoittais. Mun ystäväpariskunta nosti asumistuet ym vaikka asuivat yhdessä (kelalle ilmoittivat etteivät asu yhdessä) ja tätä jatkui 4 vuotta. Kyllähän se omassa mielessä katkeroitti, mut heidän päätös, toiset on lusmuja.

Miten tuollaisesta onnistuu katkeroitumaan?

ap
etkö vielä tiedä että kaiki kielletty on palstan mukaan kunnioitettavaa ja hienoa ja siitä pitää olla hys hys

Mutta jos olisit itse noin tehnyt niintoki sinun pitäsi rahat palauttaa ja vaatia vielä linnatuomiokin itsellesi,näin tämä palstahenki toimii :D

Itse en tajua että miksi pitäisi olla tällaisesta asiasta hiljaa. Eihän se toisaalta ole minun asiani puuttua muiden asioihin, mutta kyllä meni arvostus kaveriani/sen miestä kohtaan täysin. Ilmeisesti nuo ihmiset ovat mielellään kaikkien avustettavana ilman että itse yritetään hankkia rehti elanto ja elää sillä.

Yhteistyössä