Mitä tekemistä 2,5 vuotiaalle tytölle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Äitinen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"Äitinen"

Vieras
Olen itse tällä hetkellä pahasti flunssan kourissa ja lapsia on 2,5v tyttö sekä 1,5v poika. Pojalle riittää toistaiseksi nämä lelut mitä meillä on ja hän viihtyy hyvin kotona, mutta tyttö on sen verran vanhempi, että hän tarvitsisi jotain virikkeellistä toimintaa. Normaalisti käymme 2-3 krt. viikossa erilaisissa kerhoissa ja kahviloissa sekä ulkoilemme päivittäin puistossa/käymme kävelemässä. Mutta tässä flunssassa en pysty oikein mihinkään lähtemään ja siksi kysynkin, että mitä tekemistä keksin tytölle, ettei hän tylsyyksissään tappele koko ajan pojan kanssa? Tai muuten vaan tee koko ajan kaikkea mikä on kielletty...

Meillä tyttönen ainakin tykkää kovasti sellaisesta leikistä missä minä piilottelee hänen lelujaan ja sitten hän etsii ne. Otetaan esim 7 nallea ja piilotetaan ne olohuoneeseen.

Laitat kylpyammeeseen vettä ja leluja ja annat niiden puljata siellä niin kauan kuin jaksavat.

Tietysti askartelua/sormivärejä/vesivärejä mutta ehkä en itsekkään flunssaisena jaksais olla jälkiä siivoamassa.

Laita lastenmusiikkia soimaan, youtubessa on esim fröbelin palikoita paljon. Laulakaa ja leikkikää mukana tai jätä musiikki taustalle soimaan, se usein rauhoittaa menoa.

Laita miehesi ulkoilemaan lasten kanssa kun tulee töistä.

ei se oo vaarallista, jos ne vähän enemmän nyt kattovat piirrettyjä. meillä tykätään kans muovailuvahoista paljon, piirtely on kivaa, tosin ei hirveän kauan jaksa yhtä asiaa kerralla touhuta, vähän nuorempi tyttö ku sulla. toi kylpyammejuttu on hyvä idis :)

Yhteistyössä