Esim:
-Paistettuja täysjyvänuudeleita (kaalia, porkkanaa, sipuleita, härkäpapuja, kananmunaa) Kaikki luomua paitsi nuudelit.
-Ohraa, tomaattimurskaa, vihreitä papuja
-Pastasalaattia (täysjyväpastaa, jäävuorisalaattia, tomaattia, kurkkua, paprikaa, herneitä, luomumajoneesia)
-Poronkäristystä, luomuperunamuusia, puolukkasosetta, kasviksia (esim porkkana, palsternakka, sipuli; kypsennettyinä)
Ostan hyvin, hyvin vähän maitotuotteita ja aina luomua niistä. Kalaa ostetaan satunnaisesti. Poronliha on ainoa muu liha kalan lisäksi. Ostan paljon luomukasviksia mutta aina ei kukkaro anna periksi. Syömme kasvispainoitteisesti ympäristö- ja terveyssyistä. Välipaloina menee pähkinöitä, hedelmiä ja joskus luomujugurttia, sekä suomalaisia marjoja. Kananmunat ovat aina luomua. Jos ei niihin ole varaa niin sitten ei osteta kananmunia. Leivät leivon itse, tosin syömme leipää hyvin harvoin. Päälle voi tulla itsetehtyä hummusta, luomumajoneesia tai joskus juhlapäivinä voita.
Olen ruokafriikki :heart: Olet mitä syöt on mottoni. Kun olen valmistunut yliopistosta, tahtoisin muuttaa maalle, jos voisin tehdä jotain etätöitä. Maalla voisi sitten myös kasvattaa itse osan ruoastamme! Pitäisin kanoja, jotta saisimme kunnollista kananlihaa (broilerin sijasta, hyih) ja kananmunia. Noh, ehkä joskus! Nyt on tyytyminen tähän